{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.465 visninger | Oprettet:

Verdens mest værdifulde bilmærke. {{forumTopicSubject}}

Jeg ved godt jeg skummer fløden lidt her, men det er søndag og jeg keder mig. smiley

Og allerede ved overskriftens tekst har jeg overvundet Christians:) opmærksomhed.

http://ekstrabladet.dk/biler/her-er-verdens-mest-vaerdifulde-bilmaerke/6699261

På trods af, The US and A er med i verden, så er det alligevel det "kedelige" ikke udfordrende japanske bilmærke det er det mest værdifulde.

Hvad kan vi bruge det her til?

Ikke en skid, men hold nu kæft jeg synes det er sjovt smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Verdens mest værdifulde bilmærke.
  • #1   11. jun 2017 Utrolig at Tesla allerede er det mest værdifulde US mærke.

jo jo ser Ford på listen. Men det er næppe de amerikansk produceret Ford der trækker dem op smiley

• #2   11. jun 2017 Nej, du har ret. Vi kan ikke bruge det til noget som helst.
    Jeg har ikke tænkt mig at køre riskoger, om jeg så blev betalt for det.

• #3   11. jun 2017 Ja, meget interessant, men ikke overraskende. Har ikke indtryk af, at Toyota er helt så udbredt i DK, som andre steder i verden.

.........men var virkelig overrasket over hvor mange Toyota der f.eks kører rundt andre steder af verden. Både Thailand, og også i USA. ........ uden at ha en helt sikker statistik, så tror jeg 7 ud af 10 biler i Phuket Thailand var Toyota smiley :-) ........ der må helt sikkert være noget helt specielt der får folk til at træffe dette valg. Måske man har mange Toyotafabrikker her, eller bilens pålidelighed bare tæller højt. ? ....... gætter bare smiley

• #4   11. jun 2017 det samme i australien. skal du ha en 4x4 der skal overleve outbacken så vælger de Toyota.

• #5   11. jun 2017 En hulix kan skille ad i atomer. Samle den efter 100 år og den starter smiley

• #6   11. jun 2017 Det er jo også amerikanernes foretrukne mærke.
    Det samme i asien og mellemøsten.

Men det er jo ikke nogen nyhed, det har der været skrevet om, mange gange de seneste år...

• #7   11. jun 2017 Hvordan opgøres værdien af et bilmærke? Det opgøres i hvert fald ikke ud fra virksomhedens "størrelse", kan jeg se. Hvis man ser på selskabernes markedsværdi, ser listen markant anderledes ud.

• #8   11. jun 2017 Det passer vel meget godt på Toyota, da de er verdens største bilfabrik ( sammen med VW ) ?

• #9   11. jun 2017 Det er muligt, det er de største - igen, målt på hvad? Markedsværdi?

Men resten af listen passer ikke. Så det må være noget andet, der måles på.

• #10   11. jun 2017 overrasker mig, at audi er så lav på listen mente de var langt mere populær.

• #11   11. jun 2017 Det er vel bare et udtryk for, hvad selskabet er vurderet til at kunne omsættes for. ?

Nok ikke noget man rigtig kan bruge til noget, og da slet ikke noget man bør bruge til at vælge bil ud fra.

Men Europæiske biler er nu engang bedst repræsenteret i Europa, og meget mindre i de lande, som virkelig rykker befolkningstal.
    ........ og vil man ha en eksklusiv EU-bil i f.eks USA, så er det nok MB der har højeste status. ........ mit personlige indtryk, de gange jeg har været i USA.

• #12   11. jun 2017 Nej - for det er netop markedsværdien.

• #13   11. jun 2017 Det er jo ikke altid det bedste eller mest interessante der sælger bedst. Big Mac er vel verdens mest solgte burger, men vi kan vel hurtigt blive enige om, at der er burgere der smager en del bedre.

• #14   11. jun 2017 Hvad der det mest interessante er vel smag og behag ? ........ Der er jo et hav af mærker og modeller, og nogle har været bedre til at køre en forretning end andre. Markedsføring, og service-tilgængelighed spiller en stor rolle også.
    Til gengæld vil jeg da mene, at de tre første er kvalitetsbiler. smiley smiley

• #16   11. jun 2017 Christian
    hehe Thomas skriver altså Australien ikke USA smiley

• #18   11. jun 2017 vil egentlig mene at artikelen er relevant, Toyota viser igen hvor godt et mærke det er, derer kundeservice toppen endda de andres.

• #20   11. jun 2017 Hvad snakker du om Christian. det handler jo ikke bare om at sælge mest, men at sælge noget godt, der gør at ens brand er penge værd.

Carsten nævnte f.eks big mac. Us Ford pickup er det samme som big mac. alle kan lave det lort, så ingen værdsætter det.

• #21   11. jun 2017 det er jo din mening Christian , ikke alles mening.

• #23   11. jun 2017 Thomas man kunne også bruge top gear's omgang med deres Toyota hilux. det er sku godt klaret at den kunne overleve alt det.

Christian give it a rest!!!!!

• #25   11. jun 2017 Christian stop nu dit pjat, samme pis fyrede du også omkring dem der kørte 3 cylindret biler...nu kører du fandme selv en... kom nu videre ikk!!! De har verdens mest værdifulde brand og det kan da næppe lade sig gøre hvis din påstand holdt vand.

• #26   11. jun 2017 Rico*

At det er et Amerikansk firma der har lavet undersøgelsen, hvad ændre det?:)

Kan jo være de har dem som hverdagsbiler, lidt lige som din Ford? Og har deres drømmebil ved siden af, lige som di... når nej, det har du jo nemlig heller ikke smiley

Nå, jeg må i seng, skal jo ud og køre dødsyg Toyota imorgen, så må jeg hellere være frisk, så jeg ikke falder hen smiley

• #28   11. jun 2017 så du mener helt seriøst selv at fordi man kører Toyota så er man ikke bil interesseret? Men så igen, er jo bare din mening, som hopper og danser som det faktum at solen viser sig hver dag.

• #30   11. jun 2017 ja og? derfor er det jo stadig gode biler.

• #31   11. jun 2017 Mht din påstand at bilinteresserede ikke kører toyota, så er det i alt fald en gang vrøvl.
    Vi er selvfølgelig nogen der har bilen som hobby, men udover det kender jeg MANGE bilentusiaster - alfa, vw, mercedes, amerikanere - der alle har det tilfælles at de har toyota som hverdagsbil og de andre til hobbubiler smiley

• #33   11. jun 2017 Ja, men tror du ikke det er noget værd for dem? Her kommer vi så tilbage til det emnet handler om.

Jeg fatter ikke du gider blive ved. Jeg har også min mening om komplet ligegyldige amerikanerbiler som langt størstedelen er, men holder min mening for mig selv.
    Der er INGEN der gider høre på dig. Fat det dog.

• #35   11. jun 2017 Christian hør nu her engang, det du forbinder med sjov, er ikke nødvendigvis det samme for din nabo. du glemmer allllt for ofte at skrive jeg..

• #36   11. jun 2017 Det er overhovedet ikke det det her emne handler om.
    Hvad tror du der er flest købere til på det internationane bilmarked?

Fornuftige biler der bare virker, eller sjove biler der i dagligdagen ofte er pænt ubrugelige?

Der er biler nok til enhver smag, drop dog at lave om på folk.
    DU vil gerne køre fiesta, jeg vil gerne køre toyota. Du har en våd drøm om en hellcat, jeg har en våd drøm om en 2000GT.
    Folk er forskellige. Drop dit idioti, lad folk og deres bilvalg være, du kan sikkert godt underholde dig selv.

• #38   11. jun 2017 Det er jo hvad der er et marked for.
    Toyota laver mange rigtig fine biler til hjemmemarkedet. Dem vi ser herhjemme er også fine - måske ikke sjove, men gode biler.

Så langt kan vi godt blive enige. Men derfra og så til at svine mærket til ved den mindste lejlighed, det fatter jeg ikke. Kan du ikke lide lugten i bageriet, så gå?
    Jeg blander mig ikke i en amerikanerbil debat bare fordi jeg ikke kan lide dem..
    Jeg tror og håber at det bare er for at provokere, for mener du det seriøst, så burde du søge psykolog, for så har du sgu et brist et sted smiley

Et godt råd.. Hvis du nu skulle prøve at få dig et andet tidsfordriv end at svine toyota til, så prøv at øv dig lidt i at starte med stort, tegnsætning, samt almindelig dansk gramatik smiley Så går der nok lidt tid med det smiley

• #39   11. jun 2017 Jesper hvis det kun var provokation, så ville det ikke stå på så længe. han indrømmer jo selv at han mener det seriøst.

• #41   11. jun 2017 har en skide god ide til dig Christian, ta en design uddannelse, rejser til Japan og lær de japanere hvordan man laver sjove biler.

• #43   11. jun 2017 giver op!!!

• #46   11. jun 2017 det er sørgeligt at du kalder dig bil entusiast Christian.

• #48   11. jun 2017 det du er, er ikke entusiasme, det er ren og skær fanatisme. du prædiker om dodge som var verdens bedste bil mærke ( langt fra sandt) og når man prøver at føre en dialog med dig på en fornuftig måde, så bruger du for det meste "jamen kig på hvad dodge laver" osv. osv. du kan ikke engang anerkende Toyota som værende et godt mærke, fordi de ikke er så spændende for dig... jamen for fuck sake Christian.

• Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.381
    #49   11. jun 2017 42#
    Ja kigge på Dodge og se hvordan man IKKE sælger biler. smiley

• #51   11. jun 2017 mig f.eks. synes faktisk det er skide sjovt og spændende at køre i en bil ude på de snogede markveje, der ligger skide godt på vejen, som f.eks en corsa b.. behøver altså ikke hk i 3 cifret beløb for at more mig.

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.712
    #52   11. jun 2017 R M skrev du ikke liger du gav op. Og alligevel fortsætter du ufortrøden i hvert enkelt emne i samme smøre smiley

• #53   11. jun 2017 Casper k mente ift at tale ham til fornuft smiley

• Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

#54   11. jun 2017 Tænk at man har så lidt liv, at man ligefrem hader et bilmærke. Trist skabning. smiley

• #55   11. jun 2017 Hvis Toyota kigger på dodge, tror jeg ærlig talt de falder om af grin smiley

• #57   12. jun 2017 husk nu Toyota også laver lexus

Jeg tror nærmere dodge misunder Toyotas omsætning og overskud.

• #58   12. jun 2017 Honda er den eneste på listen der ikke ejer nogen (som de ikke selv har udviklet).

Og så er det det yngste firma af alle de store... (pånær Tesla, som kun er halvt så værd som Honda)

"While most of the major brands saw their preliminary iterations in the early 20th century, Honda wasn’t founded until 1948, making it a relatively new kid on the block. Honda’s name comes from Soichiro Honda, one of the company founders. Honda also owns Acura."

• #59   12. jun 2017 jo præcis det er vigtigt for dem at den starter og kører men siden hvornår det været en Spændende/sjov ting at en bil gjorde det?? ja jeg spørger bare?

Det er jo kun det der er vigtigt for dig, det skrev du sidste uge, du gider jo ikke stå på p-pladsen 1 gang om året og skifte klodser og olie.. Så kom du med en dårlig undskyldning om at man ikke kan skifte tandrem hver 5-8 år på en p-plads..

Du vil hellere køre i en langsom bil, som er pålidelig og billig i grønafgift.. Så går man altså ikke ret meget op i biler smiley det er faktisk folk som dig der er grunden til at Toyota er så store...

• #61   12. jun 2017 vælger man den type bil, er man da ret ligeglad med køreregenskaber. skulle du ikke ha en sjov bil til det?
    Du vægter jo selv pålidlighed og lav afgift tungere end noget andet, så du burde ha valgt en toyota som dailydrive.

• #63   12. jun 2017 haha hver sin smag.

men godt du har fundet en bil der opfylder dine behov.
    Jeg synes også engang at min 150hk Astra gsi var mere end sjov nok til mig. men jeg var jo også kun til 19 og havde ikke prøvet så meget andet smiley

• #65   12. jun 2017 Ja 140hk er skide sjovt.. mens 90hk er kedeligt, og det samme er 200hk og en 650i er også kedelig...

Alt sammen ting du har skrevet på sort og hvidt Christian...

• #67   12. jun 2017 Ja du går jo meget op i pris, grøn afgift, km/l, driftsikkerhed og garanti..

Gaaaab smiley

• #68   12. jun 2017 det kommer da an på til hvad den skal bruges
    jeg har haft flere Toyota auris hybrid som lejebil i DK når jeg tar fly. fin fin bil. det samme med en helt ny focus.
    har haft en Citroen C4 piccaso, den var lidt en balje, men ok.
    men jeg gad ingen af dem som fast hverdags bil eller langture bil.
    det er ikke unormalt med en 800 km lang tur på en dag i norge. med 90-100kmt

men boede jeg i en stor by uden garage eller penge til det jeg synes er bedst, ville jeg nok finde en bil som Toyota til daglig og så en ældre rigtig sjov bil til fritid.
    og så må den koste det den vil i reparationer.

• #70   16. jun 2017 Tråden har været død i 4 dage Christian.. kom du lige i tanke om at du ikke har svinet Toyota nok for i dag smiley ??

Men ja tænk sig at være verdens største.. HAHA hold kæft de er til grin, sikke nogle aber..

• #71   16. jun 2017 røvsyg? jeg er på Island her i weekenden og her ved de hvad der er kvalitet

profilbillede
  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

#74   17. jun 2017 Christian
    Du er ét stort selvmål.
    Du er blevet slået hjem flere gange.
    Det mig undrer mig, du er den er eneste, der ikke selv kan se det.

• #75   17. jun 2017 tomato tomato , det jeg mener er at i de ekstreme steder i verden går de for det japanske når de af livsafhængigt af deres biler smiley så alle kører Nissan eller Toyota

Jeg så faktisk en mindst 100 år gammel dodge lastbil, der måske har stået samme sted i 50 år.
    det eneste der ikke var rusten var Dogde mærket på motorklappen smiley

• #76   17. jun 2017 toyota laver da noget af det bedste bil du kan få, også er de gamle da super nemme at skrue i, hvis man går lidt op i at lave sin bil selv.
    Samt toyota vinder da helt sikker le mans den her weekend, deres biler går jo næppe i stykker og er overlegne

• #77   17. jun 2017 nu skal det ikke bare være mundhuggeri
    værsgo Christian. du burde måske flytte til Island )

profilbillede
  • #80   17. jun 2017 Ville godt se en amerikaner af lige gyldigt hvilket mærke, køre på 99% i 24 timer.

De skal være heldige hvis de holder en times tid smiley

• #81   17. jun 2017 at der kører mange jeep er overdrevet. man ser lidt. mest i Reykjavik. ude på landet på grusvejene er Toyota og Nissan overrepræsenteret.

• #82   17. jun 2017 Rico, Jan Magnussen har nu vundet Le Mans flere gange i en Corvette.

• #83   17. jun 2017 Jo jo. Men da ikke i LMP1

• #84   17. jun 2017 Nej, for ingen amerikanske mærker deltager i den klasse. Den klasse afspejler jo heller ikke rigtigt hvad mærkerne ellers producerer af biler, jeg har ihvertfald svært med at drage paralleler til Toyotas gadebiler...

• #85   17. jun 2017 Bevares smiley

Men nu snakkede vi om LMP1 klassen.

Det er skam heller ikke fordi jeg skal pille amerikanske biler ned, er egentlig ret vild med dem.

Det var kun for at drille Christian smiley

• #87   17. jun 2017 Åha.

Ja vi bliver ikke færdige idag. smiley

De fleste gamle.

Trans Am 79-82' (Bandit er jeg meget forelsket i)
    Firebird slut 70'
    GTO

Belvedere
    Barracuda
    GTX

Chevy'ere
    Camaroer SS'ere
    Nova
    Monte Carlo
    El Camino

Charger 68-70'
    Dart