Tillægsforsikring til mobil (køb hos Power) {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen
Min mor havde brug for en ny mobiltelefon, og derfor bestilte vi én online på Power´s hjemmeside til levering på hendes privatadresse, og jeg hjalp hende med bestillingen.
Efter at have afgivet ordren, stod det i ordrebekræftelsen, som kom pr. mail, at der var indgået en aftale om en forsikring på telefonen.
Da det er en mobil i den billige ende, ønsker vi selvfølgelig ikke forsikringen.
I handelsbetingelserne - som vi jo klikkede af inden købet - stod nedenstående tekst, men vi troede, at det var noget man AKTIVT skulle tilvælge. Nu ser det imidlertid ud til, at det er noget man AKTIVT skal fravælge.
(Det skal siges, at vi ikke har klikket af nogen steder under købet, at vi ønsker en forsikring)
Må de egentlig gøre det på den måde iht. købeloven? Nu er det jo ikke værre, end at man bare kan fortryde forsikringen inden 14 dages fristen udløber, men jeg synes ærlig talt det er lidt svinsk, at det er noget der aktivt skal fravælges, når man ikke har bedt om det.
Havde man købt i forretningen, ville de jo også have spurgt, om man ønsker en tillægsforsikring, og så ville man have haft muligheden for at sige nej.
-------------------------------
9. Forsikringer
For visse varer tilbyder POWER, at du kan tegne en forsikring. Hvis du ønsker at tegne en forsikring, kan du finde priserne samt vilkår her. Der er 14 dages fortrydelsesret på forsikringer. Se alle forsikringsbetingelserne her.
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 38 Biler: 2 Emner: 34 Svar: 5.494
Jeg synes det er noget man aktivt skal tilvælge og ikke automatisk følger med, men kender intet til regler eller love på området
aug 2008
Følger: 2 Følgere: 3 Emner: 216 Svar: 867
jul 2007
Følger: 22 Følgere: 39 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 3.900
Men der er jo de 14 dages fortrydelse, så det er bare om at sige fra..:)
aug 2008
Følger: 2 Følgere: 3 Emner: 216 Svar: 867
jan 2017
Følger: 11 Emner: 3 Svar: 29
Tillægsforsikring til mobil (køb hos Power)