Udskiftning af facade på hus? {{forumTopicSubject}}
Hej BG!
Måske sidder der et par kyndige derude?
Skal ud at kigge på et hus i morgen, men problemet er, at det er bjælker udvendig, hvilket vi bestemt ikke bryder os om, men tænkte så at efterisolere udefra og samtidig smække en ny facade på og rykke vinduerne ud.
Vi tænker enten noget cedertræ (klink) eller pudse den op - men kan det lade sig gøre?
Træfacaden er nok generelt dyre end puds, men til gengæld (tror jeg) at jeg selv gøre det, hvilket je er i tvivl om med den pudsede facade.
Vi skal selvfølgelig have en masse materialer, både inde og ude, derfor går et af mine spørgsmål på om det kan betale sig at hente i Tyskland eller Polen? Gulve, træ, puds, isolering, vinduer etc.
Kan jeg selv pudse det, hvis det bliver aktuelt?
Må jeg forlænge mit udhæng på huset F.eks 20 cm - kan det lade sig gøre? Der ligger noget bølgeeternit af en slags på.
Hvis jeg isolerer udefra skal der vel støbes længere ud fra huset og bygges et skellet op, eller er der en nemmere måde at gøre det på (mus/rotter, fugt etc.)
Måske nogle kan bidrage lidt til mine kreative tanker God aften!!
nov 2006
Følger: 11 Følgere: 12 Biler: 2 Emner: 87 Svar: 1.099
bu jeg murer så jeg vil vælge og pudse.
men det foregår på den måde man sømmer isoleringsbats på vægene og så pudser man uden på det. ang matrialer så gå ned i dit lokale tømmerhandel og tag en snak med hva du skal have lavet og sådan noget så finder de sikkert en fornuftig løsning til dig.
jun 2013
Følger: 1 Emner: 47 Svar: 58
Har pudset før, men er i tvivl om jeg med puds kan opnå et jævnt resultat. Træ/isolering er jeg ikke så bekymret omkring.
nov 2006
maj 2012
Følger: 4 Følgere: 2 Emner: 27 Svar: 1.937
nov 2006
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 730
Det kan være beskyttet af noget Planlov om det skal være træ.
Det kan normal tjekkes via nettet hvilken katagori bevaringsværdig huset er
Udskiftning af facade på hus?