{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.778 visninger | Oprettet:

4000 dyr er blevet dumpet i år {{forumTopicSubject}}

folk der bare efterlader dyr i en papkasse, eller binder dem et sted,og lader dem enten dø af kulde eller sult, er nogle forbandet PIK SVIN.
der skulle have så mange mange tæsk + rigtig mange tæsk,
forbandet idioter . så lad sku da være med at få et dyr, hvis du er sådan en hjernedød nar røv, kan til nød forstå hvis folk så ville offre de 400 kr en aflivning hos dyrlægen, det andet er noget forbandet svineri . bliver fuldstændig vild af raseri når jeg læser sådan noget.
hilsen hc.. smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  4000 dyr er blevet dumpet i år
  • #1   18. feb 2016 Jeg syntes ikke det er værre end folk der spiser kød eller går på jagt.

• #2   18. feb 2016 Rasmus J, hvad er det for noget vrøvl!
    Du kan da ikke sammenligne folk der spiser kød, med folk der lader dyr sulte ihjel.

• #4   18. feb 2016 Jeg vil meget hellere sulte end at bo i et metalbur hvor jeg ikke engang kan dreje rundt om mig selv, til jeg skal skydes i hovedet med en boltpistol. og spises af ignorante, følses kolde mennesker.

• #5   18. feb 2016 Hold nu lige en halv.
    Dyr skal behandles med respekt og jeg bryder mig heller ikke om, at de står inde i små bure på meget lidt plads, men når det så er sagt.
    Så tag nu økologisk fx.
    Så mener jeg stadig ikke, at du kan sammenligne dyr der sulter ihjel, med dyr der får foder og bliver aflivet med en boltpistol. Så dør de sgu på stedet og lider ikke.

• #6   18. feb 2016 Det har du helt ret i, jeg mener bare om et dyr dør langsomt eller hurtigt (forsaget af mennesker) er det mord smiley

• #7   18. feb 2016 nå ja men døden skal jo have en årsag.

• #8   18. feb 2016 simon. syntes du selv du er sjov nu...???????????????

• #10   18. feb 2016 Lubas. du har så fuldstændigt ret. mvh hc

• #11   18. feb 2016 Rasmus, er lidt hen ad vejen enig med dig, men nu spiser vi jo landbrugs dyr, og du har ret i at de bønder der ikke behandler deres dyr ordentligt burde forbydes at have dyrehold.. mvh hc

• #12   18. feb 2016 Folk der har udekat, som ikke er neutraliseret, skal bare smides i havnen.

Folk der dumper dyr i papkasser eller affaldsække burde også smides i havnen...men med en betonklods om benet...

• #14   18. feb 2016 Var egentlig også det jeg helst ville skrive. Men kunne ikke finde mit flameshield smiley

• #16   18. feb 2016 hahahah vil ikke have kat i haven, wtf holder du også gråspurve og pindsvin ude ? smiley
    Synes jeg har mødt folk der gik i meget små sko, men den slår sgu godt nok alt jeg har hørt.. Kan Forstå at man bliver knotten over at naboens hund skider i ens have, meen at der render en kat rundt derude ? ja ved godt at de også skider, men slap af. Udover det, så er katten det eneste domesticeret dyr som faktisk kan blive vildt igen, også selvom de har været indekatte (hvilket vel er mere i modstrid med naturen og kattens generelle helbred, end en udekat) Men er enige i trådens egentlige budskab, det er svineri at man gør sådan noget, og ville med glæde hjælpe til at smide de mennesker i havnen.

• #17   18. feb 2016 hej Lubas, jeg har selv en inde kat, som har fået ordnet det hele hos dyrlægen, , men har også taget en vild kat til mig, som ved hjælp fra kattens værn, er blevet indfangt, og nutraliseret , og øremærket i mit navn.. hun bor over i mit isoleret udhus, men går frit omkring, da det ville være synd iflg kattens værn, at holde hende inde spæret, når hun er født ude, men ellers giver jeg dig ret i at folk skal holde deres tam katte hjemme, det står også i loven, at de skal være på egen grund, ellers kan det give bøde til ejeren hvis der klages fra eks naboer mvh hc.. .. men fatter ikke at folk kan være så kolde i røven, at de ikke vil bruge 400 kr fremfor at bare efterlade det på en raste plads, eller binde deres hund til et træ ude i skoven.. jeg gentager lige mig selv, sådn nogle PIK SVIN..

• #18   18. feb 2016 vil lige sige tak, til alle dem som er enige i at man skal behandle dyr ordentligt. smiley mange aften hilsner fra hc

• #19   18. feb 2016 Det ville nok hjælpe en del hvis man som i eksempelvis USA har dyrepoliti og bøder + fængselsstraf for den slags vederstyggeligheder!

Det program der var på tv2 (station 2 tror jeg) - hvor man så klip fra forskellige dyreværnssager hvor bøderne var nærmest ikke eksisterende + ingen sanktioner.. ja.. så har de jo frit slag... iøvrigt er sultende og efterladte dyr bare 1 af mange problemstillinger vedrørende dyr...

Men ja... man forstår jo ikke man kan efterlade dyr og lade dem sulte smiley

• #21   18. feb 2016 har snakket med anima her i fredags og de har samlet så mange underskrifter ind og smidt dem på bordet foran politikerne inden på borgen og forlangt at vi for dyrpoliti i dk og det er de gået med på og dyre loven skal strammes op..

jeg elsker alle dyr og alle dyr skal havde det godt og har selv 3 indekatte

• #23   18. feb 2016 Der sker noget på det område og sig hvad du vil om dem men de giver ikke op og sidder ikke på deres flade røv og bruger tomme ord

• #25   18. feb 2016 jeg ville nu gerne betale lidt til, at nogle kom efter dem, som ikke behandler dyr ordentligt , gir i forvejen, til dynes beskyttelse og kattens værn, og er super glad for at de findes, og hjælper, dyr i nød, men de er under pres , fordi der er så mange der er nogle svin med deres dyr. hc

• #26   18. feb 2016 Jo det er det da vis med gider og ikke bare sætter sig ned og siger set vil aldrig ske for så gør det ikke man bliver nød til at tro på det og støtte op om det...

jeg er heller ikke 100% enige med dem om nogle af de ting de gøre men en tung er vi enige om det er at dyr skal havde det godt

• #27   18. feb 2016 og det med flygtninge vil jeg ikke udtale mig om da det jeg vil sige og mener vil støde nogle folk og hvad har de med vores dyr af gøre

• #29   18. feb 2016 Det er sjovt nok derfor jeg ikke vil udtale mig om flygtninge og holder fast i det jeg har sagt hele tiden

• Sebastian H
    Sebastian H Tilmeldt:
    apr 2012

Følger: 4 Emner: 7 Svar: 154
    #30   18. feb 2016 Nu elsker jeg selv dyr og mener selvf. at de skal behandles ordenligt
    Men det er endeligt lidt "sygt" at tænkte på at folk hellere donere til dyreværnet end at donere til organisationer der hjælper mennesker der er sulte døden nær, herunder også børn.

Det er på ingen måde for at prædike moral, er ikke selv bange for at sige at jeg hellere vil hjælpe et dyr end et menneske, kan sådan set bedre lide dyr end mennesker, det har nok noget at gøre med at man syntes at et dyr er mere uskyldigt, selv tilforhold til et barn.

• #31   18. feb 2016 der er rigtig mange der samler ind til de fattige, på lands dækkende TV mm, og syntes det er rigtigt godt, men jeg har besluttet at give til dyrene, men smider også penge når der kommer nogle og samler ind ved døren, køber også altid hus forbi, ( de hjemløses avis ) støtter der hvor jeg kan, og med det jeg kan undvære.. hc

• #32   18. feb 2016 husk nu på at det ofte er de såkaldte (dyr elskere) der skaber de her problemer for det er jo sødt når vuffe får et kuld hvalpe eller misser får et kuld killinger, men hvad så når man ikke kan få dem solgt efterfølgende fordi marked er overproppet med dyr, ? og man ikke har råd til at få dyrene aflivet ? så sælger eller forærer man dem væk, til folk der måske ikke burde have dyr,

der skulle være en lov om at man skulle have godkendelse til at avle på dyr, og gjorde man det alligevel 100.000,- i bøde eller et år i brummen.

• #33   19. feb 2016 Nu er har jeg katte allergi.. og jeg gider sku ikke have naboens kat i mine havestole... Så jeg lukker hundene ud hvis jeg ser en af dem...

Det tager vel en kat i året... Men sådan er fødekæden jo helt naturligt skruet sammen.

Jeg har valgt at have hund og ikke KAT...

Jeg holder min hund på min ejendom og i snor uden for ejendommen..

Hvorfor skal jeg så belastes med naboens ulidelig dumme kat? Så må de holde den hjemme, i snor eller i en kartoffelsæk med en strips omkring udstødningen på en gammel fordson dexta...!

• #34   19. feb 2016 Har begge dele, og synes det er en fucked holdning og have, men den er din og du har selvfølgelig ret til den. Lad os ikke håbe din hund løber hjemmefra en dag og møder et lige så stort røvhul, som så bare blæser knoppen af den, eller drukner den i ungernes soppe basin smiley og nej ved da godt at DIN hund aldrig kunne finde på at stikke af smiley

• #35   19. feb 2016 Det kan den gøre som den har løst til... Men også kun hvis den har løst...

• #36   19. feb 2016 Forstår ikke lige hvad du mener, men du har jo nok ret...

• #37   19. feb 2016 Min hund kan rende hvor det passer den... i hvert fald inden for min matrikel... eller blæser jeg nok selv knubben af den... smiley

Mange skulle passe på med at få alle de følelser for deres skide hus dyr.. Bevares vi er da glade for vores to hunde og vores 4 heste.. Men vi ville da ikke tøve et sekund med at aflive dem hvis de led af nogen art... ?

Jeg gider bare ikke tvinges til at have kat bare fordi naboen vil have kat.. Jeg tvinger jo heller ikke dem til at have hund..!?!?!?!

• #38   19. feb 2016 # 35. nu handlede emnet jo ikke hvorvidt om du kan lide katte eller andre dyr, men om de dyr, folk bare efterlader , men sku da surt med jeres have møbler,det kan jeg godt forstå du er træt af .

• #39   19. feb 2016 Sorry... Det gik sku da helt af sporet... smiley Men ja så kom jeg da af med det... smiley

Den ene af vores hunde er fra et internat.. så jeg ved hvad du mener.. Det er sku lidt sygt..

Har tit tænkt på hvordan folk kan finde på det.. Men det er så simpelt som at de er helt nede at skrabe bunden og at de ikke har råd til aflivningen... Det er i hvert fald hvad de siger på internatet

• #40   19. feb 2016 de få der ikke kunne skaffe de 400 kr til dyrlægen, skulle have det gratis, hc

• #41   19. feb 2016 Amen to that....

profilbillede
  • #42   19. feb 2016 Icebreaker.... Me Likiiiiiiieeeee....

https://www.youtube.com/watch?v=GKg8G9sMWUY

profilbillede
  • #43   19. feb 2016 da jeg boede med have havde jeg dov kun en lille mis og han kom der også ud i haven med SNOR på så han kun kunne blive i haven og efter et par år med den snor på kunne man ren faktisk lukke ham ud uden og han blev stadig i haven så det kan lade sig gøre og der var en regl der hvor jeg boede at katte ikke måtte løbe løst rundt i afdelingen var bare den eneste der overholde den

• #44   19. feb 2016 Anima? Er det ikke dem hvor der har været flere sager, hvor det vist nærmere handlede om noget hævn, at man kom ud til folk og fjernede deres dyr?

Kan ihvertfald huske at der var en helvedes masse bøvl for nogle år siden.

• #46   19. feb 2016 lubes du har halvt ret de er lidt ekstreme på nogle punkter men de gør i det mindste noget ved problemet om dyre loven er for slap og der er ingen som holder kontrol over den

• #48   19. feb 2016 Ja det er noget forbandet svineri at folk bare efterlader dyr fordi de selv har ødelagt dem med elendig opdragelse og ikke magter at tage ansvaret for deres egne handlinger

Det løber koldt ned at ryggen på mig, når man ser en "ung mand" som selv mener han er gangster med hans "kamp hund" som han intet styr har på.
    Man ved bare at det inden længe vil koste hunden livet fordi han ikke kan forstå at en hund ikke bare er en accessory til person der gerne vil være en badass

profilbillede
  • #49   19. feb 2016 endnu en der ikke forstår at bruge begrebet kamphund... Ved du hvad en kamphund er?

• #50   19. feb 2016 Det hedder MUSKELHUND

kamphund er noget helt andet en kamphund er en hund som bliver brugt til hunde kampe de vil aldrig nogen sinde være en familie hund og kan være i alle racer

• #51   19. feb 2016 Ford og Danni

Jeg ved undemærket hvad en kamphund er.
    En PittBull Terrier er guddødme en kamphund

Of der er masser af selvproklamerede "gangstere" der render rundt med ulovlige kamphunde

• #52   19. feb 2016 Det er ikke en kamphund men en muskelhund

• #54   19. feb 2016 "Hunderacen blev avlet som kamphund og hvorvidt den af natur er aggressiv overfor mennesker og andre dyr bliver til stadighed debatteret"

https://da.wikipedia.org/wiki/Amerikansk_pitbullterrier

• #55   19. feb 2016 Bare fordi politikerne kalder dem det gør dem det laver jo ikke om på hvad de er...

for at gør det helt firkantet så siger du at de hunde er kamphund når de bliver født og har intet med den opdragelse de for at gøre??

• #56   19. feb 2016 Et dyr kan sagtens fremavles til at være mere aggressiv af natur JA.

Det er ligesom hele pointen i at avle dyrene, det er at frembringe de egenskaber og opførelsesmønster som man ønsker.

• #57   19. feb 2016 Så for lige at slå det fast med 7" søm ER en PittBull Terrier en KAMPHUND

som Tonny Bonde ville sige "Sæt jer ind i'et"

• #58   19. feb 2016 Nej det er ej der findes rigtig meget eksempler på hvor de er gode familie hunde de skal bare havde den rigtige opdragelse længer er den ikke men vi har jo vær vores mening om det og det accepter jeg også gerne men hader bare at folk ikke kan se den forskel der er på kamphund og muskelhund

• #59   19. feb 2016 Danni P

Tåger det for dig? der er ingen tvivl om at en Pittbull er en kamphund? at du syntes det er en hyggelig familiehund ændre jo ikke på hvad den er?

Hvis du adoptere et barn med ADHD ændre det da ikke noget at du syntes at barnet er helt normalt? barnet har stadig ADHD

• #60   19. feb 2016 Carsten for hunden... du er jo milevidt fra virkeligheden...

• #61   19. feb 2016 Vil du være venlig at belære mig i hvordan "virkeligheden" hænger sammen?

• #62   19. feb 2016 nej det er da spild af tid, når du hverken kan eller vil forstå det...

• #63   19. feb 2016 Jamen det er da simpelt? en Pitt Bull er en kamphund, er vi ikke enige i det?

• #64   19. feb 2016 vi er slet ikke enige... Du forstår jo ikke begrebet.. ?

• #65   19. feb 2016 Jo jeg gør.
    En kamphund er en hund der oprindeligt er avlet til kamp, det er ret simpelt, det ligger faktisk i navnet

Og det er en Pitt Bull blandt andet.
    At nogle vælger at bruge dem som familiehund er sådan set sagen uvedkommen

Så forklar mig hvad det er du mener jeg ikke forstår?

• #66   19. feb 2016 Nu går jeg op og gør det sidste klar så vi kan få maleren i gang i vores kommende soveværelse, så syntes jeg i mellem tiden du skal læse op på dit klamme politiske misbrug af begrebet.. Du kan læse lidt på fairdog osv. Det gør jo ikke alle Pitt bulls til kamphunde bare fordi nogle af dem blev opdrættet til kamp...

• #67   19. feb 2016 Lad os nu lege med tanken om at jeg har to pittbull terrier, og jeg får hvalpe, men mine to hunde har aldrig været i nærheden af at være kamphunde eller blevet opdraget til det. Er de hvalpe der så kommer ud, kamphunde ?
    Hvis du er født af et forældre par der var alkoholikere, er du så avlet til at være alkoholiker, og dermed pr definition er en alkoholiker resten af livet, til trods for at du aldrig har rørt alkohol ? hvor mange år med avl til familie hund går der før en kamphund er blevet normal hund ? Tænker at du mest hænger dig i ordet kamphund, og det du vil frem til er forhåbentlig bare at du bruger ordet fordi det er det ord vi bruger for den type hunde i dag ? og forhåbentlig ikke så meget fordi du mener at de hunde som falder i den kategori er farlige fra fødslen af ? smiley

• #68   19. feb 2016 Jamen det er det samme som at sige at en Tiger bare en en sød lille missekat fordi at det er alle missekatte, det er bare et spørgsmål om opdragelse?

Jeg er klar over at med korrekt opdragelse kan en Pitt Bull vel godt fungere som en almindelig hund, men problemet er at så godt som INGEN kan finde ud af at give dem den opdragelse, og slet ikke den stereotype person der vælger sådan en hund til at starte med

• #69   19. feb 2016 Dennis

Det kræver MANGE generationer at fremavle sådan en hund, du kan ikke Af-avle det på 1 generation.

En Pitt Bull blev jo ikke lavet ved at man parrede 2 hunde og vupti en færdig Pitt Bull, det har taget mange mange år at få den til det resultat den er i dag

• #70   19. feb 2016 Ja det ved jeg godt, ting tager tid jo. Men mht at du skal avle kamphunden ud af dem, så tror jeg ikke på at nogen hund, med den rette opdragelse er mere farlig end andre, du gør din hund til det du vil smiley du kaster en kæmpe skygge på de hunde der opføre sig ordentligt, fordi der er nogle få individer i gruppen som er blevet brugt til hundekampe. svarer lidt til at du vil kalde alle muslimer for teorister, fordi der var nogle fra den gruppe der sprang noget i luften på et tidspunkt ? Der er jo ikke noget "kamphunde gen" du kan avle ud af dyret, der er nogle karaktertræk som du kan udnytte/misbruge som du behager, men hunden er aldrig født kamphund, det synes jeg er en forkert antagelse i hvert falde. Pitt, cane corso, rottweiler, amstaff, dobberman, alle hunde jeg har, og stadig omgås med, ingen af dem er mere farlig end mine to blandings hunde smiley

• #71   19. feb 2016 for en i helved en pitbull er oprendlig en rottehund den var i sin tid frem avlet til at fange rotter det har jo intet med kamp og gøre og jeg bedre dig pænt om at ikke blive personlig i det her... men muskelhund er af race og kamphund er opdraget og det er forskellen og mere simpelt kan det ikke være

• #72   19. feb 2016 Det lange og det korte er at en Kamphund er kategoriseret sådan fordi der er en væsentligt større risiko for at den kan gøre meget skade, og derfor er ulovlig.

Det ændre ikke på om man selv syntes man kan styre dem eller ej, de er og bliver ulovlige og derfor skal man ikke have dem.

Simple as that

• #73   19. feb 2016 Danni P øøøh nå?

Det vil jeg da gerne læse lidt om hvor har du fundet det info?
    Her er noget af det jeg har fundet

"The Pit Bull Terrier was created by breeding Old English Terriers and Old English Bulldogs together to produce a dog that combined the gameness of the terrier with the strength and athleticism of the bulldog.[4] These dogs were bred in England, and arrived in the United States where they became the direct ancestors of the American Pitbull Terrier. In the United Kingdom, pit bulls were used in bloodsports such as bull baiting, bear baiting. These bloodsports were officially eliminated in 1835 as Britain began to introduce animal welfare laws. Since dogfights were cheaper to organise and far easier to conceal from the law than bull or bear baits, bloodsport proponents turned to pitting their dogs against each other instead. Dog fighting was used as both a bloodsport (often involving gambling) and a way to continue to test the quality of their stock. For decades afterwards, dog fighting clandestinely took place in small areas of Britain and America. In the early 20th century, pitbulls were used as catch dogs in America for semi-wild cattle and hogs, to hunt, and drive livestock, and as family companions.[4] Some have been selectively bred for their fighting prowess.[5][6]

Pit Bull Terriers successfully fill the role of companion dogs, and police dogs,[7][8] and therapy dog.[9] Pit Bull Terriers also constitute the majority of dogs used for illegal dog fighting in America[10] In addition, law enforcement organisations report these dogs are used for other nefarious purposes, such as guarding illegal narcotics operations,[11][12] use against police,[13] and as attack dogs.[14]

In an effort to counter the fighting reputation of pit bull-type dogs, in 1996 the San Francisco Society for the Prevention of Cruelty to Animals renamed pit bull terriers to "St. Francis Terriers", so that people might be more likely to adopt them.[15] 60 temperament-screened dogs were adopted until the program was halted, after several of the newly adopted pit bulls killed cats.[16] The New York City Center for Animal Care and Control tried a similar approach in 2004, relabeling their pit bulls as "New Yorkies", but dropped the idea in the face of overwhelming public opposition.[17][18]"

https://en.wikipedia.org/wiki/American_Pit_Bull_Terrier

• #74   19. feb 2016 Nu er wiki ikke de beste kilder da alle kan skrive hvad de vil og ingen kontroller om det er rigtigt...
    men lad nu det ligge...

der ligger 10 gange så mange sager om gravhunde der har bidt folk end muskelhund og de er stadig ikke farlige og de der små disegner rotter de kalder hunde bider flere end gravhunde gør og de er heller ikke farlige... tro mig pitbulls er gode familie hunde som flere af verdens hunde eksperter prøver at sige samt dyrlæger siger det samme

• #75   19. feb 2016 Danni P

Det er jo ikke et spørgsmål om hvem der bider mest, men hvem der gør mest skade?
    Om du så blev overfaldet af 100 blodtørstige Chiwawa'er så ville de kunne gøre den samme skade som en arrig Pitt Bull.

Jamen det er da vældi' at du syntes en Pitt Bull er en god familehund, og jeg kan næsten regne ud af du selv må have en.
    Men husk at de er ulovlige i Danmark, og det kan din holdning intet ændre ved

• #76   19. feb 2016 næ det har jeg ikke i nu men du må sejle din ejen sø da det her er spild af tid da du simpelthen ikke fatter en meter

• #77   19. feb 2016 Danni P

Haha det var noget af en udmelding taget i betragtning af at alt din argumentation er baseret på "din egen holdning"

Det er da muligt at det er resten af verden det er galt med oppe i dit hoved. Men det ændre ikke det faktum som er VIRKELIGHED

• #78   19. feb 2016 gå dov ind på fair dog og bliv kloger

• #80   19. feb 2016 Skal vi nu til at kalde hinanden navne? really?

Haha!! det er da godt nok den mest lyserøde beskrivelse af en Pitt Bull jeg nogensinde har set
    "The American Pit Bull Terrier is a companion and family dog breed"

WRONG!
    Det er en kamphund fremavlet til hunde kamp og lign.
    Det der er da rent propaganda

Find lige en officiel kilde der bekræfter det der

Og nååh ja, for at holde det på dit niveau vælger jeg at kalde dig for Kaptajn-Klummerrøv

• #81   19. feb 2016 Jeg syntes det er påfaldende at ret mange andre kilder har en væsentligt anden holdning til det:

"Amerikansk Pitbull Terrier er en hunderace, som oprindeligt er fremavlet til brug som kamphund, vagthund og gårdhund. Man begyndte midt i det 19. århundrede at eksperimentere med krydsninger af Bulldogs og forskellige terriere, for at skabe en hunderace, der havde en terriers mod og vedholdenhed kombineret med bulldoggens styrke og adræthed. Amerikansk Pitbull Terrier har således sin oprindelse i Bedlington Terriere, Dudley Nose Terrier, Bulldogs og adskillige andre hunderacer.

Målet med denne avl, var, som sagt, at skabe en frygtløs, adræt, stærk og hurtig hund; som kunne klare sig godt i kampe mod andre dyr og - ikke mindst - andre hunde; men som også fungerede som en god familiehund og gårdhund.

Hundekampe har heldigvis været forbudt (de fleste steder i verden) i mange år, men da der stadig foregår illegale kampe, har Amerikansk Pitbull Terrier stadig sin gang som aktiv kamphund - og avles i visse kredse stadig mod dette formål.

Pitbull Terrieren ligner til forveksling hunderacen Amerikansk Staffordshire Terrier. Men der er en vis forskel i temperament (og til dels udseendet) på de to racer. Et afgørende - men ikke utvisteligt - bevis for det er en Amerikansk Pitbull Terrier, er hunde med leverfarvet pels og/eller rød næse. Den såkaldte Red Nose Pitbull Terrier er nemlig en speciel Pitbull avlslinje, hvor både den røde næse og en leverfarvet pels betragtes som en fejl i Amstaffen.

Pitbull Terrier er - på grund af sin historie som kamphund - meget ofte aggresiv overfor andre hunde. Denne aggression kan sjældent socialiseres bort, men viser sig oftest først i 2-3 års alderen. Man taler i Pitbull kredse om hundenes "gameness", hvilket omhandler hundenes drifter i forhold til andre hunde, og man har aktivt avlet for at højne denne adfærd."

- http://hundeejere.dk/hunderace/pitbull-terrier

• #82   19. feb 2016 Jeg gider ikke kaste mig ud i længere diskussioner om begrebet kamphund eller ej. Så jeg har heller ikke læst jeres mundhuggeri.

Men jeg skal fatte mig i korthed. Nu har jeg selv både amstaff(som jo er avlet ved at man tog 50 pitbulls og lavede en ny racestandard man avlede ud fra).

Og jeg har faktisk større problemer med ordet "muskelhund" end jeg har med "kamphund". Kamphund dækker over en lille gruppe af hunde der oprindeligt er fremavlet med netop det formål.

Muskelhund er derimod en udefinerbar massebetegnelse som folk ynder at bruge, fordi det lyder "pænere". Det synes jeg på ingen måde det gør, tværtimod. Muskelhund dækker nærmest over alt fra pitbull over rottweiler, til fransk bulldog og boston terrier. Så når der siges "muskelhund angriber" kan det nærmest være hvad som helst, men amstaffen, pitten og staffen får på puklen igen, fordi det er hvad folk forbinder med "muskelhund".

Og i kan smide alle de links, udklip osv. i vil om pitbulls og lign. men jeg har set nok af de der halvdårlige forsøg på at tjene lidt mønt, hvor man bruger ord som "aggressiv" og "blodtørstig" til at jeg brækker mig. Vil i have god og saglig info, må i læse en af disse bøger.

http://ecx.images-amazon.com/images/I/51uFZeLEB1L._SX373_BO1,204,203,200_.jpg

http://ecx.images-amazon.com/images/I/51ixGWEq4gL._AC_UL320_SR234,320_.jpg

http://ecx.images-amazon.com/images/I/51STRGh4DTL._AC_UL320_SR252,320_.jpg

• #83   19. feb 2016 Carsten kommer i øvrigt med et godt eksempel på, at hvad der fremstår som relevant info, kan være ren mundlort

Pitbull Terrier er - på grund af sin historie som kamphund - meget ofte aggresiv overfor andre hunde.

Ikke dermed sagt, at de ikke kan have problemer som f.eks. egetkønsaggression. Men det er der iøvrigt ikke noget unormalt i for en hund. Det er der andre racer der også har, men det er sjældent relevant for nogen at understrege, da man jo nødigt skulle komme til at pege fingre af sin egen race.

Jeg anerkender i øvrigt uden problemer, at de tre tidligere nævnte racer kræver en erfaren og ansvarsbevidst ejer.

• #84   19. feb 2016 No offence iøvrigt, Carsten smiley Det er ikke dig jeg skyder på, med ovennævnte eksempel. smiley

• #85   19. feb 2016 Fair nok, none taken

Hmmm... jamen nu er jeg rent faktisk af den opfattelse af den slags hund har tendens til at være væsentligt mere aggressive da den trods alt er avlet til at være det.
    Så jeg syntes da ikke der er "mundlort" i det?

• #86   19. feb 2016 Men hvad har du af personlig erfaring?

Udover at jeg som sagt selv har en amstaff og en amstaff-blanding, har jeg deltaget på "muskelhunde"-hold(ja det var ik mig der fandt på navnet..hehe) og har hands-on erfaring med træning af de her hunde til weightpull.

De fleste af de episoder har har været i medierne, har været med tumpetyper der har
    været dårlige til at socialisere deres hunde.

Ja og så tidligere nævnte egetkøns aggression. Men det er ikke unormalt i hundeverdenen.

Men vi kan egentlig også lade den ligge. Vi ved jo fra tidligere, at du og jeg ikke bliver enige på det her punkt. smiley

• #87   19. feb 2016 Altså ud over at min tidligere kæreste blev overfaldet af 2 Pitt Bulls har jeg kun hvad jeg høre og læser.

Jeg holder mig generelt fra den slags hunde og ejerne, da de ikke kan styre dem, og dem der oftest ejer hundende er endnu mere blæst i låget end hunden selv er.

• #88   19. feb 2016 Jeg er heller ikke just altid lige populær i "egne rækker", fordi jeg stiller mig kritisk for alt det der "de her helt ligesom en labrador"-glansbillede udsagn. Men derfra og til at tale om at aggression er et mere udpræget problem, end at det er Johnny-Brian typer og dårlig socialisering der er skyld i problemerne vil jeg ikke gå. Så på nogle punkter er vi måske ikke helt uenige trods alt.

• #89   19. feb 2016

profilbillede
  • #90   19. feb 2016 jeg har så opvokset med rottweiler og andre stor hunde og her i blandt pitbulls jeg har kun en enkelt episode hvor en har bidt mig hvor hunden lå og sov og jeg tog fat i den så det var min ejen skyld og jeg har da også læst og hørt en masse men det var jo mennesket bag hunden der har gjort det forkert men det bare min mening

• #91   19. feb 2016 Danni P

Det jeg gerne vil frem til her med fremavlet egenskaber og adfærd kan koges ret nemt ned, her er et tænkt eksempel.

Tag en Labrador og en Pitt Bull

Tæv dem begge 2 og se hvilken en af dem der rykker armen af dig først.

Jeg siger ikke at man skal tæve hunde, men nogle hunde skal der bare ikke nær så meget til som andre, inden de mister deres besindelse og instinkter overtager.

Vi har selv en meget stor hund, og den har potentiale til at udrette ENORM skade hvis den skulle gå hen og blive aggressiv, så her er der tale om ufravigelig opdragelse, og bider den nogensinde, uanset årsag bliver den aflivet

• Sebastian H
    Sebastian H Tilmeldt:
    apr 2012

#92   19. feb 2016 Jeg læste engang en bog hvor en ekspert i ulve og hunde udtalte sig kort om kamphunde, b.la. at de ikke udsende de samme advarselssignaler som normale hunde, også derfor at de angrebe så hurtigt.

• #93   19. feb 2016 vi vil aldrig blive enige det kan vi blive enige om og måske på noget andet end det her emne

• Sebastian H
    Sebastian H Tilmeldt:
    apr 2012

#94   19. feb 2016 og betegnelsen kamphund er jo det samme når man siger en hund er en hyrdehund, det er den jo stadig selv om den ikke bliver opdrættet som en.

• #95   19. feb 2016 Sebastian H

Præcis

• #96   19. feb 2016 Sebastian H> jeg vil gerne invitere dig til at komme og røre min hunds madskål, mens han spiser. Hvis han æder dig uden at knurre, sponserer jeg en ny arm.

Iøvrigt ganske enig i hyrdehund-sammenligningen.

• #97   19. feb 2016 Brian

Hvis man ikke kan tage maden fra sin hund uden at den knurre har man ikke en skid styr på sin hund, i min optik.

Vores kan du til en hver tid tage mad og legetøj fra uden nogen form for indsigelse, og den magt SKAL man have over sin hund uanset race og størrelse

• #98   19. feb 2016 Kan ikke helt gennemskue om du diskuterer for at diskutere nu?

For kan jeg nu sagtens. Og jeg gør det også, ved behov. Men tvivler på at en vidt fremmed får lov at gå ind og gøre det samme. Det jeg anfægter, er udsagnet om at de ikke sender nogen signaler.

Derfor et tænkt(og let at efterprøve) eksempel.

• #99   19. feb 2016 Nej nej, jeg pointere bare at det er en simpel øvelse, som de færreste faktisk kan med deres egen hund.

En fremmed person som vi har inviteret ind i vores hus ville også kunne tage maden fra vores hund uden problemer

• Sebastian H
    Sebastian H Tilmeldt:
    apr 2012

#100   19. feb 2016 Brian> siger ikke at alle kamphund bare venter på at gå til angreb, din hund er da sikkert sød og har da tit også snakket med kamphunde

Som du selv siger, en kamphund kan godt opdrages til og være en god familiehund uden nogensinde at virker aggressiv overfor nogen. Problemet er bare at det kræver en masse træning og meget erfaring indenfor disse racer, men det er der ikke ret mange der har, der er mange med middel erfaring med general hundetræning som tror de sagtens kan opdrage sådan en, men da en kamphund ikke giver de samme signale som en normal hund kan det gå grueligt galt. Man kan jo bare se på den gennemsnitlige hund hvor lidt opdraget de er.

Man kunne jo godt begynde og give special tilladelser til folk der har den fornødne erfaring, men problemet er at det vil være meget svært at administrerer, det er nok derfor man har valgt at forbyde dem helt hvilket selvf. er lidt træls for dem som vil have sådan en, men på den anden side kan jeg ikke se hvilken egenskaber de forbudte hunderacer har, man ikke kan finde i en lovlig en?

• #101   19. feb 2016 Jeg er i ihvertfald ikke bange hvis der kommer en aggressiv vildfarende kamphund løbende imod mig på en gåtur.

Det er værst for den selv

profilbillede
  • #102   19. feb 2016 Hold da op den er fin Carsten. Alaskan Malamute? eller hvilken race? Eller er det en husky?

• #103   19. feb 2016 Jeg har to, og de har rigeligt med sprog. Nu har de holdt hinanden ud i 7år, uden at æde hinanden, over en eller anden skærmydsel, og det bl.a. fordi de har sprog :-)...et af de store problemer(IMHO) er at man førhen kuperede deres ører, hvorfor de altid så ud til at være på vagt, og det misforstår andre hunde utvivlsomt.

Jeg ville synes en speciel tilladelse var fin(og så kunne de passende tage en hel del andre racer med). Men finansiering og opretholdelse af en sådan, er omkostningsfuld og det var nok nemmere at lave en lov, for at tækkes medierne og Hr. og Fru Jensen.

• #104   19. feb 2016 Tak for det smiley
    Yeps, han er en Alaskan Malamute, min kæreste havde ham da vi mødte hinanden, og han er sq min bedste makker smiley

• #105   19. feb 2016 Fantastisk hund. Hvor stor er han?

• #106   19. feb 2016 Ja hvor stor er han egentlig, han er godt 60kg kan ikke lige huske hvor høj osv. men han er temmelig voldsom smiley

profilbillede
  • #107   19. feb 2016 Ja kan godt se han er en af de store basser smiley

• #108   19. feb 2016 160cm og en 40kg?

Eller mener i hunden? smiley smiley

• #109   19. feb 2016 Argh...2 slow smiley

• #110   19. feb 2016 Brian var det kæresten du mente smiley

profilbillede
  • #111   19. feb 2016 okey nu jeg enig i at det er en hund er misundelig nu

• #112   19. feb 2016 Satan han er stor smiley

• #113   19. feb 2016 Danni P

Jamen det er jeg da glad for at høre smiley

Alaskan Malamute har så lidt samme problem som Muskelhunde osv. har med dårlig PR
    Da mange vælger dem alene for deres ulve-lign. udseende.

Men det er en hund der kræver enorm meget opdragelse og der skal tages en masse specielle hensyn til dem.
    Men folk køber dem bare og behandler dem som en Labrador, og så mister de kontrollen over dem

• #114   19. feb 2016 jeg kunne godt tænke mig og det samme mener min kæreste..

det tror jeg gerne og det vil ikke blive et problem her..

den er også tiltalende og ja det trist at de skal havde det pr

• #116   19. feb 2016 Jamen hvis vi ikke kan fjerne / ændre gener og instinkt på en hund lubas, så må du lige forklare mig hvordan vi fik hunde til at starte med, og hvorfor der findes hunde som ikke har det, i så gerne vil have til at være et gen, nemlig "kamphunde gen" ? smiley Vil næsten tro at naturen ikke lavede søde små hvalpe som ingen aggression/ frygt havde for mennesker, og var tillidsfulde, til at starte med ? Men mennesket fik alligevel tillidsfulde hunde ud af ulve, så mon ikke et dyr der selv er en tamhund, sagtens kan avles om ? smiley

• #117   19. feb 2016 Det tager selvfølgelig tid, ingen tvivl. Men se på de russiske forsøg man gjorde med ræve, for at domesticere dem, og se hvor "hurtigt" det gik med at få tillidsfulde dyr ud af det, og endda fik dem til at gø, og have direkte interessere i mennesker, som hunde har smiley

• #118   19. feb 2016 Da jeg var knægt, var det schæferen og tildels rottweileren der var psykopat/Brian/narkoman/potensforlænger-hunden.

Det er mere end rigelig evidens for, at det til syvende og sidst handler om hvorvidt ejeren er sit ansvar bevidst.

• #119   19. feb 2016 hold da op, der har været debat, mens jeg var offline smiley
    men bortset for en emne ændring , er det en super dejlig og flot hund du har Carsten smiley . mange aften hilsner hc.
    pas godt på jeres dyr, og kom efter dem, som ikke passer deres dyr ordentligt,

• #120   20. feb 2016 "Og angånede kød osv.. Jeg spiser min bøf og går med min pels! Men jeg mener dog dyrene skal have gode forhold, så der er ting jeg går en bue uden om fx skrabeæg og buræg ect. "
    Say what? Du mener dyrene skal have gode forhold men du går med pels? Du har vidst aldrig set hvad der foregår på diverse mink farme, hvordan de fanger dyrene der bruges til pels, og hvordan de får pelsen af.

• #121   20. feb 2016 Du har fuldstendig ret Nick.

• #123   23. feb 2016 Jeg giver også en 100mand til WSPA hver måned smiley

• #124   23. feb 2016 Carsten T. COPYCat, hvad er WSPA ?? mvh hc

• #125   23. feb 2016 Det har vidst skiftet navn efter mange år nu hedder de World Animal Protection

http://www.worldanimalprotection.dk/

• #126   23. feb 2016 dejligt du gør det smiley mvh hc

• #127   24. feb 2016 Tjek lige den her, det er Annoying fad nr. 2 som er relevant her smiley

https://www.youtube.com/watch?v=Q5dbgWJDCJc

Og så er jeg HELT enig om hans holdning til tatoveringer også smiley

• #128   24. feb 2016 Alligevel har du selv en kæmpe hund, som du ikke er bleg for at fortælle kan æde alle der kommer i nærheden af den...host...dobbeltmoral...host...men enig. Kan ikke lide de der tabere smiley

ps. kan godt lide dig alligevel. #nohomo

• #129   24. feb 2016 Brian

Hvad er det for noget lort at lukke ud? det har jeg sq da aldrig sagt?

Vores hund er fuldt ud lovlig?
    Og den er avlet til at trække en hundeslæde? ikke dræbe ting?
    Men hvis der er nogen eller noget der går i flæsket på ham, forventer jeg sq at han forsvare sig selv.

• #130   24. feb 2016 Nej, forstå mig ret. Men du vil gerne lige understrege dine pointer med sætninger som "så bliver det værst for dem selv" osv.

Hvis en med en amstaff eller lign. skrev det samme,ville der opstå lynch-stemning, fordi det så bare var for at være smart osv.

• #131   24. feb 2016 Men tillad mig med det samme at understrege, at jeg måske er en smule ømskindet på det område. Det provokerer mig ligemeget hver gang, når jeg ser nogen med store, potentielt farlige hunde, hævde sig selv ved at træde rundt i det med listehundene.

Jeg har familie hvor der er en der ejer en boxer(direkte efterkommer af bullenbeisseren) der alligevel skal fortælle hvor meget lort amstaff m.fl. er.

• #132   24. feb 2016 Brian O

og ja du tager ligesom sætningen lidt ud af kontekst for at den virker for dig.

Det skrev jeg fordi at min eks. kæreste er blevet overfaldet af 2 løse Pitbulls da hun gik tur med hendes King Charles Spaniel.
    Og grunden til at jeg skrev det var, at hvis sådan et par sataner kom stormene, ville jeg sq have en noget bedre chance med vores ved min side

Læs lige det hele inden du smider om dig med beskyldninger

• #133   24. feb 2016 Jeg har læst det, men det ændrer ikke ved at havde jeg skrevet det samme, at mine ville stå distancen bedre mod eks. en løs schæfer, så ville helvede være løs i rigtigt mange kredse.

Bliver mine overfaldet en dag, er jeg nødt til at stille mig imellem, for forsvarer de sig, så kan du være sikker på at de bliver aflivet pga. hundeloven.

Og så bliver jeg bare så træt, når jeg igen og igen skal læse generaliserende statements. For jeg HADER den minoritetsgruppe af listehunde-ejere der bruger dem som potensforlængere. Men alligevel, skal jeg på næsten daglig basis finde mig i at være sat i bås med dem, når bølgerne går højest.

• #134   24. feb 2016 Så du har hunde som er på listen over ulovlige hunde?

• #135   24. feb 2016 Ja, fra 2007 og 2008...så de er ligeså lovlige som din.

• #136   24. feb 2016 Ja det er da fordi de er fra før loven blev indført.
    Vil du så anskaffe nogle nye når dem du har engang skal herfra?

Lyt til hvad manden i video'en siger.
    Han har haft masser af Pitt Bulls og han siger bestemt at de er farlige og skal behandles derefter.
    At tro alt andet er da at bedrage sig selv, og udsætte andre for unødig fare

• #137   24. feb 2016 Men sådan er det da med mange racer. Synes det er ligeså meget selvbedrag at tro at flere af de andre racer er "bedre" i hænderne på folk der ikke ved hvad de laver.

Folk med schæfer og rottweiler skal da være glade for, at politikerne ikke lavede ligeså mange populistiske lovforslag i 90erne som de gør nu, ellers var de forlængst forbudt pga. den status de havde hos narkomaner og bumser dengang.

• #138   24. feb 2016 Og nu er det ikke fordi jeg ikke gladeligt diskuterer det her med dig i ti timer, og ja det var vel mig der "startede", men tror vi er bedst tjent med at være enige om at være uenige smiley smiley

Men til dit spørgsmål, om jeg vil anskaffe mig nye: nej, jeg støtter ikke baggårds-avl og hundesmuglere. Desuden tæller dyrets tarv for mig, og jeg ønsker ikke at få konfiskeret og aflivet en hund, fordi jeg partout skal have den. Kan få en lovlig hund der matcher mig ligeså fint. Der er SBT eller cane corso eks. nogle gode bud.

• #139   24. feb 2016 Jeg siger jo også at selv en slædehund skal have meget opdragelse for at den er til at håndtere, det skal ALLE hunde.
    Men de hunde der er avlet til at være aggressive og kamphunde er sq en større risiko i mine øjne.

Men ja, det har bliver vi nok ikke enige om
    Men fornuftigt at du ikke vælger at fortsætte med liste hunde

• #140   25. feb 2016 det sjove her er at schæfer kom med på den første liste over ulovlige hunde indtil politiet sagde noget andet og så blev den fjernet igen og det var ikke kun schæfer men flere racer det skete med men jeg holder stadig fast på at pitbulls KAN (med den rigtige ejer der vil) blive en god familie hund....

carsten endnu en gang dejlig hund du har...

og lige en ting til vil i se farlige hunde så se på grøndlansk hund de æder folk udentøven og de er også blevet familie hund og er fuld lovlig i DK

• #141   25. feb 2016 Danni

En grønlandshund er jo som en hvilken som helst anden slædehund, de et loyale, energiske og selvstændige, præcis som vores.
    Og slædehunde/spids hunde stammer jo direkte fra de hunde der startede med at følge mennesker for mange 1000år siden.

Og derfor er de naturligt glade for alle mennesker

De har altid været arbejds hunde, ikke kamphunde

• #142   25. feb 2016 jeg giver 1500 kr fast om året til kattens værn, og derud over sender jeg dem 1000 kr et par gange om året, de beløb kan trækkes fra i skat, og giver til dyrenes beskyttelse også, de kan også trækkes fra.. men mange ved ikke dette, måske flere ville støtte dyrene, hvis de vidste det kunne trækkes fra..
    SÅ STØT DYRENE, DET KOSTER IKKE SÅ MEGET , MEN HJÆLPER RIGTIG MEGET..
    hav en rigtig dejlig dag alle sammen.. mange venlige hilsner fra hc

• #143   25. feb 2016 Er nødt til lige at komme med en sidebemærkning her på falderebet alligevel:

amstaff, pitbull og sbt matcher også den beskrivelse du der giver Carsten, idet man tog aggressive(mod mennesker) eksemplarer ud af avlen, med hård hånd. Hundene skulle kunne bo hos deres ejere, og leve side om side med familen og deres børn m.fl. når de ikke var i pitten, derfor har man i ovennævnte også nogle utroligt gode følgesvende, som for majoritetens vedkommende kan med de mennesker de møder.

Men nu er den virkelig også lukket for mit vedkommende. Burde bruge min energi på mit arbejde lige nu istedet.

• #144   25. feb 2016 lad os holde til dette min kæreste er opvokset på Grønland og kan bekræfte at de hunde der er dr oppe er farlige fordi folk bruger dem som redskab og ikke kæledyr men dov kan de jo godt blive det smiley

• #145   25. feb 2016 jeg siger heller ikke at de er kamphunde jeg siger bare at de æder dig vis du kommer for tæt på

• #147   26. feb 2016 Hvad gør kattens værn egentlig, som er værd at støtte?

Hvis det er indsamling af vildkatte, pga. at folk ikke gider neutralisere deres kræ, så donerer jeg sgu gladeligt den tusse.

Der var herreløse katte en mass der hvor jeg boede før.

• #148   26. feb 2016 blandet andet gør de det og tager sig også af de katte som folk ikke vil havde mere

• #149   26. feb 2016 de gør et rigtig godt stykke arbejde, de mødte op hos mig 3 dage i træk kl 05.30
    fordi det var på det tidspunkt min pleje kat kom og spiste ude min hæk, vi fik hende fanget ind, og hun kom til dyrlægen blev nutraliseret undersøgt på kryds og tværs, vaccineret , øremærket, og reg i dansk katte register , i mit navn. passet i en uge, og leveret tilbage til mig og haven igen, al dette for 450 kr, reste betalte de, ( og det har været dyrt) mod jeg har skrevet under på at give den mad mm resten af dens liv, , så nu er hun blevet tam, og bor i mit anneks i et isoleret hundehus, og lever et hyggeliv. syntes det var fedt hvis du ville sende dem de 1000 kr, for at komme af med nogle vild katte, som kunne få et hjem smiley ps. de kommer gratis og indfanger dem, hvis du ringer til dem, det er det og mange andre ting du får gratis, eller med et FRIVILIGT bidrag.. syntes de penge jeg gir frivilligt er godt givet ud.. og de er jo fradrags berettet .. mvh.. hc

Kommentér på:
4000 dyr er blevet dumpet i år

Annonce