{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.336 visninger | Oprettet:

Lasse W
Lasse W
Tilmeldt:
25. aug 2017
Følger: 11 Emner: 1 Svar: 10

Søger en mekaniker {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen

Jeg søger en mekaniker som kunne have lyst til at svare på nogle spørgsmål. Jeg har fået en ide, som jeg godt kunne tænke mig at drøfte med en mekaniker. Så er der en mekaniker der har 10 minutter til at svare på et spørgsmål og komme med kommentarer til en ide, så skriv meget gerne til mig smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Søger en mekaniker
  • #1   25. aug 2017 Spørg løs

  • #2   25. aug 2017 Det er det vi har et forum til smiley

  • #3   25. aug 2017 Skriv dine spørgsmål her.

    Vi er en del mekaniker tilstede


  • Lasse W
    Lasse W Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 11 Emner: 1 Svar: 10
    #4   25. aug 2017 Det var dejligt hurtigt respons, fedt! Jeg har fået valideret ideen af et par lokale mekanikere, men kunne være godt med så meget respons som muligt!

    Ideen går ud på at lave et autotjek af brugte/leasing biler inden en kunde købte bilen. Jeg læste inde på fdm hjemmeside (som også tilbyder sådan et tjek) at der er fejl i 94% af de biler de tester og 5,8 fejl pr bil. Det er vildt høje fejl, som resulterer i at forburgere mister mange penge på at købe brugte biler med fejl, som kunne være opdaget.
    Ideen er så at man laver aftaler med en masse mekanikere, som kan lave disse test for en. Man er altså mellemmand mellem forbruger og mekaniker.

    Hvad siger i om ideen? Der bliver solgt 1500 brugte biler om dagen, så der er et kæmpe marked ihvertfald.

    Har som nævnt snakket med nogle lokale mekanikere.
    De siger de ville skulle have omkring 700 kr for at lave sådan et tjek hvor de tager ud i postnummre de selv har valgt og laver tjekket. Er det en passende pris?
    Er det et koncept i mekanikere kunne være frisk på at være med i? Laver man som mekaniker sådan et tjek om ugen, har man 3000 kr ekstra om måneden.

    Hvad siger i til det? Kom endelig med kommentarer, ideer og hvad i ellers må have. Synes selv ideen er god og der er et kæmpe marked. Tak for jeres tid


  • #5   25. aug 2017 Giver du/i så garanti på det eftersyn hvis den alligevel fejler noget? Det kan blive dyrt...

  • Lasse W
    Lasse W Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 11 Emner: 1 Svar: 10
    #6   25. aug 2017 Tak for dit svar. Der ville ikke være garanti på sådan et tjek, da man aldrig kan være 100% sikker på der ikke vil ske noget. Tjekket er ment som for at give køberen et overblik over bilens stand, og om den er pengene værd. Er man ikke fagmand (mekaniker) kan det være rigtig svært at vurdere om bilen er det værd, eller om der er fejl på bilen som skal rettes inden køb. Forhandlerne kan også få lavet sådan et tjek for at bevise bilens stand, samt skabe tillid til køberen om at bilen er fejlfri.

  • #7   25. aug 2017 Hvis en mekaniker laver sådan et tjek engang i ugen er det 3000 ekstra i måneden. -Nej! smiley

    Det er 2800 Kr. Så skal du betale for kørsel, du skal betale moms, og der skal betales skat. Så det kan blive ca. 1000 Kr. for at tjekke 4 biler på en måned. Den timeløn gider jeg ikke regne ud med kørsel.

    Derudover skal du jo også have opsat aftale med samtlige sælgere af bilerne om at den må tjekkes på lift af udefrakommende mekanikere. Han skal så stå under en lift hvor han ikke er forsikret - så det skal du også klare.

    Ser ingen forretning i det desværre, selvom ideen ikke nødvendigvis er dum.


  • #8   25. aug 2017 Sådan et tjek vil vel ikke dække meget mere end et syn ville gøre? Og mange brugte biler sælges nysynet og derfor tror jeg ikke det er der i henter flest kunder.
    Rigtig mange brugte biler sælges jo også gennem forhandler, og skal de så først ud og tjekkes gennem hos en uvildig mekaniker før man vil handle, så tror jeg det bliver rigtig meget op af bakke.
    Dem som ønsker bilen gået igennem, de tager til FDM eller til en mekaniker og får tjekket bilen igennem.
    Men ligefrem at der skulle være et marked for det, det tvivler jeg stærkt på.


  • #9   25. aug 2017 Men hvis der ikke ydes nogen garanti eller andre fordele, hvorfor skulle man så benytte sig af det ?

    Du lyder trådstarter osse som om du heller ikke er særligt meget inde i biler, og ej heller regler.

    Så fremt bilen købes hos en forhandler, skal han alligevel give 6 måneders fuld reklamations ret, hvor man pga formodnings reglen, mener fejlen var der ved køb, så forhandleren skal dække.
    Så ved den slags handel ser jeg intet marked for dig.

    Mellem private, bliver det nok osse ret så bøvlet med og få lov af sælgeren, og div forsikringer osv hvis der sker noget med bilen, mens din mekaniker roder med den.

    Desuden så ville jeg bestemt ikke benytte mig af sådan et tilbud, fra en fremmed mellem mand og hans mekaniker.
    Ville hellere bruge min egen mekaniker, som jeg kender og stoler på.
    Og som sikkert ville kigge på bilen, for en billig penge da han jo alligevel får mig og den som kunde.

    I mine er det projekt en dødssejler.


  • Lasse W
    Lasse W Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 11 Emner: 1 Svar: 10
    #10   25. aug 2017 Tak for jeres svar. Hvad skulle du have for sådan et tjek Thomas M, før du som mekaniker ville finde det interessant? Og hvis ideen skulle kunne lykkedes, hvad skal så ændres?

    Min vurdering er at både forhandler og køberen ville være glad for et uildigt tjek - Forhandler undgår sure kunde, fortrudte køb og kan tilbyde en højere service. Denne løsning skulle være en konkurrent til FDM hvor man skal bestille tid og fragte bilen ud til en af deres centre. Her skal mekanikeren selv komme ud og tjekke bilen ved forhandleren for eksempel.


  • Lasse W
    Lasse W Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 11 Emner: 1 Svar: 10
    #11   25. aug 2017 Kent R: Fordelen ville være at det var billigere + det var mindre besværligt end det er med FDM. Den mekaniker som ville lave tjekket, vil også blive en lokal mekaniker, som ville dække 2-5 postnumre, alt efter hvor langt han ville køre for det. I forhold til 6 måneders fuld reklamationsret er det (efter erfaringer og hvad jeg kan læse mig til) svært for køberen, da det er ham der skal bevise fejlen var det ved købet, og ikke forhandleren som skal bevise den ikke var der. I forhold til forsikring har hver mekaniker en forsikring som forsikrer dem, mens de tjekker biler for fejl. Firmaet ville fungerer som mellemled, hvor kunderne kan bestille et autotjek og vi sender opgaven videre til en mekaniker som vil lave tjekket. Rent juridisk er det derfor mekanikernes egne forsikringer der skal dække dem.
    Dette er skrevet ud fra samtale med advokat og de mekanikere jeg har besøgt.


  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #12   25. aug 2017 den er dødfødt dem der vil sikre sig bruger deres egen mekker eller fdm der findes Butler.dk som også sender deres arbejde i udbud og dem gider de gode værksteder ikke bruge hvorfor skulle de tjene penge til andre når de har masser at lave
    det samme kan siges om din ide de gider ikke tjene penge til dig det må du selv ligge og rode med
    jeg er selv blevet ringet op da jeg havde firma inden for ent branchen om at give bud på noget arbejde ellers tak


  • Lasse W
    Lasse W Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 11 Emner: 1 Svar: 10
    #13   25. aug 2017 Tak for svar Rene. Jeg har lige tjekket butler.dk ud og det er en tøjbutik? Har du skrevet forkert?
    Meningen er jeg tager et gebyr for at skabe kontakten. Ligesom airbnb, Uber osv gør. Lad os sige sådan et tjek ville koste 1600 kr hos os. Mekanikeren får 1200 kr for et tjek og jeg ville få 400 for at give mekanikeren en kunde, og give køberen af bilen en mekaniker som kan tjekke bilen.


  • #14   25. aug 2017 idé og potentiale kan jeg se men det er ikke holdbart for der altid nogen mekaniker der laver det gratis og der nok af dem i omløb

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.600
    #15   25. aug 2017 Butler = autobutler..

    Jeg har ikke noget at sige om det andet, da andre allerede har skrevet det.
    Men kan komme med lille input. 700kr inkl kørsel = De kan ikke nå at tjekke ret meget på den tid de har sat af til det. Og tjekke en bil hos en privat giver også sine udfordringer. Du kan ikke komme ind og se ordenligt i alle hjørner og kanter, medmindre du lige har en bil der har plads til den store donkraft og bukke + sælgeren/køberen er et sted hvor det er sikkert at klodse bilen op.
    Nej sådan noget skal forgå på et værksted, og de fleste værksteder giver gerne en vurdering af en bil (Hvis de har tid, og den kan man altid bestille på forhånd) og det koster sjældent mere end 1 timeløn

    Ps. Der er en grund til at FDM koster hvad det koster, de bruger omkring 2-3 timer og har en meget udførlig tjekliste som de går igennem.. Langt mere grundigt end et synstjek..


  • #16   25. aug 2017 Du laver en problemstilling igen for dig selv ved at du tager et gebyr og dermed skal have mekanikere til at gøre noget for dig.. Det vil sige de skal fakturere dig - og dermed skal de have CVR-Nr, de skal have en revisor osv osv.. Igen får du også problemet med forsikring. Hvem dækker hvis en bil falder ned over den mekaniker du har ude ved Værksted X? Det ville endda undre mig hvis en forhandler ville lade en udefrakommende aflønnet mekaniker gennemgå en salgsbil på sælgers lift. Der er nogle problemstillinger du skal knuse før du går igang.

    Og som allerede nævnt.. Hvis bilen der skal ses på sælges ved forhandler, så er der jo reklamation og evt. garanti på bilen. Samtidig er leasingbiler så nye ofte at der også er fabriksgaranti til stede.

    Jeg kan desværre ikke se ideen helt i det.

    Jeg er ikke mekaniker, men hvis jeg skulle ud at se på en bil et andet sted så ville det se sådan ud:
    -Afsted hjemmefra med 30 mins kørsel.
    -Tjek af bil tager vel hurtigt en time, der skal jo også køres i den.
    -Man skal selv have værktøj med til at undersøge(Hvem betaler evt. strøm?)
    -Så hjem igen.

    Det er endda udenfor mit hverdagsjob, så jeg ville forvente at stå med minimum 750 Kr. efter skat for sådan et tjek.
    -Men igen, hvad gør hvis din outsourced mekaniker ikke gør sit job godt nok?

    Der er for mange ubekendte.
    -Forsikring
    -Aflønning. (Fakturering eller lønudbetaling). (Det er ikke omkostningsfrit at lave løn).
    -Kørsel
    -Sikkerhed for kunde i form at produktets kvalitet.
    -Må du bruge andres værksteder overhovedet?
    -Din mekaniker kører galt i bilen under prøvekørsel?

    Der er mange ting at tage stilling til! smiley


  • #17   25. aug 2017 Formodningsreglen er jo netop at det er forhandleren/værkstedet som skal bevise at fejlen ikke var der, og efter de 6 måneder bliver det så en vurderingssag.

    Jeg vil mene at dit tjek er godt/dårligt som at tro en bil er perfekt når den er nysynet.

    Og nej jeg ser ingen potentiale i at få en vildt fremmed til og tjekke ens bil, bare fordi det er billgere end FDM.
    De folk som vil have deres bil tjekket, får det gjort enten ved FDM eller deres egen mekaniker, og ikke et eller andet smart på nettet.

    Hvorfor spørg du, fordi de folk ikke har forstand på biler og kun stoler på deres mekaniker som de har længe, og FDM fordi de har eksisteret siden ruder konge var knægt.

    Og skal det koste 1500 kr er jeg sikker på de fleste mekanikeren gerne tager med deres kunde ud og se bilen, og tjekker den.


  • #18   25. aug 2017 Jeg kan godt følge ideen og synes ikke den er helt dårlig. Jeg tror uanset hvad, så vil folk altid herinde kritisere en ide.
    Du skal huske at mange herinde er mekanikere eller perlegrusmekanikere og har rigtig meget styr på biler så derfor vil de synes at konceptet er en dødsejler. Men du må ikke glemme at der sidder en KÆMPE befolkningsgruppe i DK som fatter bjælde af biler - ikke mindst de fleste hunkøn - og mange af netop dem får brændt nallerne grundigt fordi de fatter "nada" af teknikken.

    Jeg personligt kan lave lave et synstjek ved bare at kigge på bilen, køre i den ... jeg kan dog bare ikke 2 ting:

    a) emissioner
    b) bærekugler fordi jeg skal løfte forbroen og det kan jeg ikke

    Men man kan ikke forvente at hr og fru danmark kan spotte en mør bremseslange eller et panel som er fuldstændig tæret væk under en masse tektyl.

    Så en person kan med utroligt få simple midler luse 95% af fejlene ud i en rivende fart.

    Jeg ser mere et logistisk problem i det hele hvis vi taler privatsalg: Normalt skal 2 personer blive enige om at handle bil (køber+sælger) men nu skal en 3. person ind i spillet og rent logistisk få det til at hænge sammen med de 2 andre.


  • #19   25. aug 2017 I forhold til 6 måneders fuld reklamationsret er det (efter erfaringer og hvad jeg kan læse mig til) svært for køberen, da det er ham der skal bevise fejlen var det ved købet, og ikke forhandleren som skal bevise den ikke var der.

    er det ikke lige omvendt ellers har jeg da godt nok misforstået noget... enten dit indlæg eller lovens skriv.... hvis jeg har ret bør du nok opgive din ide, for så skal du ha en til at hjælpe dig med at læse loven...


  • Lasse W
    Lasse W Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 11 Emner: 1 Svar: 10
    #20   25. aug 2017 Tak for alle svarene.

    Omhandlende autobutler - autobutler er en kæmpe succes og blev solgt for flere hundrede millioner for noget tid siden - så at give dem som eksempel på at man ikke tror på konceptet er lidt ironisk. Men tak for svaret.

    Angående forsikringer - jeg har skrevet med en advokat, som siger at ved sådan et tjek, på den måde det sættes op, der er det mekanikeren selv der skal sørge for at være forsikret. Jeg er som nævnt bare mellemmand - derfor skal mekanikerne heller ikke lønes, da det ikke er mine medarbejdere. Og det er derfor jeg ikke skal forsikre dem, give dem pension, feriepenge osv. Kører mekanikeren galt under prøvekørsel, er det ligesom hvis en alm person kører galt under en prøvekørsel - forhandleren skal være forsikret på det punkt.
    I forhold til mekanikeren ikke gør det godt nok - mekanikerne og jeg laver en kontrakt hvori en bestemt tjekliste indgår. Denne skal overholdes - bliver den ikke overholdt får mekanikeren ingen penge for arbejdet, da det ikke er udført korrekt.

    Lucas j - det er præcis dem konceptet er tiltænkt. Nemlig folk som ikke har viden om biler til at tjekke ting, som en mekaniker finder nemt.
    Logistisk kan du have ret. Meningen er dog man har mekanikere til at dække samtlige postnumre i Danmark. Så skal vi som mellemmand sørge for at det kan gå op.

    Fisker: Synes din sidste kommentar er unødvendig. Jeg har ikke læst loven, men det var som sagt hvad jeg havde fået fortalt af en advokat, hvilket jeg har stolet på. Er dette forkert, beklager jeg hvad jeg skrev, men har ikke eftertjekket advokatens udsagn.

    Er ikke sikker på jeg fik svaret alle, da der kom ret mange beskeder ind og beskeden her blev lidt uoverskuelig.


  • #21   25. aug 2017 man kan ikke stole på en advokat... man skal selv sætte sig ind i tingene... derfor jeg skriver som jeg gør....



  • Lasse W
    Lasse W Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 11 Emner: 1 Svar: 10
    #22   25. aug 2017 Ting som ville skulle tjekkes ved sådan et tjek er ting som følgende:
    Forskellige lækager i motoren
    Køleledninger
    Remme
    Batteri
    Forskellige væsker
    Lys
    Defekter udenpå hele vejen rundt
    Lakering
    Rust
    Interiør - skader, aircondition, håndbremse, pedaler, instrumentbræt, ratslør osv
    Dækmønster
    Dækkvalitet
    Fælge
    Bolte
    Bremseslanger
    Affjedringstest
    gearkasse
    Differentiale
    Støddæmpere
    Hjulophæng
    Udstødning
    Drivaksler
    Testkørsel - fungere motoren optimalt når den er kold, bilen bremser lige, rat fungerer optimalt, bilen bremser lige osv.

    Det er sådanne ting der vil blive tjekket. Alle ting er ikke nævnte her, men det var for at give et indblik i størrelsen af tjekket.


  • Lasse W
    Lasse W Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 11 Emner: 1 Svar: 10
    #23   25. aug 2017 Fisker: Du har ret i man selv skal tjekke tingene. Jeg er heller ikke langt nok i processen til at have taget det skridt. Det er stadig på idebasis og snakken med advokaten var bare for at høre om ideen overhovedet var mulig rent juridisk at føre ud i livet, hvilket han gav tommel op til. Herefter må man undersøge behovet for sådan en service, hvilket er her jeg er. Så ingen sure miner herfra, følte bare du gjorde lidt grin med mig med dit skriv og derfor jeg skrev jeg synes din kommentar var unødvendig smiley

  • #24   25. aug 2017 Lucas J: Ikke alle vil kritisere ideer.. Du er typen der læser alt som negativt.

    Det kaldes konstruktiv kritik - og jeg er ret sikker på at det var det som Lasse søgte. Der er så mange ting at tage højde for når man vil starte virksomhed - det er ikke bare at få et CVR Nr. for det kan alle få.

    Jeg syntes jo ikke ideen er dum, men jeg kan ikke se et growth-potentiale - og samtidig går man op i mod "hele Danmarks" FDM. Der skal en god kapital til at starte ud, og jeg vil hellere hjælpe folk med at spare 1 million kr. på en dødssejler end bare sige "go for it".

    Det er bare svært at se ideen i at lave tjek af biler der sælges med garanti og reklamation fra en forhandler. -Og dermed samtidig holde det inde for økonomiske rammer. Folk glemmer ofte moms, forsikringer, marketing budget og ikke mindst en holdbar game-plan. Ellers ender man med at bruge 1 kr. og kun få 75 øre ind for den pr. gang.

    Jeg beundrer iværksættere - og jeg er det selv - men jeg har siddet i Skat´s saks på en enkeltmandsvirksomhed. Det var et hårdt år på grund af EN glemt indberetning. 12 måneder tog det at afgøre, og det kostede penge.

    Som sagt - jeg ser den største udfordring i at f.eks. Bayern Autogroup skal have besøg af en ukendt mekaniker som skal undersøge en bil hos dem, på deres lift med deres strøm og i deres hus. Det er ikke bare lige noget man gør.


  • Lasse W
    Lasse W Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 11 Emner: 1 Svar: 10
    #25   25. aug 2017 Thomas M: Jeg er glad for den konstruktive kritik, det er vigtigt for at udvikle ideen. Jeg tror Lucas (uden at vide det) mente at det som regel altid er svært at overbevise eksperter inden for hvilket som helst fag om en ny tilgang til en del af deres arbejde - det virker jo for dem på nuværende måde, hvorfor ændre det?

    Jeg er selv medejer i en virksomhed jeg selv har startet op, så jeg kan sagtens følge dine problemstillinger på det punkt. Jeg er dog "inde i gamet" når jeg har stået i hele møllen, så ved det er lettere sagt end gjort.

    Det skal selvfølgelig afklares med de forskellige forhandler. Behøves der en decideret lift for at tjekke følgende liste nedenunder? Nu har jeg selvfølgelig glemt hvad den hedder, men jeg har for eksempel sådan en mindre "lift" som løfter bilen når jeg skal skifte dæk. Findes der ikke noget lidt større, som mekanikere kan bruges til at tjekke følgende nedenunder?

    Undervognen er fri for synlig lækage og andre skader
    Motoren er fri for synlig lækage og andre skader
    Gearkassen er fri for synlig lækage og andre skader
    Differantiale er fri for synlig lækage og andre skader
    Aksel er fri for synlig lækage og andre skader
    Affjedringskomponenter er fri for synlig lækage og andre skader
    Støddæmpere er fri for synlig lækage og andre skader
    Hjulophænget er fri for synlig skader og slør
    Styretøjet er fri for synlig skader og slør
    Udstødning er fri for synlig lækage og andre skader
    Chassis, undervogn og drivaksler er fri for synlig dybdegående rusttæring


  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #26   26. aug 2017 jeg brugte auto butler som et eksempel på hvad de gode værksteder ikke gider bruge tid på ikke om deres forretning er god eller ej mht deres forretning er den jo noget mere vidt spændende end det som du påtænker altså test af brugt bil
    jeg har selv skruet en del biler gennem tiden og er blevet spurgt ofte om jeg vil tjekke en bil hvor jeg altid siger nej tak kør den på værksted de kan på 15 min sige om den er noget værd eller ej ca den samme tid som et alm syn tager og det vil du sælge til 1500 kr eller mere


  • #27   26. aug 2017 Det er kun godt du har erfaring med virksomhed i forvejen - så er man et godt stykke på vejen smiley

    Hvis man vil lave et seriøst tjek af en bil til 1500-2000 Kr. så foregår det på lift.. Det er der de skjulte fejl findes - og som regel de dyreste af dem. F.eks. en bagbro der er skadet, bremserør tærret og generelt.. Det er ikke noget man bare lige står og gør ved de store forhandlere på deres parkeringsplads.. Jeg tror helt ærligt ikke at de vil byde det velkommen. smiley Derudover så ryger der jo også hurtigt 30-45 min ekstra på tiden ved at skulle rundt om bilen med en donkraft. Det duer ikke helt på den måde hvis prisen skal holdes nede.

    Så har du også en ekstra udfordring, såfremt du vil bruge "freelance" mekanikere som skal tjene lidt ekstra. De har jo til hverdag et job i forvejen. Når de har fri, så har de andre forhandlere jo som regel også lukket deres butik..

    Det er også vigtigt at det er de rigtige mennesker der ser på tingene. Jeg købte den Mercedes for nogle år tilbage som røg igennem FDM inden jeg købte den.
    Fejl på rapport:
    1. Fjedre foran knækket, derfor lidt støj/slør.
    2. Motorhjelm stenslag.(No wonder bilen havde kørt 190000 KM).
    3. Stenslag i forrude, (Der var ingen stenslag).
    4. Venstre bagrude bruger ca. 0,6 sekunder mere på at lukke ved test. (Vigtig info eller noget).

    Her kommer det sjove efter jeg kørte den hjem. Den røg til P. Christensen for at få skiftet fjeder. (Forventet rep. til 1500 Kr.)
    Fjederen var fin - næsten som ny. Til gengæld var både nederste og øverste bærearm færdige. Prisen blev 8-10000 Kr.. Det er langt fra første gang jeg oplever/ser fejlagtige FDM attests. Jeg fik pengene tilbage efter lidt tovtrækkeri.



  • #28   26. aug 2017 På den måde vil jeg sige der bliver for mange folk blandet ind i det, for at få tjekket en bil igennem.

    Mange værksteder laver et gratis synstjek (bla det jeg er på)

    Så er der selvfølgelig nogen fejl man ikke tjekker til syn (fx virker AC som det skal osv osv)

    Men de fleste folk kan jo bare kører forbi en mekaniker, og lad dem tjekke dem igennem, lad os sige de bruge 1 time på at tjekke bilen igennem for fejl. På den tid kan man virkelig også se hele bilen igennem, og udlæse fejl.

    Det koster ikke mere end en time pris, eller en fast pris, alt afhængig efter aftale man har.

    Lad os sige du får 300 kr pr bil. Hvad stiller du så "ekstra" i for det 300 kr, iforhold til det mekanikeren kan gøre for fx 300 kr mindre sammenlagt?
    Henter du og aflevere bilen?
    Nogen garanti?
    Der skal være en ekstra service ved det, ellers kan jeg ikke se hvorfor man skulle bruge det, der er i forvejen Fx FDM der laver sådan nogen tjek.

    Der skal en ekstra service ind, gerne i form for en garanti vil jeg sige. Der er rigtig mange dansker der gerne vil være sikker når de bruge flere hundrede tusinde kr på biler.

    Så skal du have lavet nogen klare retningslinjer hvad der skal tjekkes (er det fx kun så dan kan gå igennem syn?)
    Eller skal ALT virkelig bare tjekkes igennem, selv et lille stenslag i lakken osv?


  • Lasse W
    Lasse W Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 11 Emner: 1 Svar: 10
    #29   26. aug 2017 Mikkel J - Mener du der fra vores side skal være en garanti for at bilen intet fejler? Der kan ske fejl ved alle biler, selv som helt nye, som man som mekaniker ikke kan tjekke. Selvom mekanikeren tjekker og ikke mener der er noget galt, kan noget gå i stykker efter et par måneder - så den er ret svært og kan koste rigtig dyrt. Hvad kunne en anden ekstra service være? Altså en fordel ved denne model er jo at man som sælger ikke skal gøre andet end at bestille tjekket hos os. Så finder vi en mekaniker og han kommer ud hvor bilen er og tjekker den.

  • #30   26. aug 2017 Du skal i hvert fald ikke markedsføre dig på at "Vi tjekker - men der kan jo komme defekter alligevel"..

    Og det med at man "bare" skal bestille tjekket hos jer er måske let nok. Så skal du have en eller 2 til at sidde på fuldtid til at styre logistik. Sælgende forhandler skal kontaktes, en mekaniker skal kontaktes, begge parters tider skal passe.

    Hvis det skal være en rentabel forretning for dig så kan du ikke holde det til 1500 Kr. med moms. Jeg tror det simpelthen ikke..

    Og lige for at afslutte det med FDMs antal fejl på brugte biler så læs hvad jeg skrev før.
    En fejl hos fdm er hvis den ene pære er sprunget. Hvis en anden pære er lidt mat eller hvis der er stenslag på motorhjelm.

    Det er klart at FDM skal markedsføre sig på sådan skræmmeteknik - og det er klart de skal fortælle at der er så og så mange fejl på biler. Ellers ville de jo ikke kunne sige der er grundlag for deres arbejde. Det er vigtigt at huske.. smiley


  • #31   26. aug 2017 Applus har et til 550kr. mener jeg?? Der bliver det "nødvendige" gennemgået. De har også et dyrere, men lak, lugt, sæder osv. kan man jo selv kigge på. Quickpot har det også. FDM har også koster bare 2500,-

  • #32   26. aug 2017 for et ordentlig tjek så skal den på lift. det er ikke 5 potter pis værd at de tjekker den på jorden.

    i dagens danmark elsker folk garanti. de elsker når de er sikker på de er dækket ind, hvis fx motor går til.
    selvfølgelig kan du ikke se om om motoren går til om et måned. men der er nogen fejl, hvor man godt kan se. aahhh den burde mekanikeren have set, da det er en fejl der har ret der noget tid.


  • #33   26. aug 2017 Jeg må sku ærligt indrømme, at jeg tror trådstarter er alt for forelsket i sin ide, til og se/høre noget fornuft fra andre mennesker.

    Spørg dig selv, om du ville betale 1500-2000 kr på at en ukendt person/mekaniker, lige tjekker den bil du vil købe, uden eller og give nogen former for garanti, udover at vi siger den er iorden?

    Det kan kunne de jo få sælgeren forhandleren til for det halve.

    Kan du selv se hvor der bære hen af?
    Samtidig kan de jo købe bilen og køre den hjem til deres egen mekaniker, så for dine 1500kr ville kunne tjekke bilen fra ende til anden minimum to timer.

    Der så mange andre muligheder for at få tjekket bilen grundigere og bedre.


  • #34   26. aug 2017 For at tjekke bilen ud over kosmetisk skal der bruges
    Bremse rullestand. Lift. Udstødningstester. Evt fejlkode læser til obd
    Udstyr der koster en del.



Kommentér på:
Søger en mekaniker

Annonce