Data-Roaming med bopæl i udlandet {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg har leget med tanken om at flytte til Tyskland (Flensborg), da det bl.a. vil give mig kortere køreafstand til arbejde og så er der jo det med de billige biler
Jeg har tænkt lidt på, at hvis man nu har et dansk mobilabo, hvordan fungerer det så, når man skal bruge data i grænseområdet?
Så vidt jeg ved, vil en Android-telefon altid vælge det stærkeste net mht. data-adgang og det vil vel medføre, at hvis jeg befinder mig i grænseområdet, så vil jeg data-roame meget af tiden når jeg går på nettet med min mobil, med deraf følgende høje omkostninger?
Jeg går ud fra, at der lige syd for grænsen stadig vil være mobildækning fra et dansk selskab, men hvordan vil det i praksis fungere med dataadgang, roaming osv. for jeg risikerer vel, at jeg kommer på nettet med mobilen via en tysk udbyder og så bliver det jo en del dyrere?
Nogen der lige kan forklare mig dette? Tak.
jan 2009
Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 152 Svar: 3.175
Men grænsen er så 10GB pr måned.
Alternativt kan du formentlig "tvinge" telefonen til en udbyder. Det kan jeg på min iPhone.
aug 2008
Følger: 2 Følgere: 3 Emner: 216 Svar: 867
OK - jeg vidste ikke, man kunne få sådan et abonnement, hvor hele EU er inkluderet - det vil jo i givet fald være optimalt, og 10 GB vil være rigeligt for mig.
Jeg har endnu ikke fundet den nævnte funktion i min Android mobil mht. at tvinge telefonen til en udbyder.
aug 2008
Følger: 2 Følgere: 3 Emner: 216 Svar: 867
Det er jo så ikke fordi at mobil-abo´et lige er kardinalpunktet for, om jeg flytter derned eller ikke, vel?
Men det var faktisk bare noget vi kom til at drøfte i festligt lag, mht. hvordan det fungerer med roaming. Der må jo i praksis være en del mennesker som bor i grænseområdet, som har denne problemstilling inde på livet, i og med at de kan risikere, at signalet fra en tysk sendemast er stærkere end signalet fra en dansk sendemast, og så ryger de vel også over på det tyske net og bliver "bonget" for tysk dataforbrug?
apr 2009
Følger: 14 Følgere: 24 Emner: 287 Svar: 1.387
ihvertfal hvad jeg fik at vide af en kammerat der flyttede der ned
Data-Roaming med bopæl i udlandet