1.023 visninger
|
Oprettet:
Off Topic : Hvor meget må en førtidspensionist arbejde ? {{forumTopicSubject}}
Jeg ved godt det noget Off Topic, men det støder mine principper når en bekendt både kan hæve sin førtidspension og samtidig i perioder arbejde 40-50 timer om ugen som lastvognschauffør .
Jeg ved ikke hvordan der bliver afregnet, men jeg formoder at det ( i hvertfald delvist ) er sort , men selvom der bliver betalt skat af pengene, kan det så være korrekt at man er i stand til at arbejde så mange timer, jeg mener jo at man får tilkendt førtidspension fordi man netop ikke er i stand til at arbejde ?
Vedkommende skjuler det ikke en gang på sin facebook profil ?
jan 2005
Følger: 3 Følgere: 42 Biler: 1 Emner: 50 Svar: 2.447
Så du behøver ikke have ondt i røven pga. han arbejder lidt
feb 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 640
så må man jo finde sig i at det bliver beskattet.
(86 år)
jan 2008
Følger: 40 Følgere: 47 Biler: 3 Emner: 81 Svar: 1.038
Men at hæve førtidspension og arbejde 40-50 timer i ugen ved siden af, syntes jeg ikke er i orden. For så kunne han jo sagtens opretholde et normalt arbejde.
jan 2005
Følger: 3 Følgere: 42 Biler: 1 Emner: 50 Svar: 2.447
Og gætter samtidigt på at ingen her i tråden har lavet noget de enligt skulle have betalt skat af, bare uden at gøre det ?
mar 2003
Følger: 32 Følgere: 38 Biler: 4 Emner: 21 Svar: 7.181
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 39 Svar: 2.947
Men som svar på spørgsmål, så er det alt efter hvornår man er tilkendt sin førtidspension, reglerne er som alt andet strammet meget op de seneste årtier.
Og hvis du mener der er noget ulovligt i det, og du har nosser og hjerte til det, kan du jo altid kontakte kommunen og bede dem kigge på sagen.
Så løser det sig nok.
mar 2004
Følger: 18 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 27 Svar: 711
Og hvordan hænger det her indlæg lige sammen med det du skriver her :
"Bilnørden
Bilnørden
#12 12. jul
Jeg hader regelrytteri og jeg hader især selvudnævnte politibetjente #11"
( skrevet i en tråd om prisen på en gammel Polo )
Off Topic : Hvor meget må en førtidspensionist arbejde ?