Hjælp til PC / Webkamera {{forumTopicSubject}}
God aften BG
Er der nogen PC-kyndige personer, som kan give mig et par tips? Pleeease?
Mit problem er, at jeg generelt oplever, at der er dårlig billed-/videokvalitet, når jeg bruger mit webkamera, det være sig i Skype eller andre programmer, hvor jeg bruger webkameraet. Dem jeg Skyper med siger også, at billedet ikke er helt klart.
Her lidt om specs på min PC samt webkamera:
Jeg kører Windows 10 og har en 30/30 mbit internetforbindelse. (Problemet med den dårlige billed- / videokvalitet var dog det samme i Windows 7 samt Windows 8 / 8.1 også).
PC´en er en ældre en af slagsen, med Intel Core 2 Duo / E6400 @ 2,13 Ghz (JA - Jeg ved godt, at det er en "gammel hund", men processoren bør vel ikke være begrænsningen her???).
Bundkort: Asus P5Q Pro
Grafikkort: Gigabyte GeForce GT640 (2 GB) - bestemt ikke noget "hardcore"-gamer grafikkort, men det burde vel heller ikke være her, begrænsningen er?.
Installeret hukommelse i PC´en: 6 GB RAM
Webkameraet er et Logitech HD Pro Webcam C910. Jeg ved godt, at webkameraet ikke længere er helt nyt, men det var et dyrt et af slagsen da jeg købte det for nogen år siden, og det skulle iht. specs. kunne køre 1080p.
Har i nogen inputs til, hvad der kan være galt? Hvor på min PC ligger begrænsningen?
På forhånd mange tak for jeres kommentarer.
Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.600
Har du installeret logitech softwaren samt opdateret dine drivers, eller har du bare ladet windåse om det?
sep 2008
Følgere: 2 Biler: 4 Emner: 93 Svar: 962
feb 2015
Følger: 1 Følgere: 40 Emner: 44 Svar: 153
Tak for jeres kommentarer
Det er en af de type webcams hvor der er en flad front uden justeringsmuligheder.
@BG Piraten
Jeg har prøvet at hente en opdateret Logitech-driver. Jeg synes det hjalp en del. Jeg bruger i arbejdsmæssig henseende et program også, hvor jeg bruger webcam´et og der skriver softwaren altid hvor mange FPS der bliver optaget med og sendt til modparten. Jeg har lige prøvet at teste det, og tallet ligger nu noget højere end tidligere, så det kunne godt tyde på, at opdateringen har gjort forskellen.
Jeg vil sørge for at få opdateret driveren til GPU´en også, måske det kan give lidt også
Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.600
feb 2015
Følger: 1 Følgere: 40 Emner: 44 Svar: 153
Nååhhr ja, selvfølgelig - det er jo på output-siden
Hjælp til PC / Webkamera