{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
681 visninger | Oprettet:

Hjælp til PC / Webkamera {{forumTopicSubject}}

God aften BG

Er der nogen PC-kyndige personer, som kan give mig et par tips? Pleeease?

Mit problem er, at jeg generelt oplever, at der er dårlig billed-/videokvalitet, når jeg bruger mit webkamera, det være sig i Skype eller andre programmer, hvor jeg bruger webkameraet. Dem jeg Skyper med siger også, at billedet ikke er helt klart.

Her lidt om specs på min PC samt webkamera:

Jeg kører Windows 10 og har en 30/30 mbit internetforbindelse. (Problemet med den dårlige billed- / videokvalitet var dog det samme i Windows 7 samt Windows 8 / 8.1 også).

PC´en er en ældre en af slagsen, med Intel Core 2 Duo / E6400 @ 2,13 Ghz (JA - Jeg ved godt, at det er en "gammel hund", men processoren bør vel ikke være begrænsningen her???).

Bundkort: Asus P5Q Pro

Grafikkort: Gigabyte GeForce GT640 (2 GB) - bestemt ikke noget "hardcore"-gamer grafikkort, men det burde vel heller ikke være her, begrænsningen er?.

Installeret hukommelse i PC´en: 6 GB RAM

Webkameraet er et Logitech HD Pro Webcam C910. Jeg ved godt, at webkameraet ikke længere er helt nyt, men det var et dyrt et af slagsen da jeg købte det for nogen år siden, og det skulle iht. specs. kunne køre 1080p.

Har i nogen inputs til, hvad der kan være galt? Hvor på min PC ligger begrænsningen?

På forhånd mange tak for jeres kommentarer.







Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til PC / Webkamera
  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.597
    #1   13. nov 2015 Der er ingen begrænsninger i din computer, tænker mere det er softwaren den er galt med..
    Har du installeret logitech softwaren samt opdateret dine drivers, eller har du bare ladet windåse om det?


  • #3   14. nov 2015 Mange webcam´s kan justere linsen ved at dreje på spidsen af det stykke hvor linsen sider... Min var nemlig uskarp og der gik 6 måneder inden jeg fandt ud af at man kunne stille på det...

  • #4   14. nov 2015 @Lindgaard & @BG Piraten

    Tak for jeres kommentarer smiley

    Det er en af de type webcams hvor der er en flad front uden justeringsmuligheder.

    @BG Piraten
    Jeg har prøvet at hente en opdateret Logitech-driver. Jeg synes det hjalp en del. Jeg bruger i arbejdsmæssig henseende et program også, hvor jeg bruger webcam´et og der skriver softwaren altid hvor mange FPS der bliver optaget med og sendt til modparten. Jeg har lige prøvet at teste det, og tallet ligger nu noget højere end tidligere, så det kunne godt tyde på, at opdateringen har gjort forskellen.

    Jeg vil sørge for at få opdateret driveren til GPU´en også, måske det kan give lidt også smiley


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.597
    #5   14. nov 2015 Grafikkortet vil kun hjælpe på hvad du kan se, ikke hvad du optager desværre.. Men drivers er altid vigtige at holde opdateret

  • #6   14. nov 2015 @BG Piraten

    Nååhhr ja, selvfølgelig smiley - det er jo på output-siden smiley



Kommentér på:
Hjælp til PC / Webkamera

Annonce