{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.191 visninger | Oprettet:

Tesla {{forumTopicSubject}}

Har kigget på en Tesla fra USA, hvor den så er blevet importeret til Tyskland. Der er betal sådan er den er klar til at blive indregistreret i Europa. Den er fra 2013 og har kørt 17.000 km. Kan man bare kører den i syntes halen hat i DK og få DK plader på sådan den. ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tesla
  • #1   24. jul 2015 Hvis den er godkendt i Tyskland, så tror jeg der ikke er noget problem der?

• #2   24. jul 2015 Okay smiley

• #3   24. jul 2015 Jeg ville ikke købe uden EU typegodkendelses nr.

• #4   24. jul 2015 Bare i nysgerrighed, hvorfor en import fra USA, frem for en fra EU?

• #5   24. jul 2015 husk den har sikkert ikke isoleret batterierne som de nordiske har. Det kan blive et problem med rækkevidden om vinteren.

Jeg ville ikke købe den. Hvorfor ikke bare købe en brugt i DK?

• #7   24. jul 2015 og så skal du lige betale dansk importafgift på den, det bliver ikke billigt

• #8   24. jul 2015 Og dansk moms...

• #9   24. jul 2015 Der er nok ikke meget deres skal konverteres når den køre i tyskland idag, og jeg tror også den bliver ladet med DC og ikke AC. el biler er der ikke reg. afgift på, og import fra et andet EU land, skal der heller ikke betales moms af.

Men for en bil nemt kan indregistreres i DK, skal den have en EU typegodkendelse, det vil være smart hvis den har det. også kan der være lidt med klima'et, hvis Tesla ikke laver den samme bil til alle områder. De levere nok også til Canada hvor det kan være koldt.

• #10   24. jul 2015 Lasse
    Den er ikke registreret i Tyskland. Så nej, den kører ikke. HVIS den var registreret, så var det hele pludselig meget nemmere.
    Umiddelbart lyder det som US import...

• #11   24. jul 2015 "Der er betal sådan er den er klar til at blive indregistreret i Europa" der er nok betalt moms når der stå sådan. Kan ikke se det bliver meget nemmere hvis den havde været registreret i tysk, for i DK er det EU typegodkendelsen som gør det nemt(ikke sagt det er umuligt uden).

• #12   24. jul 2015 Det er meget nemmere, for efter 3 måneder behøver man ikke koncentrere sig om typegodkendelser, for man går under de forenklede EU regler og kan toldsyne den straks den kommer ind i landet.

• #13   24. jul 2015 Nej. Hvis det ikke er en typegodkendt bil, så skal du bevise støj og forurening, det er ikke så nemt. Er det en typegodkendt bil, men den har ikke et typegodkendelses nr., så skal du jo bevise det er sådan en bil. Så det er meget nemmere hvis bilen har typegodkendelse. Forklar mig gerne hvordan gørnejerafgift fastsættes hvis bilen ikke har en typegodkendelse?

• #14   24. jul 2015 Ikke noget med nej... NETOP når bilen ikke er typegodkendt, kan man med fordel bruge den forenklede importregel. For da den blevet registreret i EU for første gang, blevet alle de ting sat på plads. Så importerer man den bare uden at skulle bevise noget. Det gjorde jeg med alle mine biler, som ikke er typegodkendte og var købt direkte fra Japan. Tre måneder i Sverige og så til DK. For svenske regler er mere lempelige...
    Brændstofsøkonomi kan de regne ud på 1 min, hvis de ikke kender det officielt forbrug. De har en tabel, de kigger i i synshallen...

• #15   25. jul 2015 #14 det afhænger af datoen på bilen, hvis den er nyere end 1998 skal der være en typegodkendelse eller dataerklæring på bilen (en dataerklæring kan dog snildt klares i Tyskland ved f.eks. Dekra også går den lige gennem syn)

Min blev i hvert fald afvist helt, indtil jeg fik en dataerklæring. At den er synet i et andet EU land er ikke ens betydende med DK skal godtage den, da hvert enkelt EU land må give dispensation som kun gælder i det enkelte land.

• #16   25. jul 2015 Man kan vel få en dataerklæring ved Tesla?

Tesla'en kan kan lade med AC og DC strøm.

Det eneste problem jeg lige kan se er at i USA bruger de ikke type 2 kabel. Så du kan ikke lade på Supercharger netværket i hele EU.

• #17   25. jul 2015 Kan man formentlig, afhænger helt af deres kundeservice smiley

Kommentér på:
Tesla

Annonce