{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.514 visninger | Oprettet:

Billeje USA Florida/Orlando {{forumTopicSubject}}

Hej Bg.

Jeg skal til USA i sommerferien. Er der nogen der kender et godt udlejningssted med nogle fede amerikanere og luxusbiler, man kan leje. Evt. nogen som har erfaring og som har lejet før.

Jeg skal være væk ca. 14 dage og jeg tænker at leje 2 forskellige biler, da vi jo er lidt bilglade herinde.
Vil gerne prøve en af de nye Escalade også en Camaro ss cab eller lign. og hvis jeg får mulighed for det, så lige prøve en superbil i et par timer.

Nogen bud?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Billeje USA Florida/Orlando
  • #2   11. dec 2016 Ja, men det er ret gamle opslag. Ville gerne have en opdateret info.

  • #4   11. dec 2016 Se om ikke du kan booke gennem Rentalcars.com!

    Det gjorde vi, da vi var af sted i sommers.
    Vi havde bestilt en "Ford Mustang cab. eller lignende" i GOD tid (hos Budget, men via Rentalcars.com).

    Da vi kom frem var der ingen cab. Hverken mustangs eller andre.
    Kun 2 x alm. Mustangs.
    Vi fik nøglerne til den ene. Den virkede radioen ikke i. En anden lejer endte med at rende med nøglerne til den sidste lige inden vi fik fat i den.
    Vi endte i en "hverdags" Chevy (med 5,7 Hemi). Den var sjov, men det var ik den mustang cab. eller lign., som vi havde bestilt - og som var grunden til netop valgte at sku bruge penge på en taxa for at komme til dét udlejningssted.

    Da vi kom hjem tog jeg kontakt til Rentalcars.com. De sendte klagen videre til Budget, som aldrig reagerede.
    Rentalcars.com valgte at refundere et beløb svarende til de udgifter som vi havde haft til taxa'en tur/retur.

    God service!!!


  • #5   11. dec 2016 Tak for svar drenge.

    Jeg skal afsted med konen og mine 2 børn. Sønen på 7 år er vild med biler som mig. Så far og søn ska da lige ha en oplevelse smiley


  • #6   11. dec 2016 5,7 hemi er da også lux :)men ja nedern oplevelse, når man ik lige fåe det man vil ha.

  • #7   11. dec 2016 De almindelige modeller som eks. Mustang, Camaro etc. er først til mølle princip ved de fleste selskaber. Man kan være uheldig at ende med en bedstemor-Sebring.

    Generelt har selskaber som Avis og Hertz masser af Mustangs, også som convertible, da det er en populær udlejningsbil. Men langt de fleste er med V6. De har kun omkring 300HK, men det er som regel også ok hvis det bare er en feriebil. Jeg har lejet både Camaro SS og Corvette, og de havde ihvertfald ikke de HK som de normalt har hvis man køber en, så V8 lejer man vel mest for lydens skyld.


  • #8   11. dec 2016 #4
    En Chevy med Dodge motor? Det må siges at være en specialmodel du fik smiley


  • #9   11. dec 2016 #7
    Når man nu ska være i Usa, så hellere en v8 lyd, men ja mest for lydens skyld.
    Men er leje v8erne ''neddroslet''?


    #8
    Hehe godt spottet. Mon ik det var en Charger


  • #10   11. dec 2016 Hvis i er afsted 4 stk og skal køre meget, så er cab simpelthen et no go.
    Vi var i Florida sidste år (kæresten og jeg). Vi lejede en Challenger og der var plads til 2 store kufferter og 2 trolley i bagagerummet. I år var vi på vestkysten og køre rundt. Der lejede vi en Mustang cab de første 4 dage i LA, men skiftede til en Charger da vi skulle videre pga. pladsen.
    Så de "sjove" biler er der ikke plads til bagage.
    Jeg ville, hvis jeg var jer, tage en stor familiebil eller en 4x4 og så evt. leje en Camaro SS for en dag og prøve den ved siden af den anden.
    Det er ikke så sjovt at skulle have bagage på skødet.

    Vi lejede også i gennem rentalcars, hos Alamo, som har fungeret super godt.
    Vi snakker lidt om at tage en tur fra Miami til LA her til sommer og så skal jeg helt klart også prøve en Camaro SS, men igen, kun for en dag, da jeg ikke synes den er særlig praktisk.
    Som der er blevet nævnt, så skal en sådan bil nok bookes hos Hertz direkte, da andre selskaber kun kører med bil klasser = ingen forudbestillinger på specifikke biler.


  • #11   11. dec 2016 Ja, de to V8 biler jeg har lejet, har ihvertfald ikke haft de HK som de ville have hvis man købte en. Jeg havde selv en Corvette stort set identisk med den jeg lejede, og udlejningsbilen var noget sløv ift. min egen.

  • #12   11. dec 2016 Jeg kan også anbefale Alamo. Ved nogle afdelinger har de det smarte system, at du selv vælger bilen inden for den kategori du har lejet. Vi havde valgt "Stor SUV" og havde derfor valget mellem nogle Ford's og et par Tahoe's. Vi valgte derfor den Tahoe vi bedst kunne lide ift. km, farve og udstyr. Vil sikkert også være sjovt for din søn smiley Mener vi gav 8500 for 19 dage i en 5.3L Tahoe med 1500 miles på tælleren smiley

  • #13   12. dec 2016 #10
    Ja det tænkte jeg også på og med konens baggage, så har du nok ret:) Det tror jeg det ender med, har faktisk kigger lidt på en Escalade, den nye af dem. Den ser ik dårlig ud. Tak for svar


  • #14   12. dec 2016 #11

    Hmm... det også forståelig nok, hvis de skruer ned for hestene på en måde, eller også er de ik kørt til ??


  • #15   12. dec 2016 #12
    Tak for dit svar.
    Jeg tror lige jeg kigger hos de der Alamo. Ja hvem ka ik lide en kæmpe amerikaner suv smiley


  • #16   12. dec 2016 jeg var også afsted sidste år og der lejet vi hos Alamo men vi gjorde det igennem autoEurope så var det billigere. Men husk gps hjemme fra ellers vil de have ekstra for den og det er ikke billigt. du skal også betale vejafgifter men de bliver trukket på dit kort når du afleverer bilen. god ferie.

  • #18   12. dec 2016 #16 Jeg takker dor svar. Det er noteret smiley

    #17 Tak for svar. Så ved man det.:)


  • #19   12. dec 2016 Jeg lejer altid igennem fox. Der er også gode biler.

  • #20   12. dec 2016 #19
    Der har jeg kigget, men det mest v6er.
    Men tak for svar:)


  • #22   12. dec 2016 kan du leje sådan en, så er det en af de lækreste køremaskiner jeg har prøvet. den kan anbefales

    profilbillede
  • #23   12. dec 2016 #21
    #22

    Den er lækker. Men jeg vil gerne køre de amerikanske biler, nu når jeg er der. Har du kigget på en Escalade. Hold kæft den er bare kæmpe. ?? Men måske sku man overveje en Cayenne. Det jo ik ligefren sådan man ligger og køre i Dk.


  • #24   12. dec 2016 Jeg og konen har været derovre 2 gange.

    Første gang kørte vi Mustang og anden gang kørte vi Harley/Camaro.
    Vi lejede begge gange igennem Alamo. Men det betyder i virkeligheden ikke så meget hvilket af de billige selskaber du lejer igennem - det er nemlig én samlet bilpark de allesammen udlejer fra. Dette gælder dog ikke for Hertz eller de andre store - som så til gengæld er væsentligt dyrere at leje hos.

    Det du skal være opmærksom på, er at det rent faktisk er dyrere at leje bilen herhjemme end det er at gøre derovre. Og ingen af stederne kan du være garanteret at få netop den bil du gerne vil ha' - med mindre at du er villig til at betale sygt overpris. De fleste udlejer nemlig med teksten "Or similar".

    Begge gange valgte vi derfor at leje bilen da vi ankom til hhv. San Fransisco og Los Angeles. Første gang sparede vi 30% i forhold til hvis vi havde booket den (Mustang), og anden gang (Camaro) sparede vi næsten 40% plus at vi fik både vejhjælp, en fuld tank benzin, ekstra fører og GPS med.
    Ulempen er selvfølgelig at du ikke er garanteret netop den model du gerne vil ha'. Men chancerne er store for at få den med mindre at du rejer på et tidspunkt hvor alle vil leje biler (4th of July, Memorial day weekend, Springbreak etc.). Begge gange fik vi det vi gik efter.


  • #25   12. dec 2016 De amerikanske kører altså slet ikke lige så godt ihvertfald. Jeg har kørt de fleste af de dem, aldrig blevet imponeret, over andet end pladsen i dem, og så meget de kræver for at vende og parkere ?? yukon xl er ok at svinge rundt med, men ellers er der ikke mange andre der er værd at køre i, synes jeg.

  • #26   12. dec 2016 #24
    Tak for dit svar.
    Ja det også det jeg er bange for. At bestille i god tid også alligevel ikke at få det jeg ønskede. Det ligefør man skal vente, til man ankommer i lufthavnen. Det var godt du nævnte d.4 juli, det var nemlig den dato jeg overvejede at rejse.


  • #27   12. dec 2016 #25
    Suv'erne er nok også mere sådan en familie container ?? medmindre det er Range sport, Cayenne S osv.


  • #28   12. dec 2016 Jeg skulle have en lille bil til mine forældre da de kom på besøg, vi skulle køre fra phoenix til San Francisco, vi fik en kæmpe suv, for den skulle den vej alligevel, tilbage til Canada, og det kostede ikke ekstra. Så ja, book bil når du ankommer vil jeg også anbefale. Man kan være heldig at få opgraderet, uden det koster mere. Det er sket flere gange i mit tilfælde

  • #29   12. dec 2016 SUV er standard biler derovre. Det vil du se når du kommer ud på vejene. Hvis du kører i noget mindre end en Tahoe eller lign. forsvinder du nærmest i bybilledet fordi at alle har kæmpebiler. De minibiler vi ser herhjemme eksisterer nærmest ikke derovre.
    Jeg tror dog - uden at være sikker - at du højest risikerer at det er sportsvogne der er udsolgt hvis noget er. De fleste der lejer er nemlig unge mennesker der ikke har bil selv. Og så er Amerikanerne all about the comfort, så nærmest uanset hvilken bil du vælger, så har den premium udstyr og komfort.


  • #30   12. dec 2016 #29
    Det blir spændene. Jeg glæder mig som et barn ??


  • #31   12. dec 2016 Jeg har været der meget, de sidste mange år. Det er så smukt. Jeg vil se everglades til sommer, jeg tager begge mine børn med uge 28, så skal vi ikke være så meget i Arizona, Californien, Montana, men se nye ting. Landet er jo enormt!!

  • #32   12. dec 2016 Du kan sagtens glæde dig. Det er et fantastisk land at begive sig rundt i. Man skal dog vende sig til de enorme afstand der er mellem tingene derovre. Vi fik rundet 6000 kilometer på de 15 dage vi var der sidste gang. Men okay, vores tur var så også specifikt et roadtrip smiley

  • #33   12. dec 2016 #31
    Ja der er så meget at se, tænker også en drengerøvs rejse med gutterne efterfølgende ?? konen vil ikke på skydebane osv. Det ser også smukt ud. Man skal opleve verden, mens man kan.


  • #34   12. dec 2016 #32
    Hold da op. Jeg tror slet ikke jeg skal køre så langt. Det blir bare omkring forlystelsesparkerne og en tur til Miami Beach. Deres parker er jo så ekstreme, at det tar en hel til halvanden dag at besøge.


  • #35   12. dec 2016 Skyde, det skal du sku!

    profilbillede
  • #36   12. dec 2016 Min kone var heller ikke så meget for at komme på skydebane i Las Vegas... lige indtil at hun stod med men fuldautomatisk M4 carbin i hænderne. Så grinede hun og gav den maks gas smiley

    Drengerøvsture kan man aldrig få nok af! smiley


  • #37   12. dec 2016 Jeg betaler 10usd om året, så kan jeg skyde alt det jeg vil med forskellige revolvere og pistoler, kun ammunition koster. Som medlem har du dit eget skab som du kan fylde med våben ????

    Men ja , indtil andet er bevist har vi 1 liv, det skal nydes, leves og opleves!

    Kvinder hæmmer druk!!!


  • #38   12. dec 2016 Ja det er bar en drøm dernede jo. Store biler og våben og billig spise og drikke. Hvad vil man mere have. Er lidt bange for at gå i depression, når jeg kommer hjem til min Hyundai igen ??

  • #39   12. dec 2016 #36
    Feeedt hehe, jeg har børnene med, så det lidt svært for mig. Det må blive til anden besøg smiley ellers ender det med vi bliver en våbengal familie ligepludselig.

    #37 10usd smiley Det er jo nærmest gratis der. Det må være virkelig blær et for dig og komme ned så ??afstresning ??

    hahaha ja derfor SKAL man med drengene


  • #41   12. dec 2016 #40 Er der plads til 2 børn? ?? Corvette Stingray er også ret lækker.

  • #43   12. dec 2016 Hvis du bestiller en Ford Mustang Convertible, så får du en Convertible af en eller art. Ikke nødvendigvis en Mustang smiley ......... men en Convertible i denne klasse. ( ikke en MX5 typisk)

    Har været derovre på ferie to gange.

    1'ste gang : bestilte jeg en Dodge Charger ...... fik en Mustang Convertible. ( efter ønske, da der ingen Charger var )
    2' en gang : bestilte en Chev. Tahoe ........ fik en Chev. Suburban smiley

    ......... de er nogle "banditter" med deres biludlejning. smiley ......... men når det er sagt, så er det nok svært at finde mere hjælpsomme og behagelige mennesker end Amerikanerne. ........ og du skal nok finde en bil du kan bruge. Det er forøvrigt et super land at køre i. Vil dog anbefale en Tomtom Go eller anden GPS med vognbanevisning........ Det giver en mere afslappet kørsel på de større freeways.


  • #44   12. dec 2016 #42
    En på 2 og en på 8 år. Så der skal selepude eller barnesæde til den lille.

    Ja, men der er sku lige lidt mere spprt over den. I bund og grund er det vel det samme.


  • #46   12. dec 2016 #43
    Ja man skal være rimelig heldig, har jeg fået at vide. smiley
    Men andre har også været heldige og få noget bedre.


  • #48   12. dec 2016 #47 Det tror jeg os jeg gør. Hellere betale lidt mere og få det sikret.

  • #49   12. dec 2016 Lige en opfølgning på mit sludder i #4, afsløret i #8 ;o)
    Det var selvfølgelig en Dodge Charger.


    profilbillede
  • #50   12. dec 2016 Glem ALT om en Mustang eller Camaro, hvis du skal have kone og to børn med. Der er alt for lidt plads til bagage. Lej en stor familiebil eller SUV, og når I er på plads på hotellet, så lej en sjov bil i et par dage.

  • #51   12. dec 2016 Kan kun anbefale at du går efter en SUV. Min far var selv skeptisk, da han mente at en amerikansk SUV var noget skrammel. Men der gik ikke længe før han mente, at vi godt kunne tage den med hjem smiley Vi holdt ved siden af en Q7, mens vi var i Orlando. Den er kæmpe herhjemme, men var mindre end vores Tahoe smiley Og ja, en Cayenne er sjov, men vælg en amerikaner når du nu er der.

    profilbillede
  • Sebastian H
    Sebastian H Tilmeldt:
    apr 2012

    Følger: 4 Emner: 7 Svar: 154
    #53   12. dec 2016 Lejede også en Ferrari 458 Italia i Miami. Meget fedt at cruise rundt på Ocean Drive ?? Men ellers har de ikke rigtigt nogen spændene veje i Florida.

  • #54   12. dec 2016 Hvis ikke I skal køre meget, vil jeg foreslå en Camaro/Mustang convertible. Nej, de er ikke super praktiske, men det kan man godt leve med den tid man er på ferie. Det er i mine øjne en sjovere oplevelse, end at køre SUV. Det er iøvrigt lidt nemmere at smide ungerne ind i bag når toppen er nede smiley

    Men jeg er måske ikke den rette til at give gode råd på det punkt, jeg købte en coupe da fruen blev gravid, og kæmper hver dag med at få en autostol ind/ud af bilen, men gør det med et smil smiley


  • #55   12. dec 2016 Er helt enig med dig Carsten. De biler er lang sjovere at køre i. Bare ikke hvis man står med 2 kufferter og 2 tasker + alle sæder er fyldt med personer. smiley

    Hvad med evt. Ford Explorer. ? Den overvejede vi selv i stedet for Charger sidst vi var derovre. Vil dog sige (og der kan sikker siges meget om amerikanerbiler) men de 2 Dogde vi har haft lejet Challenger og Charger, har været super lækre at køre i. Til trods for det kun har været V6, så er jeg på ingen måder skuffet.

    Mht. barnesæder, så vær lige ekstra obs på dette og tænk en ekstra gang. Det kan måske betale sig at køre til den nærmeste Wallmart og købe jeres eget og så bare smide det ud bagefter. Min kusine og hendes mand skulle også have en pude til den yngste da de var der ovre i foråret, de endte med af give 2 1/2 gang så meget for leje af sådan et sæde, end de kunne købe det for i en Wallmart.
    Vi købte selv en køletaske og nogle fryseelementer i en Wallmart til vores tur på vestkysten. Det er de bedste 120 kr vi gav ud på den rejse. Kolde drikke m.m. under hele turen. Og så fandt vi en sød familie vi gav det til, da vi afleverede bilen.

    Vi gav 10.000 for 3 ugers leje af Dodge Challenger i Florida sidste år og i år gav vi samlet 6.700 for 3 1/2 uge med 4 dage i en Mustang Cab. og resterende i en Dodge Charger. Syntes jeg er ganske fornuftigt.

    Men ellers, hav en mega fed tur derovre. Vi tænker selv at tage en tur fra Miami til LA omkring Juni/Juli.
    Har du spørgsmål om div. ting, så skal du være mere end velkommen til at skrive. Er på ingen måde ekspert, men har da tilegnet mig lidt viden efter vores 2 ture.


  • #56   12. dec 2016 Så er det altså heller ikke værre med deres pæads. Konen og jeg havde 4 kufferter med i bagagerummet på en Camaro. 2 store rejsekufferter og 2 håndbagagekufferter. De er altså rimelig store. Der er selvfølgelig ikke lige så meget plads som i en Tahoe eller lign. Men hvis man pakker smart, så kan der være overraskende meget.
    Jeg ville helt sikkert vente med at bestille. Så kan i beslutte jer når i står derovre. Så har i også valgmuligheder. Hvis det ene sted ikke har hvad i vil ha', så kan i gå et par hundrede meter over til det næste firma.


  • #57   12. dec 2016 Mht. plads, så kan det være et problem hvis man er på roadtrip, hvor man skal have alt bagagen med under hele turen.

    Bor man derimod på det samme hotel under hele opholdet, er det jo et spørgsmål om at få proppet bagagen i bilen to gange - fra lufthavn til hotel, og retur.


  • #58   12. dec 2016 Og mht til at pakke. Når i har pakket, så halvere det i har. I har helt sikkert slæbt for meget med, og får i brug for noget tøj, så er det langt bedre, / Billigere at købe noget ordenligt tøj, derovre, det koster typisk 1/3 af hvad det gør her i dk.

    jeg køber nærmest kun tøj derovre, og pakker kun sådan nødtørftigt hjemmefra.



  • #59   13. dec 2016 #56 ....... det er ikke sagen pladsmæssigt med hverken en Mustang eller Camaro. Kan ikke anbefale det til 4 pers.

    Har selv taget turen derovre i Mustang , og kører selv i en.

    Men det er fint nok til 2


  • #60   13. dec 2016 #49
    Hehe det gættede jeg også. Den ser jo også lækker ud ??


  • #61   13. dec 2016 #50
    Ja det vil nok være klogest smiley


  • #62   13. dec 2016 Vi har kørt 3 voksne i 19 dage i Florida, i en 2013 Mustang Convertible.

    I starten gik det ok, men i takt med man får handlet lidt ind, så ender det med personen på bagsædet sidder med en kuffert ovenpå sig, og pladsen ved siden er pakket til.

    Det kan da med lidt god vilje lade sig gøre i en Mustang, da dens bagagerum egentligt er ret godt, til det er en Convertible. Samme årgang Camaro har noget mindre bagagerum. ......... men som sagt, så giver det en bedre ferie i en større bil, når nu i er en familie smiley

    Lej en Tahoe, eller anden SUV. ....... altså helst en V8. smiley ....... benzinen kostede her i år lige godt en $ , så ikke noget at "fedte" med smiley :-) ...... ( i år var det en Suburban )


  • #63   13. dec 2016 #51
    Ja, det tænker jeg også. Har også altid ville prøve sådan en kæmpe amerikaner. Hold kæft det ligner en Q3 jo ??


  • #64   13. dec 2016 #53
    Feeedt. Kan du huske hvor meget du gav.?


  • #65   13. dec 2016 #54
    Hehe
    Sådan som min kone pakker tror jeg slet ik, der blir plads til os. De andre har nok ret i, at jeg nok skal leje en familiebil også en sjov en et par dage. Så farmand kan lege lidt ?? Men helt klart fedest med en cab. eller coupe


  • #66   13. dec 2016 #53...... 2014 , Mustang , ca. kr.5500 for 19 dage.
    2016 Suburban , ca. 8500 for 18 dage. Incl. 2 førere og forsikring.


  • #67   10. jan 2017 #66
    Hej igen Henrik.
    Hvor har du lejet suburbanen henne?


  • #68   10. jan 2017 #66 , ...... Det var hos AVIS.

    Super luxus bil med 4 zoner klimaanlæg , 7 elektriske sæder. V8 selvfølgelig, samt et hav af sensorer, så man kunne parkere og bakke ud overalt, selvom det var en stor bil.

    Men det gik rigtigt godt. Havde medbragt TomTom Go i telefonversion. Det er næsten et must at have ordentlig vejbanevisning, hvis man kører i f.eks Miami.


  • #69   10. jan 2017 #68
    Tak for svar.
    Ja jeg tænker også jeg bruger min mobil som vejviser. Tomtom ellers så ka man downloade områder på google maps, så de virker offline. En tur eller to bliver der også til Miami. God dag.


Kommentér på:
Billeje USA Florida/Orlando

Annonce