{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.951 visninger | Oprettet:

Rasmus H
Rasmus H
Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382

Oliefyr kørt tør {{forumTopicSubject}}

Efter nogen dage hjemmefra, er mit oliefyr desværre kørt tørt.
Det er sket et par gange før og efter at have luftet det ud, har det altid kørt igen.
Denne gang vil det dog ikke køre rigtigt igen.
Der sidder et lille filter ved brænderen, som jeg kan fylde med olie og brænderen suger fint derfra og det kører så fint i et minut ca, men går derefter ud.
Den kan tilsyneladende ikke suge ordenligt, ude fra olietanken, som er placeret 10 meter væk, men et bud på hvad problemet er?
Jeg har self efterfyldt med olie, ca 30 liter.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Oliefyr kørt tør
  • #1   4. dec 2017 Lyder som om at du har fået suget noget ind i dit rør fra tanken så det er stoppet nu

• DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator

Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.741
    #2   4. dec 2017 Prøv at pille slangen af oppe ved pumpen, og se om olien render af sig selv. Hvis det ikke gør, så er der noget skidt i røret.

• #3   4. dec 2017 Det heller ikke sikkert der er okie nokntil og trykke det ned til fyret. Jeg havde oliefyr før og hvis det løb tør så skulle jeg lige puste i tanken med kompressoren før det læb ned igen

• Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

Følgere: 14 Svar: 2.886
    #4   4. dec 2017 har du tjekket flammevagt/fotocelle ?/

• #5   4. dec 2017 Sikker på din dyse i fyret er død der sider os et filter har set det tit nogen gange kan den renses

• #6   4. dec 2017 Hvis mit fyr kører tør vil det ikke starte før jeg ca 100 liter på tanken så det kan løbe af sig selv. Når mit fyr gør som dit har Jeg nogle gange taget fotocelle ud og startet fyret og så lyst med en lommelygte på fotocellen så kan man snude fyret til at tro der er flamme så er det nemmere at lufte ud men husk ikke at gøre det i mere end 2-3 min af gangen så det ikke fylder brændkammeret med fyringsolie

• #7   4. dec 2017 Ellers prøv at sæt sugeslangen direkte i en dunk med diesel, så finder du ud af om det er fordi den ikke kan suge an for tanken eller ej smiley

• Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

#8   4. dec 2017 Jeg har prøvet at blæse i begge ender. Ingen effekt.
    Filtre er renset, men ikke synderligt beskidte.
    Dysen ikke tjekket. Fyret har jo kørt med mellemrum og brænder umiddelbart fint.
    Der burde være nok olie, da jeg snildt plejer at få gang i det, med blot 10 liter.
    Fotocelle/flammevægt ligger uden for mine evner tænker jeg.

Den suger stadig fra det lille ekstra filter, der sidder tæt på fyret, men når det er tomt, så går det i stå.
    Må nok alligevel have fat i teknikeren i morgen.

• #9   4. dec 2017 Hvis du altid kører på lavblus rent olimængdemæssigt, så sug direkte fra en dunk, så får du aldrig skidt i!

• Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

Følgere: 14 Svar: 2.886
    #10   4. dec 2017 fotocelle sidder på side af fyrkammeret tag den ud og rengør den det kan hjælpe nogle gange, se evt. her ca 1;00 inde i video

https://www.youtube.com/watch?v=PFyJ98DHXJg

• Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

#11   6. dec 2017 Tak for svarene.
    Der var ikke nogen god forklaring, til at starte med. Efterfølgende havde jeg dog glemt en o-ring i filteret og det gjorde det ikke nemmere.
    Men nu kører det igen.

Kommentér på:
Oliefyr kørt tør

Annonce