857 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Mongoler eller bare ikke særligt godt eller hurtigt tænkene... ? Mongoler eller bare ikke særligt godt eller hurtigt tænkene... ?

Lige en opfordring til folk der stiller spørgsmål...

Hvorfor er det at i ikke kan finde ud af at komme med korrekt information til det i selv stille spørgsmål om.. ?

Det være sig.

Bil Mærke.
Bil Model.
Motorstørrelse.
Benzin eller diesel.
Årgang.
Evt. nummerplade.

For når man kan hjælpe, skal det da ikke være så bøvlet at søge information og specielt den bil man selv spørger til., mange bruger bare forkortelser osv.

Og når jeg så er i gang kunne man jo også komme med korrekt info om hvad man egentligt spørger om.
Man ser tit at folk byder ind med svar. og at spørger / trådstarter, så laver om på sin forklaring.
Man ser det jo dagligt, og jeg har da ikke noget imod at hjælpe folk det jeg kan, men hvor er det da pisse irriterende at folk ikke kan komme med info i første opslag, og ikke fedter rundt, lidt ligesom dem der spørger om hjælp til et problem, eller et værksted eller maler.
Start da for helvede med at skrive hvor du søger hjælpen.

Er det bare her på BG, eller er det i din baghave eller indkørsel.
Måske hvor værkstedet eller maleren ligger, eller om din bil overhovedet kan flytte sig ved egen kraft.

Mange opretter bare nye emner, og gider ikke vente på svar, selv om de mangler masser af info, som de jo så ikke lige gider oplyse i samme hug som spørgsmålet.

Det bliver sgu da ofte nogle lortetråde der ryger helt ud i hampen, inden der kommet svar.

Hader denne overskrift foreksempel...

Hjælp til tomgang på min 4E-FE

Eller.

Hvilken bremser til min golf..

eller

bmw e34 m20 til m50

Manta gearkasse på c20xe
Osv.

Og når man så læser selve spørgsmålet, så kommer det ofte heller ikke meget info., men måske man bare forventer at man lige har alle motorkoderne og motorstørrelse, eller af man også vil bruge tid på at gå ind på spørgerens profil for se om det er en bil han har.

Lidt ligesom dem der skriver, følgende.:

Hvad kan der være galt med min mors bil, en opel, som ikke vil starte, for jeg har lovet hende at lave den. smiley

RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!
Slå lyden til
00:00
/
14:20
LIVE

NOW PLAYING

TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!

NOW PLAYING

VW ID.4 GTX - OVERRASKER!

NOW PLAYING

TIL WAGRAIN OG HJEM I HALLES MINIBUS!

NOW PLAYING

MIN BMW E30 FÅR NY CHANCE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BYD TANG ER IKKE HELT FÆRDIGBAGT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

STATUS PÅ MIN BMW E30!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

TOPFART I VW ID.3 GTX!

NOW PLAYING

ALFA ROMEO JUNIOR - NOGET ER GALT!

NOW PLAYING

BYD ATTO 2 - OVERRASKER STORT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

AT ANMELDE EN SPRITBILIST!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING

MERCEDES-BENZ G 580 - 100% ELEKTRISK G-KLASSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NY TESLA MODEL Y

NOW PLAYING

NOW PLAYING

POLESTAR 4 MED 1900 KG PÅ KROGEN!

NOW PLAYING

I AUDI A5 AVANT TIL ST. ANTON!

NOW PLAYING

KAN MIN BMW E30 REDDES?

NOW PLAYING

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Handyman to hang up 3 shelves and 2 pictures on concrete walls 989 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mongoler eller bare ikke særligt godt eller hurtigt tænkene... ?
  • brianh
    brianh Tilmeldt:
    okt 2010

Følger: 9 Biler: 1 Svar: 1
    #1   25. nov 2015 Hvem har pisset på dit dæk her til morgen?..

• #2   25. nov 2015 Ingen, men det gør de jo dagligt., bare se seneste indlæg om en Honda, der lige er oprettet.

Men pisset mig af, nææe, syntes bare det er irriterende, at man søger hjælp, men ikke gider at lave et ordentligt forarbejde.

Og passer svarene ikke spørgerne, ja så vil de hellere svie folk til.

• #3   25. nov 2015 Hahaha eller:
    Hvor kan jeg få 30" kromfælge til min Up?
    Hvordan får jeg 1000 hk ekstra ud af min Up, det må heller ikke koste noget.
    Hvor kan jeg få anhængertræk til min Up, og må den trække en hestetrailer?

(Up er bare et eksempel, det samme gælder Mii, Aygo, og de andre ligeså latterlige transportmidler)

• #4   25. nov 2015 En up er vel acceptabel og køre i som lånebil smiley

• #5   25. nov 2015 Hvad fejler det emne om Hondaen?
    Det er vel et meget simpelt spørgsmål

• #6   25. nov 2015 Jacob K

Intet hvis du kender bilmodellen, og kender de forskellige motorkoder.

Bananmanifolden kommer jo fra en d15z8 og spørgernen bil er jo en d15z6

Spørgerens bil er fra modelår 1996 og den anden fra 1997 og begge modeller går til 2000.

Men når spørgerens bil er original, og den anden har bananmanifold, så man må gå ud fra er lavet sådan fra fabrikken, så kan spørgeren jo selv undersøge om selv bilen passer udstødning sammen, på de to modeltyper.
    Det kan man gøre på mange reservedels sider, det er nemt og let.
    http://www.thansen.dk/product.asp?pn=-1523338780&n=693234311&regnr=VN29777&regnrregid=1876515&tid=5202&group=1200&refloc=2

Her kan man jo se at katten skulle sidde på manifolden, som man ikke lige kan betegne som en bannan manifold.
    Så umiddelbart skulle hans jo have den samme kat, eller, det ved du noget om... ?

Hvis man tjekker Walker Kataloget, så er begge modeller vist, og ingen af dem har bananmanifold.
    Altså fra fødslen, så info må mangle om hvad der er monteret på den han spørger om, og hvordan resten af udstødningen er lavet, da det jo burde være en kat et andet stad, hvis det nu er lavet om.
    Derfor ud fra info så er det gætterier, men forrør og mellempotte skulle være det samme, bare ikke bagpotten.
    Så kan vi så gå ud fra at der måske er lavet noget om på den han vil have bannaner fra......
    Eller mener du at vi bare skal spørge ind til det..... ???

• #7   25. nov 2015

profilbillede
  • #8   25. nov 2015 Men hvis ikke man kender bilmodellen, så har man vel heller ikke viden til at udtale sig..?

Hvis man ved bare en my om Honda, så ved man at alle SOHC D-motorer passer sammen på kryds og tværs, manifolder osv..

Men synes snart det er værre med alle de fjolser der skal brokke sig over alt muligt ligegyldigt..

Dette emne er reelt nok, sådan set, da der er rigtig mange som kunne skrive spørgsmålet på google og få svaret, men der er også typer som brokker sig om alt muligt ligegyldigt pis..
    Det er da til at få lange løg af at læse..

• #9   25. nov 2015 Mht det omtalte emne vedr honda, så er jeg ikke enig med dig smiley
    Det er nærmest alment kendt blandt honda folk, at alle d serie motore passer manifold sammen smiley

Mange kunne dog godt oppe sig, når de opretter emner.
    Man får ikke meget ud af "hvilken olie skal der på min VW"

• #11   25. nov 2015 Jacob K

Ja har du ret i, men hvis der ikke sider et originalt udstødning på den han mener, så vil resten af udstødningen "måske" passe, men hvis det ikke er originalt, så kan vi jo ikke svare på hvad dimensionerne er på den han skriver om.
    Og det er der jeg mener at det eneste manden kan er at futte ud og tjekke, begge biler, og evt. tage et skydelære med sig i undersøgelsen.

Så er det jo egentligt lige gyldigt hvilket mærke det er, jeg er bestemt ikke Honda kender selv, for mig er en bil en bil, da de består at de gængse ting, hjul, karosse, bremser, motor osv.

Det ville være bedre med fakta, for hvor mange der evt. havde lyst til at kommentere på en tråd, behøver at vide om en modelkode, men at man taler om en 1,5 motor foreksempel. smiley

• #12   25. nov 2015 Tommy A

Meget muligt, men se her under foreksempel E34....

Hvad skal vi ellers vælge...?

Jeg kan nu se en del i mine data af forskellig art, hvis man skulle kunne hjælpe, derfor behøver man ikke vide en skid om Bmw, altså i mange af trådene, og dem jeg linkede til var nu bare et eksempel.

Hvis man vil have specialviden osv. så er der jo grupper herinde man kan spørge i og mange andre steder.

profilbillede
  • #13   25. nov 2015 Pind må man spørge hvad det er der gør dem latterlige smiley ?

• #14   25. nov 2015 Og på billedet har jeg så kun valgt Bmwog E34

Og resten bliver jo så ofte op til fantasien....

Og så kan man jo godt forstå at folk hader T Hansen, hvis de ikke kommer med fakta når de bestiller stumper... smiley

Kommentér på:
Mongoler eller bare ikke særligt godt eller hurtigt tænkene... ?

Annonce