Rente på banklån ved bolig køb {{forumTopicSubject}}
hej Folkens
Jeg ville lige høre hvad renten på et boliglån ligger på rundt omkring og om den rente i har fået forhandlet er opnået i forbindelse med eks. "Plus kunde" medlemskaber?
Sagen er den at mig og min bedre halvdel er gået igang med at se efter et hus med en ordentlig garage
real kredit lånene er meget overskuelige, mens bank lån ser ud til at værre en anden sag
Jeg har været i danske bank og i nordjyske bank hvor vi har fået priser for de sidste 20% man skal optage i banken nu når man ikke har nok penge til at stå på kontoen til at dette kan undgåes...
sagen er den at på papiret skal:
Danske Bank have 6.5 procent
Nordjyske bank skal have 7.25 procent
vi snakker om et lån på 250-300.000
men da jeg sad og snakkede med rådgivere fra nordjyske bank og spurgte ind til renten så hev hun en regne maskine frem og spurgte ind til hvad vi ville give i rente
umidelbart var hun klar til at sænke renten til 6.25% men jeg valgte at stoppe hende der da jeg ikke var klar over hvad en god rente for en sådan type lån egentlig ligger på, det virkede til at hun var frisk på at gå endnu lavere ^^
tager jeg et kig på et online lån så kan jeg se at ved eks. santander.dk som man måske kunne forvente ville være dyr at jeg kan optage et lån på 300.000 til en "variabel" debitor rente" på 4,94 procent ved et lån på 15 år. Med en ÅOP på 5,58%
Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvad "variabel" debitor rente" er for en størrelse men det kan selvfølgelig findes ud af.
men sagen er den at ligepludselig virker banklånet dyrt og det gør mig selvfølgelig nysgerrig efter hvad i andre har fået aftalt på plads mht. renter?
Renterne på banklån er ikke engang angivet i ÅOP..
Det er lidt af en jungle så lad mig endelig høre hvad i giver i rente og hvorhenne
syntes selv at santander.dk ligepludselig virker som en god ide ^^
feb 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 645
Når saldo er over 99.999,99 forrentes hele saldoen med 2,25%
Overtræksrente Der beregnes en rente af overtræk på 20,5%
Vi har en del penge i banken fordi vi ikke tør gøre noget andet med dem.
Så mon ikke du kan få noget mens renten er lille.
sep 2008
Følger: 41 Følgere: 29 Biler: 7 Emner: 114 Svar: 424
apr 2008
Følger: 15 Følgere: 20 Biler: 3 Emner: 74 Svar: 1.111
Jeg var i samme situation, og fik et banklån til 5,5%. Men inden der var gået to år, havde renten listet sig op på hele 8%. Jeg var rookie i alt det bank halløj, og var ikke obs på at mit lån var med variabel rente.
aug 2011
Følgere: 2 Biler: 3 Emner: 20 Svar: 178
Lyder til at værre et fornuftigt lån såfremt det ikke kommer meget over 100.000
2#
Jeg er helt med på hvad der er af mulligheder inden for adragsfrie lån, men jeg syntes også at de er lidt svære at gennemskue. Grunden til at jeg syntes de er svære at gennemskue er fordi at den del med at få det dyre lån væk hurtigst muligt giver meget god mening.
Desværre er der ikke meget information om hvor stor besparelsen egentligt er i forhold til den rente der bliver ved med at være på realkredit lånet.
3% af 1 mio er jo også mange penge i forhold til 6% på 250.000 i banken.
har også fået fortalt at man kan afvikle begge lån samtidigt og når man så har tilstrækkeligt i friværdi kan man belåne den med realkredit renterne og så benytte det til at afvikle det sidste af banklånet.
mange veje til rom så at sige 8)
3#
Øv, det er jo dem der er allermest besværlige at regne ud... Grrr
4#
takker for tippet !
så fandt jeg da hurtigt ud af hvad variabel rente var for en størrelse og hvor hurtigt den kan svinge !
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
Jeg vil mene, at det er fair priser, du er blevet tilbudt, men det afhænger også en del af, hvordan økonomien ser ud, og hvad man ellers har at gøre med.
Hvis vi er nede omkring de 4 %, skal man enten have en god løn eller en klækkelig udbetaling selv - i udgangspunktet.
Alt er dog til forhandling. Du kan jo prøve at sige til banken, at du har fået tilbudt et lån i Santander til en ÅOP på små 6 % og om de kan matche det. Det kan de sikkert, hvis de er glade for dig som kunde
maj 2008
Følger: 4 Følgere: 2 Emner: 243 Svar: 2.152
Det er så landbrug ved ikke om der er forskel
aug 2011
nogle ledige jobs??
Grunden til et jeg bliver rigtigt nysgerrig er at rådgiveren i nordjyske bank lynhurtigt slår 1% af renten og så bagefter spørger hvad jeg vil give !
Det kan vi lide
men uden at kende markedet er det jo svært at forhandle sig til en fornuftigt rente
Det er selvfølgelig svært at vurderer om det er relevant, men pt er alt information dejligt at komme i nærheden af !
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
okt 2005
Følger: 24 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 670 Svar: 2.434
aug 2011
meget interessant, takker for info
Det lyder meget rigtigt, der hvor det bliver sjovt er når der sider 2 parter ved bordet som begge vil have mest muligt for pengene
11#
Forholdet til mine forældre er rigtigt godt, men jeg kunne aldrig drømme om at rode dem ind i mine pengesager om de så skulle værre rige eller fattige
okt 2005
Følger: 24 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 670 Svar: 2.434
Skal selv igennem turen nu, men skal købe alene så de 3-4 % mindre i rente har meget at sige ??
aug 2011
Det er nu også mere fordi jeg ikke vil have andre rodet ind i min økonomi at jeg er så hurtigt til at afvise ideen.
kan sagtens se det fungerende rigtigt godt i praksis 8)
aug 2009
Følgere: 1 Emner: 71 Svar: 934
http://boligejer.dk/nye-regler-udbetaling
aug 2011
tak, er blevet orienteret omkring lovgivningen af bankrådgivere.
de nævnte sjovt nok at det var ok at hente de 5% eks via et quick lån ^^
bare de ikke kom fra banken... lidt pudsig lovgivning?
aug 2011
Jeg har lige lagt alle afdrag sammen for henholdsvis med og uden 10 års afdrags frihed:
tallene kommer fra det låne eksempel jeg fik med fra banken, så vi snakker samme beløb blot med og uden afdrags frihed
med 10 års afdrags frihed, uden skat: 1744485
uden 10 års afdrags frihed, uden skat: 1713941
med 10 års afdrags frihed, med skat: 1547750
uden 10 års afdrags frihed, med skat: 1524897
apr 2009
Følger: 14 Følgere: 24 Emner: 287 Svar: 1.387
okt 2006
Følger: 97 Følgere: 96 Biler: 6 Emner: 697 Svar: 13.335
mar 2007
Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.726
Er det ikk som Kelevra skriver maks op til det lånte beløb
okt 2006