{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.675 visninger | Oprettet:

Opel Insignia rust {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Har nu læst et par tråde mht. Rust i undervognen på Insignia.
Har selv prøvet at ringe Opel op men enten vidste hende kvinden ikke så meget omkring det ellers snakkede hun ikke sandt.

Er her nogen herinde som ved lidt mere omkring det eller hvad man lige kan gøre?
Får det skal jo laves inden det bliver værre...
Ved slet ikke om jeg har det eller ikke da jeg slet ikke har fået det skilt ad.
Håber nogen herinde har lidt viden omkring det.

Tak!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opel Insignia rust
  • #1   18. jul 2017 Du ved ikke om du har rust i undervognen på din bil, men du vil stadig gerne have det lavet inden det bliver værre og derfor har du ringet til Opel.

Du tænker ikke at du måske burde overveje først og fremmest, at finde ud af om du overhovedet har rust i bilen før du gør andet?

• #2   18. jul 2017 Få tjekket bilen på værksted og se om der er noget eller ej. Under alle omstændigheder bør du få den behandlet

• #3   18. jul 2017 Myggen : Du tænker ikke at du måske skulle holde dig langt væk fra denne tråd her?
    Selvfølgelig skal jeg finde ud af om jeg har rust eller ikke. Men lige præcis derfor jeg spørger om hvordan og hvorledes.
    Om Opel vil tjekke det? Hvordan man er dækket osv.
    I realiteten ved du nok godt hvad jeg mener meeeeen man skal jo være negativ ik smiley

Jo Theis. Ville bare hører om folk herinde evt. Har fået det dækket af Opel da det er deres ansvar at en så ny bil ruster på denne måde her smiley
    Ja skal nemlig få den behandlet men har også læst at de ikke laver den hvis den bliver behandlet?
    Hvor skal jeg få mekanikeren til at kigge er der nogle bestemte steder?

Hvis der er flere med gode råd må i meget gerne skrive.
    Jeg siger tak.

• #4   18. jul 2017 hvis du overholder det årlige,lak/karosseri kontrol,får du svar,det er i bag de har noget galvanisk tæring,(to slags metal ved bagvanger,) tjek også seling på indv side af døre

• #5   19. jul 2017 Karrosseri ved øverste støddæmper konsoller i bag plejer at ruste først.

Og så ruster de i kabelgennemføring i fordørene.

• #6   19. jul 2017 Leo : Så det er bagvanger man skal tjekke og se.
    Hvad mener du med seling ?

Henrik c : Må lige se om der er noget.
    Konsoller i bag plejer? Hvor er det?
    Sorry men er altså ikke mekker så kender ikke utrolig meget til de forskellige dele.

• #7   19. jul 2017 Tæt på støddæmper konsoller i bag. Der plejer de at ruste.

• #8   19. jul 2017 Skal man pille noget plastik af for at se det. Havde den på lift hurtigt i dag Der den skulle afbalanceres der så jeg intet rust nogen steder. Det måske fordi selve det der plastik skal skilles ad?

• #9   19. jul 2017 Du har kun garanti hvis du har overholdt det årlige check

• #10   19. jul 2017 hej,ja man skal overholde kontrol, det er vel også i egen interesse det koster ikke noget,det er ombukninger på døre der er fuget med noget fugemasse,der kan maling slippe,på bagvanger sidder en alu konsold,måske til stødæmper fastgørelse,,der skal man se,(hvis den bliver undervognsb,er der ingen problemer,)

• #11   19. jul 2017 Altså denne her jeg har købt har ikke været undervognsbehandlet.
    Jeg skal selv få det gjort.
    Min mekaniker sagde at det så pænt ud og at der ikke var noget at komme efter.
    Blev bare lidt mistænksom da jeg læste alle disse ting på nettet.
    Tænkte måske der var nogle store dele som skulle afmonteres for at man overhovedet kunne se rusten...

• #12   19. jul 2017 Har du overholdt det årlige kontrol ?, det kan du se i service bog, har du ikke det, er der ingen garanti.

• #14   19. jul 2017 Kan se at ved kabelføringen er der rust smiley
    Men kun på chauffør siden..

Ja må få den helt tjekket for rust og få det lavet med det samme..

• #16   19. jul 2017 Altså den er ikke gennemtæret men der er lidt rust..
    Så håber det kan laves på en ordentligt måde..
    Tror faktisk ikke at den har været hos Opel så mange gange igen.

• #17   19. jul 2017 Er det fordi det plejer at komme indefra eller hvordan?

profilbillede
  • #18   19. jul 2017 Hold da op, det var slemt på en så ny bil!

• #19   19. jul 2017 er også lidt i chok selv havde slet ikke lagt mærke til det..

• #20   26. aug 2017 Hvormange gange skal bilen havde været til de årlige kontrol så garantien dækker?
    Har nemlig lagt mærke til at den har været til kontrol det er mig som tog helt fejl.
    2016 har den været til karroseri kontrol også tilbage i 2013 så jeg.

Kan nogen herinde forklarer mig det lidt.
    Tak

• #21   26. aug 2017 Det skal den hvert år

• #22   26. aug 2017 Ok. Den har da været til tjek i 2016 og nogle af de ting kommer ikke indenfor 1 år jo.

Kommentér på:
Opel Insignia rust

Annonce