{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.837 visninger | Oprettet:

Red Barnet tiggebesked via SMS. {{forumTopicSubject}}

Jeg har for kort tid siden modtaget en tiggebesked fra Red Barnet.
Er dette en ordenligt måde at gøre det på? (Se billede)
Jeg støtter ikke Red Barnet "fast" men har da en enkelt gang eller to sendt en SMS under de store indsamlingsshows som køre på DR og TV2.
Jeg synes at det er over grænsen at sende en SMS hvor de skriver "Kære Red Barnet ven". Det er for mig en meget upersonlig måde at forsøge at være personlig på.
Og jeg har netop afmeldt deres "SMS service"

Jeg vil understrege at jeg på ingen måde er imod Red Barnet, og jeg har doneret penge til dem tidligere.

Kom gerne med din uforbeholdne holdning.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Red Barnet tiggebesked via SMS.
  • #1   6. mar 2017 Jeg tror nok jeg først havde trukket grænsen ved "Kære Red Barnet røvhul".

• #2   6. mar 2017 Ok...

• #3   6. mar 2017 De mangler nok penge til lønningerne, desværre er det ikke mange % af de 100kr der når der ned og gør gavn alligevel

• #4   6. mar 2017 3#

Hvor mange % gør da? smiley

• #5   6. mar 2017 Det er det nye. Blev ringet op af dyrenes beskyttelse fordi jeg donere de 50kr sidste år. De ville havde mig til at donere mere det har gjort det nok er sidste gang jeg vil støtte noget somhelst. Jeg giver af mit gode hjerte og straks vil de havde hele armen. Det må være et forfærdeligt job at være phoner og skulle tigge om penge på den måde

• #6   6. mar 2017 Det er jo så en anden side af sagen.
    Hvis jeg skal donere 100kr, så har jeg forventninger til at mindst 92kr kommer en FATTIG til godt.
    Jeg vil ikke gøre mig klog på hvor mange % der går til hvad.

• #7   6. mar 2017 Jeg syntes også det er lidt usmagelig at man har valgt at støtte dem en enkelt gang, så ryger man på en shitliste hvor de kontakter en i tide og utide for at tigge om flere penge.
    Det gør bare at man lader være næste gang man overvejer at støtte sådan noget.

Jeg støtter kræftens bekæmpelse med et fast beløb hvert år, og de bliver ved med at sende mig ekstra ting jeg kan støtte og tigger om at hæve mit bidrag, det er sq ikke OK

• #8   6. mar 2017 Sø-Propel-
    Jeg støtter dyrenes beskyttelse fast med 50kr om måneden. Men jeg overvejer at stoppe. De sender konstant mails om hunde i Tanzania det har det dårligt og bjørne på Bornholm som cykler på ethjulet cykel. Og nu mangler de penge til at banke hundeejeren, og pifte bjørnens cykel.
    Selvom jeg frabeder mig de mails, bliver de ved med at sende dem.
    Jeg bryder mig bestemt heller ikke om at se deres reklamer på tv...

Men hvis du sender 50kr til mig, skal jeg nok sende 2enhalv kr til dyrenes beskyttelse for dig. Plus 50kr i administrationsgebyr.
    (Vi holder nogle vilde julefrokoster hos Christian's beskyttelses organisations fortegning.)

• #9   6. mar 2017 "banke hundeejeren, og pifte bjørnens cykel" HAHA!! jeg kan ikke få luft ! XD

• #11   6. mar 2017 Millioner af børn går sultne i seng hver dag, og andre dør!
    -og du synes det er ubelejligt at blive spurgt om du vil donere 50,- og kaldt ven!!!

Martin P: fandme længe siden jeg har læst sådan en gang vrøvl..

• #13   6. mar 2017 Der er steder i Afrika, hvor kun ca. 10% kommer frem til dem der har brug for det, pga. korruption og andet!

-men de 10% gør forskellen på liv og død for mange, at man så piver i et åbent forum over at blive tiltalt "ven" så er man sgu' til grin...

• #14   6. mar 2017 Jeg piver over at mere vil have mere, og over at de prøver at være personlige på en så upersonlig måde.
    Jeg synes at hjælpeorganisationer er faldet til lavt niveau.
    Det kan ikke sammenlignes med folk der går rundt med indsamlingsbøsser, eller står hvor man handler. Og det er fint at der står en rød indsamlingsbøsse ved kassen når man handler, så man ved egen tanke og omtanke kan putte de 4 kr man får tilbage i byttepenge ned i bøssen. Desværre er der ikke så mange kontanter som der var tidligere.

• #15   6. mar 2017 Heldigvis stadig folk der er mere medmenneskelige end dig smiley

• #17   6. mar 2017 Det med større i Afrika er skruen uden ende og det vil først hjælpe hvis der blev sat en 1-2barns politik op. Så de der overlever men er fattige får 8børn som overlever med nød og næppe som også hver få 8 børn osv osv osv.
    Indføre man samtidig muligheden for at dem der vil havde mere end 1-2børn så skal adoptere forældreløse lændfæller så tror jeg den hjælp vi giver i ulandsbistand vil hjælpe mere.

Der ud over finder jeg det grotesk at man kan få skattefradrag for at donere. Det er bør ikke være muligt. Vil man give så må det hver af eget gode hjerte og ikke fordi noget af det kan trækkes fra

• #19   6. mar 2017 Von Z

stop digselv, folk donere fordi de vil af egen fri vilje plus det bliver taget af vores skat.
    Danskere donere mere pr. indbygger end noget andet land, så det med medmenneskelighed kan du godt pakke sammen

• #20   6. mar 2017 Hvad? -ved du hvad medmenneskelighed betyder? tror du misforstår..

• #22   6. mar 2017 smiley -har ikke mere tid desværre, skal ud og redde verden smiley

• #23   6. mar 2017 Von Z -
    Jeg har intet dårligt at sige om dig. Jeg har intet imod engang i mellem at give et bidrag. Men jeg vil selv have lov til at tænke en selvstændig tanke. Det med at bede om penge på den måde der bliver gjord, uanset om det er direkte eller indirekte er efter min mening for meget.
    Det kan ikke sammenlignes med at stille en indsamlingsbøsse ved kassen i netto, selvom det vel også er indirekte.
    I netto skal jeg selv få øje på den røde plastik dunk og tænke "jeg har da lige lidt til dig kammerat."
    Når der "kommer nogen" og fortæller mig at det er synd for dem og dem, og det da ville være rigtig fint hvis jeg kunne tænke mig at give 100kr til dem, så bliver jeg lidt provokerede. Det er ikke engang noget med selv at bestemme et beløb ved at skrive 37krRB til 1277..

• #24   6. mar 2017 Skulle du nu ikke starte med at redde Roskilde, (hvis du kan få jumpstartet din Primera) og så kan du tage til Afrika og redde løs bagefter. smiley

• #26   6. mar 2017 Red Barnet? Ikke nemt når det er skaldet smiley

Kommentér på:
Red Barnet tiggebesked via SMS.

Annonce