{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til scooter
  • #1   16. okt 2015 Hvad er der galt med den.

• #2   16. okt 2015 Carsten K : Havde en del problemer med den ikke kan starte selv har taget kaburator af og renset med trykluft og kaburator rens har tjekket gnist på tændrør ect men den starter kun hvis jeg sprøjter en brandbar gas ind i tragten på kaburator og den dør hvis jeg trækker i gas håndtag som om den ikke kan komme benzin ind i og det undre mig kan ikke finde fejlen for som sagt er kaburator været ude og blive skilt og renset

• #3   16. okt 2015 er det med vacum eller direkte slange ned til karbu?

• #4   16. okt 2015 Hvordan står det til med din membran. Er den tæt.

• #5   16. okt 2015 Eh pas hvis du mener slangen ind i motorblokken så er den vist lidt mør men den har kørt for et par dage siden da den kom ud efter et lille år i skuret men så ville den pludselig ikke starte efter jeg fik skiftet overgang til tankdæksel når den er blevet varm kan den startes og køre men når den er kold skal den have gas og ellers starter den og står i tomgang på 7000 omdrejninger til den er varm så ryger den ned til 1500-2000

Det er sådan en jeg har

profilbillede
  • #6   16. okt 2015 Hvad scooter er det?

• #7   16. okt 2015 Piaggio NRG Powerjet DT45 fra 05

• #8   16. okt 2015 Har selv haft en Piaggio NRG Power DT - (Sikkert samme motor) - Men problemet var at autochokeren. Den driller meget. Det var faktisk samme tidspunkt den også drillede mig på (Altså her midt i oktober)

Hvis du lader din scooter stå i et par timer (Evt til dagen efter) Så drejer du på dit gashåndtag helt i bund til den siger "click" også slipper du det igen. Det aktivere chokeren i et kort øjeblik. Dernæst starter du den på kickstart -(Uden at give gas, den skal nok komme igang) - lad den stå i tomgang i 5-10 min, så den bliver varm - Så slår den selv chokeren fra igen.
    Hvis den er ved at gå ud, så giver du den lidt gas indtil du kan mærke at den er blevet varm smiley

• #9   16. okt 2015 der kommer ingen kliklyde og den er vist med echoker ifl nettet

• #10   16. okt 2015 har du tjekket der kommer benzin ud af slangen når du prøver og starte den?

• #12   16. okt 2015 ja som tommy siger så skal den køre hvis der er gnist.

• #13   16. okt 2015 Det er med autochoker.

• #14   16. okt 2015 eh hvor er hanen ? og har stillet skruen men chokeren lader ikke til at bevæge sig den stiker bare helt ud kan trykke den tilbage med fimgeren men så ryger den ud igen og dingler lidt ligesom på em fjedder

• #16   16. okt 2015 Hvis din benzinhane er vacum styret, så afmontere din benzin slang, og sug så i vacum slangen, hvis der kommer benzin ud der, så skiller du din kaburator ad og blæser den ren alle tænkelige steder og samler den igen.
    Har en gammel typhoon som jeg har bygget til bane, den æder en benzinhane ind imellem.

• #17   16. okt 2015 aner ikke hvor benzinhanen er det er den på billedet og for oven der sidder chokeren til 12v og det buede rør er gaskablet der går der ned i den store benzinslange sidder på den gyldne studs på billedet på bagsiden er der en tynd retur

• #18   16. okt 2015 Benzinhanen sidder i tanken. Men ja, benzin slangen går på den gyldne studs.
    Tjek i bunden af tanken om der er en eller to slanger i benzinhanen.

• #19   16. okt 2015 kan ikke se andet end et skjold jeg ikke kan tage af pga rustne skruer

• #21   16. okt 2015 Tag og kig lidt på denne hjemmeside, den er guld værd:

http://scootergrisen.dk/scooterhjemmeside/choker.php#automatisk_choker

• #22   16. okt 2015 Tjek tændingstidspunkt, kompression, tændrør, og membran.
    Skil karburatoren helt ad (pas på bundpakning), se om du kan se igennem dysen hullet er ca. 0,6mm, tjek om svømmeren er tæt og at den åbner og lukker fint, der kan godt komme skidt i det hul den skal lukke hvis den har stået stille længe, tjek så brændstoffiltrene (der kan sidde et i karburatoren, på benzinslangen, og i tanken), tjek så vakuum slangen mellem tank og karburator, og at hanen åbner når der kommer vakuum.
    Justeringen er med føling men start med at stille den ene skrue som Tommy siger (1½ omgang ud fra bund) og chokeren, og tomgangsskruen ved gasspjæld så den lige er åben, heller for lidt end for meget da du kan justere på gashåndtaget mens du forsøger at starte den.
    Og tjek lige udstødningen også.

• #23   16. okt 2015 er kommet frem til min choker er død den er hele tiden lukket og har været på 12 v nu i 3 timer uden nogen ændring

• #24   17. okt 2015 Tænkte det nok - Det er problemet med de Piaggio motorer der.

• #25   17. okt 2015 bare underligt da jeg tog den ud startede den godt nok først efter en ti gange på kickstarter men derefter kørte den fint indtil jeg havde ladet den stå natten over så skabte den sig toset

• #26   17. okt 2015 btw der sidder en gylden "neddrossler" i kaburator hvad sker der ved den er væk ? fik revet den ud og trådt på. og scooteren er vist luft og ikke vandkølet men på reg attest er det en 45 men fik at vide deyt kun er 30 modellen der er luftkølet

• #28   17. okt 2015 Istedet for at købe en ny og pisse dyr original choker, så køb den her istedet for
    http://speedline.dk/da/scooter/choker-automatchoker-s-zo-7150037/

Købte sådan en til min gamle hot istedet for en original til 800,- og det eneste der skulle byttes om på var det røde stik, hvor du tager den gamle og sætter over på den nye.

• #29   17. okt 2015 den passer direkte på min med stikket det er jo en 17,5mm dellorto

• #30   17. okt 2015 Er du sikker? Men hvis den ikke gør så er det heller intet problem smiley

• #32   17. okt 2015 nu fik jeg ny choker på ....stadig ingen ting virker som om der ikke kommer benzin ind i da den kun kører så længe der er startgas i tragten men tændrøret virker som om det er lidt vådt i det og lugter af benzin ...... så nu må scooterens kaburator af eeeen gang til og alt skal renses igenigen

• #33   18. okt 2015 Dysen var defekt så nu kører møget smiley

Kommentér på:
Hjælp til scooter

Annonce