{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.734 visninger | Oprettet:

Philips Hue {{forumTopicSubject}}

Hey BG.

Er der nogen der kender til disse systemer og pærer?

Overvejer nemlig og investere i sådan et sæt, men kan ikke helt blive klog på om det kommer til og fungere?

Problematikken er at de skal sidde i to spisebords lamper, men giver de nok "normalt" lys til det? Og hvad når jeg slukker på kontakten? For det er nok sådan de hovedsageligt vil blive bruge, at man tænder og slukker på kontakten. Ville bare være fedt med de ekstra features.

Håber der er nogen der ved lidt om det.

Mvh Jakob

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Philips Hue
  • #2   28. nov 2015 Fedt. Og det er lys nok i dem ikke? For de lamper de skal hænge i, kræver nemlig en del lys.
    Men lyder som noget jeg godt kunne finde på og smide penge efter smiley

• Søren 1
    Søren 1 Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 728
    #3   28. nov 2015 de standard e27 giver ca 7w.
    Det nok nærmere en hygge belysning kontra "arbejdslys".
    De fungerer smart nok, da der også er timer i, så du f.eks. kan kode dem til at være natbelysning (f.eks. slukke halvdelen kl 1 i hverdage og gå ned på 20% effekt, så man stadig kan finde rundt, hvis man skal op at tisse).
    De kan sagtens lave varm belysning, så de ikke helt kolde som nogle LED er i dag.
    Dog hvis du tænder og slukker på kontakten, så nulstiller de, og starter på noget som ligner 3-3.5k Kelvin (meget hvid). Dette kan sikkert ændres, men ikke noget jeg har eksperimenteret med da de stortset altid er tændt:-)

Hvis man har et philips TV kan de også kobles via dette, så de automatisk blænder op/ned når du vil se en film. Ikke bare ambilight, men rart nok f.eks. lamper tæt på skærmen ikke står på fuld gas, når man så skal se film.

Vi glade for vores her i huset

• Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    dec 2002

Følgere: 10 Emner: 18 Svar: 2.552
    #4   28. nov 2015 Jeg har 2 stk. Hue color 8,5W over mit spisebord. Jeg synes de giver alt det lys der er behov for, når de er ved fuld styrke.

• #5   28. nov 2015 Husk at GU10 pærene er en anelse højere end standard, og derved kræver lidt mere plads

• #6   28. nov 2015 Jeg har også 2 af dem der kun lyser hvidt (De skulle vist lyse lidt mere end dem der kan skifte farve). Og de lyser helt fint op.

• #9   28. nov 2015 Det lyder fint alt sammen. Så er det bare om de lyser nok. For planlægger og købe sættet med farver smiley

• #10   28. nov 2015 Apple - hvor dog?

• Søren 1
    Søren 1 Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 728
    #11   28. nov 2015 vær obs på om det er dem med farver, eller kun hvid. De vide kan erhverves i det leje ofte

• #13   28. nov 2015 Bliver nød til og vende tilbage med at det virker perfekt.

Købte et sæt, og der er masser af lys i, og det virker meget intuitivt og lige til og gå til. Så det vil jeg helt sikkert bygge videre på.

• Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    dec 2002

#15   28. nov 2015 Morten D
    Har du oplevet at pærene blinker, lige når du tænder? Eller slukker når du skruer ned?
    Jeg har ialt 6 Hue color, og 3 af dem slukker når der skrues ned på ca. 25%. Når jeg tænder de samme 3 stk. blinker de kort, lidt som lysstof-rør, inden de forbliver ved stabilt lys. Den sidste lyser et svagt lilla lys når den er tændt og reagerer ikke på input - denne regner jeg som permanent defekt.

Jeg ved ikke hvor gamle de er, da det er nogle jeg har arvet fra et familiemedlem. Men tror næppe at de har brændt alle timerne som de er angivet til.

• Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    dec 2002

#17   28. nov 2015 Det er ikke utænkeligt at de har taget skade, på en eller anden måde. Ud af de 6 pærer jeg har, er 1 helt død og 2 skaber sig lidt underligt. Jeg har ikke kunnet finde nogen lignende problemer på google.
    Men jeg ved at de pærer jeg har er fra 1. generation, så måske det er "børnesygdomme".

• #19   28. nov 2015 Det er nok mig der overser noget... Men der skal jo strøm på lamperne. Så alle de "almindelige" kontakter skal vel stå tændt. Hvordan tænder og slukker I så jeres lys? Ud over man kan fra en mobiltelefon. Der er ingen kontakter til systemet?

• #22   28. nov 2015 Morten D. Hvilken app er det du bruger. Og hvilke bevægelsessensorer bruger du?

• #24   29. nov 2015 Ja ok. Nok lige en tand for sofistikeret for mig smiley

• #26   1. dec 2015 Men det er rigtigt forstået at lamperne står med strøm hele tiden - kontakterne er således tændt - og så styrer du via bevægelsessensorer (eller evt. din app) om lyset er tændt?

Hvis nu du sidder i sofaen eller ved spisebordet - er der så bevægelse nok til at lyset ikke slukker?

Kommentér på:
Philips Hue

Annonce