{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.385 visninger | Oprettet:

Tænd for helvede så det tågebaglys! {{forumTopicSubject}}

Jeg er mega pissed. I dag var jeg på fyn og besøge familien. Da vi når omkring Århus / Vejle rammer vi 2 meget kraftige regnvejr. De er så kraftige at sigtbarheden bliver ren lort.

Ud af måske 150 biler vi mødte under de to uvejr er der observeret 3 biler der har tændt deres tågebaglygter. Den ene var mig, den anden var en Svensker og den sidste kørte i SAAB.

HVAD FUCK!

Er i retarderede derude, jeg mener hvor meget kan man lige tænke på sig selv ?
Grunden til at jeg er pissed off er fordi at under det første regnvejr er der en eller anden monstersvans i en koksgrå Golf 6 der blev så bange for regnvejret at klovnen huggede bremsen. Jeg kunne overhovedet ikke se bilen før bremsen var hugget for så kunne jeg se bremselyset.

Under det andet uvejr blev det ikke bedre af at en flok dumpap rumænere højst sandsynligt på vej hjem fra at rulle gamle damer mente at det var helt ok at parkere deres lortespand under en motorvejsbro som en anden motorcykel indtil regnvejret var ovre.

HVAD HELVEDE SKER DER!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tænd for helvede så det tågebaglys!
  • #1   25. jul 2016 Slap af og kør efter forholdene.

    I mine øjne er det sku bedst i holder det lort slukket så man ikke skal køre bagved og kigge på det ved højlys dag.


  • #2   25. jul 2016 Der sker vel bare det at du kører for stærkt efter forholdene??

  • #3   25. jul 2016 Ordenligt lygteføring kan ignoranter ikke finde ud af desværre

  • #4   25. jul 2016 # 3 Nej, fx at man slukker sine tåbelygter når der ikke er brug for dem....

  • #7   25. jul 2016 Lyder ret meget som om det er dig der ikke kører efter forholdene... Sorry.

  • #12   25. jul 2016 Er nu mest generet af dem der køre helt uden baglys
    Det er da meget fint du har købt en moderne bil. Men måske skulle man gøre det som lovkrav at der var lys-sensor monteret sammen med ?


  • #14   25. jul 2016 Jacob
    Så fordi man ikke kan se ud af forruden, er man fritaget for at der kan dukke noget uforudset op?


  • zenza7
    zenza7 Tilmeldt:
    nov 2011

    Følgere: 1 Emner: 8 Svar: 215
    #15   25. jul 2016 Sluk det tågelys bagpå, der er pisse træls og blænder når man køre bagved!! Er der dårlig sigtbarhed sæt farten ned

  • #17   25. jul 2016 Geniale kommentarer der kommer. Klaphat 1 og 2 (carsten p og 627) så hvis jeg ikke kan se den forankørende så kører jeg ikke efter forholdende.

    627 hvad mener du helt præcist at jeg kører for stærkt efter forholdene? Jeg kan jo ikke se om der kører biler foran mig netop fordi folk ikke fatter at det måske var en god ide at tænde tågebaglyset når man sender kaskader af vand op bag sig ? Sigtbarheden var lig 0 indtil folk bremsede og så var de lige foran en. Hvordan kører man efter foholdene i sådan et vejr ifølge dig når folk ikke kan finde ud af tænde for tågelyset ? Det svarer til at folk syntes det er moderne at køre med slukket lys om natten, og så er det dig der ikke kører efter foholdene fordi du brokker dig over det ? Er du ignorant eller bare generelt debil?

    Hvor fucking svært er det at tænde for tågebaglygten og så slukke den når sigtbarheden er rimelig igen? Er det seriøst for meget forlangt ?

    Man skulle kraftedme tro at folk fandt deres kørekort i cornflakespakkerne nogle gange ! smiley smiley smiley smiley smiley smiley


  • #18   25. jul 2016 Hehe, sammenligningen med et rådyr kan du jo kun bruge hvis bilen var kommet fra en sidevej.
    Hvis sigtbarheden er så dårlig at der kan dukke en medkørende bil op foran en, så har man ikke kørt efter forholdende. Det lyder ikke som om trådstarter selv har været igang med en nedbremsning eller at den forankørende slet ikke havde lys på.
    Man kan jo ikke bare brage derudaf med nul sigtbarhed og forvente at alle køretøjer er udstyret med tågebaglygter.


  • #19   25. jul 2016 Tænder aldrig tågebaglys hva så? Kun dem i foran

  • #20   25. jul 2016 Noget tyder på du ikke køre efter forholdene. Kan du ikke se, kan de andre nok hellere ikke, sæt farten ned til forholdene, og vær forberedt på folk køre langsomt.

  • #21   25. jul 2016 Hold nu kæft mand, hør her drenge hop i tilbage til jeres pokemon go, håber fandme i falder i en grøft med brændenælder..

    Jeg kørte efter forholdene, og jeg tog de hensyn jeg skulle. Det jeg oplevede var 150 billister der pissede på alle andre på motorvejen..


  • #23   25. jul 2016 Reglerne for brug af tågelygter er ifølge Rigspolitiet: Tågelygter (for- og baglygter) må kun anvendes i tåge og under kraftig nedbør og kan i så fald anvendes i stedet for de foreskrevne lygter (færdselslovens § 33, stk. 5).

    Det betyder så i Danmark at det skal man i hvert fald ikke bruge, det er alle andres problem om de kan se mig...


  • #24   25. jul 2016 ??

  • #25   25. jul 2016 Nej, du kørte ikke efter forholdene. Du skal kunne standse indenfor din synsrækkevidde iflg færdselsloven.
    Til din orientering har jeg netop i dag været oppe på 184 km/t på en strækning med 110 km/t begrænsning, så jeg er på ingen måde ude på at lege hellig.

    Men man skal altså køre efter forholdene....


  • #26   25. jul 2016 Det du skriver Camaro SS er at det er mit problem at folk er nogle hensynsløse egoistiske møgsvin når de kører i lortevejr...

    Tak for lort..

    Ved i hvad, fra nu af tror jeg sgu at jeg kører uden tågelys tændt, så en gang i mellem bare for at se om idioten bagved nu holder afstand vil jeg klodse bremsen for lige at se om han er vågen. Det er jo ikke mit problem..


  • #27   25. jul 2016 Nu tænker jeg bare... Så ret mig gerne hvis jeg tager fejl.

    Så vidt jeg ved er det ikke normalt at motorcykler har tågebaglys. Hvis der da overhovedet er nogen der har?
    Lad os sige at en motorcykel bliver fanget i et skybrud på motorvejen, hvilket vel ikke er utænkeligt. En motorcykel vil aldrig hugge bremserne i på en vej fyldt med vand, da det oftest vil betyde at den skrider ud og vælter. Samtidig har de ekstremt dårligt udsyn da der jo ikke er viskere på et hjelmvisir. Det mest forventelige, går jeg udfra, er at en motorcyklist vil slippe gassen og sænke farten.

    Men RUH... Er motorcyklisten så - for at bruge dine egne ord - en monstersvans der pisser på alle andre?


  • #28   25. jul 2016 Vil sige at man skal sku huske den tågebaglygte.. Den sidder da forhelved der ikke for sjov så der jo ikke noget snak om man skal køre efter forhold man skal jo ligesom os kunne se den forankørende.. IKKE når det først er forsendt og man hænger man oppe i røven på idioten :D. "Min mening!"

  • #29   25. jul 2016 627 hvordan mener du helt præcis det skal kunne lade sig gøre når vejret er på en måde så man ikke kan se forankørende. Med andre ord, når idioten foran dig ikke kører med den lygteføring han burde, så er det kraftedme svært at se hvor langt fremme han er.

  • #31   25. jul 2016 LilleDan, nu ved jeg ikke hvor mange motorcykler du møder når der er skybrud, jeg har set dem holde under motorvejsbroer og i nødsporet højst sandsynligt af samme årsag som den du beskriver.

    Nej hvis ikke man har udstyret på sit køretøj er der selvfølgelig ikke noget at gøre ved det. Men biler har været født med tågebaglygter siden midten af fucking 70´erne, min BMW fra 1981 har tågebaglys og det var ikke ekstraudstyr på den! Selv hvis blot 10% af bilerne vi mødte ikke havde tændt deres tågelys ville jeg aldrig lave dette opslag. Men jeg lyver ikke når jeg siger vi var 3 biler der kørte med tågebaglygte, og det var tydeligt på trafikken at INGEN kunne se en skid. Hvorfor man så ikke tænker på dem der kører bagved en selv er mig en gåde. Men sådan er verden vel bare blevet. Fyldt med homoegoister der kun tænker på sig selv...


  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #32   25. jul 2016 Rolig nu gutter,manden laver jo sjov,ved i ikke hvad en troll er ? smiley

  • #34   25. jul 2016 Troll ? Er det ikke sådan en man bruger til at rense tarmen med hvis man har hård mave ?

    Fuck det, jeg skal have en smøg og så vil jeg i seng. Er dybt chokeret over den mangel på respekt for ens medbillister jeg har været vidne til i dag..


  • #35   25. jul 2016 Håber kraftedme ikke det er mig der bliver anklaget for at Trolle ? Det er sgu det eneste jeg aldrig har praktiseret herinde ! ?

  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #36   25. jul 2016 Ok,troede sgu serioest at du lavede sjov,hvis du bliver saa afsindigt gal over at folk ikke kan koere bil maa dit blodtryk da ligge et paent stykke over 200 bar hver eneste dag ? smiley

  • #37   25. jul 2016 # 29:
    Du må ikke køre hurtigere end at du kan overholde din standselængde til forankørende.
    Så er det ligegyldigt om du kører på en motorvej eller om du kører på en gågade.

    Du kan evt undersøge lidt på hvordan forsikringsselskaberne fordeler ansvaret ved harmonikasammenstød.


  • #38   25. jul 2016 RUH
    Nej, det er ikke mange motorcykler man møder... Men det er blot for at give eksempel på at man KAN risikere at møde køretøjer uden tågebaglygter. Man kan jo også risikere at den Golf du mødte tilfældigvis havde sprunget pæren i tågebaglyset. Ved selvfølgelig godt at det sikkert ikke er tilfældet, men det betyder bare at man aldrig må tilpasse sin kørsel efter at andre tænder tågebaglygter.

    Normalt bliver jeg vanvittig når folk bruger tågebaglygter, men når forholdene er som i dit tilfælde, synes jeg det er iorden.
    Men jeg synes stadig det lyder som om du ikke har kørt efter forholdene. Det er selvfølgelig svært at vurdere når jeg ikke selv var der, men hvis det var så slemt som jeg læser det, så havde jeg selv sænket farten meget mere eller måske standset helt.


  • #40   25. jul 2016 Sæt farten ned og hold afstand, din sinke.

    Så er alle dine bekymringer væk på magisk vis.


  • #41   25. jul 2016 hvis bare folk kunne finde ud af at tænde alm baglys ville jeg være tilfreds

  • #42   26. jul 2016 Jeg oplever også generelt at folk aldrig tænder dem uanset hvor lav sigtbarheden er smiley Hvis det styrter ned, så er det generelt lige meget hvor langsom man køre, så er sigtbarheden bare lav.

  • #44   26. jul 2016 Hvis bare ikke folk tabte de mest mærkelige ting fra deres trailere ude på motorvejen, og hvis bare alle lastvognstog kunne beholde deres gamle slidbaner på dækkene, så de ikke lå og flød rundt ude på kørebanen i tide og utide....
    Eller der bare generelt ikke lå døde rådyr, sofaer, dækrester, tabte trailerstrammebånd, campingvogne med -69 km/h, yuppier som skøjtede op og ned i fart fordi de absolut skal snakke ulovligt i mobilos, kællinger som tror at de har RET til at trække ud i venstre vognbane hvis de bare lige bruger blinklyset (altså efter at der er trukket ud...) osv osv...

    Så ville jeg også være glad.

    Men jeg kører jo kun små 45-50000 km årligt på motorvej, så hvad ved jeg om det...


  • #45   26. jul 2016 LilleDan
    Sajmon
    627

    Hvordan kan du holde afstand til noget du ikek kan se ?

    og hvis han ikke havde kørt efter forholdene så havde vi diskuteret et trafik uheld og ikke folks manglende brug af tågelygter

    og jeg tør vædde med at halvdelen af dem ikke havde lys bag på heller...

    og hvis i er så bange for og køre i regnvejr at i vil holde stille så synes jeg bare i skal pisse ind i nødsporet på en ordentlig måde hvor i ikke bare hugger bremserne..

    og så burde alle lige gå ud og starte sin bil og så gå en tur rundt om den for og se om deres fine nye bil har lys på hele vejen rundt for det er alt fra store dyre bmw til en lille kia der ikke har lys bag på som kørelys, det var fucking ekstraudstyr i min ford transit fra 2015 hvilket jeg fik på og det var ikke til diskution.


  • #47   26. jul 2016 Bent

    Jeg vil hellere vende den om og spørge hvordan man kan forvente at der ikke er noget når man ingen sigtbarhed har?

    Og jeg tror ikke der er nogen af os herinde der er så "bange" for regnvejr at vi bare klodser bremserne og holder stille midt på motorvejen. Så tror jeg du har misforstået noget.


  • #48   26. jul 2016 Lilledan
    nu skriver du jo selv at du måske var standset helt, ergo skal du bremse ned og trække ud og det gør folk tit meget uhensigts mæssigt..

    og han havde jo tydeligvis sat farten ned da han jo ikke ramte den bil der pludselig dukkede op foran ham.
    og hvis han havde brugt de lygter der var til rådighed så havde han set ham noget før så det ikke var kommet som en overraskelse

    men faktum er at han ikke ramte ham og at han kunne nå og bremse ned ergo har han holdt tilpas afstand

    det han bliver sur over er at folk ikke tænker på hvad der er bag dem nok også skulle kunne se dem og der køre så mange rundt helt uden lys bag på

    det går sq da også ud over dem selv hvis der er en der køre op bag i dem så få nu bare tændt den tågebaglygte så bagvedkørende kan se jer og så husk og sluk den igen, det hedder og være opmærksom og aktiv i trafikken


  • #49   26. jul 2016 # 45:
    Citat: "Hvordan kan du holde afstand til noget du ikke kan se ? "

    Når man nu tænker på, at vi snakker om at køre på motorvej i Danmark, så synes jeg umiddelbart at det der spørgsmål tager prisen som årets absolut mest tåbelige spørgsmål.
    Og så er vi endda kun i Juli måned!
    Jøsses....


  • #50   26. jul 2016 Bent
    Ja, og jeg skrev også at jeg ikke klodsede bremsen og holdte midt på motorvejen. Hvis vejret er SÅ ekstremt at jeg ikke kan se en skid, så vil jeg selvfølgelig bremse og så søge mod nødsporet for at standse dér.

    Jeg siger ikke at man ikke skal tænde tågebaglyset. Jeg siger bare at man ikke kan forvente at alle gør det og hvis man har nul sigtbarhed, så skal man køre derefter.



  • #51   26. jul 2016 Men i bliver jo også ved med og sige han skulle hold ebedre afstand og sætte farten ned og at han ikke har kørt efter forholdenen ?

    men for det første hvordan kan du holde bedre afstand til noget du ikke kan se ?

    og nu snakker vi jo ikke om et trafik uheld ergo har han jo holdt lang nok afstand og kørt i et passende tempo

    og jeg må give ham ret få nu tændt de skide lygter det kan da ikke være så svært, det ville gøre det meget nemmer for os alle sammen og færdes i trafikken hvis man kan se hinanden.


  • #53   26. jul 2016 Okay... Som jeg læser det, har RUH enten kørt stærkt eller kørt et betydeligt stykke tid i skybrudet, siden han ikke vidste at Golfen var hvor den var. Han skriver også at sigtbarheden var lig nul, end til der blev bremset.
    Det er her jeg mener at han ikke har kørt efter forholdene. At hvis man ikke sætter hastigheden betydeligt ned når man intet kan se.

    Det værste skybrud jeg selv har oplevet, var også på en motorvej. Det var faktisk på Storebæltsbroen og var så kraftigt at der var nul sigtbarhed. Faktisk kunne min medpassager ikke engang se autoværnet ud af sideruden. Det eneste jeg kunne forholde mig til var den forankørendes bremselys. Men jeg vidste jo at den var der, da jeg jo selvfølgelig tydeligt kunne se bilen før skybrudet. Derfor læser jeg det som om at RUH har kørt stærkt eller et stykke tid i skybrudet, siden Golfen pludseligt kunne dukke op.

    Og nej, der skete ikke noget. Men det har jo tilsyneladende været så tæt på at det kan hidse ham op? Så kan man jo spørge om det har været passende afstand...





  • #54   26. jul 2016 Hvis jeg skal bruge viskehastighed 3, så mener jeg at sigtbarheden er netsat og tænder mit tågebaglys. Eftersom færdselsloven foreskriver at man ved tåge og netsatsigtbarhed som bl.a. kraftig nedbør og sne, så kan man undres over at folk kan skabe sig over at andre følger færdselsloven.

    Vil hellere blinde ham med de overfølsomme prinsesse øjne som køre bagved, end at få hamret en anden mand hårdt op i røven.
    Men det lyder til at folk foretrækker det sidste herinde.

    Hver mand sine lyster ...


  • #55   26. jul 2016 Hvis sigtbarhed er lig nul meter, så kører man præcis 0 km/t !! Det samme hvis sigtbarhed er 2.5meter...

  • #56   26. jul 2016 Synes det er værre med dem der ikke tænder baglygterne i totalt mørke. Jeg begriber ikke, hvordan de overhovedet kan se noget foran sig, kun med LED kørelyset tændt. Det kan da ikke komme bag på dem, at de intet lys har på.

  • #57   26. jul 2016 Trådstarter : Du har så travlt med hvad andre åbenbart foretager sig, men overholder du selv loven ? Du har vel aldrig kørt for stærkt ? som 120 på motorvejen ? og dermed selv sat samtlige andre billisters liv på spil, eller med andre ord, pisset på resten af de kørende på motorvejen ?
    Klap hesten du, det er ikke et lovkrav at have tågelys på, men en mulighed.


  • #58   26. jul 2016 De indfører krav om kørelys bag igen fra næste år. Dog de årgange hvor der ikke var krav behøver ikke få det aktiveret. Endnu.

  • #59   26. jul 2016 Nu skal jeg beskrive situationen for jer.

    Vi kører lige efter en voldsom kødannelse ved Horsens S / Hedensted forholdsvist langsomt. Vi snakker 90-110 i en 130 zone. Der er RIGTIG mange biler på motorvejen indenfor et meget lille område. Jeg når lige at sige til konen "så nu kommer der sgu vand" og så går himmel og hav i et. Kæmpe regnbyge og selv med viskerne på højeste trin kan man ikke se en skid. Så alle letter automatisk på speederen jeg selv inklusive. De fleste kører 70-80 stykker, rigtig mange bremser op sådan på skift også i andre vejbaner. Det er kun når folk bremser at man kan se dem.

    Jeg er selvfølgelig klar over at der er biler omkring mig, for det var der før det begyndte at styrte ned. Derfor kører jeg 100% efter foholdene og viser iøvrigt efter færdselslovens §33 det hensyn for dem der kører bag ved mig at tænde mit tågebaglys.

    Jeg vil skide på motorcykler og sættervogne. Motorcykler kører ikke i det vejr, sættervogne og lastbiler generelt har lys så langt oppe i højden på det de trækker at man godt kan se dem, og alt det pis om færdselsuheld og jeg kører de sidste 2 overlevende ned vil jeg pisse på, det er ikke det der er aktuelt og kan lige så godt ske for alle andre bare hvor det er mørkt, tåget, eller fordi man justerer radioen.

    Det jeg ikke forstår er hvorfor folk kører så hensynløst som de gør.. de tænker kun på sig selv og vil skide på alt andet...


  • #60   26. jul 2016 #57 føler du dig ramt sammen med de andre ignoranter her i tråden ? smiley



  • #61   26. jul 2016 Syntes nu mere det er et problem dem der overhovedet ikke har noget baglys på i regnvejr. Feks Renault tænder ikke lygterne selv ved regnvejr.

    Min Tesla tænder selv baglygterne når viskeren tændes. Det burde være et krav til alle biler.


  • #62   26. jul 2016 Simon H.N jeg er helt enig, det er virkelig træls, heldigvis har de fleste biler sensorer der tænder dem når det bliver mørkt. Det er et hul i lovgivningen der bare skal lukkes ASAP

  • #63   26. jul 2016 R U H > hav de alle de biler du observerede overhovedet tændt baglyset? (altså skiftet fra kørelys til lygteføring for lygtetændingstiden)

    Love og regler siger at man MÅ have monteret tågelys, og MÅ bruge det i visse situationer. Ikke at man skal.
    Derimod skal man jo huske at skifte fra kørelys til lygteføring for lygtetændingstid når der ifølge Færdselsloven er behov for det:

    § 2. I denne lov forstås ved:
    11. Lygtetændingstiden:
    tiden fra solnedgang til solopgang eller i øvrigt, når anvendelse af køretøjets lygter på grund af mørke, tåge, dis, regn eller lignende dårlige sigt- eller lysforhold er påkrævet enten for at gøre køretøjet synligt for andre trafikanter eller for at give føreren tilstrækkelig synsvidde.


    PS. Jeg er blot i tvivl om hvor mange der, ud over de tre omtalte, overhovedet havde tændt lys ud over kørelys.

    PPS. de fleste trailere og campingsvogne i den danske vognpark har vel heller ikke monteret tågebaglys.


  • #64   26. jul 2016 Trådstarter : Du kunne have kørt efter forholdene, så havde du ikke behøvet og sidde her og tude.
    Den eneste der tænkte på sig selv var dig, det kunne ikke gå hurtigt nok, så du kørte alt for stærkt, det kan du ikke belaste andre folk, fordi du ikke kan se dem, ENE OG ALENE DIN SKYLD.!


  • #65   26. jul 2016 Jensen, jeg kørte fint efter forholdene er du analfabet eller kan du bare ikke læse?

    Onkel Per: korrekt, uden at være sikker mener jeg de fleste havde alm lygteføring på, og nej der var ikke urimeligt mange trailere lige på den strækning. Der var en del lastbiler, de holdt sig i højre spor og de var til at se fordi de havde lys øverst på deres vogne.

    Det var ikke regnen på min forrude der gjorde jeg ikke kunne se bilerne, men alt det vand bilerne foran mig kastede op. Alt blev bare til en grå tåge..


  • #66   26. jul 2016 Så alle (de fleste) overholde altså færdselsloven!

  • #67   26. jul 2016 Ja efter din egen tanke gang, og det ses tydeligt at du ikke tænker på andre end dig selv.

  • #68   26. jul 2016 Onkel Per, det er fuldstændig korrekt. Alle overholdt færdselsloven til punkt og prikke og gjorde ikke en skid mere end det de skulle. De kørte det de måtte, de gjorde ikke det de måtte men kun det de skulle. Du MÅ gerne tænde dit tågebaglys når der er ekstrem dårlig sigtbarhed ved nedbør og tåge, men man SKAL ikke. Det betyder i dagens Danmark at det skal man bare generelt ikke..



  • #69   26. jul 2016 Jensen - nå nej ha ha ha jeg tænkte kun på mig selv da jeg tændte for mit tågebaglys så dem bag mig havde en chance for at se mig.. Undskyld for satan da ... Dumme mig smiley

    Konklusionen på det her for mig må være to ting, og i begge tilfælde havde min gamle morfar sgu ret.

    1. Han fortalte mig da jeg fik kørekort at mit udgangspunkt i trafikken skulle altid være at alle de andre på vejene var rendyrkede idioter. Hvis det er dit udgangspunkt skal du nok komme til at klare dig i trafikken sagde han. Det må siges at være blevet bekræftet, ikke kun i går under regnvejret, men så sandelig også herinde bagefter...

    2. En anden ting han også plejede at sige var: Lad være med at diskutere med idioter, de trækker dig ned på deres niveau og slår dig med deres erfaring.

    Da jeg p.t er et sted i denne tråd hvor jeg ikke ønsker at være vil jeg byde folket en god og dejlig Tirsdag, og så finder jeg sgu på noget andet at lave. Kan godt mærke at jeg er i fuld gang med at blive slået...


  • #70   26. jul 2016 Din morfar har helt sikkert ret. Og det var et fornuftig råd.

  • #71   26. jul 2016 Holder helt og holdent med trådstarter, folk burde fandme komme ned fra deres skide pedistal og ikke være så skide selviske.
    Den eneste grund til folk herinde sidder og siger, "bare kør efter forholdende" er jo tydeligvis fordi de fatter nada. Selvfølgelig må i have jeres egen mening i emnet, men helt ærligt nu er "KØRSEL EFTER FORHOLDENDE" en individuel ting og derfor kan man jo bare konkludere at folk med knap så meget erfaring bare ikke får tændt det lys. Desuden er det ikke specielt nemt at vurdere hvor hurtigt den forankørende kører hvis du IKKE KAN SE BILEN!

    Kan ikke se hvorfor det er så svært at forstå for folk. Nogen gange tror jeg virkelig folk keder sig så meget herinde de ikke magter andet end at være på tværs.


  • #73   26. jul 2016 Johan

    Delvist korrekt. Det bliver et lovkrav, at nye biler skal tænde lyset automatisk ved mørke, eller kraftig regn o.lign.

    Det er dog stadig tilladt at have dem slukket uden for lygtetændingstiden.

    Og så er jeg delvist enig med trådstarter. En hvid bil i dagslys, hvor der tilmed er kraftig nedbør, er virkelig svær at se. Og med de tåber der heller ikke holder til højre, kan det let gå rigtig galt, hvis sådan en skovl ligger med 70 i midtersporet.


  • #74   26. jul 2016 Thimofy. Ok, har ikke selv læst det. Var bare en af lærerne på skolen der sagde det. Men det 1/2 år siden nu, så nok mig der har glemt detaljerne.

  • #75   26. jul 2016 Hvis det virkelig er noget der minder om skybrud er 70 km/t sikkert mere passende end folk, der tror man SKAL køre 130 km/t uanset vejr og vind.
    At man så ikke har noget i hverken andet eller tredie spor at gøre efter endt overhaling kniber det stadig gevaldigt med at fatte.
    Som jeg husker det, er det førerens rutine, vejens beskaffenhed og vejret der er afgørende for, hvad der er passende hastighed. Herunder må udsynet, eller mangel på samme i høj grad spille ind?
    Nuvel, selvom udsynet er nogenlunde det ene øjeblik, kan man sagtens blive ubehageligt overrasket, hvis man bliver overhalet af et større køretøj, der sender kaskader af vand i alle retninger. Så sænker jeg automatisk også farten, så jeg kan få overblikket tilbage. Ikke ved at bruge bremsen, men lige lette lidt på gassen.
    Vores biler har vist alle haft tågebaglygter. Vores nuværende har et udmærket kontrollampesystem, der viser både når de forreste og den bageste er tændt.
    Iøvrigt kan den bageste ikke tændes medmindre de forreste er tændt først.
    Som følge heraf, og fordi det hele styres af lyskontakten, husker man også at slukke igen, så man ikke kører rundt og generer de bagvedkørende med sådan en "Nefablænder".


  • #76   27. jul 2016 Jeg blev stoppet af politiet igår for at køre med tåge lys...

  • #77   27. jul 2016 Jeg ville sgu være mere nervøs for at møde trådstarteren i trafikken, end dem uden tågebaglygter... Kæft, han tænder sgu noget voldsomt af på nogle små ting i livet... Det må være hårdt for nervesystemet i længden.
    Kan slet ikke forestille mig, hvilke lidelser han må gå igennem, når han fanger en bilist i at undlade at blinke ved vognbaneskift på motorvejen?! Håber ikke, at der er børn i bilen, når sådan noget sker, for så lærer de masser nye ord...

    Hvor realistisk er det at forvente, at samtlige trafikanter øjeblikkeligt tænder deres tågelys, når man selv kommer i tanken om det??

    Jeg synes, at i stedet for at bitche over alle dem, som ikke husker deres tågebaglys, skal man hellere bare give credit til de få, som har husket det. Thumbs up. Vær positiv.


  • #78   27. jul 2016 Jeg skælder netop ud herinde for at jeg ikke skal gøre det sammen med ungerne i bilen smiley Mit system har det fint, for jeg lukker overtrykket ud en gang i mellem smiley

  • #79   27. jul 2016 Jeg så gerne st ALLE kom til et slags check af deres kørekort hvert 4 år.

    Ting som at blinke ved vognbaneakift. Checke dæktryk på bilen (for en sikkerheds skyld). Hvilken vognbane skal bruges, og hvornår. Hvornår må hvilken type lys bruges osv. Det er der tydeligvis brug for.


  • #80   27. jul 2016 Allan P det er faktisk en rigtig god ide, især når de laver om på ting forholdsvist ofte. Det er helt tydeligt at der er rigtig mange der ikke er klar over at når man rammer et skilt med 110 med en streg over på motorvejen at man så går ind i en 130 zone.

    Alene det at holde øje i bakspejlet forholdsvist ofte især på motorvej ville være en rimelig fin ting...


  • #81   27. jul 2016 Kunne ikke lade være med at se denne tråd hvor meget den er blevet trukket ud. Ville da nok finde mig noget bedre lave. Den ene er klogere end den anden og det tror jeg ikke man får meget ud af.

    Ps.... HOLDER ikke med nogen ville bare nævne det smiley god dag


  • #83   27. jul 2016 Basse

    Seriøst, kan du ikke tage at få styr på din tegnsætning?


  • #84   27. jul 2016 #82 ja, de er mimrende idioter, for hvis ikke man vil køre 130 hvor man må køre 130 så skal man bruge landevejen istedet. Der er jo en grund til at man må køre 130 på de strækninger, og den bliver fuldstændig undermineret når der ligger en eller anden bagstiv møgko med høretelefoner i begge ører og søger på spotify med 100kmt i sin sølvgrå CityGo med et skilt i bagruden hvor der står "mors dyt" og så pludselig kommer efter at den campingvogn også skal overhales, trækker ud og overhaler med 100 i en 130 zone.

    Kører du måske 50 på landevejene ?


  • #85   27. jul 2016 Personligt tænder jeg tågebaglyset når der er dårlig sigtbarhed smiley

    Syntes jeg alle burde gøre.. Dog slukkes det hvis jeg kan se bagved kørende, og sigtbarheden er til at han kan se mine baglygter uden tågelys. Ellers forbliver det tændt, da jeg har nemmere ved at se bagvedkørendes kraftigere forlys, end han har mine svagere baglygter. (-hold da op man skal skære tingene ud i pap for ikke at blive misforstået.)

    Tror egentlig bare den her tråd er fuld af folk der bare skal brokke sig over et eller andet. Forstå hvad der menes, og ikke hvad der står skrevet smiley


  • #86   27. jul 2016 Har endnu ikke prøvet at køre i så dårlig føre at jeg ikke kunne se 100 meter frem, så har ikke haft brug for tågelys bagpå.

    Bare fordi der kommer en lille regnbyge er ikke ens betydning at man skal tænde tågelys. smiley


  • #88   27. jul 2016 Jacob R, er som udgangspunkt helt enig men den kombination du nævner der findes jo ikke. Folk der kører 90 i 130 zoner overhaler ikke med 130 eller holder sig til høre spor.. Desværre.

    Og hvad værre er, ligger de og kører med 90 i en 130 zone så skal man op at stå på bremsen. Det er 40km/t du skal bremse ned og det er som bekendt svært at anslå hastigheder når man er i bevægelse, forstået sådan at det er svært at se hvor hurtigt de forankørende egentlig kører før du kommer alt for tæt på..


  • #93   27. jul 2016 Jacob R og ingen problemer der i min optik, lastbiler og campingvogne kører jo også kun 80-90. Problemet i den forbindelse opstår når der skal overhales og man ikke gør det hurtigt nok.

    Var en tur i Hobro i dag og der er 40 minutters motorvejskørsel. 2 gange var jeg oppe at stå på bremsen så konen sad og lavede pilatesøvelser i passagersædet netop fordi nogen mener at det blot handler om at komme ud i ydersporet.

    Det jeg egentlig prøvede på med denne tråd (der måske ikke var så velovervejet når det kom til stykket) var at sætte spørgsmålstegn ved hvor meget man tænker på medbillisterne, og hvor meget man tænker på sig selv. Ligger man og nulrer med 90-100 stykker i en 130 zone så bremser man altså for lastbiler i stedet for bare at trække ud og overhale med 100 så ham bagved må op at stå på bremsen..

    Det er sørgeligt..


  • #94   27. jul 2016 Nogen tror at de har RET til at trække ud i venstre vognbane for at overhale, når bare de lige blinker.
    Bare lige blinker en enkelt gang.
    Altså efter at de er trukket ud.....
    De blinkede i hvert fald, så de har helt sikkert RET til at trække ud, og det der med at orientere sig inden vognbaneskift er bare noget akademisk højrøvet fis!

    Jeg synes også den slags mennesker er sørgelige.

    Men hvad er pilatesøvelser?? smiley


  • #95   27. jul 2016 Pilates øvelser er en balanceøvelse lidt i stil med Yoga. Den positur konen indtog mindede lidt om denne smiley

    profilbillede
  • #96   27. jul 2016 Altså en slags klargøring til samleje?
    Heldigvis er der en lille listig rasteplads lige præcis mellem Horsens og Hedensted smiley
    Der skulle du da have drejet ind - og ruderne dugger jo alligevel altid i regnvejr smiley


  • #97   28. jul 2016 627 nu ved jeg ikke om du plejer at kneppe din kone / kæreste whatever i bilen mens ungerne sidder på bagsædet, jeg finder det lettere usmageligt..

  • #99   28. jul 2016 Basse

    Det er så i orden, det gættede jeg ikke, jeg troede det var dovenskab, at du valgte punktummer frem for kommaer. Udover det, så staver du over gennemsnittet.

    Humor har du også, den var meget god, den du lige fyrede af. smiley


  • #101   28. jul 2016 Berlingo ?

  • #103   28. jul 2016 Så skal du vel bare have installeret en sexgynge bagi så er den overstået.

Kommentér på:
Tænd for helvede så det tågebaglys!

Annonce