Alka Tank & TJen {{forumTopicSubject}}
God aften
Jeg har min bil forsikret i Alka.
I dag fik jeg så en email fra Alka angående en ny app til iPhone og Android, hvormed man angiveligt får 50 øre rabat pr. liter man tanker (lige meget hos hvilket benzinselskab), såfremt man via app´en tager et billede af den stander, hvor man har tanket og uploader billedet via app´en.
Ovenstående gælder åbenbart både (Alka-) kunder og ikke-kunder. Jeg kan godt se, at det giver mening fsv. angår ikke-kunder, som man så potentielt set kan tiltrække og få over i Alka. Men hvad er "fidusen", når man snakker folk som mig, der allerede er kunde? Det må da koste kassen for Alka, at de giver 50 øre i rabat pr. liter tanket brændstof? Historien melder ikke noget specifikt ud om, at Alka eventuelt får "refunderet" nogen af pengene, fra de benzinselskaber, hvor Alka-kunderne har tanket.
Er der nogen der ved lidt mere konkret, hvordan det fungerer?
PS: Med "fungerer" mener jeg, hvad Alka får ud af at give deres kunder billigere benzin
http://finans.dk/live/erhverv/ECE9014235/ny-app-vil-give-dig-50-oere-pr-liter-benzin-du-fylder-paa-bilen/?ctxref=ext
feb 2011
Følgere: 6 Biler: 2 Emner: 6 Svar: 1.666
aug 2008
Følger: 2 Følgere: 3 Emner: 216 Svar: 867
For mig som allerede er kunde, er det lidt mere win-win - så vidt jeg kan se
Online Tilmeldt:
apr 2006
Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.600
Jeg har INGEN mails, eller opkald fået, og har snart opbrugt mine 100kr.. Men virker ganske fint, havde jeg været alka kunde, så havde jeg forsat med at bruge det, indtil de stoppede forsøget
Men man tager et billede af tanken, og så går der 5-15min så er pengene på vej tilbage til ens konto.
Og ja, du kan snyde med lortet hvis man ville, for man skal ikke oplyse hvor i verdenen man er, og om man faktisk har fyldt benzinen på sin egen eller en anden bil
maj 2008
Følger: 4 Følgere: 2 Emner: 243 Svar: 2.152
Så kunne man jo tro de evt. vile bruge det hvis du kører meget mere end de km, du har på policen
aug 2008
Men jeg tænkte indledningsvis faktisk det samme som dig, at det kunne give dem en bedre mulighed for at finde ud af, om nogen kører mere end de har oplyst, da aftalen blev indgået. Jeg tror at forsikringsselskaberne også tjekker dette forhold ved at lave udtræk vedr. periodemæssige syn - altså hvor langt der er kørt mellem 2 syn. Disse data er jo offentligt tilgængelige for alle.
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
mar 2007
Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.726
Så skal man tanke meget brændstof for at få den besparelse hjem igen.
Var det ikke også Alka der lovede bilvask ud engang ?
Online Tilmeldt:
apr 2006
Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.600
Helt korrekt! Men hvis man "bare" vil have de 100kr ud af dem, som jeg vil. Så kan man gøre det, eller hvis man faktisk kan få en ordenlig pris hos alka (Ved ik hvem eller hvordan det er muligt) Så er det en smart måde, at spare lidt ekstra på den til tider dyre benzin, selv om det ikke er så slemt for tiden..
Og ja, det er også alka der har givet gratis guldvaske, fodbolde og hvad de ellers har kunne komme i nærheden af..
Ret smart måde at reklamere for sig selv, selv om man skulle tro det var en halv dyr måde at gøre det på, men må virke, for er mange år de har kørt med de "tilbud"
feb 2011
Følgere: 6 Biler: 2 Emner: 6 Svar: 1.666
mar 2006
Følger: 16 Følgere: 24 Biler: 2 Emner: 439 Svar: 3.637
okt 2010
Jeg kan ikke finde noget billigere nå det jeg har nu.
Flere.selvskaber kan være 1000-1500km billigere på bilforsikring, men min motorcykel stiger med 3000-5000kr og heltidsulykke med farligsportnog Mc dækning er ikke muligt ret mange steder der
sep 2005
Følger: 34 Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 50 Svar: 430
okt 2010
Jeg skiftede i foråret da jeg købte min cykel
Jeg er 27 og ringede enlig bare fordi jeg ville havde et godt grin. Da de før har ment min 190 2.0d skulle koste 27000 i ansvar og 12000 i selvrisiko. Men de overraskede mig og var de billigste totalt. ?? selv med 40.000km årligt.
Jeg ringer gerne rundt 2 måneder før hovedforfald og forhøre mig med tilbud og er der nogså bedre så skifter jeg til hovedforfald
sep 2005
mar 2007
Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.726
aug 2008
Så lever jeg gerne med Alka-boksen, så længe de kan forsikre min bil så billigt
aug 2008
Hvad mener du med det? De har en teoretisk mulighed for at gå ind og udlæse data fra boksen når de vil, men de gør det UDELUKKENDE såfremt jeg er involveret i en ulykke og derudover ikke. Og skulle de så - mod forventning - begynde at gå ind og monitorere min kørsel og begynde at mukke over, at jeg ikke overholder fartgrænserne altid, så finder jeg bare et andet selskab
Jeg forstår seriøst ikke, hvorfor så mange har aversioner mod denne boks.
Jeg får min forsikring til 1/2 pris - så lever jeg gerne med, at de har en teoretisk mulighed for at gå ind og overvåge min kørsel
sep 2005
feb 2007
Følger: 23 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 436 Svar: 5.911
feb 2007
Ved at oprrette dig giver du bla tilladelse til at alka må sende dig markedsføring via tlf/mail/brev..
aug 2008
Så lad være med at tegne forsikring i Alka, hvis du har så meget imod det......Jeeeeeesus christ
Jeg betalte godt 8.000 kr. hos mit tidligere forsikringsselskab for ansvar og kasko, og nu betaler jeg lige under kr. 4.000. Vi snakker en Opel med 250 HK. Hvis ikke det er billigt, så ved jeg ikke, hvad der er billigt.
Som jeg allerede har sagt: Jeg FATTER ikke aversionen mod boksen. Javel - hvis jeg forårsager en skade, og fejlen var min, og farten var for høj i skadesmomentet, så ryger selvrisikoen i vejret - men det er en kalkuleret risiko fra min side, og efter 25 år med kørekort har jeg stadig til gode at lave en skade på min egen bil eller på andres. Efter 2-3 år i Alka har jeg endda råd til, at de kan trække mig i selvrisikoen, skulle jeg forårsage en skade med forhøjet hastighed.
Jeg gentager også lige igen: DE GÅR IKKE IND OG MONITORERER VILKÅRLIGT, DE GØR DET KUN I TILFÆLDE AF SKADE!!!
Men fair nok, såfremt du får paranoia over det jeg er personligt ligeglad.
feb 2007
aug 2008
Lige præcis. Man kan selv logge ind på systemet med NemID og se statistik for egen kørsel - bl.a. hvor mange procent af den tilbagelagte distance på veje med hhv. 50 km/t || 80 km/t || 110 km/t´s hastighedsbegrænsning, der er sket med for høj hastighed.
Jeg kører selv forholdsvis pænt, men pga. den sædvanlige fejlvisning på speedometeret mv. må jeg da indrømme, at jeg f.eks. på landeveje, hvor 80 km/t er tilladt, typisk ligger med 90-92 km/t på speedo. Med fejlvisning mv. svarer det nok sådan cirka til til 85-87 km/t og allerede dér, vil jeg jo i deres systemer blive registreret med en for høj hastighed. Men når de selv skriver, at de kun bruger systemet i tilfælde af uheld, må man jo have tillid til, at det passer
Alka Tank & TJen