{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.206 visninger | Oprettet:

Alka Tank & TJen {{forumTopicSubject}}

God aften smiley

Jeg har min bil forsikret i Alka.

I dag fik jeg så en email fra Alka angående en ny app til iPhone og Android, hvormed man angiveligt får 50 øre rabat pr. liter man tanker (lige meget hos hvilket benzinselskab), såfremt man via app´en tager et billede af den stander, hvor man har tanket og uploader billedet via app´en.

Ovenstående gælder åbenbart både (Alka-) kunder og ikke-kunder. Jeg kan godt se, at det giver mening fsv. angår ikke-kunder, som man så potentielt set kan tiltrække og få over i Alka. Men hvad er "fidusen", når man snakker folk som mig, der allerede er kunde? Det må da koste kassen for Alka, at de giver 50 øre i rabat pr. liter tanket brændstof? Historien melder ikke noget specifikt ud om, at Alka eventuelt får "refunderet" nogen af pengene, fra de benzinselskaber, hvor Alka-kunderne har tanket.

Er der nogen der ved lidt mere konkret, hvordan det fungerer?

PS: Med "fungerer" mener jeg, hvad Alka får ud af at give deres kunder billigere benzin smiley

http://finans.dk/live/erhverv/ECE9014235/ny-app-vil-give-dig-50-oere-pr-liter-benzin-du-fylder-paa-bilen/?ctxref=ext

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alka Tank & TJen
  • #1   23. nov 2016 For ikke kunder er der en begrænsning på 100kr, og gætter på du bliver spammet med mails og tlf opkald kort tid efter du har registreret dig.

• #2   23. nov 2016 #1 - Det tror jeg bestemt du har ret i smiley
    For mig som allerede er kunde, er det lidt mere win-win - så vidt jeg kan se smiley

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    apr 2006

Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.600
    #3   23. nov 2016 Jeg har det, og jeg har sagt at de ikke må sende notifikationer, så ingen reklamer den vej, og de har også selv været inde og skrive om at det pt ikke er meningen med reklamer den vej, det er bare endnu et reklame stunt, for at få folk over hos alka smiley

Jeg har INGEN mails, eller opkald fået, og har snart opbrugt mine 100kr.. Men virker ganske fint, havde jeg været alka kunde, så havde jeg forsat med at bruge det, indtil de stoppede forsøget smiley

Men man tager et billede af tanken, og så går der 5-15min så er pengene på vej tilbage til ens konto.
    Og ja, du kan snyde med lortet hvis man ville, for man skal ikke oplyse hvor i verdenen man er, og om man faktisk har fyldt benzinen på sin egen eller en anden bil smiley

• #4   23. nov 2016 Skal man tage sølvpapirs hatten på.
    Så kunne man jo tro de evt. vile bruge det hvis du kører meget mere end de km, du har på policen

• #5   23. nov 2016 #4 - Personligt har jeg Alka-boks inkl. GPS på min bil (krav fra Alka for at forsikre min bil), så jeg kan ikke "snyde".
    Men jeg tænkte indledningsvis faktisk det samme som dig, at det kunne give dem en bedre mulighed for at finde ud af, om nogen kører mere end de har oplyst, da aftalen blev indgået. Jeg tror at forsikringsselskaberne også tjekker dette forhold ved at lave udtræk vedr. periodemæssige syn - altså hvor langt der er kørt mellem 2 syn. Disse data er jo offentligt tilgængelige for alle.

• #6   23. nov 2016 Fedt det skal jeg da undersøge. Er kunde hos alka og har CirkelK ekstra pp dankortet 71øre at spare totalt pr litter det tæt på 10%

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.726
    #7   23. nov 2016 Skulle godt nok køre mange km for det kunne betale sig. Sidste bil jeg tjekkede pris ved dem skulle de have næsten 8.000 kr mere om året for at forsikre end mit nuværende selskab.
    Så skal man tanke meget brændstof for at få den besparelse hjem igen.
    Var det ikke også Alka der lovede bilvask ud engang ?

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    apr 2006

Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.600
    #8   24. nov 2016 Casper
    Helt korrekt! Men hvis man "bare" vil have de 100kr ud af dem, som jeg vil. Så kan man gøre det, eller hvis man faktisk kan få en ordenlig pris hos alka (Ved ik hvem eller hvordan det er muligt) Så er det en smart måde, at spare lidt ekstra på den til tider dyre benzin, selv om det ikke er så slemt for tiden..
    Og ja, det er også alka der har givet gratis guldvaske, fodbolde og hvad de ellers har kunne komme i nærheden af..
    Ret smart måde at reklamere for sig selv, selv om man skulle tro det var en halv dyr måde at gøre det på, men må virke, for er mange år de har kørt med de "tilbud"

• #10   24. nov 2016 Vi havde alka lige indtil den dag vi skulle gøre brug af hus forsikringen, så stoppede det fantastiske ved dem, smiley der ud over er de ikke specielt billige når man kigger på dækning kontra pris.(eller pris i det hele taget)

• #11   24. nov 2016 Var det ikke også Alka der lokkede med gratis bilvaske, hvis de ikke var billigere end andre selskaber? Og når så folk fik bilvasken, blev de overdynget af tilbud?

• #12   24. nov 2016 Er Alka kunde
    Jeg kan ikke finde noget billigere nå det jeg har nu.
    Flere.selvskaber kan være 1000-1500km billigere på bilforsikring, men min motorcykel stiger med 3000-5000kr og heltidsulykke med farligsportnog Mc dækning er ikke muligt ret mange steder der

• #13   24. nov 2016 Alka og min bare røv. De vil have 47.000kr for en ansvar til en Golf 2 1.6 TD. Jamen du er jo nybegynder mente de. Jeg havde haft kørekort i 5 år dengang. De syntes det var meget fair når man kun var 23 år for en bil jeg havde givet 4500kr for. Super tilbud da smiley

• #14   24. nov 2016 #13
    Jeg skiftede i foråret da jeg købte min cykel
    Jeg er 27 og ringede enlig bare fordi jeg ville havde et godt grin. Da de før har ment min 190 2.0d skulle koste 27000 i ansvar og 12000 i selvrisiko. Men de overraskede mig og var de billigste totalt. ?? selv med 40.000km årligt.
    Jeg ringer gerne rundt 2 måneder før hovedforfald og forhøre mig med tilbud og er der nogså bedre så skifter jeg til hovedforfald

• #15   24. nov 2016 Tja der er nok forskel på hvilken sælger man får fat på, men troede seriøst det var løgn da de sendte regningen.

profilbillede
  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.726
    #17   24. nov 2016 Lylloff det jo fuldstændigt forrykt det der

• #18   24. nov 2016 Personligt fik jeg reduceret prisen for min bilforsikring (ansvar + kasko) med ca. 50% da jeg skiftede til Alka - så det er mærkeligt, at nogen har fået nogle horribelt dyre tilbud fra dem. Det afhænger selvfølgelig også af, hvilken bil man har. Men min bil har tilmed 250 HK, så det er jo ikke fordi, jeg har en sløv øse smiley
    Så lever jeg gerne med Alka-boksen, så længe de kan forsikre min bil så billigt

• #20   24. nov 2016 #19
    Hvad mener du med det? De har en teoretisk mulighed for at gå ind og udlæse data fra boksen når de vil, men de gør det UDELUKKENDE såfremt jeg er involveret i en ulykke og derudover ikke. Og skulle de så - mod forventning - begynde at gå ind og monitorere min kørsel og begynde at mukke over, at jeg ikke overholder fartgrænserne altid, så finder jeg bare et andet selskab smiley
    Jeg forstår seriøst ikke, hvorfor så mange har aversioner mod denne boks.
    Jeg får min forsikring til 1/2 pris - så lever jeg gerne med, at de har en teoretisk mulighed for at gå ind og overvåge min kørsel

• #21   24. nov 2016 Ja det er fuldstændig vanvittigt. Troede ikke mine egne øjne da jeg åbnede det brev smiley

• #23   24. nov 2016 Med de 15L jeg tanker i ugen så...

• #24   24. nov 2016 Og den står der ..

Ved at oprrette dig giver du bla tilladelse til at alka må sende dig markedsføring via tlf/mail/brev..

• #25   24. nov 2016 @Daniel R

Så lad være med at tegne forsikring i Alka, hvis du har så meget imod det......Jeeeeeesus christ smiley

Jeg betalte godt 8.000 kr. hos mit tidligere forsikringsselskab for ansvar og kasko, og nu betaler jeg lige under kr. 4.000. Vi snakker en Opel med 250 HK. Hvis ikke det er billigt, så ved jeg ikke, hvad der er billigt.

Som jeg allerede har sagt: Jeg FATTER ikke aversionen mod boksen. Javel - hvis jeg forårsager en skade, og fejlen var min, og farten var for høj i skadesmomentet, så ryger selvrisikoen i vejret - men det er en kalkuleret risiko fra min side, og efter 25 år med kørekort har jeg stadig til gode at lave en skade på min egen bil eller på andres. Efter 2-3 år i Alka har jeg endda råd til, at de kan trække mig i selvrisikoen, skulle jeg forårsage en skade med forhøjet hastighed.

Jeg gentager også lige igen: DE GÅR IKKE IND OG MONITORERER VILKÅRLIGT, DE GØR DET KUN I TILFÆLDE AF SKADE!!!

Men fair nok, såfremt du får paranoia over det smiley jeg er personligt ligeglad.

• #26   24. nov 2016 Den ene af de gamles biler har alkaboks .. Og havde de kikket med så havde vi hørt noget for den køre oftes fartgrænsen +10-15 kmt .. motorvej 140+

• #27   24. nov 2016 @Erik A

Lige præcis. Man kan selv logge ind på systemet med NemID og se statistik for egen kørsel - bl.a. hvor mange procent af den tilbagelagte distance på veje med hhv. 50 km/t || 80 km/t || 110 km/t´s hastighedsbegrænsning, der er sket med for høj hastighed.

Jeg kører selv forholdsvis pænt, men pga. den sædvanlige fejlvisning på speedometeret mv. må jeg da indrømme, at jeg f.eks. på landeveje, hvor 80 km/t er tilladt, typisk ligger med 90-92 km/t på speedo. Med fejlvisning mv. svarer det nok sådan cirka til til 85-87 km/t og allerede dér, vil jeg jo i deres systemer blive registreret med en for høj hastighed. Men når de selv skriver, at de kun bruger systemet i tilfælde af uheld, må man jo have tillid til, at det passer smiley

Kommentér på:
Alka Tank & TJen

Annonce