{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.431 visninger | Oprettet:

Regler omkring søn-helligdagspenge. Dansk metal {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har lige et spørgsmål.
Når jeg har helligdage på mit arbejde, Feks her mellem jul og nytår.
Så i stedet for søn-helligdags betaling, så får jeg/vi 7,4timer på den pågældende helligdag. Altså alm løn.

Men nu har jeg fået fortalt, at det må man ikke, og at 7,4 timer er alt for lidt i forhold til søn-helligdags opsparing.

Nogle der ved noget om de ting?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Regler omkring søn-helligdagspenge. Dansk metal
  • #1   10. jan 2018 Jeg vil mene det er almindelig arbejdstid den 27-28-29-30. Det er da ikke helligdage.
    Mvh. Gert


  • #4   11. jan 2018 Det er en af grundende til at man står i en fagforening de har skabt overenskomsten

  • #5   11. jan 2018 Jeg står i fagforening ja.

    Jeg arbejdede IKKE på helligdage i 2017, men jeg fik 7,4 timer løn for de helligdage der var.

    Når vi har helligdage får vi 7,4 timer udbetalt pr dag.
    Det jeg er blevet i tvivl om, det er om 7,4 timer er nok i forhold til alm helligdag opsparing.

    Hvis i forstår hvad jeg mener altså?

    På min lønseddel er der INTET søn-helligdagsopsparing, da vi som beskrevet får 7,4 timer for en helligdag i stedet.

    Men det har jeg fået fortalt at ikke er nok, da alm opsparing vil være langt højere end de 7,4 timer vi får udbetalt ved hver helligdag, SELVOM vi ikke er på arbejde.


  • #6   11. jan 2018 Tag fat i din fagforening hvis du er i tvivl . Der er ingen af os der kender aftalerne i din overenskomst .

  • #7   11. jan 2018 Tror også du skal tage fat i din lokale Metal-afdeling... De har helt styr på det, istedet for de 17 forskellige meninger og holdninger du vil få herinde.

  • #8   11. jan 2018 Du får kun tillægget hvis du ER på arbejde. Du har kun krav på tillæg når du ikke er der.

    Så intet forkert der.


  • #9   11. jan 2018 Engang imellem er det nu nemt at være individuelt forhandlet og på en fast løn smiley

  • #10   11. jan 2018 Jeg snakker ikke om tillæg, men om de helt alm SH opsparing som alle får smiley jeg har ringet til dem i dag, og nu prøver han at lave et løn tjek for mig

  • #11   11. jan 2018 vi bruger vores 6 ferie uge i mellem jul og nytår og resten af sh får vi udbetalt med en sidste løn.


  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.726
    #12   11. jan 2018 7,4 gange 5 er på magisk vis 37. Lidt som de fleste lønslaver i Danmark er ansat efter.
    Så hvor henne er det mærkelige i du får udbetalt hvad der svare til 7,4 timer?

    Men ja som et par andre skriver så kender vi ikke din overenskomst/lokalaftaler


  • #13   12. jan 2018 Det er ikke mærkeligt. Jeg fik bare fortalt af to selvstændige som udbetaler løn til deres medarbejdere, at 7,4 timer er alt for lidt i forhold til de procenter man skal have i SH penge. Men har fået svar fra fagforening, så nu er der styr på det.

  • #15   12. jan 2018 De sagde efter løntjek, at jeg får mere i SH på den måde, selvom han ikke havde set den måde før. Han sagde, at normalt er det en procentdel af din årsindkomst, men at mit arbejde så gør det på en anden måde, men at det gav mere end jeg var berettiget til faktisk.

    Men jeg havde så masser af ubetalte overarbejdstimer, men det vidste jeg nu godt desværre


Kommentér på:
Regler omkring søn-helligdagspenge. Dansk metal

Annonce