5.592 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Fundament til lift Fundament til lift

hej

da jeg skal ha en 2 søjlet lift op har jeg skåret mit gulv op, det nuværende gulv er 8-10cm c25 gulv med Rionet i,

det jeg har gjort er skåret 2 felter ud 82x82x48cm og under det gamle gulv har jeg gravet ca 12 ind under, deri har jeg så lavet trådkurve hvor jeg vil glæde beton i, dog har jeg hørt fra andre forums at det er alt for lille osv, hvad mener i?

her er billeder http://www.bilgalleri.dk/fotoalbum/off-topic/185539-fundament_lift

RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!
Slå lyden til
00:00
/
14:20
LIVE

NOW PLAYING

TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!

NOW PLAYING

VW ID.4 GTX - OVERRASKER!

NOW PLAYING

TIL WAGRAIN OG HJEM I HALLES MINIBUS!

NOW PLAYING

MIN BMW E30 FÅR NY CHANCE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BYD TANG ER IKKE HELT FÆRDIGBAGT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

STATUS PÅ MIN BMW E30!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

TOPFART I VW ID.3 GTX!

NOW PLAYING

ALFA ROMEO JUNIOR - NOGET ER GALT!

NOW PLAYING

BYD ATTO 2 - OVERRASKER STORT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

AT ANMELDE EN SPRITBILIST!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING

MERCEDES-BENZ G 580 - 100% ELEKTRISK G-KLASSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NY TESLA MODEL Y

NOW PLAYING

NOW PLAYING

POLESTAR 4 MED 1900 KG PÅ KROGEN!

NOW PLAYING

I AUDI A5 AVANT TIL ST. ANTON!

NOW PLAYING

KAN MIN BMW E30 REDDES?

NOW PLAYING

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Forbedring af digital foto 300 kr.
  • Balkony door handle 2.000 kr.
  • Trægulv buler 2.000 kr.
  • Elektriker tilslutning af varmvandsbeholder 1.200 kr.
  • Montering af TV på væg med beslag 1.000 kr.
  • Møbel samling kommode og teol 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fundament til lift
  • kim l
    kim l Tilmeldt:
    dec 2008

Følger: 2 Emner: 21 Svar: 16
    #1   31. dec 2017 Jeg har været nødt til det samme. Liftmontøren bad mig lave et hul på 1x1x1. Jeg bankede jernstænger ind i jorden og borede stænger i i siden af betonen. Derefter beton blandet 1-4. Måske overkill, men sikkerhed først.

• #2   31. dec 2017 for mig virker det også noget for småt.. Du kan søge i forum, det er kun 3 uger siden vi havde det oppe til debat. smiley

• kim l
    kim l Tilmeldt:
    dec 2008

Følger: 2 Emner: 21 Svar: 16
    #3   31. dec 2017 Det er vigtigt at søjlen står 1/3 mod midten da alt vægt vil være på den bagerste del af klumpen. Søjlerne vil falde ind ad.

• #5   31. dec 2017 Det er nok hvis ikke du løfter lastbiler , er selv murer , og som der bliver sagt var tråden oppe for ca 1måned siden , bank nogle rundjern på 12-14mm ned gennem hullet , så de er 10cm ca fra kanten, også banker du dem dybt ned i hullerne , blander støbemix i 1:3 støbemiw der fåes løst sten som svinger fra 20mm til 30-40 stykker

• #6   31. dec 2017 Som det vigtigste må du ikke på nogen måder glemme dildoen smiley den styrker hullet -betonen PS er dit værksted ude i det fri så du nød til at opnå frostfri dybde på 90cm da det er indenfor er det ligemeget at isolere og gå ned i de dybder

• #7   31. dec 2017 PPS dimdoen er en satvvibrator:-P

• #8   31. dec 2017 Dildoen

• #9   31. dec 2017 Hej
    Det hul klarer en 3 m flagstang i stiv kuling og ikke mere!
    Kig i manus hvor meget beton i forhold til lasteevne
    MVH KP

• #10   31. dec 2017 jeg har før set en lift det faldt sammen ved løft, begge tårne væltede ind i bilen, da de rev beton støbning med op.

man skal os huske på, at det er ikke altid vægten er centret, mellem de forreste og bagerste liftarme derved kan liften ligevel vælte for eller bag over, set fra siden.

hellere fjerne lidt ekstra og få en god støbning, jeg har før lavet en ramme i firkant stål og støbt ned, med bolte svejst fast på rammen til at bolte liften fast på.

• #11   31. dec 2017 Skønsmæssig skal der under hver søjle lige en betonarmeret plade på txbxl ved 250x500x2000mm med 2 x rive net 6mm 50mm og 200 mm nede i betonen. -det bør holde til 4.500kg dyt med svaj.
    MVh Kp

• #12   1. jan 2018 Ville heller ikke nøjes med de små huller, kunne ikke bære hvis ens egen eller andres børn kom i klemme under en væltet lift, og gider da heller ikke stå under liften og spekulere på om den holder.

Kommentér på:
Fundament til lift

Annonce