{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.939 visninger | Oprettet:

Kvinders Internationale Kampdag! {{forumTopicSubject}}

I dag er dagen hvor kvinder verden over kan kæmpe for deres rettigheder og få den ligestilling som de fortjener!

Især her i Danmark er der behov for ligestilling imellem mænd og kvinder, og jeg har tænkt mig at gå forrest i kampen!

Mine forslag til ligestilling er:

1. Alle kvinder skal indkaldes til session og ind i militæret en tur hvis de ikke kan trække frinummer, så de ikke skal gå glip af det fantastiske eventyr, som jo er RØVTUR smiley

2. Hvis en kvinde beder dig løfte noget tungt for hende eller åbne et låg der sidder fast, skal man sige nej til at hjælpe hende direkte, og istedet heppe på hende med positive tilråb som "Du er en stærk uafhængig kvinde du kan godt!!"

3. Det skal ændres til "Mænd og børn i redningsbådende først!"

4. 50/50 barsel da kvinder jo ikke gider gå hjemme og bare gerne vil ud og arbejde igen smiley

5. Jeg laver gerne mad så hun har go tid til at lave stort service på min bil smiley

Hvad syntes i skal rettes så der kan komme mere ligestilling for kvinder? smiley

P.S. DET GAAASS

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kvinders Internationale Kampdag!
  • #1   8. mar 2016 Hahaha du er for genial smiley

1. Militæret ville være awesome for mig!!!

2. Jeg kan og vil selv!!!!

3. Altid kvinder og børn først og mænd sidst i redningsbådene smiley

4. Jeg ville nok begge dele smiley Både barsel og arbejde som kombi haha smiley

5. Hvis du laver god mad og nok af det og lærer mig at ordne bilen så er det satme en aftale smiley

• #2   8. mar 2016 Tirador
    Sådan! det er sq en sund holdning smiley
    haha jeg er elendig til at lave mad! men jeg er en ørn til tandrem smiley

Så hjemme hos os er der ikke så meget at rafle om smiley

• #3   8. mar 2016 Jeg ska fandme ikk ha nogle kvinder til at lave stort service på min bil.. smiley

Der er jeg sku lidt gammeldags..

Kvindewr skal ha pik, tæsk og kartofler.. og hvis de ikke opfører sig ordenligt må de undvære kartoflerne..

• #4   8. mar 2016 Professor J

Jamen så er det jo heldigt at i sådan et ligestillings samfund kan kvinder også vælge at give dig, pik(strapon), tæsk og kartofler... smiley
    Og hvis du ikke opføre dig ordenligt så får du flere tæsk smiley

• #6   8. mar 2016

profilbillede
  • #8   8. mar 2016 Carsten:

Jeg er squ heller ikke den bedste kok i verden (langt fra) hahaha smiley

Professer J: Jeg vil ikke undvære kartoflerne!!!

• #9   8. mar 2016 Jeg synes ærligt talt det er fint nok med en international kampdag for kvinder. Der er mange steder ude i verden hvor der er behov for få kvinders rettigheder hævdet.
    Dér hvor jeg får nok, er når de selektive feminister eller "beton"-feministerne åbner munden herhjemme. Det er desværre oftest dem som råber højest og overdøver de fornuftige feminister. Vi er rigtig rigtig godt med herhjemme når det kommer til ligestilling, og derfor virker det lidt som om at mærkesagerne bliver mere og mere mandehadske og tvivlsomme. Og når man som mand stiller sig kritisk overfor deres holdninger, så hakkes man ned og beskyldes for chauvinisme og "I forstår ikke hvad det handler om!".

Et godt eksempel var da Sanne Søndergaard fandt det problematisk at Faxe Kondi lavede en reklame som var rettet mod drengerøve...

• #10   8. mar 2016 LilleDan

Lige præcis
    feminisme har ingen plads i et samfund som DK.
    Jo for indvandrekvinder som kommer fra en anden kultur måske.
    men for Danske kvinder virker det ret pointeløst

• #11   8. mar 2016 Nej nej Carsten. Feminisme har skam en plads i DK. Men på grund af de her selvudnævnte feminister som råber højt i pressen og på sociale medier, er det nu deres sag som forbindes med feminisme. Og det er forkert... Det svarer lidt til at sige at ekstremistiske muslimer er repræsentanter for hele islam.

Det jeg mener er, at feminisme er ikke mandehad og det er ikke favorisering af kvinder. Og de "feminister" som tror dette og som ikke kan eller vil lytte til mændenes, har et forskruet syn på sagen.

• #12   8. mar 2016 Synes faktisk også at der burde være lidt det samme til mænd omkring det her med oplysningspligt omkring graviditet og planlægning af børn. De burde også være beskyttet i forhold til en fyring eller et fravalg ved en ansættelse. Mener ikke at der pt er regler for mænd på det område

• #13   8. mar 2016 En rigtig go' point, det havde jeg slet ikke overvejet smiley

• #14   8. mar 2016 Geeti Amiri som har skrevet denne artikel, er et godt eksempel på en ægte feminist. En feminist som faktisk også kan tale mændenes sag.

http://ekstrabladet.dk/opinionen/geetiamiri/Hvorn%C3%A5r-erkender-feminister-at-m%C3%A6nd-ogs%C3%A5-har-rettigheder/5956945

• #15   8. mar 2016 Kvinder har ikke pligt til at oplyse omkring graviditet før 3 mdr før termin.

• #16   8. mar 2016 Og når alt det så er sagt, så synes jeg faktisk at forslaget med værnepligt til kvinder er en rigtig rigtig god ide. Også selvom mange kvinder ruller med øjnene og kalder det et latterligt argument.
    Det er princippet i det. Og så længe det kun er mænd som indkaldes, så har jeg ærligt talt MEGET svært ved at tage en hvilken som helst feminist eller ligestillingsforkæmper seriøst, som IKKE bringer det på bane.

• #17   8. mar 2016 jeg har valgt at give konen 20 kr mere om md, de næste 3 md, for at fejre dagen smiley hc

• #18   8. mar 2016 man kan godt høre din kone ikke er hjemme pt, hc

smiley :)

mvh

• #19   8. mar 2016 Claus Vagner - Hahahaha.. Det kan der være noget om.. smiley Godt ord igen.. Var færdig af grin da jeg læste det.. smiley :D smiley

Og ja Carsten - Du har sku nok ret, i det med strapon, tæsk og kartofler.. Tror bar jeg nøjes med kartoflerne.. smiley

• #21   8. mar 2016 Der er kvinder der bliver stenet andre steder i verden, for at være blevet voldtaget. Men det er mere interessant for en feminist at øffe over hvorfor der ikke er en 50/50 fordeling af Kønnene i brøndby IF's bestyrelse smiley

Når det er sagt, så har jeg aldrig fattet hvorfor det er kvinder og børn først i redningsbåde osv....hvorfor er de vigtigere? Alle fortjener vel at leve, og hvem ved ret beset om det barn man redder, er den næste Hitler? smiley

• #22   8. mar 2016 " En kvinde må ikke gå udfordrende, må ikke have for mange sexpartnere og hun skal faktisk bare helst være "ren og uskyldig""

Det er jo folks personlige holdninger, og bl.a. noget af det man vælger/fravælger partnere osv. på...

Men at sige at det er et samfundsproblem? Så har du da ikke set Paradise Hotel hvor de billigste mænd og kvinder nærmest hyldes smiley

• #24   8. mar 2016 Det er jo trods alt kvinder der åbenbart acceptere den adfærd mere end mænd siden det kan lade sig gøre? personligt er jeg sku ligeglad, bare der er gang i den! smiley

• #25   8. mar 2016 Indrømmet. Vidste jeg at en kvinde var meget "om sig" ville min interesse for hende falde til nulpunktet.

Men det hænger sammen med mine egne værdier. Knalder heller ikke selv alt med en puls. Og så går det vel ret beset lige op? Forlanger ikke noget af en, af det modsatte køn, som jeg ikke selv lever op til.

• #28   8. mar 2016 Og det er du heldigvis i din gode ret til. Og for min skyld kan du gøre med din krop som du vil. Men det er så langt fra mine værdier.

Og sådan er der nok andre der har det, men som vælger at ytre deres væmmelse. Og man kan ikke ændre på de typer, så istedet for at kæmpe imod fordømmelse, så ignorer det, og lev som DU vil.

Jeg synes "fordi nogen synes man er klam"-argumentet for at kæmpe for ligestilling er SÅ tyndt, når man tænker på hvad der ellers foregår, af ting man kunne kæmpe imod.

Jeg var tusset på underarme osv. før det blev "socialt acceptabelt". Men jeg gav ikke en flyvende fis for hvad andre syntes om det.

• #29   8. mar 2016 Lubas: Du har et mindreværdsissue....

• #30   8. mar 2016 Tror i det hele taget også at mange sexpartnere=jagt på bekræftelse/øget selvværd, mere end det er "jeg gør hvad jeg vil". Og det er for mig ikke et attraktivt karaktertræk, med lavt selvværd.

• #31   8. mar 2016 man behøver da ikke have lavt selvværd bare fordi men gerne vil bekræftes af det modsatte køn smiley
    Det kan da lige så meget være et powertrip, fordi man kan! smiley

eller er det bare mig smiley ?

• #33   8. mar 2016 Carsten> hvis jeg med 100 procents sikkerhed kunne sige det, ville jeg tage mig en uddannelse på uni og blive den mest succesfulde psykolog ever smiley Det er blot min betragtning.

• #34   8. mar 2016

profilbillede
  • #35   8. mar 2016 Lubas: Jeg vil ingen steder - Min kommentar, som egentlig både er ligegyldig som den står uden begrundelser, men faktisk også desværre kan opfattes som nedvurderende (hvad den på ingen måde er ment som), er i bund og grund bare forårsaget af at du skriver:
    1) En mand skal tage styringen....
    2) Jeg er lille og hjælpeløs! Jeg kan ikke selv og jeg behøver hjælp! Så fuck de ligestillingsregler

Jeg ved jo ikke hvor mange mere eller mindre dominerende storesøskende du har - og det er skam også okay at føle sig tilpas i den rolle man nu engang har smiley
    Og ikke for at lyde/være belærende eller bedrevidene - men må jeg anbefale dig at anskaffe og læse denne bog: https://www.saxo.com/dk/oluf-martensen-larsen-forstaa-dit-ophav-og-bliv-fri_kirsten-soerrig_haeftet_9788774741695
    Nem og let og interessant læsning, og den kan helt sikkert lånes på biblioteket.

Der er andre bøger inden for emnet - her er min egen lille googlesøgning:
    https://www.google.dk/#q=dit+nummer+i+s%C3%B8skendeflokken+bog

• #37   9. mar 2016 Efter min mening så tror jeg bare mænd generelt er mere spontane og ligeglade end kvinder ang. det med kunne knalde 100 kvinder/mænd hvis man ville... jeg kan satme ikke få mig selv til det... jeg passer på mine egne værdier og jeg er ikke ligeglad med hvem jeg knalder med... faktisk får jeg dårlig samvittighed over at knalde med nogle mænd... nogle gange dårlig samvittighed over mig selv eller modparten....
    Men hvis jeg ikke havde de værdier jeg har... havde jeg sikkert også bare fyret den løs som det passede mig... Men overordnet set tror jeg bare at det er sådan det hænger sammen i kønsforskellen der... og det er et eller andet sted nemmere for mænd at stikke den op i alle mulige uden store konsekvenser... kvinder kan jo nemt blive gravide hvis man ikke bruger nogen form for beskyttelse... Bare min mening..

• #39   9. mar 2016 Triador

At have værdier er altid en god ting smiley
    I forhold til graviditet ville jeg sige at det er lige så "farligt" for en fyr, da han jo risikere at gøre en pige gravid, og så har han faktisk ingen sig i om pigen vil beholde barnet eller ej.
    og så hænger han på det de næste 18 år.

Så set ud fra det punkt er det faktisk farligere at være løs på tråden som fyr

• #40   9. mar 2016 Lubas:

Ja det har du fuldstændig ret i... der vil altid være nogen vi ikke vil være sammen med uanset hvad...

Ja der er forskel på åbne og lukkede kvinder samme gælder for mænd... men generelt kønsmæssigt er mænd mere åbne ang. sex end kvinder...

Ja jeg tror bestemt også man nogle gange i livet fortryder nogle ting smiley

Carsten:

Ja bestemt værdier er vigtige at have efter min mening...

Det har du ret i men mænd er ikke altid afhængige af barnet på sigt... jeg mener faktisk mænd kan fraskrive sig retten til at være fader for barnet... altså kun give børnepenge og ellers bare være fuldstændig væk... sådan har min "far" ihvertfald været... Jeg er opvokset uden en far og min mor har været alene med mig hele vejen igennem...
    Set fra min synsvinkel er der mere arbejde i at være mor end at være far... for det første skal vi føde barnet (risiko for barnet eller moderen dør er der altid) og derefter tage os af det i omkring 1 år på barsel... og inden alt det så skal vi også slæbe rundt på en kæmpe mave og spise rimeligt sundt for at kunne få et sundt barn også... mænd er jo der primært for at støtte kvinden igennem det hele både psykisk/fysisk og økonomisk... Så kvinden er mest udsat selvom kvinder nok for det meste ønsker barnet end mænd gør... men altså jeg vil stadig mene det er farligst som kvinde... især hvis man tager mig som udgangspunkt... er kun 19 og er i gang med skole stadig...

• #41   9. mar 2016 ja det kan jeg godt se, men det er jo så også moderen der har valgt at beholde barnet.
    Så må hun jo så også tage det arbejde der følger med?

Og en mand kan sige fra som far ja.. men det vil altid være hans barn uanset hvad, og det skal han have i baghovedet resten af sit liv.

Og så er der jo hele spørgsmålet om børnepenge.
    Jeg kender en hvor det er smuttet et par gange, og han laver ikke andet end at arbejde og betale børnepenge.
    Det er en ret dyr affære at dumme sig

• #42   9. mar 2016 Jep du har fuldstændig ret hvis man vælger at beholde barnet så følger arbejdet automatisk med smiley

Ja det er rigtigt det vil sidde i baghovedet forevigt...men hvis man ingen omgang har med barnet så er det jo lidt lettere at pakke det væk og nærmest glemme man er far til et barn smiley

Ja det er det sikkert nok, det er jo ikke ligefrem billigt at forsørge et barn/menneske smiley

• #43   9. mar 2016 Det er jo også det der gør det svært at "pakke væk"
    Når man skal sørge for at betale regninger for det hver måned smiley

Kommentér på:
Kvinders Internationale Kampdag!

Annonce