{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
807 visninger | Oprettet:

spørgsmål ang km penge {{forumTopicSubject}}

Hej.

Har et spørgsmål ang
Kørsels i egen bil på kursus.

Det er sådan jeg sidste uge skulle på kursus et par dage 243 km fra min adresse.

Valgte så og køre hjem hver dag.

Men nu forlanger mit firma at vide hvad km tælleren har stået på de forskellige dage. Og nr plade nr. De siger det krav fra skat. Hvilket jeg ikke helt tror på

Mit spørgsmål er så har de overhovedet krav på de ting


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  spørgsmål ang km penge
  • #1   30. okt 2015 Den er da nem nok.
    Gå ud og kig på den nu.
    Så regner du lidt baglæns med hvad du ca har kørt de enkelte dage, og wupti, så har du hvad km-tæller har stået på de enkelte dage, så kan de jo få det til deres pæne regnskab smiley


  • #2   30. okt 2015 Du svare ikke på mit spørgsmål

  • #3   30. okt 2015 Det er et krav at du skal kunne fremvise et kørselsregnskab for at kunne få kilometer penge.

    Der findes apps der kan bruges til dette så det fungere igennem gps'n i enten smartphone eller tablet.

    Men ja det burde da være nemt nok at regne ud.


  • #4   30. okt 2015 Jeg tror ikke det er et krav fra skat, jeg har ihvertfald aldrig gjort det.

    Vi skriver altid bare til og fra adresse, samt km antal fra maps.google eller sådan noget.

    Men det er jo meget forskellige hvordan forskellige firmaer gør, det kan jo være de vælger at dokumentere det på den måde ?


  • #5   30. okt 2015 Det er et krav fra skat.

  • #6   30. okt 2015 Altså ved godt skat kan forlange det af mig. Men her er det netop mit firma der gør det


  • #7   30. okt 2015 For nogle år tilbage da jeg arbejdede for kommunen modtog vi køresedler fra de kørende medarbejdere. Der stod bare km antal, og hvor de skulle hen.

  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.726
    #8   30. okt 2015 Uanset hvad så havde det taget kortere tid at regne det ud.
    Skrive det ned på en lap papir og give din arbejdsgiver papiret end du allerede har brugt på dette emne smiley
    Jeg har tidligere kørt meget på kursus i egen bil og er aldrig blevet bedt om at notere det blot antal km på krak og hvilket kursus. Men bad de mig gøre sådan brugte jeg da bare de 2 min på at skrive km-tallet ned også og nummerpladen. Større bævl er det da heller ikk.


  • #9   30. okt 2015 Og firmaet skal have de pengene du skal have fra skat, derfor skal det kunne dokumenteres.

    Men det kan gøres på mange måder, snak dog med chefen om hvordan det skal skrives for de er tilfredse.


  • #10   30. okt 2015 Du behøver hverken give dem nummerpladen eller hvad km tæller har stået på.. heller ikke hvor du har kørt fra og til.. De tvinger dig jo ikke til at modtage km penge, gør mit firma ihvertfald ikke.. men hvis du gerne vil have penge for at køre, så må du nok bare dokumentere for dem hvor langt du har kørt, på den måde de beder dig gøre det! smiley

  • #11   30. okt 2015 Hej
    Du skal udfyle et skema som:
    1 medarbejder navn og nummer
    2 registreingsnummer
    3 datoer for kørsel
    4 anledning og fra/til
    5 km stande ved ud/ind kørsel
    6 udtegnet km tal
    7 sumtal pr mdr
    8 dato og underskrift af arbejdsgiver

    Andet Endvidere kræver skat at din arbejdsgiver kontrollerer dit spedometer hver dag , hvilket ingen arbejdsgiver vil nedlade sig til at udføre!
    Mvh kp


  • #12   30. okt 2015 Der er kommet nye regler for køre penge for ikke så længe siden. Man skal angive reg. nummer på den bil man har kørt i. Har ingen kilde men vores bogholder fra arbejdet har fået det af vide fra vores revisor.

  • #13   30. okt 2015 Her kan du læse hvad SKAT skriver.

    http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=2064187&vId=0

    Ud fra hvad de skriver så er det ikke et krav med registreringsnummer og hvad km tælleren har stået på de forskellige dage.





Kommentér på:
spørgsmål ang km penge

Annonce