{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
785 visninger | Oprettet:

Kompressor Knud
Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.894

Hvilken lim til subkasse? {{forumTopicSubject}}

Hejsa, står og skal lave en aktiv sub til min stue, har købt et earthquake byg selv kit med en 15 tommer tremorx 15-4 longtrow og en 15 slavebas og en plate amp, skidtet skal bygges i en kasse lavet af 30mm mdf (tegningerne siger 25mm, men har fået dem til at lave nye tegninger til 30mm). Jeg har fundet et sted hvor jeg kan købe 30mm mdf skåret på mål til 197kr pr del, men hvilken lim skal jeg bruge? jeg tænker der kan være små forskelle der gør at det ikke slutter helt tæt med alm trælim?? Det er meget viget at kabinettet er 100% tæt. Så gode erfaringer søges

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken lim til subkasse?
  • #1   22. jun 2017 Alm. trælim har aldrig fejlet for mig.. Det er mega stærkt når det er størknet, hvis man selvfølgelig har smidt nok på.

• jan P
    jan P Tilmeldt:
    dec 2016

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 23
    #2   22. jun 2017 PU trælim evt http://www.bostik.dk/Products/Adhesive/Wood-adhesive/P0417
    det koger ligesom op har brugt det tit til subkasser

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.600
    #4   22. jun 2017 Trælim er vejen at gå.. Helt alm trælim og masser af det!
    Der skal ikke spares på det, det der kommer ud når pladerne er presset sammen, det smøres rundt på kanterne..
    Når det er hærdet op, så slipper det aldrig igen...

Virker på alt træ, da træ har en dejlig overflade, og trælim ligger sig på den helt rigtige måde inde imellem porerne, er der ikke ret meget andet lim som gør smiley

• Kompressor Knud

#5   22. jun 2017 okay, er der et bestemt der er at foretrække? eller er det bare at gå i den lokale jemogfix?

• #6   22. jun 2017 Vil også sige trælim, har lige skiftet komfur og skulle skille de gamle lister ad (havde limet en liste sammen med en kant der passede til komfuret)
    Forsøgte forsigtigt med stemmejernet at følge "revnen" mellem de to stykker træ og det blev ikke godt, der hvor det er limet var simpelthen stærkere end det andet træ så stemmejernet "løb" bare fra at hakke ned i listen til at hakke i kanten og omvendt smiley

• #7   23. jun 2017 Jeg bruger trælim fra Gorilla glue... Så er jeg sgu sikker på det holder... tætner altid kassen indvendigt også...

• #8   23. jun 2017 Sjovt som alle siger man ikke skal spare på limen. Min ven som er snedker og har bygget mange kasser sige modsat at trælim skal være en fint tyndt lag der er glatte ud på hele overfladen der skal limes. End vidre kan der være go mening i at bruge 25mm istedet for 30mm plade da kassen kan få en flot kabinet klang og derved spille med.. Nok ikke et issue med dine enheder dog

• Kompressor Knud

#9   23. jun 2017 Det er netop fra erfaringer fra andre der har bygget samme sub, der gør at den skal være tykkere. 25mm er ikke nok, og den bliver beklædt indvendigt med resonans dæmpende bituimin (staves?)

• #10   23. jun 2017 Ville bruge noget 25mm æggebakker skum til at bryde bøjlerne ikke bitumen skum der absorbere.

Har snakket meget sub med Vandel Audio og må indrømme at de har rigtig godt styr på både stue. Festival. Discotek og bilstereo

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.600
    #11   23. jun 2017 Æggebakke skum er nok det bedste at bruge ja smiley

Ang limen så er det egne erfaringer at jeg skriver som jeg gør, når materialet er presset helt sammen, så kommer alt det overskydende ud, som man så kan bruge til at tætne med. Man kan sikkert også sagtens smøre tyndt lag, og derefter putte på i kanten, men jeg fortrækker den anden metode, da den på den måde "sidder sammen"

Kan sige at mange af de personer som bygger deres biler om til en stor bas kasse, de gør det på samme måde... "Aldrig spar på limen" er deres motto vil jeg gætte på smiley

• Kompressor Knud

#12   23. jun 2017 ikke skum, men de plader man også bruger til at støjdæmpe biler med. Det er jo et tryk kabinet, med 2 15 tommer enheder, 1 aktiv og 1 passiv

• Kompressor Knud

Kommentér på:
Hvilken lim til subkasse?

Annonce