{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.161 visninger | Oprettet:

Eje rigtig limosine privat {{forumTopicSubject}}

Har prøvet at undersøge lidt de sidste par dage angående privateje en limosine.

Efter hvad jeg kan forstå går de ind under busser, auto campere osv pga de mange siddepladser, i afgift. Det betyder vel max 60% afgift?

Kan se hvis man kan skrue lidt selv, kan man få nogle ganske fornuftige biler til billige penge inden for EU's grænser, og kunne være noget sjovere at tage udenlandsture med vennerne i sådan en istedet for flere biler eller lejet bus.

Er dog overhovedet ikke noget jeg er ude i at købe pt, var bare noget vi kom til at snakke nogle stykker om en aften, og så skulle det sku lige undersøges.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Eje rigtig limosine privat
  • #1   22. feb 2017 Nu har jeg selv de ældre med 7 siddepladser fra 80erne og de er ikke meget anderledes fra en almindelig personbilsudgave, udover forlængelsen.
    Som limousine herhjemme, kører vi dem på 20% afgift, ligesom taxa, og skal du ha den på fuld afgift, så er det almindelig hvidpladet afgift.
    For at få den som bus (smart idé egentlig) så kræver det den er med en totalvægt på over 3tons (plus siddepladser og seler nok) og du skal jo så ha bus kørekort, men behøver ikke erhvervskortet, på "fuld" omsætning.
    Min far står pt med en "limousine"minibus, som er importeret, men den står til under 3tons (pga. under 3tons= fri hastighed i Tyskland) og han har derfor meget svært ved at få den godkendt til 10personer.
    Forskellen på om det er en 7personers "personbil" eller 10personer bus er vidst at afgiften til 7pers er 25-35.000, men så koster vægafgift også knap 10.000, mens den som bus kun koster 10-15.000 i reg afgift og så under 1000kr i vægtafgift smiley
    Så skal den så tilgengæld synes hvert år som bus og du skal ha kortet til bus, men det kan nok betale sig selv hjem jo.

• #2   22. feb 2017 Mange tak for input.
    Ja bus må abselut være et billigeste at registrere sådan et svin som.
    Har set et par stykker med plads til 10 plus chauffør.
    Det med De 100 km/t begrænsning er det ikke kun for stor bus? Tænker der må være forskellige katelierer ligesom med alle de andre slags motorkøretøjer.
    Og ja et buskort koster jo ikke mange håndører og er først ved 21 passager vidst jeg skal bruge erhverv osv.
    Og er da vidst kun ved ethvervs bus eller den helt store der skal synes hvert år. Synes ikke at være stødt på at se som privat skal det. Men jeg er også meget grøn på området så er langt fra sikker

• #3   22. feb 2017 Kategorier*

• #5   22. feb 2017 martin # al det med beviling osv, er da kun hvis jeg vil have penge for at køre i den, eller feks køre med over 21 af gangen? Hvis jeg køre rent privat, burde rette kørekort kategori, være det eneste? Og selvfølgelig at køretøjet er lovligt.

Det med typegodkendelsen var jeg ikke klar over, vil jeg da lige læse lidt mere på

• #6   22. feb 2017 Martin P:
    Reglerne mht. bevilling er netop slækket en del med det nye "taxa forlig" som ikke fik gjort op med Uber, men blot gjorde det nemmere at få en bevilling, da de nu ikke skal i udbud.
    Og det med benzinforbrug er vel kun ved helt nye(re) biler?
    Vi har ihvertfald intet hørt med vores V8ere fra før tamagotchien blev opfundet.

Men lige i dette tilfælde har Søren jo intet at skulle bruge hverken bevilling eller 99 plader, han skal bare ha en limousine (karroseritypen) godkendt til 10personer så han kan få den ind som en bus, med de fordele der følger med det.
    Og der kræver det kun bus kørekort (privat persontransport) medmindre han opkræver penge for det.

• #9   22. feb 2017 hvorfor kikker du ikke bare efter en Mercedes w140 (s klasse) i (Long wheelbase ) ? det er en super flyder med masser af plads og går ind på et normalt kørekort smiley den er ikke en limousine men den er meget stor (øgenavnet i Tyskland er kampfwagen ) og det er en super køre maskine og samtidig slidstærk og den er ved at være så gammel nu at afgiften er til at betale ;0) PS selvom det er ældre Dame har den mange ting som de nye biler idag også var

• #10   22. feb 2017 Martin# jeg vil hellere ikke indregistrere den som limosine. Men enten som bus eller auto camper da jeg så kan slippe 60% afgift istedet for 150 eller hvad den nu er på, på almindelig personbiler.

Theis# ideen med en rigtig limosine var man var fri for flere biler eller minibus når vi er på tur til udlandet. Er ellers en fed gammel flyder sådan en w140

• #11   22. feb 2017 kan jeg god forstå smiley w140 kom også som en "limo" så hed den hvist bare v140 ved så ikke om der flere sidde pladser :0) men den er fed og god at køre i også. jeg har en kammerat der har sådan en Med en 5,0 liters v8 i og vi to den til Østrig et år på skiferie og det var fandme skønt mere lydløs ind en flyver og mere behageligt ind sofaen hjemme i stuen også kunne det også godt rykke sig når det galt XD vil så sige at den fylder en del i landskabet vi havede lidt problemer med at finde P pladser i de østrigske byer til den smiley men folk rykker sig når den kommer

• #14   22. feb 2017 yes w140 er de første cifre i stelnummer men v140 for lang model og så et tredje nummer med 140 til sidst for coupen skulle vist være betegnelse for tror ikke det stod i stel nummeret

Kommentér på:
Eje rigtig limosine privat

Annonce