{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.508 visninger | Oprettet:

Svejse kursus til alm brug :) {{forumTopicSubject}}

Hej Alle.
prøver lige herinde.

jeg har 6 ugers selvvalgt kurser, som jeg gerne vil gøre brug af.
Her tænker jeg bl.a. på at lære og svejse til alm. hobby brug / erhverv.
forstået på den måde, at det selvfølgelig gerne må være nyttigt for arbejds markedet, lige at kunne svejse lidt hist og her.

når jeg kigger på ikuf.dk bliver jeg ikke just klogere af, hvilket kursus jeg burde overveje? der er jo flere forskellige med fine tal og paragraffer.

kunne være fint evt. at svejse på bilen, både alm og evt. rustfri?

kender intet til at svejse eller indstilling af apparatet smiley
var engang på intro kursus på teknisk skole, hvor jeg fik lov at svejse lidt, men det er godt 12år siden og hørte nok ikke meget efter dengang smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Svejse kursus til alm brug :)
  • #1   9. sep 2017 Co2 er en sikker vinder det kan man altid bruge. Jeg kan selv alu. Rustfast og almenlig stål
    Ville gerne blive bedre til Elektrode og kære mere om justering af tigværker da der er rigtige mange ting at justere på de nye AC/DC anlæg

• #2   9. sep 2017 jo men ser man inde på ikuf hjemmeside, er der eks. 12 kurser med mag svejs og lige så med tig. plade, rør. m.m.
    der er jeg så lidt i vildrede smiley

Ellers ringer jeg på mandag til et amu center om de kan vejlede mig lidt, var bare om nogle bil folk, havde et specifikt bud udfra deres liste smiley

• DisConFlubberated
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator

Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.725
    #3   10. sep 2017 Er du sikker på at det ikke er svejsecertifikat du får? Det er nemlig til meget andet end at svejse i biler.

• #4   10. sep 2017 De kurser du kikker på er sikkert med henblik på certifikater.. De forskellige ting dækker forskellige svejsestillinger og svejsninger ( stumpsøm og kantsøm f.eks )

Hvis du får efter at kunne mag svejse ( eller co2 om du vil ) så er det i princippet ligegyldigt om du tager rør på plade som stigende eller en hlo45 som er rør-rør, for du får god kendskab til hvordan det skal se og ud ikke mindst lyde når du svejser.. Det er få steder man bruger 0,8mm massiv tråd i industrien, men hvis du får det grundlæggende med, er det lettere at svejse med pulverfyldt rørtråd osv..

Kommentér på:
Svejse kursus til alm brug :)

Annonce