{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.885 visninger | Oprettet:

Valg af akku-værktøj {{forumTopicSubject}}

Godmorgen BG

Uden at starte en religionskrig, selv om jeg ved det er svært, vil jeg lige høre jeres meninger om de forskellige mærker indenfor akku-værktøj

Jeg er selv udlært elektriker med 18 års erfaring, og sidder nu som værkfører/indkøber for et værksted.

I mit nuværende firma har jeg så en chef (Han er ingeniør af uddannelse...det siger vel alt?) der får "stådreng" af Hilti-mærket, så han har sagt at fremover skal vi til at købe det da vi får gode rabatter der. Jeg er godt klar over at indenfor slag/SDS maskiner får man ikke noget bedre end Hilti

Er der nogen der har erfaring med Hilti´s Akkuværktøj? Jeg har været ude og se på det og jeg synes godt nok det virker klodset, tungt og uhandy. Og har egentlig bare allermest lyst til at købe en omgang DeWalt eller Makita til hele værkstedet

det drejer sig om bore/skrumaskiner, rundsav, multicutter og stiksav

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af akku-værktøj
  • #1   17. nov 2015 Sjovt at man skal tales ned til på grund af at man gad at tage en udannelse der tager mere end 3 år

• #3   17. nov 2015 Personligt har jeg bedst erfaring med Makita... Men hvis jeg var dig, ville jeg spørge dem som rent faktisk skal bruge værktøjet. Det er som regel dem der har den største kompetence for at vælge det bedste værktøj til opgaven.
    Jeg synes selv at jeg mange gange har stået med værktøj der var valgt af en chef som ikke selv skulle stå med det i hånden og derfor ikke var optimalt.
    Da det bl.a er save og multicuttere der skal bruges, går jeg ikke udfra det er elektrikerarbejde og derfor kan du ikke rigtig bruge dine 18 års elektrikererfaring, da nogle mærker er bedre til visse opgaver end andre mærker.

• #5   17. nov 2015 jeg går skam selv med det i hånden til hverdag, derfor jeg også selv synes at Hilti virker noget kluntet at arbejde med. Det er til tavlemontage og industri-arbejde.

Rundsaven og multicutteren bruger vi når vi pakker vores ting ned til forsendelse. Til at lave diverse kreative indpakninger i træ smiley

• #6   17. nov 2015 Jeg har Hilti på job og milwaukee herhjemme - er helt vild med det nye milwaukee, rigtig fint til billige penge.
    Men hiltis borehammer er bedre, men den skal bruges meget og hårdt før den er det værd. Og så er hiltis batterier i øvrigt elendige.

• #7   17. nov 2015 de steder hvor jeg har værer brugte vi makita.. det virkede bare.. og tit fik vi gode rabatter på at købe pakker med vinkelsliber. lygt og sådan noget smiley

• #8   17. nov 2015 Makita skruemaskiner er udemærkede mens de virker. Gearkasserne går dog efter min mening altid i stykker FØR man forventer det. De-Walt holder generelt længe, altså de gode modeller synes jeg. Men de er da om nogen tunge at arbejde med. Men ikke ikke et problem for de fleste. Hilti er også rigtig gode inden for skruemaskiner, de virker rigtigt lækkert synes jeg.

Hilsen en elektriker og ingeniør

• #9   17. nov 2015 Makita det virker bare både som bore/skruemaskine og som slagskruetrækker. Har brugt Makita de sidste 15 år og altid været tilfreds... borehammer med sds lås der laver bosh nogle gode batteri maskiner... men det er jo som alt andet en smagssag.. det er nok begrænset hvor meget forskel der er på de 4-5 bedste mærker.. køb dem hvor du får bedst pris og service:)

• #10   17. nov 2015 De nye Dewalt 18v / 4Ah er faktisk nede og veje 1,88kg med batteri, og så har de forkortet selve huset så den ikke er så stor. Hvor Hiltis vejer 2,5kg. Jeg ved dog ikke hvad Makita vejer, men jeg tror også det er under de 2kg

• #11   17. nov 2015 Vi skiftede fra makita til milwaukee for ca 5 år siden på mit arbejde, også som elektrikker, synes det var et godt valg og har ikke hørt en eneste af min kolleger beklage sig over vi gik væk fra makita.

• #12   17. nov 2015 ja der er jo blandede meninger smiley

• #13   17. nov 2015 Makita, pris og kvalitet hænger godt sammen, ellers Festool, hvis budgettet kan bære det....

• #14   17. nov 2015 Jeg har haft Makita, DeWalt og har nu Milwaukee alle i 18v, og efter min mening så er det lidt lige meget hvilken du vælger.. Skal jeg vælge den maskine jeg holdt mest af, så var det Makitaen, da den kom i en utrolig praktisk kasse hvor der var plads til en masse bor og andet ragelse smiley

• #19   17. nov 2015 Fætter Højben : Nu har han ansat mig fordi han mener jeg kan styre værkstedet, og stoler på min erfaring og indsigt i tingenes gang. Derfor har jeg også mit at skulle have sagt mht til værktøjet. Jeg løber jo heller ikke ud og bare køber. Jeg samler info og viden og forlægger bagefter min sag for ham efter bedste evner og overbevisning.

Hvis man altid bare gør hvad der bliver sagt i et firma så kommer man sgu ikke langt efter min mening. Så viser man intet initiativ og virker passiv hvis man ingen holdninger har

• #21   17. nov 2015 #10

kommer an på model http://www.makita.dk/tool/42410/DDF456RMJ.html

• #23   17. nov 2015 På mit arbejde som klejnsmed har vi makita - det sidste år er der nok ca gået 8-10 skruemaskine og et par slagnøgler til pga ødelagt motor bla - og det er deres topmodeller...

• Mick H
    Mick H Tilmeldt:
    apr 2005

Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 507
    #26   17. nov 2015 vi har lige fået helt nye metabo bore/skrue maskiner på hele værkstedet. de ser lidt sjove ud men det virker og lader til at være lavet i noget der kan holde

• #27   17. nov 2015 syntes ikke man kan sige at 1 mærke er det bedste. de forskellige mærker har deres stærke og svage sider.

men ved da 1 ting om hilti efter 5 år som værktøjssælger. og det er at de tager for meget for deres vare i forhold til hvad man ellers kan få på markedet, bevares det er et godt mærke. men så godt er det altså heller ikke

• #28   17. nov 2015 Fætter højben : Jeg har nok det man kan kalde for en moderne chef. Han lytter og er altid åben overfor nye tiltag og andre synspunkter. Han er en der udelukkende er akademisk uddannet og har ikke selv noget håndværksmæssig baggrund.

• #29   17. nov 2015 Nej alt værktøj er jo altid et spørgsmål om ham der bruger det. Men kan det passe at dewalt er blevet lidt mere noget hobbyværktøj frem det før i tiden var noget robust der decideret var lavet til håndværkeren

• #30   17. nov 2015 DeWalt var toppen af poppen for 10 år siden...... De har hængt voldsomt bagefter, på udvikling o.m.a.....

Lidt ligesom Nokia indenfor mobiltelefoner...... smiley

Kommentér på:
Valg af akku-værktøj

Annonce