1.281 visninger
|
Oprettet:
MacBook Vs Pc {{forumTopicSubject}}
Har kigget på en MacBook Air 13.3" MJVE2, og overvejer om det skal være min første MacBook?
Lang batteri tid, hurtigt og flot har lokket mig.
Hvad er jeres erfaringer?
Skal læse de næste 5 år, og ville være glad hvis jeg kunne få noget, som kunne holde så længe, og stadig føles hurtigt om 5 år.
Skal ikke bruge den til specielt tunge programmer.
Har kun erfaringer med Acer, som jeg har haft de sidste 10 år. 3 stk, alle med dårligt batteri, ellers stabil og holdbar computer.
jul 2010
Følgere: 13 Biler: 3 Emner: 222 Svar: 1.746
nov 2013
Følgere: 2 Emner: 5 Svar: 876
Ang. perfomance er de IMO perfekt til at surfe rundt på nettet, nyheder, facebook osv., og til skolearbejde er den lækker. Når man først har lært deres styresystem vil man ikke tilbage til Windows, det er så lækkert og brugervenligt. Men det er så også det.
Du betaler selvfølgelig for designet, men først efter jeg fik min Mac fandt jeg ud af hvor meget .. forstået på den måde, at man på ingen måde for meget for pengene ved en Macbook.
Desuden er den i løbet af det sidste års tid, blevet utroligt langsom - har også oplevet at den er gået helt kold et par gange, og jeg har været nødsaget til at fyfy slukke den.
For ikke at nævne batteriet som er til at lukke op og skide I. Som helt ny holder den acceptabelt længe pr. opladning, men det går hurtigt over.
Men alt i alt er jeg tilfreds.
sep 2007
Følger: 25 Følgere: 27 Biler: 4 Emner: 1 Svar: 2.950
mar 2005
Følger: 2 Følgere: 4 Emner: 23 Svar: 1.022
MEN: Vær sikker på at de specifikke programmer du evt skal bruge på dit uddannelsessted kan køre uden problemer på Mac. Her mener jeg ikke Officepakken, den fås skam også til OS X (samt at Apple naturligvis har deres egen kontorpakke der følger med ), men specielle programmer som du evt får "udleveret" på dit studiested.
jun 2012
Følger: 5 Følgere: 88 Biler: 5 Emner: 1 Svar: 2.205
jun 2014
Følger: 6 Følgere: 11 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 387
Angående batteri tiden, så vil levetiden helt sikkert blive dårligere og dårligere med tiden, men handler også meget om hvordan man behandler batteriet.
Lad aldrig batteriet løbe helt tørt hver eneste gang og lad det heller ikke helt op (80-90% er fint)
En gang hver anden måned, kan du kalibrere batteriet, ved at lade det køre fuldstændig tør for strøm og derefter lade den op til 100%.
På den måde vil batteriet holde meget meget længere
nov 2013
Følgere: 2 Emner: 5 Svar: 876
jul 2013
Følger: 24 Følgere: 26 Biler: 1 Emner: 78 Svar: 369
Men det skal så også siges, at jeg synes det er flotte produkter, jeg vil bare ikke betale den pris, specielt ikke på elektronik som bliver "forældet" i en fart.
jul 2010
feb 2013
Følger: 6 Følgere: 19 Biler: 2 Emner: 8 Svar: 1.660
Min macbook pro fra 2010 holder batteri I 3 timer og bliver brugt daglig. Opladet hver nat, aldrig kørt tom for strøm.
Og ang ydeevne, kan man ikke samligne Mac og pc på mhz og ram fordi deres styresystem ikke er ens.
En Mac med mindre CPU og ram kan sagtens være hurtigere end en pc med mere kraft.
Gå for Mac. Du skal prøve det.
okt 2014
Følger: 4 Følgere: 14 Emner: 31 Svar: 3.017
jul 2010
feb 2013
Nu har vi også Android produkter, og jeg vil gerne vide hvad du mener med at man er mere låst på ios produkter? Kom gerne med et på eksempler
aug 2014
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 2 Svar: 14
okt 2014
Følger: 4 Følgere: 14 Emner: 31 Svar: 3.017
feb 2013
Jeg sætter meget større pris på at min Mac ikke bliver varm efter flere timers brug, så jeg kan sidde med den på lårene uden at blive forbrændt på løgene. Det har jeg aldrig kunnet med en pc.
aug 2014
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 2 Svar: 14
maj 2007
Følger: 11 Følgere: 7 Biler: 3 Emner: 140 Svar: 3.071
Og sådan kan man blive ved. Forskellige holdninger til forskellige produkter.
jun 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 58
Jeg synes heller ikke min er blevet langsom, men jeg har heller ikke opdateret styresystemet siden jeg fik den, og det lyder til at være ret heldigt kan jeg høre fra andre der har opdateret deres styresystem.
Jeg er ret sikker på at når min Mac ikke kan mere køber jeg en ny macbook men det må godt vente lidt da de koster ret meget
nov 2013
Følger: 21 Følgere: 18 Emner: 12 Svar: 143
dec 2012
Følger: 6 Følgere: 225 Biler: 2 Emner: 356 Svar: 842
Men lad mig sige 1 ting, whatever du køber mac eller win så skal din bærbar have en SSD i stedet for en HDD. Du kommer ikke til at fortryde det og pc'en forbliver hurtig til at starte computeren op og åbne programmer, og den bliver ikke langsom over tiden det forbliver hurtigt !!
dec 2013
Følger: 40 Følgere: 36 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 44
Den har spillet alt hvad der kunne spilles på den, brændt på max 24 timer i døgnet og jeg bruger den fortsat på mit studie i dag.
Den har dog været formateret 2-3 gange. Men den mest solide bærbare-pc der har været i vores hjem
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1870 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.355
Christian E
"B&O er indvendigt siemens tror jeg nok"
Har du røget et eller andet?
Blogger
Følger: 38 Følgere: 4398 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.084
Og så mener jeg at OS X er et bedre og mere stabilt operativsystem end Windows. Jeg har tidligere sværget til Windows, men efter jeg skiftede til Mac, har jeg ikke brugt tid på opdateringer, optimeringer, problemer med drivere, hardwareopgraderinger etc. OS'et er bare mere vedligeholdelsesfrit (det er jo baseret på Linux).
Men som med så meget andet, så skal man vælge løsning ud fra sit behov. Det hjælper jo ikke at man sidder med en super Mac, hvis uddannelsen kræver Windows - eller hvis uddannelsens fag kræver en PC (ved at man kan køre Windows på Mac, har dog ikke prøvet det selv).
maj 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
Jeg valgte min Macbook dels pga. udsendet, men også pga. batteriet. Ydelsen er fuldstændig 'underordnet' i mit tilfælde, da jeg netop kun skal bruge den til tekstbehandling, research/surf og musik, og det kan stort set alle maskiner idag. Går du efter ydelse er der klar andre alternativer, som ville være mere hensigtsmæssig at kigge efter.
Jeg valgte en Macbook Pro pga. muligheden for at udskifte batteriet, når tiden kom til det. Den mulighed har du ikke i en Air. Når først batteriet er færdigt i en Air, skal du ind og have den skiftet ved en autoriseret reparatør. I en Macbook (i hvertfald på min) er det ren plug and play.
Jeg har endnu ikke opdaget virus, sløvhed, forringet ydelse eller andet. Godt nok er vi kun en lille håndfuld i klassen, som benytter Macbooks, men det er aldrig os, som har computer problemer. Meget kan man sige om Mac, men styresystemet fungerer til UG kryds og bolle.
Jeg har efterfølgende valgt at opgradere min Macbook med en SSD i stedet for en HDD. Den fik 8gb RAM i stedet for de 4gb den var født med - og efter 3 år var batteriets ydeevne faldet til 50% - det kostede 600kr at skifte batteriet og nu holder den strøm i en helt dag fra 8-18 på en opladning ved skolebrug.
dec 2012
Følger: 6 Følgere: 225 Biler: 2 Emner: 356 Svar: 842
Desuden husker jeg fra dengang jeg gik i Gym og VUC at var mange der havde problemer med at få nogle programmer installeret på deres mac fordi de krævede en anden version end dem der havde Windows.
Jeg siger ikke mac er dårligt og styresystemet er meget robust, det bare lettere med en Windows styresystem vil jeg mene.
Husk nu windows 10 kommer gratis ud til alle windows pc'er den 29 juli whoop whoop
jun 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 58
dec 2012
Følgere: 776 Biler: 1 Emner: 174 Svar: 2.236
Ang det med musikken er kun pga DAWs .
mar 2003
Følger: 32 Følgere: 38 Biler: 4 Emner: 21 Svar: 7.209
Men ja, sørg for at der er SSD fra starten. Det vil du ikke fortryde.
dec 2012
Følger: 5 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 35 Svar: 295
Den er praktisk i tasken, føles dejlig solid (ikke noget løst plastisk der dingler, knirker osv), utroligt stilfuld, hurtig og nem at bruge!
MacBook Vs Pc