Lorte, pis, møg AVEO burde brændes på bålet... :-( {{forumTopicSubject}}
Ja som overskriften siger...
Hvem fanden gider at eje sådan noget pis ...
Og hvem vil overhovedet rode med det pis....
Var jo så flink at jeg lige ville kikke på noget familie bil...
Ja det har jeg nu fortrudt, gearkassen er finito, og ikke nok med at de åben bart er pisse dyre, selv om det jo er noget lort der ikke kan holde til noget, så bliver det jo ikke bedre, for man har simpelthen valgt at sætte den øverste bolt i starteren, på motorsiden, og selv om jeg har al verdens sjovt værktøj, så er det bare ikke til at komme derind.
På normale fornuftige mærker, sætter man da den bolt på gearkasse siden.
Måske det er fordi det er nemmere at afmontere hele motoren for at kunne få gearkassen af, for aldrig har jeg da rodet med noget mere bøvlet,,
Hvad gør i, dem der har rodet med sådan en AVEO 1,2 årgang 2010..
Eller sender man bare bilen til skrot... ?
okt 2014
Følger: 24 Følgere: 200 Biler: 1 Emner: 76 Svar: 207
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.050
Og mig som i mange år kun har givet omkring en 500,- hundrede mand for diverse gearkasser ved huggerne.
Jeg ser det kun som noget lort at ting der ikke holder kan koste så meget, og fik endda at vide at det er samme kasse der sider på bla. Opel Corsa...
Men bolten er så tumpe placeret, at jeg tror det ville være nemmere at kasterer en pissemyre med boksehandsker på...
Arrr men altså......
okt 2014
aug 2008
Nu er det bare at finde en brugt gearkasse, og ny kobling. olie og pakdåser., men det løber sgu op, og godt det ikke er min bil, for jeg ville ikke have brugt en krone på den, selv om den står fin og få kilometer, så overgår reperations omkostningerne jo hurtigt bilens nuværende værdi...
Skodbil...
Tænker lidt på nyprisen på den, og folk der køber en billig bil, med evt. billig forsikring, og så bare at få den finanseret, den er jo KUN lige blevet 7 år.
Det kan da kun koste spild af penge, når det ikke holder bedre.
Og gearkassen er død, den har MEGET slup i lejerne, ca. 2-4 milimeter frigang også ved pakdåsen, og i enden af gearkassen er den yderste skiftegaffel knækket og knust til atomer...
Og selvfølgelig var der ikke en dråbe olie tilbage, ud over det hele bilen er smurt ind i under bunden, og det er en frygtelig stank.
okt 2014
jul 2011
Følger: 16 Følgere: 16 Emner: 68 Svar: 708
aug 2008
Men det må man jo leve med.
men allene de nye stunper der skal bruges løber jo op i knap 10.000 kr, og de sælges jo bla, på dba fra 17-18.000 kr. så det er da noget af et tap og en udgift.
Men hensigten idag et jo også at biler ikke skal holde ret meget længere.
aug 2008
aug 2008
Der sidder et kabelbeslag i selv samme bolt, så man ikke kannkomme til ovenfra eller fra siden.
Der er køleslange der skal flyttes og kabler mm.
Så man kan faktist kun bruge muligheden bagfra og dette er ikke muligt med fastnøgler osv. og skralde top kan ikke være der uanset korte og lange forlængere osv.
Jeg måtte afmontere flere tilg for at komme derind.
Og jeg har rigeligt med værktøj.
jan 2005
Følger: 33 Følgere: 30 Biler: 6 Emner: 305 Svar: 5.643
dec 2012
Følgere: 776 Biler: 1 Emner: 174 Svar: 2.236
Enten er koblingen eller gearkassen på vej til dødslejet
aug 2008
Ham her sagde at den sprang ud af 5. gear for nogle uger siden, og til sidst ville den slet ikke, da han skulle køre en længere tur.
Den ville til sidst slet ikke i gear, og man var nøde til at holde koblingen nede for at kunne trille med den, mener at den har gået omkring 160.000 km.
Lorte, pis, møg AVEO burde brændes på bålet... :-(