{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.101 visninger | Oprettet:

Idiot på cykel {{forumTopicSubject}}

Vil lige dele en oplevelse med jer fra i går morges.

Omkring kl 7.55 kommer jeg trillende ned ad Mejlstedgade hvor jeg har kontor.

På billedet nedenfor kan man se mejlstedgade. Det er en meget smal vej, den er ensrettet og derfor er der kun plads til en bil. Jeg kører i vectraen som fylder helt op på asfalten.

Da jeg vil svinge ind for at parkere ved den røde pil kommer der en cyklist med ekstrem høj fart susende indeom mig. Dvs jeg er meget tæt på at få ham op på motorhjelmen. Han truer ad mig.

Jeg tænker "sikke en idiot" og parkerer færdig.

Da jeg stiger ud af bilen er han åbenbart vendt om og holder et par meter fra bilen. Han begynder at råbe og skabe sig om at jeg skal se mig for.

Jeg siger til ham at han skal lade være med at køre på indersiden af mig.

Han bliver totalt hysterisk og råber og skriger som et lille barn og cykler væk. Her til morgen så jeg ham igen ligge og køre rundt om bygningen. Da han fik øje på mig cyklede han væk.

Jeg kan godt have en mistanke om at han har haft fat i politiet, så jeg skal lige høre andres holdning til det her.

1. Mejlstedgade er en 30 zone og jeg går ud fra det også gælder for cyklister ? Han kørte edderrådme stærkt.

2. Han kan ikke være kørt på indersiden af mig uden at have kørt på fortovet (den blå kryssedulle). Jeg er 100% sikker på at jeg kørte meget tæt på fortovskanten (den gule stribe).

3. Sidst men ikke mindst så kan man da ikke bare tage den indenom hvis en bil sætter farten ned. Da jeg cyklede fik vi altid at vide at vi skulle holde os bag trafikken. Jeg mener i bund og grund kommer det til at gøre mere ondt på en cyklist end på en bil, og hvorfor folk ikke bruger hjernen når de cykler er jo dybt underligt. Jeg kan have blinde vinkler, og hvis jeg holder næsten stille og han kommer drønende med 30-40 stykker så når jeg jo ikke at se ham før det går galt.

Hvad tænker i om situationen?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Idiot på cykel
  • #1   14. sep 2016 1. Cyklisten må ikke køre hurtigere end 30 km/t.

    2. Det er forbudt at cykle på fortovet. Her ved jeg dog ikke helt hvad jeg skal kalde egentlig vej, hvad der er fortov og hvad det måske er cykelsti. Er der skiltet når du kører ind på vejen med fx "gågade"?

    3. Du skal altid orientere dig, så var der sket noget havde du nok fået skylden. Men jeg er enig. Cyklisterne er ikke bange for at dø.

    Du skal ikke frygte der sker noget mht. politiet. De gør sgu nok ikke noget ud af det så længe der ikke skete noget.


  • #4   14. sep 2016 Man må gå ud fra at vejen er delt sådan op at asfalt er kørebane og fliser er fortov. Der er ikke opsat gågade skilte, men blot et ensrettet skilt og en 30zone skilt.

    Hvis asfalten er kørebanen så kan det ikke fysisk lade sig gøre at køre på asfalten med en Vectra C og have en cykel på indersiden samtidig med.


  • #5   14. sep 2016 Jeg har bare oplevet nogle steder hvor det hele er kørebanen og det med asfalt, røde sten osv bare er "udsmykning" (hvor grimt det end er).

  • #6   14. sep 2016 Ja man burde oprette " trafikanter mod cyklister"
    De fleste, ikke alle, oprører sig tåbeligt.
    Men husk på, det er næsten aldrig cyklisten der får skyld, hvis uheld er ude.


  • #8   14. sep 2016 Cyklister må godt overhale indenom. Cyklisten er også den bløde i trafikken. Kun dig kan få skylden.

  • #10   14. sep 2016 Jeg er enig med med Jacob.
    Du har ikke orienteret dig godt nok. Hvis du havde set ham i dit spejl, ville du jo pr automatik holde tilbage, til du var sikker på hvad hans intention var.
    Men han er også et fjols når han kører så stærkt på sådan et sted. Især når det er tydeligt at du skal dreje.
    Desværre har jeg oplevet, både som bilist og cyklist, at der findes cyklister som holder på deres ret, uanset hvad. Altså, de nærmest søger situationer hvor de får mulighed for at råbe og skrige af bilister som laver den mindste fejl. Og ham her kunne godt lyde som en af dem.


  • #11   14. sep 2016 Hvad skulle han melde dig for? Det er påstand mod påstand

  • #12   14. sep 2016 Jamen i har ret, altså hvis jeg havde orienteret mig ordentlig nok så havde jeg selvfølgelig set ham.

    I det her tilfælde er mit "orienteringsniveau" ganske enkelt for dårligt, hvilket i den grad kom bag på mig for jeg har altid været ekstremt opmærksom i trafikken, og som følge deraf aldrig været indblandet i noget der minder om et uheld.

    Det er rigtigt at cyklisterne er de bløde, og var der sket noget så havde jeg helt 100 fået skylden.

    Der hvor vi bor cykler unge og børn på fortovet når de skal i skole hvilket slet ikke giver mening da det er en "stillevej". De gamle vi købte huset af har haft sådan en unge hen over motorhjelmen på bilen, de havde ikke en chance for at se ham da der er en hæk. Det betyder man først kan se fortovet når man har næsen helt ude ved kantstenen.

    Det til trods fik Finn et klip i kørekortet hvilket han forståeligt nok var jævnt utilfreds med. Det var uagtet at ungen kørte på fortovet (ret stærkt for han fløj hen over motorhjelmen) og iøvrigt uden cykellygter en vintermorgen.


  • #13   14. sep 2016 Små børn skal faktisk køre på fortovet... Mener det er op til omkring 5-6 år og vistnok ifølge med en voksen.

    Men det hele viser bare at man er nødt til at være super opmærksom i trafikken og det hjælper hvis man ikke holder på sin ret, men læser trafikken og giver sig hvor det hjælper mest muligt.
    Jeg var selv ude for en situation for et par år siden, hvor jeg på cykel var tæt på at ryge over motorhjelmen på en bil. Det var vores begge skyld og vi endte med at sige undskyld til hinanden fordi vi begge blev rigtig forskrækkede.


  • #15   14. sep 2016 R U H,

    Det med dem det kører uden lys.

    Det er satme ikke i orden at det altid er bilisterne der får skylden. Jeg vil vædde med at i 80% af ulykkerne er cyklisterne selv skyld i det. De er meget aggressive og ikke bange for at dø.

    Kører uden lys (uforståeligt at en bilist kan få skyld for det hvis man ikke kan se dem), kører indenom, maser sig mellem bilerne osv.

    Forleden holdt vi for rødt. Bilen foran os skulle dreje til højre og havde derfor lagt sig helt ud til kantstenen for at lukke cyklisterne af (hvad man jo lærer når man tager kørekort). Hvad gjorde cyklisten? Hun masede sig mellem fortov og bil og ramte så ind i sidespejlet så hendes hjul drejede og hun ramte ind i siden på bilen. Jeg havde det på klip, men ejeren af bilen var ligeglad.

    Uforståeligt - de cyklister skal bare ha' skal de! smiley


  • #16   14. sep 2016 Lilledan det er korrekt med de helt små børn, men det er store skolebørn på 12-14 år der tager fortovet hos os..

  • #18   14. sep 2016 Som med alle andre cyklister er det ham der er en idiot og noget du bare må ignorere, de er helt uden for pædagogisk rækkevidde sådan nogen..

  • #19   14. sep 2016 Dejligt at høre hvordan alle danskere er blevet suveræne til at køre bil og hvordan cyklister bare tørner ind i biler, sådan er det bare ikke. Havde alle bilister gidet og bruge 3 sekunder på at orientere sig i rundkørsler og kryds ville der være mange færre uheld

  • #20   14. sep 2016 Du havde ikke ramt ham, så han kan jo ikke melde dig til politiet! Dog har han medvind på sin side, da han er blød og du ikke havde set ham, selvom det måske ikke var den bedste sted at lave en overhældning! Dog tror jeg ikke han lige kom med 30 km/h I timen et sted som det! Som cyklist selv, vil jeg da sige det ville være en meget upassende og farlig fart i sådan et område/gågade? smiley


    Du må dog godt køre mere end 30 km/h på en cykel? Selvfølgelig ikke på smalle gader dog.


  • #21   14. sep 2016 Detective. Du må gerne køre mere end 30 km/t normalt, men hvis der som her er en hastighedsgrænse på 30 km/t skal den overholdes.

  • #22   14. sep 2016 Rasmus J - jeg synes mere det handler om sund fornuft i trafikken. Selvfølgelig skal vi billister orientere os i trafikken, og sikre en sikker trafik for de bløde trafikkanter herunder også fodgængere.
    Det har vi jo alle lært da vi tog kørekort og derfor mener jeg at alle der kører bil har de bedste forudsætninger for at være sympatiske overfor de bløde trafikkanter.

    Helt anderledes er det dog med cyklister. Det kræver ikke et kørekort eller timevis af teori og prædiken om trafikken og forholdsregler at sætte sig op på en havelåge med 2 hjul og ellers fløjte med 40 kmt ned ad vejen.

    Var jeg cyklist, så ville jeg gå mere op i at være sikker på at komme frem i et stykke end jeg ville gå op i at have ret.

    Det er korrekt at lastbiler skal checke efter cyklister når de drejer til højre, og cyklisten der ufortrødent bare bener derud af på indersiden af lastbilen har også retten på sin side. Men hvad er bedst ? At have ret, eller at være død ?

    Jeg er ikke ude på at skyde skylden på alle cyklister, men ærlig talt så er der altså rigtig mange inklusive ham fra i går der ikke bruger indersiden af hovedet når de bevæger sig i trafikken.
    De kører efter mottoet "alle andre skal passe på mig, så kan jeg køre som jeg vil". Og det har de ret til, og det skal vi billister sørge for. Men fejl eller uheld sker, og så er spørgsmålet om man er villig til at risikere liv og lemmer for at have retten på sin side...


  • #23   14. sep 2016 Ja, hvad hjælper det at have ret hvis man ligger under en lastbil? Så kan de da stikke den ret langt op i r****

  • #24   14. sep 2016 Problemet er ikke bare at de oftest har ret. Problemet er også at det bare er så skide nemt at bryde loven på en cykel. Lige skære et hjørne, cykle over et fodgængerfelt, snuppe en smutvej på fortovet osv osv... Og konsekvensen er der bare sjælendt.


  • #26   14. sep 2016 er også enig at mange af cyklister i København eller på strandenvejen, der hvor ingen cykelstier er, kører virkelig uansvarligt. Dog oplever jeg når jeg sidder på sadlen, og racer afsted på cykelstien, at mange glemmer at kigge til højre eller venstre, og går udefra der er frit ind på tankstationen eller lignende. ?


  • #27   14. sep 2016 det er vel også lige meget om han har ringet til politiet han har ingen beviser ? de gider sku ikke tage fat i en for sådan en bagatel

  • #29   14. sep 2016 at man får en bøde for at køre 20 kilometer for stærkt? smiley

  • #30   14. sep 2016 Har slet ikke læst alle indlæg, så undskylder hvis jeg gentagers nogens holdning eller kommentarer...
    Cyklisten er den bløde og får altid medhold desværre.
    Men der burde være krav om kørekort til cykel, så alle havde forståelse for traffikken.
    Og cyklister. SKAL død og pine holde sig til deres max hastighed..
    Tit og ofte når jeg kører ad landeveje hvor der ikke er sideveje, og jeg ikke har overhalet nogen cyklister eller scootertosser det sidste stykke tid, så blinker og svinger jeg til højre, sommetider uden orientering, ved det er dumt, men om det er mit indre ego der tænker " så kan de satme lære og køre på tunede knallerter osv".

    Og vedr motionist cyklister i flok. Grrrrr.
    Hvis de spærrer, kører jeg op bag, med passende afstand. Tæller til 5. Hvis ikke de har trukket ind, får de et kort servicedyt. Tæller til 5 igen, hvis intet sket, får de fuld horn, og tæt passage. Sorry min roadrage. Men hvis de ikke overholder loven gider jeg sku heller ikk


  • #31   14. sep 2016 Johan, yes! Fuck deres liv!

  • #32   14. sep 2016 31#. Blir bare så arrig over folk der kommer i flok, som en anden skrev, må man til tider ud i marken, hvis der er træer og grøft, kan det jo være mit liv. Så ja, derfor min reaktion

  • #33   14. sep 2016 enig Johan politiet burde skride mere ind overfor de forpulede "wannabe tour de france ryttere " de kører ved siden af hinanden og bliver sure hvis du overhaler

  • #34   14. sep 2016 Helt seriøst, hvad får i ud af det?

    Jeg ved godt det er mega irriterende og som cykelrytter krummer jeg tæer når jeg ser det. Men det har jo bare ikke den effekt i gerne vil have... Tværtimod. Cykelrytterne bliver endnu mere trodsige og ligeglade, jo mere bilisterne chikanerer dem. Ja ja, jeg ved godt at de startede. Men den ene dumhed eller ulovlighed retfærdiggør ikke den anden.


  • #36   14. sep 2016 ikke en skid selvfølgelig ? det er jeg godt klar over men hvis ingen siger noget bliver de jo bare ved med at tro de ikke gør noget forkert

  • #37   14. sep 2016 Mon ik det var omvendt Christian ? Han ringede med klokken for at komme forbi dig, og du fik et chok da en pumped stor rytter var lige i bakspejlet? Du kan jo ikke køre for stærkt med det klip du fik forleden! smiley

  • #39   14. sep 2016 Ja, føj for en skefuld, han bliver svær at komme forbi!

    Går ud fra du ikke selv cykler? smiley


  • #40   14. sep 2016 Da jeg tog kørekort og var på "københavner tur" (gør man på lolland :-D) kørte jeg ind til kantstenen som vi havde lært og det synes nogle cykelister ikke var okay og kørte derfor venstre om mig og ind foran... Det var ikke specielt behageligt at have cykler rundt om for en uerfaren 17 årig knægt i en skolevogn

    Det synes jeg et eller andet sted var rigtig respektløst og jeg tager altid hensyn til skolevogne hvis jeg møder nogle i trafikken smiley


  • #41   14. sep 2016 Kasper, der er jeg også enig! Mange af dem i kbh. køre fandme også ringe på cykel.Jeg kørte også i københavn dengang, og man bliver let stresset over alle de cykler, hvad jeg stadig gør i dag!

  • #43   14. sep 2016 Der skal være plads til alle men man må sku godt tænke sig om.. smiley

    Jeg har også kørt på lolland bag en flok "professionelle" cykelrytter på en landevej hvor de spærrede alt og efter 2 dyt for at gøre opmærksom på jeg gerne ville forbi flyttede de sig ikke... Jeg smed vores 2,2 diesel ind igennem græs rabatten og så fik den bundgas i 2 gear = en dejlig masse tyk sort diesel os som de så kunne nyde de næste par hundrede meter smiley


  • #44   14. sep 2016 Der er bare ikke cykelstier overalt, men ved godt mange vælger vejen frem for cykelstien, på grund af de følger der er for meget forhindringer på cykelstien- altså langsommere cyklister. Dog kan nogle godt holde en vanvittig fart og holde sig i højre side af vejen. smiley Jeg har dog altid følt mig mest sikker på cykelstien, mest på grund af møde folk som dig!

  • #45   14. sep 2016 Det er nok det eneste jeg har lavet hvor jeg ikke har respekteret andre i trafikken

  • #46   14. sep 2016 For noget helt andet, så burde man fandme også pege af taxachaufførerne ! Der er ikke noget, som hedder ENSRETTET for dem..

  • #47   14. sep 2016 Nej de kører også med hovedet under armen...

  • #48   14. sep 2016 Dengang jeg tog kørekort, så overhalede en taxa mig og læreren ved at køre over dobbeltsporet cykelsti, hvorefter den bremsede hårdt op foran os. Min kørelære råbte "DYt af det svin" og det var mit første tryk på hornet. smiley

  • #49   14. sep 2016 Hahahahaha

  • #51   14. sep 2016 Hvad har det med vejen at gøre? smiley

  • #53   14. sep 2016 Det er kun piger som gør det? Tror du mere tænker på en flok rytter på 8 10 stykker, men hvor tit sker det også ? Jeg køre tit på strækningen mellem Espergærde og Vedbæk - altså strandvej til strandvej, hvis du vil køre mig ned... smiley Nej, men jeg ser sku aldrig en flok ved siden af hinanden, og her er der INGEN cykelsti.

    Cyklen er et dejligt transportmiddel, som man kan bruge til at presse stresset perioder ned på pedalen, og så giver det en hvis mental styrke når man har padlet afsted 4-5 timer. Jeg ved godt det lyder røv og nøgler, at stirre ned på vejen i så mange timer...


  • #55   14. sep 2016 Skrev også jeg køre meget på vejen da der ikke er meget cykelsti på strandvejen. Den begynder kun når man rammer københavn. smiley

  • #56   14. sep 2016 Christian

    HAN KØRTE 20 KMT HVOR DU MÅ KØRE 50 KMT ?

    Hvis du mener at du må køre 30km/t for stærkt, må han vel også køre 30km/t for langsomt? smiley

    Og nu ved du godt at det for det meste er lovligt at cykle to ved siden af hinanden, ikke?


  • #58   14. sep 2016 ... og Christian!

    Dit forslag med vægtafgift på cykler synes jeg er verdens bedste ide. Når cyklisterne har betalt for at køre på deres cykel, vil de netop kræve deres plads i trafikken.
    Det vil også kræve et omfattende registreringssystem, som man vil bruge skatteydernes penge (altså, DINE penge Christian) på at etablere. Og vi kender alle de offentlige instanser godt nok til at vide det vil blive sindsygt dyrt.
    Men aller aller bedst... De cyklister du prøver at ramme med en VÆGTafgift, er cykelrytterne. Motionsrytterne... Dem som ejer de absolut letteste cykler på markedet. smiley

    Så bring it on med din vægtafgift...


  • #60   14. sep 2016 Jegsynesindlæg2.3og9erpisseirriterende,hvorforkanfolkikkelæretegnsætning?
    Ikkeengangetpunktumvarder!


  • #61   14. sep 2016 Det er bare at trække vejret! smiley

  • #62   14. sep 2016 Jamen, jeg siger dig skam ikke imod Christian... Bare se at få indført det.

    Og ja, man skal køre på cykelstien når den er der. Men selv når den ikke er der, så må man gerne cykle to ved siden af hinanden, så længe trafikforholdene tillader det.

    Er du i tvivl, så læs færdselsloven §49 stk 1


  • #65   15. sep 2016 Vil lige pointerer.

    Det med at fordi cykelisten er en blød trafikant udlukker ham ikke for at få skylden, og det gør heller ikke at bilisten automatisk får skylden nu om dage.


  • #67   17. sep 2016 Flemming så længe man tror ALLE andre i trafikken er idioter og man kan forvente ALT! overlever man længe sådan har jeg undgået noget og folk har da kørt overfor rødt så jeg var ved at plaffe ind i dem smiley

Kommentér på:
Idiot på cykel

Annonce