{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.168 visninger | Oprettet:

Lorte, pis, møg AVEO burde brændes på bålet... :-( {{forumTopicSubject}}

Ja som overskriften siger...

Hvem fanden gider at eje sådan noget pis ...

Og hvem vil overhovedet rode med det pis....

Var jo så flink at jeg lige ville kikke på noget familie bil...

Ja det har jeg nu fortrudt, gearkassen er finito, og ikke nok med at de åben bart er pisse dyre, selv om det jo er noget lort der ikke kan holde til noget, så bliver det jo ikke bedre, for man har simpelthen valgt at sætte den øverste bolt i starteren, på motorsiden, og selv om jeg har al verdens sjovt værktøj, så er det bare ikke til at komme derind.

På normale fornuftige mærker, sætter man da den bolt på gearkasse siden.

Måske det er fordi det er nemmere at afmontere hele motoren for at kunne få gearkassen af, for aldrig har jeg da rodet med noget mere bøvlet,,

Hvad gør i, dem der har rodet med sådan en AVEO 1,2 årgang 2010..

Eller sender man bare bilen til skrot... ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lorte, pis, møg AVEO burde brændes på bålet... :-(
  • #1   6. apr 2017 Har rodet med sådan en før her på mit værksted. Kom af med den hurtigst muligt for tro mig, det er ikke det sidste den finder på. Gearkasserne køre 100,000 så er de døde og resten følger hurtigt trop hvis ikke den når at ruste væk inden.

  • #2   6. apr 2017 Ja det er jo vanvittigt, renoveret gearkasse, koster ca. 9000,-kr. og en brugt ca. 5500,-kr eller mere ved diverse huggere.

    Og mig som i mange år kun har givet omkring en 500,- hundrede mand for diverse gearkasser ved huggerne.
    Jeg ser det kun som noget lort at ting der ikke holder kan koste så meget, og fik endda at vide at det er samme kasse der sider på bla. Opel Corsa...

    Men bolten er så tumpe placeret, at jeg tror det ville være nemmere at kasterer en pissemyre med boksehandsker på...

    Arrr men altså......


  • #3   6. apr 2017 Sidst jeg lavede det skar jeg den over og lod være med at sætte en ny lige der

  • #4   6. apr 2017 Ja ok, har fået den ud, men der er da ikke meget plads till at skære, men hvorfor du sætte et beslag til kabler, lige der hvor den eneste til gangs vej er.... ja noget møg er det sgu. smiley

    Nu er det bare at finde en brugt gearkasse, og ny kobling. olie og pakdåser., men det løber sgu op, og godt det ikke er min bil, for jeg ville ikke have brugt en krone på den, selv om den står fin og få kilometer, så overgår reperations omkostningerne jo hurtigt bilens nuværende værdi...

    Skodbil...

    Tænker lidt på nyprisen på den, og folk der køber en billig bil, med evt. billig forsikring, og så bare at få den finanseret, den er jo KUN lige blevet 7 år.

    Det kan da kun koste spild af penge, når det ikke holder bedre. smiley

    Og gearkassen er død, den har MEGET slup i lejerne, ca. 2-4 milimeter frigang også ved pakdåsen, og i enden af gearkassen er den yderste skiftegaffel knækket og knust til atomer...
    Og selvfølgelig var der ikke en dråbe olie tilbage, ud over det hele bilen er smurt ind i under bunden, og det er en frygtelig stank.


  • #5   6. apr 2017 Det er sådan en bil man skal købe for at køre garantien ud og så skal den bare direkte til export efter !

  • #6   6. apr 2017 Pris og kvalitet høre sammen. Jeg tror at de nyre biler er lavet for billig så kan de jo sælge flere og miljøet tager skade af alt de co 2 som det koster at lave nyt.

  • #8   6. apr 2017 Meget muligt at der er sådan, men har nu knap 40 års erfaring indenfor biler. men det de har laver her er virkeligt idiotisk.
    Men det må man jo leve med.
    men allene de nye stunper der skal bruges løber jo op i knap 10.000 kr, og de sælges jo bla, på dba fra 17-18.000 kr. så det er da noget af et tap og en udgift.
    Men hensigten idag et jo også at biler ikke skal holde ret meget længere.


  • #10   6. apr 2017 Tror man skal prøve det.

  • #12   6. apr 2017 Du kunne jo starte med at læse det jeg har skrevet.

    Der sidder et kabelbeslag i selv samme bolt, så man ikke kannkomme til ovenfra eller fra siden.
    Der er køleslange der skal flyttes og kabler mm.
    Så man kan faktist kun bruge muligheden bagfra og dette er ikke muligt med fastnøgler osv. og skralde top kan ikke være der uanset korte og lange forlængere osv.
    Jeg måtte afmontere flere tilg for at komme derind.
    Og jeg har rigeligt med værktøj.


  • #13   6. apr 2017 Det lyder ligeså dumt som Golf II og III hvor boltene til starteren går igennem motorophænget så man skal have donkraft under, bare for at skifte en starter.

  • #14   6. apr 2017 Mon ikke den er af samme kvalitet som på en Spart 1,2? Vores har gået over 100.000 og går "stadig" fint. Den knaser lidt eller vil slet ikke skifte gear når man holder stille med en 800 omdr. smiley
    Enten er koblingen eller gearkassen på vej til dødslejet smiley


  • #15   7. apr 2017 Jo det er det nok sikkert...

    Ham her sagde at den sprang ud af 5. gear for nogle uger siden, og til sidst ville den slet ikke, da han skulle køre en længere tur.
    Den ville til sidst slet ikke i gear, og man var nøde til at holde koblingen nede for at kunne trille med den, mener at den har gået omkring 160.000 km.


Kommentér på:
Lorte, pis, møg AVEO burde brændes på bålet... :-(

Annonce