{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.340 visninger | Oprettet:

Fake nummerplader på film {{forumTopicSubject}}

Ja ja ja....kald mig bare for en mega nørd smiley

Men jeg har en eller anden fiks ide med, at når jeg keder mig - fx ser en eller anden dansk film smiley hvor der er diverse biler med , så kan jeg finde på at sidde og slå nummerpladerne op på sider på nettet såsom nrpla.de eller nummerplade.net - blot for at se fx hvilken motor der ligger i bilen osv smiley

Noget jeg er faldet over i den anledning, når jeg fx sidder og ser danske film på DVD er, at nummerpladerne ofte er "fake". Aktuelt sidder jeg og ser "Flaskepost fra P" på DVD. Carl Mørck og hans assistent Assad kører rundt i en nyere VW Passat. Slår jeg imidlertid nummerpladen på deres Passat op på nettet, så står der, at den vedrører en Opel Signum, som har status "eksporteret", altså ikke kører på de danske veje længere. Med mindre filmfolkene er virkelig dygtige med videobehandling og kan retouchere nummerpladen på biler der er i fart, så må det betyde, at bilerne kører rundt uden lovlige nummerplader. Man kan også se på bogstaverne og tallene på nummerpladerne, at de ikke ser helt ud som på "rigtige" nummerplader mht. tykkelsen af tegnene.

Jeg kan i "Flaskepost fra P" se på kantpælene / afstandsmarkeringerne ved vejene, hvor Carl Mørck og Assad kører, at filmen delvist er filmet i Tyskland. Så det kan være, at man fra filmcrew´ets side ikke synes det er et problem at køre med fake nummerplader, når det er i Tyskland smiley

Nogen der ved, hvorfor filmholdene indimellem ikke bruger de rigtige nummerplader?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fake nummerplader på film
  • #1   9. jul 2016 Det lyder ikke lovligt på nogen måde!

• #2   9. jul 2016 @Allan - Jeg er enig smiley
    Her er eksemplet

profilbillede
  • #3   9. jul 2016 Den nummerplade der er ikke ægte.. Just to inform..:)

• #4   9. jul 2016 i filmen lotto har de en vectra a med plader fra en bmw520 smiley

• #5   9. jul 2016 Der var da også en reklame for et forsikringsselskab for ikke så mange år siden, der passede nummerpladen heller ikke. Der blev faktisk skrevet om det her på BG smiley

• #6   9. jul 2016 Det er ren og skær gæt, men hvis nu de låner biler af private til optagelserne, bruger de måske fake nummerplader af hensyn til ejeren.

Det kan jo også være at det er biler der slet ikke er indregistreret, og så sætter de en fake på istedet.

Den slags kan man helt sikkert få dispensation til ifm. filmproduktion.

• #7   9. jul 2016 De må jo slet ikke køre i dem hvis de ikke en indregistret? Eller kan de også få dispensation til dette? smiley

• Thomas G
    Thomas G Online Tilmeldt:
    mar 2010

Følger: 2 Følgere: 18 Emner: 20 Svar: 1.257
    #8   9. jul 2016 DR serien bedrag, den danske betjent kørte i en saab som havde plader fra en gammel fiat. Fangede den fordi pladen virkede for gammel til saaben.

• #9   9. jul 2016 Bilerne til optagelser er som regel lånt ud af bilimportører / fabrikater, og køres på prøveskilte under optagelser. Nogen gange trykker de "fake" nummerplader hvor de vælger et tilfældigt nummer, derfor kan du se de ikke ligner rigtige nummerplade helt 100% og man kan jo så ramme et nummer der er identisk med et andet køretøj ved et tilfælde. Kørslen under optagelser foretages for det meste over korte strækninger, og der altid enten afspærret eller søgt tilladelse da der køres med flere køretøjer i anden vognbane, flyves lavt med droner osv. For at filme. Derfor skal de ikke som sådan registreres.

• #11   9. jul 2016 Her kan du leje politibiler osv til f.eks. filmoptagelser
    www.politibil.dk/

http://www.politibil.dk/lejekontrakt/
    Prøvepladerne skal være monteret på offentlig vej.

Vejen skal være kontrolleret.

Køretøjerne skal være afdækket så meget som muligt, for ikke at vække opsigt, og skal opbevares på aflukket/låst areal eller være under opsyn, når det ikke er i brug.

Kopi af tidligere registreringsattest medfølger, samt manual til lys etc.

Køretøjerne er ikke indregistreret, men har “falske” plader på med et nummer der ikke eksisterer.

• Thomas G
    mar 2010

#12   9. jul 2016 Nu gik der nørd i det, fand pladerne i afsnit 5 af 10.

Golfen i bedrag eg23172
    Er en peugeot 106

Betjentens saab 95 estate
    Rd24911
    Er en toyota starlet.

Det var den meget skæve plade på saaben og så det faktum at "betjenten" kørte på falske plader der gjorde at jeg kunne huske det.

• #13   9. jul 2016 What??? Så det i siger er, at biler på film og TV ikke er rigtigt indregistreret???

Det næste i påstår er vel at Jeff Goldblum ikke kan hacke et udenjordisk rumskib, at en bus ikke kan hoppe over et 50m hul i en motorvejsbro og at en fed amerikaner der arbejder som pakkebud ikke kan score en lækker tøs???

smiley

• #14   10. jul 2016 En af mine venners Kia var engang statist i en film smiley

• #15   10. jul 2016 Info: Leah Remini er ikke lækker..

• #16   10. jul 2016 Von Z
    Det var hun engang... Og i hvert fald udenfor Kevin James' liga. smiley

• #17   10. jul 2016 Ja hun er godt nok grim da!

https://filmgordon.wordpress.com/2012/07/09/eye-candy-leah-remini/

• B Ø F
    B Ø F Tilmeldt:
    jul 2015

Følgere: 1 Biler: 1 Svar: 105
    #18   10. jul 2016 Men udover det, så er det jo altså også et stykke tid siden filmene er optaget, så de kan vel være kommet i omløb igen.. Når filmen udkommer kan den jo sagtens være et par år undervejs + tiden fra lancering til man ser den.

• #19   10. jul 2016 Så er det bare at se tilbage på hvornår de forskellige film og serier er optaget...

med fed skrift kan det ses hvornår de er afmeldt.

i går kl. 23:11
    Nu gik der nørd i det, fand pladerne i afsnit 5 af 10.

Golfen i bedrag eg23172
    Er en peugeot 106
    Afmeldt almindeligt d. 09-01-2013

Betjentens saab 95 estate
    Rd24911
    Er en toyota starlet.
    Afmeldt almindeligt d. 24-02-2000

Det var den meget skæve plade på saaben og så det faktum at "betjenten" kørte på falske plader der gjorde at jeg kunne huske det.

• #20   10. jul 2016 #2
    i går kl. 21:37
    @Allan - Jeg er enig
    Her er eksemplet

billedet i dit indlæg #2 viser en falsk nummerplade, ikke bare til bilen men også i virkeligheden da den er lavet på noget papplade af en art - kan også ses på forsiden af www.politibil.dk

• #21   10. jul 2016 Det kan være at nummerpladerne er opsagt og sener efter x antal år dukker op igen i algoritmen og kommer på en anden bil eller slet ikke er kommet endnu. smiley

• #22   10. jul 2016 Thomas M - er godt klar over, at de ikke er ægte smiley Det kan man som sagt se på bogstaver og tal, som afviger lidt fra de "rigtige" dimensioner.
    Jeg synes bare det er mærkeligt, at man så vælger numre, som defacto HAR eksisteret for ikke så længe siden. Og hvorfor ikke bare vise den korrekte nummerplade? Nåhh....men det skal jeg ikke bryde min hjerne med smiley

Og JA - de har temmelig sikkert dispensation til at gøre det. I det eksempel jeg viser i #2 kører de på en offentlig tysk vej smiley

B Ø F - hvis de er kommet i omløb igen, så ville man jo også kunne finde den nævnte Passat på dette nummer. De "filmbiler" jeg har søgt på med "fake" nummerplader, har alle været numre fra biler som stod med status "afmeldt" eller "eksporteret"

• #23   10. jul 2016 fra dette link
    http://stiften.dk/aarhus/nummerplader-slipper-snart-op
    Bogstaverne i de danske nummerpladers bogstavsystem fra A til Z er ved at være opbrugt. I dag er man ved bogstavkombinationen ZK, og kan derfor begynde at ane enden på rækken af det nuværende bogstavsystem, der ender ved ZZ.

»Om et år til halvandet regner vi med at løbe tør for numre,« fortæller John Wraae, der er kontorchef i centralregisteret for motorkøretøjer til Dagbladet Roskilde.

Som løsning på problemet besluttede skatteminister Kristian Jensen (V), at gamle nummerkombinationer skal genbruges, når man engang løber tør for nye talkombinationer.

»Populært sagt, så vender vi bøtten i centralregisterordningen, og begynder forfra med numre tilbage fra 1966, hvor det nuværende system blev indført,« siger John Wraae.

• #24   11. jul 2016 carlover!! - det er fair nok at nørde lidt smiley Hvis jeg ser et billede af en kendt persons nummerplade, er det tit jeg lige tjekker for gæld i bilen smiley Der er sjældent gevinst dog - tror den eneste jeg har set, er den seoghør skrev om med grevinde Alexandra: http://www.tjekbil.dk/nummerplade/az42680/overblik
    http://www.seoghoer.dk/nyheder/alexandras-gaeldskaret

• #25   11. jul 2016 #15 Hun måtte sq gerne komme og putte med mig under min dyne

• #26   15. nov 2016 Der kører også pt en reklame fra McDonalds hvor man følger deres administrerende direktør fra han står op til han kommer på arbejdet.
    På et tidspunkt kører en BMW ud(fra garage eller noget), søger man på nummerpladen dukker der en Skoda Fabia Combi op smiley

profilbillede
  • #27   15. nov 2016 Hehehe smiley Fedt nok, at der er andre end mig, som nørder med det.

#24 - Præcis - den med at tjekke for gæld i bilen har jeg også fanget mig selv i ved flere lejligheder smiley

#26 - Spøjst, den BMW du linker til, hvor pladen faktisk tilhører en Skoda Fabia, da er Skoda´en fortsat indregistreret - så der er ikke en gang tale om en "udgået" nummerplade

• #29   15. nov 2016 De har nok ikke regnet med at der sidder nogle "nørder" som tjekker pladen smiley :P.
    Iøvrigt så er reklamen åbenbart lagt op igår på youtube:
    https://www.youtube.com/watch?v=MOH8gYBaWA0

• Thomas G
    mar 2010

#30   16. nov 2016 Martin P:

Den er god nok, for da vi havde XS nummerplader mener jeg ikke du kunne vælge EU nummer plader. Har selv haft en XM nummerplade og der blev jeg ikke spurgt til EU plader.

Livets små pudsige detaljer.

Kommentér på:
Fake nummerplader på film

Annonce