{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.519 visninger | Oprettet:

Henrik W
Henrik W
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1

Beissbarth W435 dækafbalanceringsmaskine {{forumTopicSubject}}

Beissbarth W435 dækafbalanceringsmaskine fra 1977

Vi er kommet til at købe den ovenævnte fine dækafbalanceringsmaskine for en slik og ved første øjekast troede vi at den var intakt, men det er som om der er en føler der ikke er monteret og dens højfrekvente elektronik er ikke sådan lige til at regne ud.

Kender du en der evt. kender en sådan maskine og kan komme med gode råd så vi kan få den op at køre igen? Mekanisk er maskinen i top, men vi skal jo gerne også have elektronikken til at spille.

Jeg kan se at de har en dansk importør, men så tror jeg måske det er billigere at se sig om efter en anden maskine.

Skriv hvad du ved så vi kan komme videre.

Vi bor i Herning, men maskinen er jo ikke større end den kan transporteres på en trailer rundt i landet smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Beissbarth W435 dækafbalanceringsmaskine
  • #1   27. okt 2017 Hvad er det den ikke kan? smiley

• #2   27. okt 2017 Jeg tror nu ikke der er så eget højfrekvent i den der. Den ser meget analog ud.
    Der må vel sidde noget trafo til de sensorer der mærker efter u-balance i akslen.

Hvis firmaet har en serviceafdeling ville jeg forhøre mig der, om man kunne få et diagram til den. Så burde en elektronikkyndig kunne gå systematisk frem og finde fejl/mangler.

• Henrik W
    Henrik W Tilmeldt:
    okt 2017

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1
    #3   27. okt 2017 Det der er galt med maskinen er at den ligesom kun stopper displayet en gang imellem. Displayet er jo en form for stroboskop pære og derfor brugte jeg ordet højfrekvens, men det jeg mener er at noget skal jo aflade (ex. en kondensator) og stoppe lyset på det rette sted, men det sker kun engang imellem. Det er jo displayet der indikerer hvor man skal sætte klodser på fælgen. Jeg har d.d. været i kontakt med en pensioneret montør som kører for Beissbarth og jeg er ved at lokke ham forbi Vildbjerg på tirsdag for at give et kvalificeret bud på problematikken, men han er umiddelbart ikke alt for positiv når maskinen er fra 1977. Træls at man kun kan sætte et billede ind af gangen på dette forum.....Forsættelse følger smiley

profilbillede
Kommentér på:
Beissbarth W435 dækafbalanceringsmaskine

Annonce