{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.834 visninger | Oprettet:

Luft-luft varmepumpe supplement. {{forumTopicSubject}}

Er der nogen som har forstand på om det kan betale sig at varme hus op med en luft-luft varmepumpe?

Jeg har naturgas lige nu. Ved godt den ikke kan varme hele huset op. Men tænker som et Suplement til gassen. Og evt. Hvor mange grader det skal være udenfor så det ikke kan betale sig?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Luft-luft varmepumpe supplement.
  • #2   11. okt 2016 Basse> har du evt noget jeg kan læse om det? Og måske os beregninger?

Hvad ville være en god temperatur at sætte varmepumpen på?

• #4   11. okt 2016 Hej
    Absolut
    Du kan endvidere få energitilskud til en sådan svend.
    Indhent mindst tre tilbud rundt
    MVH KP

• #6   11. okt 2016 Kunne godt tænke mig at regne lidt på det? Der findes et hav af udregner for lift-vand men ingen til luft-luft syntes jeg.

Ville gerne vide hvad temperatur jeg skal køre med og hvis det f.eks bliver minus 7• kan det så stadig betale sig og hvis der er andet.

• #8   11. okt 2016 Hej
    Hvis du holder dig til enheder som er designet til nordiske forhold skal du regne med en Copps på ca 4-5, Dvs du får 4-5 gang varme som du putter ind i dyret.
    Rundt regnet er el dobbelt så dyr som olie/gas = alt i alt er varmepumpedrift således halv pris her. Hvis du har billig fjernvarme kan det marginalt svare sig. Er du solcelleejer er regnestykket forrygende god med en varmepumpe.
    Husk energitilskudet!!! og glem billige pumper beregnet til Greze og Portugal og mv.
    MVH KP

• #11   11. okt 2016 Det vil sige. Jeg sætter min varmepumpe på 22grader. Og tænder for mit naturgasfyr på normal drift og så vil det være den bedste/økonomiske løsning for mig?

• #12   11. okt 2016 hvis du har naturgas kan det ikke betale sig at købe en varmepumpe, el koster ca 2 kr pr watt og det løber hurtigt op, jeg har selv en mitsubishi varmepumpe og jeg giver 20000 kr om året i varme udgifter. så nej skru lidt højere op for dit gas hvis du fryser.

• #13   11. okt 2016 Okay. Nu er jeg forvirret?

• #15   11. okt 2016 Der er nogle ting du skal tage i betragtning.
    Elvarme er fint men under visse omstændigheder.

F.eks. er det bedst at have det sammen med solceller eller en anden form for egenproduktion af strøm.

Og husk hvis du skrotter gasfyrret og skifter til ren Elvarme, så får du alt strøm du bruger over 4.000kwh om året til ca. halv pris.
    + at du får en cash-in-hand bonus fra staten for at nedlægge et "gammeldags" fyr.

Jeg har f.eks. lige skiftet over til en Luft-til-vand pumpe som er koblet på husets centralvarme, og sådan set bare erstatter det gamle oliefyr.
    Jeg får ca. 13.000kr. for at fjerne oliefyrret, + den lave elpris over 4.000kwh

Det har jeg så gjort sammen med at sætte 6kw solcelle anlæg op, og en 10Kwh batteri pakke som kan opsamle overskudsstrøm fra dagtimerne så huset kan køre på det om aftenen

• #17   11. okt 2016 Basse

det ved jeg faktisk ikke, det er ret nyt og har ikke fået alt dokumentation på den endnu.
    men den er lidt speciel ved at varmepumpe har 8 storesolpaneler som den pumper komprimeret gas op i.

og det skulle være det mest effektive anlæg på det Danske markede

• #19   11. okt 2016 yeps, det er klart nemmere at holde hele huset varmt hvis man i forvejen har radiatore.

og så laver den også badevand, og det er meget billigere end med en el vandvarmer

• #21   12. okt 2016 Okay. Bare så vi er enige?
    Kan det betale sig at sætte en luft-luft varmepumpe op som Suplement til mit naturgasfyr? Og så lade den køre konstant med en temperatur på 22 grader og så bare lade radiatorne stå på omkring 20grader i alle andre rum??

• #22   12. okt 2016 Og så det med småt? Den skal have service hvert år- ca 4000kr. Det er der bare ikke rigtig nogle som fortæller?

• #23   12. okt 2016 #22

4000 om året,jeg giver 1500 for mine 2 anlæg og bruger strøm for 10.000 til dem årlig

• #24   12. okt 2016 Hallo. Fint at i diskutere her inde under "mit" indlæg men er der nogle som os kunne svare på de spørgsmål jeg stiller? Så ville jeg være taknemlig smiley

• #25   12. okt 2016 ang grader udenfor,så kommer det an på hvor effektiv et anlæg du køber.

• #26   12. okt 2016 Lasse L

Det korte svar fra mig er nej, det kan ikke svare sig at køre luft-til-luft sammen med dit gasfyr.

• #27   12. okt 2016 Du kan evt. overveje en brændeovn?

Vores brændeovn har indbygget vandtank og kobler sig automatisk ind i centralvarme systemet når den er oppe i temperatur, og overtager så for varmepumpen.

Og kan man komme til brænde til billige penge er det en god måde at spare nogle penge + at det er hyggeligt at have en brændeovn smiley

• #28   12. okt 2016 Er der andre der vil kommentere på om det kan betale sig eller ej?

• #29   12. okt 2016 det kan kun betale sig hvis din hoved varme kilde er EL og dit hus er registreret i BBR som EL opvarmet - så kan du nemlig få billig strøm !
    har selv haft 2 Panasonic VP. opsat i 136 m2 1 1/2 plans hus i mere end 10 år og det har bare kørt helt uden problemer i alt den tid (har nu solgt huset)
    ellers skal du have sol paneler som kan dække varmepumpens el forbrug
    det med årligt eftersyn skal tages med et gran salt - mange forhandlere skriver "lovpligtigt" eftersyn MEN det gælder kun pumper der indeholder mere end 1 Kg. kølemidel alt derunder er IKKE omfattet a den lov
    polobjørn

• #30   12. okt 2016 Okay. Men er det samme pris hvis jeg kører med varmepumpen eller vil det koste mere i forhold til opvarmning kun med gas?

• #31   12. okt 2016 Hej
    Se i øvrigt den fine artikel i dag "Vores Villa" om emnet
    MVH KP

• #32   12. okt 2016 det kommer 100% an på hvilken varmepumpe du køber,der er meget forskel på hvor meget de køre og kan yde

• #34   12. okt 2016 Hej
    Læs nu teksten!
    Udgift:
    2 x Varmepumpe=GAS, dvs ca halvt så dyrt at fyre med Varmepumpe som gas
    MVH KP

• #35   12. okt 2016 jamen hvad giver du pr m3 for gas,og hvor mange m3 bruger du om året

• #38   13. okt 2016 Tænker du kan få lidt hurtig varme ved varmepumpen, og bedre indeklima, anbring den i stuen eller andet primært opholdsrum, så får du renset luften der.
    Jeg sætter selv en op snart.

• #41   13. okt 2016 Varmen fra luftpumpen er bedre end den fra el-radiatoren, postulat ja, men el-varme virker bare ikke så gennemvarmende som den fra en radiator med vand eller en varmepumpe.
    Selv varmer vi primært op med brændeovn, det har nedbragt el-regning fra 24.000 til ca 12.000, varmt vand er el, og jeg tror da heller ikke vi får flere penge ved at få en varmepumpe op, men vi får et behageligere indeklima, da vi kan holde varmen mere konstant gennem døgnet.
    Ofte har vi 27 grader om aftenen inden vi går i seng og måske 16-18 grader om morgenen, og det er fordi en del går tabt på vej gennem køkken og bryggers til vores soveværelse. Med varmepumpen kan vi lukke døren til soveværelset og døren til køkkenet og slipper dermed ikke noget varme væk i bryggerset der har en dør ud til en koldhal.

• #43   13. okt 2016 Lige nu ligger der en reklame for en Mitsubishi varmepumpe i bunden af tråden her, "Nordens mest solgte, køb nu og få 4.500 i tilskud.

• #49   13. okt 2016 Tag nu en kop kaffe og slap af begge to, der er jo ingen grund til at ødelægge tråden.

Kommentér på:
Luft-luft varmepumpe supplement.

Annonce