Eje rigtig limosine privat {{forumTopicSubject}}
Har prøvet at undersøge lidt de sidste par dage angående privateje en limosine.
Efter hvad jeg kan forstå går de ind under busser, auto campere osv pga de mange siddepladser, i afgift. Det betyder vel max 60% afgift?
Kan se hvis man kan skrue lidt selv, kan man få nogle ganske fornuftige biler til billige penge inden for EU's grænser, og kunne være noget sjovere at tage udenlandsture med vennerne i sådan en istedet for flere biler eller lejet bus.
Er dog overhovedet ikke noget jeg er ude i at købe pt, var bare noget vi kom til at snakke nogle stykker om en aften, og så skulle det sku lige undersøges.
mar 2003
Følger: 199 Følgere: 217 Biler: 27 Emner: 437 Svar: 6.639
Som limousine herhjemme, kører vi dem på 20% afgift, ligesom taxa, og skal du ha den på fuld afgift, så er det almindelig hvidpladet afgift.
For at få den som bus (smart idé egentlig) så kræver det den er med en totalvægt på over 3tons (plus siddepladser og seler nok) og du skal jo så ha bus kørekort, men behøver ikke erhvervskortet, på "fuld" omsætning.
Min far står pt med en "limousine"minibus, som er importeret, men den står til under 3tons (pga. under 3tons= fri hastighed i Tyskland) og han har derfor meget svært ved at få den godkendt til 10personer.
Forskellen på om det er en 7personers "personbil" eller 10personer bus er vidst at afgiften til 7pers er 25-35.000, men så koster vægafgift også knap 10.000, mens den som bus kun koster 10-15.000 i reg afgift og så under 1000kr i vægtafgift
Så skal den så tilgengæld synes hvert år som bus og du skal ha kortet til bus, men det kan nok betale sig selv hjem jo.
aug 2007
Følger: 14 Følgere: 3 Biler: 1 Emner: 24 Svar: 238
Ja bus må abselut være et billigeste at registrere sådan et svin som.
Har set et par stykker med plads til 10 plus chauffør.
Det med De 100 km/t begrænsning er det ikke kun for stor bus? Tænker der må være forskellige katelierer ligesom med alle de andre slags motorkøretøjer.
Og ja et buskort koster jo ikke mange håndører og er først ved 21 passager vidst jeg skal bruge erhverv osv.
Og er da vidst kun ved ethvervs bus eller den helt store der skal synes hvert år. Synes ikke at være stødt på at se som privat skal det. Men jeg er også meget grøn på området så er langt fra sikker
aug 2007
aug 2007
Det med typegodkendelsen var jeg ikke klar over, vil jeg da lige læse lidt mere på
mar 2003
Følger: 199 Følgere: 217 Biler: 27 Emner: 437 Svar: 6.639
Reglerne mht. bevilling er netop slækket en del med det nye "taxa forlig" som ikke fik gjort op med Uber, men blot gjorde det nemmere at få en bevilling, da de nu ikke skal i udbud.
Og det med benzinforbrug er vel kun ved helt nye(re) biler?
Vi har ihvertfald intet hørt med vores V8ere fra før tamagotchien blev opfundet.
Men lige i dette tilfælde har Søren jo intet at skulle bruge hverken bevilling eller 99 plader, han skal bare ha en limousine (karroseritypen) godkendt til 10personer så han kan få den ind som en bus, med de fordele der følger med det.
Og der kræver det kun bus kørekort (privat persontransport) medmindre han opkræver penge for det.
mar 2008
Følger: 30 Følgere: 28 Biler: 1 Emner: 22 Svar: 70
aug 2007
Theis# ideen med en rigtig limosine var man var fri for flere biler eller minibus når vi er på tur til udlandet. Er ellers en fed gammel flyder sådan en w140
mar 2008
mar 2008
Eje rigtig limosine privat