Hjælp til valg af mobiltelefon (julegave) {{forumTopicSubject}}
God aften BG
Jeg håber i kan hjælpe mig med et par inputs til valg af / køb af mobiltelefon.
Det er nemlig planen, at jeg vil give min mor en mobil i julegave. Hun er ++70 år gammel og har ikke brug for en vildt fancy og vildt hurtig mobil, der kan tage billeder i 32 mpix opløsning Mobilen skal primært bruges til at sende sms´er, eventuelt "swippe" og så selvfølgelig til at tale i. Hun er ikke superbruger når vi taler mobiltelefoner men heller ikke helt håbløs til at "betjene" en mobil
Jeg havde tænkt på et budget på max. 1.000 kr.
Jeg kan ikke helt blive klog på, hvad jeg skal vælge. Jeg tænkte i starten lidt på en Windows Phone, men jeg kan se at f.eks. Swipp fortsat ikke findes til Windows Phone på Andelskassens hjemmeside (som er hendes bank). Mht. diverse apps, er der da fortsat også et begrænset udbud til Windows Phone?
Jeg hælder derfor mest til en Android-telefon.
Gode inputs til valg af mobil modtages med kyshånd - men undlad venligst at foreslå iPhone 6 elller Samsung Galaxy S6 da det både økonomisk og udstyrsmæssigt er at skyde over målet
aug 2004
Følger: 6 Følgere: 33 Biler: 10 Emner: 437 Svar: 5.067
Vi købte den billigt af min lillebror og bør være inde for budgettet i fin stand
aug 2008
Følger: 2 Følgere: 3 Emner: 216 Svar: 867
Tak for tippet - det kunne også være en mulighed
sep 2008
Følgere: 2 Biler: 4 Emner: 93 Svar: 962
jun 2012
Følger: 5 Følgere: 88 Biler: 5 Emner: 1 Svar: 2.205
Trods den lavere pris rammer de altså bare plet:
- Design - super lækkert
- Kamera - intet mindre end fantastisk
- Brugervenlighed - kan sættes op i to modes: Nem tilstand (mange ældre vælger denne, for så får man nogle kasser som minder om Windows Phone) eller alm.
- Hurtighed - den hakker ikke i menuerne. Alt kører hurtigt og flydende.
Det er virkelig en god telefon til prisen - kontantprisen ligger på omkring 1700, men flere teleselskaber kører ofte med telefonen for 299, hvis man så også har abb.
Man kan jo bare ændre hendes nuværende abb. til en nyere type (hvis hun har et gammelt uden data), så det er klart til telefonen, så hun kan få glæde af hvad den kan + man får en mobilrabat.
aug 2008
Følger: 2 Følgere: 3 Emner: 216 Svar: 867
Super! Tak for jeres inputs også - dem vil jeg lige tage et kig på.
Blogger
Følger: 38 Følgere: 4399 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.084
jul 2014
Følgere: 14 Svar: 2.886
jun 2012
Følger: 5 Følgere: 88 Biler: 5 Emner: 1 Svar: 2.205
Det handler blot om, om man hjælper dem. Min mormor er 86 og har en iPhone 5S og en iPad Air. Hun overvejer at købe en iPhone 6S - det synes jeg er stærkt. Men det er kun i kraft af, der har været hjælp. Hun ville aldrig have en Doro, da hun ikke selv kan acceptere at hun er nød til at vælge en "ældrevenlig" telefon.
Hvis man sætter sig ned og virkelig hjælper kommer man langt. Bemærk som før nævnt at fx en Huawei har "Nem tilstand".
aug 2004
Følger: 6 Følgere: 33 Biler: 10 Emner: 437 Svar: 5.067
Så når morfor ringer til ham så fatter han hat.
Og fordi den ringer så sjældent, ringer den bare i brystlommen på ham og vi må sige: Morfar din telefon ringer
jan 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 2 Emner: 182 Svar: 515
Hjælp til valg af mobiltelefon (julegave)