Teoriprøve {{forumTopicSubject}}
Godaften,
Jeg har været så heldig at få betinget frakendelse af kørekort. (1km/t fra ubetinget)
Så det sådan, at jeg har et forsøg for at bestå teoriprøven og køreprøven første gang, ellers skal jeg tage hele kørekort forløbet om igen.
Jeg kan huske for 10 år siden, at teoriprøven ikke var særlig svært, men har en del vanskeligheder lige pt. med at få det til at give mening.
Jeg har taget 3 billedet af nogle eksempler på hvad jeg vil mene er langt ud i skoven: https://imgur.com/a/j1ilr
Billedet 1: Man skal åbenbart ikke være opmærksom på færdselstavlen, men alligevel køre ligeud? Hvis man ikke er opmærksom på tavlen, hvordan kan man så vide at man må køre den vej eller ej?
Billedet 2: Lastbilen er meget tæt bagved, så derfor skal jeg sænke farten ydligere? Hvor dumt er det lige? Og køre ind i rabatten for at lade lastbilen overhale dig? Hold nu op.....
Billedet 3: Jeg ved udmærket at jeg har højre vigepligt, men jeg er stort set forbi krydset da jeg kører 40-45 km/t og der stå at bilen fra højre side kører langtsomt fremad. Det ser jeg som et unødvenligt stop, da jeg stort set var kørt forbi.
Synes generalt 80% af de spørgsmål er helt åndsvage og har intet med virkeligheden at gøre, men er bare trick spørgsmål. Nogen der har nogle gode råd til hvad man skal holde øje ved disse spørgsmål?
nov 2007
Følger: 34 Følgere: 59 Biler: 2 Emner: 80 Svar: 2.221
nov 2005
Følgere: 163 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.148
men det er en del år siden,
jeg tror også jeg ville have svært ved og klare en teoriprøve lige pt
feb 2017
Følger: 5 Følgere: 3 Biler: 1 Emner: 25 Svar: 111
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 38 Biler: 2 Emner: 34 Svar: 5.493
3 selvfølgelig har du højre vigepligt og skal stoppe for vedkommende uanset om du kører 5 eller 500 sådan er det bare, det gælder også til køreprøven
2 er fjollet og gir ikke mening
Men mon ikke du lærer det til de obligatoriske teori og køretime?
maj 2009
Emner: 11 Svar: 17
#5 Ja præcis, har efterhånden lært at man kun skal være opmærksom på tavler eller biler som har en betydning for mig. Jeg skal ikke til teori undervisning, skal bare til selve teoriprøven + køreprøve. Ville dog mene, at på billedet 1. ville de fleste bilister der vil køre ind ad den vej, nok være opmærksome, når de ser en tavle hvor det forbudt at køre for biler/motocykler mellem et bestemt tidsrum. Med mindre man selvfølgelig kender tavlen på forhånd.
Må jeg høre hvor mange af jer kan bestå sådan gratis teoriprøve
https://prove.dk/free-test
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 38 Biler: 2 Emner: 34 Svar: 5.493
maj 2009
Emner: 11 Svar: 17
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 38 Biler: 2 Emner: 34 Svar: 5.493
nov 2007
Følger: 34 Følgere: 59 Biler: 2 Emner: 80 Svar: 2.221
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 30 Biler: 11 Emner: 133 Svar: 4.532
SÆRLIGT opmærksom.. du skal være opmærksom på rigtig mange ting, men kun særligt opmærksom på de ting der får dig til at reagere -og det er så ikke at fortsætte forbi dette skilt, men det ville det have været hvis du IKKE måtte køre den vej..
2
Du må jo ikke køre for hurtigt bare fordi du bliver presset, så selvfølgelig skal du have lastbilen udenom dig..
3
Højrevigepligt er højrevigepligt..
Det er nok sjældent du vil køre sådan i virkeligheden, men det gælder om at tænke i de samme baner som prøverne og reglerne, så skal det nok lykkes
dec 2013
Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 39 Svar: 2.941
Og hvis du køre 50 km/t så du jo til gene for trafikken, også skal du give plads til andre køretøjer hvis du har muligheden.
Og der er en fin grus plads at holde ind på.
De andre spørgsmål er der lige til højrebenet, især højrevigepligt som der egentlig er mange som har "glemt" i tidensløb.
mar 2008
Følger: 7 Følgere: 511 Emner: 208 Svar: 1.051
Billede 2: Jeg har aldrig hørt at man skal sænke farten for at en anden kan komme forbi. Jeg fik jævnligt skæld ud af kørelæreren fordi jeg kørte 5 kmh for langsomt. I øvrigt er der UMULIGT plads til at en 2,55m bred lastbil kan komme forbi den spærrelinie med mindre du kører 100% ud i rabatten.
Billede 3: Giver sig selv.
feb 2015
Følger: 14 Følgere: 64 Biler: 2 Emner: 15 Svar: 814
dec 2013
Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 38 Biler: 2 Emner: 34 Svar: 5.493
feb 2017
Følger: 5 Følgere: 3 Biler: 1 Emner: 25 Svar: 111
okt 2014
Følger: 4 Følgere: 14 Emner: 31 Svar: 3.012
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 18 Emner: 20 Svar: 1.261
Generelt: antag faremoment, og vælg defensivt. F.eks. vigepligt. der er ikke noget i teori bogen som hedder, det kan jeg godt nå.
Jeg havde en del sure opstød omkring forskellige billeder.
En af de feje, er skal du være obs på hastigheds skilt, svar skal være nej, for der kommer et andet skilt først...
De kan være meget tænkte. Syntes at billederne til selve teori prøven var bedre, og sværere at misforstå. Og så var der et pænt billede af en E30 som et af de første.
Ps blev selv lidt nervøs til prøven, jeg havde fejl i test spørgsmålet. Men endte med 3 fejl inkl den i testspørgsmålet (som ikke tæller),
Uden teori og online tests, havde jeg ikke bestået første gang. Det er 110% sikkert, netop fordi meget er forståelse baseret. Man burde have ultra korte film sekvenser, for de giver bedre forståelse end et alm billede. Det er trods alt en moderne verden vi lever i. Testene er 20-30 år gamle.
nov 2005
Følgere: 163 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.148
giver dig helt ret, det er meget gammeldags, med billeder
for man ved ikke havd der er sket lige før og hvad der kommer efter sådan et øjebliks billede
så det med en kort film sekvens ville være bedre,
så har man haft lidt tid, til at lægge mærke til havd der sker. samt omgivelser,
og kan reager ud fra alt det.
tænker folk med mange års erfaring, lægge mere mærke til små ting, da meget bil kørsel jo bliver rutine
eks. gearskift,
jeg kan huske jeg rodede meget rundt i hvilke gear jeg var i og hviklet jeg skulle skife til næste gang
i dag med efter 20 år med kørekort. så tænker jeg slet ikke over hvilket gear man er,
man skifter jo bare, for det er rutine og køre bil
og det man skal tage hensyn til er alt det der sker rundt om bilen man køre i
maj 2009
Emner: 11 Svar: 17
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 18 Emner: 20 Svar: 1.261
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 30 Biler: 11 Emner: 133 Svar: 4.532
men vil nu også sige den er helt åndssvag den der, han kan jo alligevel ikke lave en forsvarlig overhaling når der er modkørende og som du siger giver det ingen mening at du kører kun 35
nov 2005
Følgere: 163 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.148
med mindre der er forhold uden for billedet, der gjorde man nedsatte hastighedden
nov 2007
Følger: 34 Følgere: 59 Biler: 2 Emner: 80 Svar: 2.221
jul 2017
Emner: 7 Svar: 44
Held og lykke!
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 39 Svar: 2.941
Så er prøven jo sat op for at teste en i forståelsen af færdselsloven, og alle gode ideer med det kan jeg nå, klare osv hjælper ikke.
Desuden ville det jo heller ikke være nødvendigt med en test eller færdselspoliti hvis alle 100% forstod og overholdt loven
Så som der skrives af andre, så det med og være defensiv, men måske lige så meget fordi man har huller i sin viden eller forståelse om/af færdselsloven
dec 2013
Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
feb 2018
Følger: 1 Svar: 2
Teoriprøve