{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
587 visninger | Oprettet:

Mere ram i bærbar? {{forumTopicSubject}}

Hej BG.
Min Bærbar (MSI cx623) begynder at blive en smule sløv, og overvejer derfor at hidse den lidt op. har overvejet en 500gb ssd også vil jeg også gerne have lidt flere ram i, der sidder nu 4GB (2x2GB) DDR3 ram i den. er der nogen der kan hjælpe med at finde ud af hvor mange den kan tygge, der er jo ingen grund til at smide mere i end den kan udnytte.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mere ram i bærbar?
  • #1   14. nov 2015 måske de ved det beder end her.

måske . smiley :)

mvh

http://computer.bazoom.com/dk/

• #2   14. nov 2015 jo jo muligvis, men nu ved jeg jo at BG er det sted med flest kloge folk. og så slap jeg for at oprette en bruger mere, for et enkelt spøgsmål..

• #3   14. nov 2015 smiley smiley

• #4   14. nov 2015 Jeg er bestemt ingen computer haj.. men jeg har forstået det sådan at ram ikke har så meget at sige med en SSD disk i, måske jeg har misforstået det, men jeg ville starte med disken..

• #5   14. nov 2015 jamen det kan da godt være jeg bare skal starte med disken:)

• #7   14. nov 2015 jeg fandt også lidt omkring det, men sys bare ikke det kunne passe, men så er det jo nemt, det er kun disken der skal skiftes:)

• #8   14. nov 2015 I3 processor?
    Husk at du skal have en 64bit windows for udnytte mere ram.
    Din disk er sikkert sløv, men din maskine får ikke så meget ud af SSD så længe den kun kører sata1.

Ominstaller din bærbar eller køb en nyere smiley

• #9   14. nov 2015 RAM (random access memory) har meget at sige og er tit flaskehalsen når du føler din computer er langsom.

Det er der den lagrer alle dine igangværende processer. Når du har fx google chrome åben optager det plads i dine ram, og jo flere ting du har gang i jo mindre råderum er der i dine ram.

Hvis du kan finde ud af at finde model-betegnelsen på dit bundkort er det nemt at finde ud af hvor mange ram det kan tage. Jeg kom dog også frem til at det kun kan tage 4GB max.. Det lyder som en ældre maskine. Kan det passe bundkortet hedder MS168A1? Kig i enhedshåndtering på computeren.

Hvis det er tilfældet, ville jeg ikke bruge xxxkr på en 500GB SSD. Det vil være spildt, da du hurtigt løber tør for RAM med kun 4GB. Spar hellere pengene op og køb en nyere laptop og opgradér dén med en SSD fra starten.

• #10   14. nov 2015 Sådan en CX623 er ved at være et par år gammel ,så måske du kunne klare den rimelig let ved at rense den for støv ved blæseren og så formatere den en gang og få en clean windows på igen?

Hvis du har alt for meget liggende, så kan det nemlig sagtens gøre din computer langsom, da den ikke allokerer det de samme steder på disken selvom det ligger i mapper (det kan den defragmentering klare, men det tager mange timer, så hellere ominstallere computeren smiley )

• #11   14. nov 2015 jeg kører med windows 7 home premium 64bit version:)

• #12   14. nov 2015 Hvornår har du sidst formateret? Og hvor gammel er maskinen? Og hvor meget har du fyldt den op`med data og slettet data, over tiden siden sidste formatering?

• #13   14. nov 2015 den er vel ved at være 5år efterhånden og ja det er sku noget tid siden, vel 1.5 år siden den blev formateret sidst, dog køre den diskfragmentering 1gang ugentligt.
    vil det hjælpe på den at flytte nogle af de tunge programmer som Revit2015 over på en ekstern?

• #14   14. nov 2015 Man kan da altid bruge ssd disken i en anden computer så helt spild af penge er det ikke og det vil sikkert hjælpe lidt.

Men overvej om det ikke er tid til lidt nyt, eller evt brugt. Der er firmaer der sælger brugte firma pcer til rimlige penge, har selv købt en refurbished i7 lenovo for 3200kr som jeg er ganske tilfreds med.

• #15   14. nov 2015 ja det kan da godt være, at jeg skal overveje en ny når jeg er færdig med min bachelor:)

Kommentér på:
Mere ram i bærbar?

Annonce