2.480 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 85 Svar

Dårlig idé at købe diesel på langt sigt? Dårlig idé at købe diesel på langt sigt?

Hej Bg jeg skal ud at have en ny bil og har kigger meget på en diesel, men jeg er blevet usikker på om diesel har en fremtid i DK? Jeg har læst et par artikler om at bil producenterne dropper diesel og at den politiske holdning også er at diesel skal udfases.
Derfor tænker jeg at der en stor usikkerhed i at købe en diesel bil nu og risikere at når den skal sælges igen at få intet for den fordi der er blevet lagt afgifter på eller at de ikke må kører i byerne længere. Hvad tænker folk, er diesel ved at dø, er det en dårlig investering at sætte penge i en diesel vogn?


Kilde: Biltesteren
TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!
TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!
Slå lyden til
00:00
/
10:16
LIVE

TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!

NOW PLAYING

VW ID.4 GTX - OVERRASKER!

NOW PLAYING

TIL WAGRAIN OG HJEM I HALLES MINIBUS!

NOW PLAYING

MIN BMW E30 FÅR NY CHANCE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BYD TANG ER IKKE HELT FÆRDIGBAGT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

STATUS PÅ MIN BMW E30!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

TOPFART I VW ID.3 GTX!

NOW PLAYING

ALFA ROMEO JUNIOR - NOGET ER GALT!

NOW PLAYING

BYD ATTO 2 - OVERRASKER STORT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

AT ANMELDE EN SPRITBILIST!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING

MERCEDES-BENZ G 580 - 100% ELEKTRISK G-KLASSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NY TESLA MODEL Y

NOW PLAYING

NOW PLAYING

POLESTAR 4 MED 1900 KG PÅ KROGEN!

NOW PLAYING

I AUDI A5 AVANT TIL ST. ANTON!

NOW PLAYING

KAN MIN BMW E30 REDDES?

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BMW E30. SKAL DU HJÆLPE MIG?

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Opgravning af rødder 6.000 kr.
  • Vægbeslag TV 500 kr.
  • Bore huller i beton væg til billeder 400 kr.
  • ømreropgave: Lægge én gulvbrædde, skære bjælke jævn m. væg, fjerne gips/stål fra loft + lukke hul, montere 60 cm opkant 3.200 kr.
  • Møbelsamling klædeskab 1.000 kr.
  • Fix mit komfur/kogeplader 1.100 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dårlig idé at købe diesel på langt sigt?
  • #1   27. feb 2018 Der vil gå lang tid inden diesel er helt væk, og nye diesel biler har meget strenge krav de skal overholde, så de skal nok have en gensalgsværdi

  • #2   27. feb 2018 jeg tror aldrig nogensiden at diesel forsvinder helt og da slet ikke i byerne, for hvordan i alverden skulle butikkerne osv ellers få deres varer leveret og der er jo så sådan heller ikke meget bevis for at det det netop er diesel-personbilerne der forurener og da slet ikke en moderne dieselbil.
    samtiddig er dieselbiler altså stadig en kæmpe sællert for de forskellige bilmærker og jeg tror ganske enkelt ikke på at de vil sætte deres økonomi så meget på spil at de dropper diesel-bilerne.
    det kan så godt tænkes at de by-områder der er historiske at man ikke kan kører ind der med en dieselbil, men tror så heller ikke det blir tilladt i benzinbil.

    på et tidspunkt dør brændselsmotoren som vi kender den idag , men det er et godt stk ude i fremtiden, især fordi el-bilen stadig er i udviklingsfasen og der går mange år før den får rigtig fat i folk og det kræver altså at de får styr på levetid og rækkevide på el-bilens batteri.

    køb du bare trygt en dieselbil hvis du føler for at det er diesel du vil have.
    bare husk at benzinmotoren idag er så veludviklet at den sagtens kan hamle op med en dieselmotor hvad angår hk og nm


  • #3   27. feb 2018 Tigger: En moderne benzinmotor kan da slet ikke hamle op med en moderne dieselmotor når vi snakker om moment :-).

  • #4   27. feb 2018 Det er altid en dårlig ide at købe diesel, uanset om vi snakker kort eller langt sigt..

    Simon... det passer da i hvert fald ikke ? medmindre at du sammenligner æbler med pærer, dvs. diesel med tryk kontra en benziner uden tryk


  • #5   27. feb 2018 Mirza A

    Du får aldrig den samme økonomi med samme kræfter i en benzin som du får i en diesel.
    Jeg vil i hvert fald gerne se dig finde en benzin bil der vejer 1800kg med 200hk og 430nm som går 20km/l som min Insignia.
    Og hvis vi regner forskellen på prisen af benzin og diesel skal en tilsvarende benziner jo gå noget længere end de 20km/l for at det går lige op


  • #6   27. feb 2018 Lastbiler kører diesel, traktorer kører diesel og meget andet af store køretøjer så det vil altid blive solgt rundt omkring. Du skal ikke bekymre dig - køb bare en diesel smiley

  • #7   27. feb 2018 Det var ikke det der blev skrevet.. moderne eller ej, så er en benzin motor overlegen kontra diesel både på Nm og HK, dog ikke på økonomi....

  • #8   27. feb 2018 Diesel er overlegen på momentet og det er fakta!

  • #9   27. feb 2018 Jeg tager muligvis fejl... Men:

    En golf 2 diesel på 1,6L uden tryk har 100Nm ved 2300-2900omdrejninger

    En golf 2 benzin på 1,6L uden tryk har 120Nm ved 2700 omdrejninger...

    Jeg kunne godt tænke mig at se et eksempel med andre motorer hvor diesel med samme størrelse motor har mere moment


  • #10   27. feb 2018 Hvilke dieselbiler idag kører uden tryk??? Du har selv skrevet at vi snakker om moderne biler din torsk

  • #11   27. feb 2018 En af de største faktorer folk køber bil efter er jo økonomien.
    Og det er dét Diesel vinder på, og det er det samme som El-biler kommer til at vinde på.

    Folk køber efter hvor man kan få flest kræfter der kan køre så billige som muligt


  • #12   27. feb 2018 Mirza

    Det er jo hverken benzin eller diesel der køre uden trykladning i dag.
    Benzinbiler skal jo også have tryk på for at yde.

    Forskellen er bare at diesl'en går bare meget længere på en liter for at have de samme HK


  • #13   27. feb 2018 Stiffmeister, vil du være venlig at lade være med at skrive torsk til mig og holde dig til emnet ! Ellers skal du lade være med at henvende dig til mig tak !

    Carsten.. Der blev skrevet at moderne diesel motorer har mere moment og effekt end benzin motorer.. Ja hvis diesel motoren er med turbo, og benzin motoren ikke er...

    men en moderene benzin motor kan OGSÅ have turbo, og så er den eneste fordel en diesel har, er at den er mere økonomisk, den er i hvert fald ikke overlegen på ydelse... det er bare det jeg vil frem til...


  • #14   27. feb 2018 Diesel har moment og økonomien på dens side og siden diesel har turbo alle sammen så kan de også få en del HK af en chip hvis ikke de er tilfredse med antal HK smiley Jeg har haft begge dele og nøj hvor er diesel altså bedst.

  • #15   27. feb 2018 Ja, hvis diesel motoren har turbo og benzin motoren ikke har, men hvis de begge to har turbo så er dieselmotorens eneste fordel at den er mere økonomisk.. og det er selvfølgelig også en vigtig parameter..

    jeg synes dog ikke man kan sige at en diesel har højere ydelse end benzin når det jo ikke passer...

    det er ligesom alle de indlæg hvor folk påstår at moment er vigtigere end hk når en bil skal accelerere hurtigt...


  • #16   27. feb 2018 Mirza

    En benziner yder en smule mere det kan vi godt blive enige om.
    Men forskellen er efterhånden forsvindende lille.
    Og en benzinmotor med eller uden turbo kan slet ikke hamle op med økonomien på en diesel, og det er jo igen trods alt det folk køber bil efter.

    Hvis der var en der sagde til mig at jeg kunne få 20hk og 50nm mere ved at skifte til benzin, men jeg ville så miste ca. 10km/l ville jeg da sige pænt nej tak!


  • #17   27. feb 2018 Stiffmeister

    Helt enig
    Jeg har også haft Astra OPC med 2.0 Turbo benzin, og det er sq en lækker vogn at køre i.
    Men man fik kørt for lidt fordi den kun gik 10km/l.
    Nu har jeg en bil med samme motorkubik bare i diesel, og selv om bilen er meget større og 300kg tungere og har samme kræfter køre jeg nu det dobbelte på literen!

    Det betyder altså meget for mig


  • #18   27. feb 2018 Carsten.. alt det er helt fint, og vi har forskellig smag, min bil kører 10km/l, og det er helt fint, ville IKKE bytte den ud med en diesel motor med samme effekt som gik 20km/l... men det er ikke det som er pointen..

    jeg ville bare pointere at diesel IKKE har mere moment og effekt end en benzinmotor, men det tror jeg folk har indset nu....


  • #19   27. feb 2018 Men en stor spiller på markedet som Toyota har udmeldt at de dropper diesel, ihvertfaldt Diesel Yarisen. Jer der skriver at diesel ikke bliver forbudt i byerne og bruger argumentet om at lastbiler skal ind og levere vare osv holder ikke helt da de sikkert bliver undtaget evt kommende love på diesel området. Jeg skal have en personbil og der er jo andre regler der gælder. Men i mener ikke at diesel segmentet vil ændre sig voldsomt de næste 4-6 år?

  • #20   27. feb 2018 Mirza

    Du må da give mig ret i at den lille forskel der er i kræfterne på benzin og diesel efterhånden slet ikke godtgør at bilen skal gå det halve på literen.


  • #21   27. feb 2018 Mirza hvis du nu også tager udgangspunkt i moderne diesel biler, og ikke nogle fra da ruder konge var knægt, kunne det være du ville blive taget seriøst, en diesel bil vil i fleste tilfælde have mest NM, pga højere kompression, og derved flere kræfter

  • #22   27. feb 2018 Morten B

    Der er mange der har annonceret at de stopper med diesel biler inden for de næste år.
    Men så længe benzin biler slet ikke kan opnå den samme økonomi så vil folk blive ved med at købe diesel.
    Så køber de jo bare fra dem der bliver ved med at producere dem.


  • #23   27. feb 2018 Ikke hvis vi skal forholde os objektive, så nej..

    men for mig er bil en hobby, og jeg kan ikke klare det snævre arbejdsområde en dieselmotor har, selvom jeg kunne få en bil med mere moment end min benzin motor uden tryk... så elsker jeg den elasticitet min motor har, den trækker rent, uden turbotøven fra 1400omdrejninger til 8000 omdrejninger, jeg kan køre 45-245km/t i 5 gear..

    Og så har jeg slet ikke nævnt lyden af en diesel, jeg får simpelthen allergi hver gang jeg ser en fed bil, med lyden efterfulgt af en traktor...

    Det er bare ikke mig, så vil jeg hellere betale 10.000kr ekstra om året til brændstof, men derimod spare penge på grønafgift, og formentlig have færre reparationer som følge af den simplere teknologi...


  • #24   27. feb 2018 Mikkel, jeg må indrømme jeg har ikke stillet samtlige biler op imod hinanden, som jeg skrev tidligere det kan være jeg tager fejl, men lad mig se nogle eksempler..

    kan se en 2,0TDi 170hk har 350Nm, og en 2,0TSFI har blot 280Nm, men 200hk..

    Men så er vi tilbage til det snævre arbejdsområde i en diesel kontra benzin...


  • #25   27. feb 2018 Biler er også min hobby, men det er jo ikke min hobby at køre på arbejde hver dag.
    Det er en udgift der skal minimeres.

    Den besparelse den giver mig gør jo så at jeg har råd til 2 sommer biler som jeg kan hygge mig med og gå dårligt på literen på små ture.
    Men dem ville jeg jo aldrig pendle på job med.

    Og jeg er da ligeglad hvad min bil siger når jeg køre på job, bare der er stille inde i kabinen ved mig


  • #26   27. feb 2018 Det er helt fint Carsten, jeg siger ikke du tager fejl, for mig er det bare vigtigt at have det rart også til og fra arbejde, det er trods alt 90% af mine kørte km i en bil.. og jeg kan altså godt høre og mærke forskel som følge af vibrationer på en diesel motor og en benzin motor OGSÅ når jeg sidder i kabinen...

    Da jeg for 6-7 år begyndte at køre race, så troede jeg også at nu skulle jeg være fornuftig og købe en økonomisk bil med 4 døre og træk og alt det pis, for mine lyster blev stillet på banen... men jeg blev bare trist hver gang jeg prøvede den slags biler, så købte jeg en coupe med 200hk i stedet for, og snart er der 3 autostole i den smiley smiley


  • #27   27. feb 2018 Det kan du ikke i en Insignia i hvert fald, om noget så larmede min OPC'er da noget mere.
    Vibrationer er der intet af.

    Jeg tror du trænger til at komme ud og prøve noget diesel der er lidt nyere end en Golf 2 GTD smiley


  • #28   27. feb 2018 Har kørt masser af nyere diesel biler, jeg vil vædde på at jeg kan høre og mærke forskel hvis du giver mig bind på øjnene... det kan godt være forskellen er blevet mindre, men det generer mig stadig...

  • #29   27. feb 2018 Mirza A

    Det er så også det du skal huske når du rådgiver folk om hvad bil de skal købe, og om det skal være benzin eller diesel.
    Du er en del af et fåtal som har meget specifikke krav til en bil, som de fleste andre ikke har, og ignorere ting som økonomi og praktikalitet som andre sætter som det højeste

    Derfor kan du ikke sige til folk, de skal købe benzin for det er bedst!
    Det er jo kun bedst for dig smiley


  • #30   27. feb 2018 Mirza du er en klaphat altså....
    Dieselbiler har mere moment.. accepter at vi ikke deler din snæversynet vinkel på benzin og dieselbiler


  • #31   27. feb 2018 Carsten, det kan jeg da godt når en person som kører 20.000km om året overvejer at købe en bil som er mere dyr i indkøb, i grønafgift, og der er større risiko for at den går i stykker... jeg må da godt give min mening til kende... så kan vedkommende der spørger selv træffe en beslutning...

  • #32   27. feb 2018 En diesel bil koster ikke mere i køb i dag end en benzin smiley
    Langt de fleste mærker tilbyder samme pris på benzin og diesel motor.

    og der er masser af dieseler på brugt markedet, så derfor er prisen lavere på dem.

    Da jeg købe min Insignia skulle jeg punge 50.000 mere ud for at få en 1.6 Benzin Turbo. Fordi langt de fleste er diesel, Så den holder ikke helt i længden den der


  • #33   27. feb 2018 Stiffmeister... jeg er ærlig talt ligeglad med hvad du synes ..

    jeg har bragt flere eksempler på banen, og ja i tilfælde med højkompressions motorer så vil en diesel have mere moment, men den vil stadig være bagefter på effekt, simpelthen fordi den ikke kan generere det moment ved høje omdrejninger.. og så er vi tilbage til en af de ting jeg snakkede om tidligere, elasticitet kontra snævre arbejdsområder...


  • #34   27. feb 2018 Min gamle golf 4 150hk var chippet til 202hk inden jeg lavede noget mere ved den - Den kunne sagtens køre 22kml når jeg skulle på arbejde. De gamle har en Mondeo benzin der er oplyst til at køre 17,2 kml i gennemsnit men den har aldrig haft et gennemsnit på mere end 14 selvom man har prøvet at kører så pænt som muligt

  • #35   27. feb 2018 Det er bare super flot, har jeg påstået at en diesel har dårlig økonomi ???

  • #36   27. feb 2018 Nej fortæller bare hvor meget bedre diesel er hvis man kører lidt km om året :)) benzinbil er fint hvis man kører under 25.000 om året

  • #37   27. feb 2018 Det i skal huske med Mirza er at han jo er ligeglad med økonomien, og så er det jo bare at købe en benziner og give den noget pedal.

    Men os andre dødelige som ikke vil bruge penge på den slags må jo så "nøjes" med en diesel.
    Selvom det er det dejligste bil jeg har ejet smiley


  • #38   27. feb 2018 Jeg går meget op i økonomi... det er derfor jeg kører Honda benzin, gider ikke bruge penge på at reparere tyske diesel biler smiley

    Men det vigtigste er at vi alle er glade... smiley


  • #39   27. feb 2018 haha!
    Med den økonomi den holder så har du da ikke engang råd til at skifte olie på den smiley


  • #40   27. feb 2018 Plæneklippere kører vel også en del på literen hehe

    VW er jo billige i reservedele så hmm


  • #41   27. feb 2018 jeg vil altså stadig mene at en moderne benzin-motor sagtens kan hamle op med en moderne dieselmotor,
    og skal der blandes økonomi ind i det er det jo lidt af et regnestykke man skal igang med
    men ser man på 2 ens biler med henholdsvis diesel og benzin motorer er der squ ikke meget forskel

    nu har jeg taget en ret alm dansk familie bil nemlig en skoda octavia årg 2015

    1,4 tsi , 150 hk, 250 Nm og 20km/l
    1,6 tdi 105 hk , 250 NM og 26km/l

    så min påstand holder delvis stik, og siger delvis fordi der jo er forskel på motor-str og benzin-motoren er "pumpet" i forhold til diesel

    ingen tvivl om at diesel motoren er den mest holdbare på sigt hvis man behandler den ordentligt
    nåja jeg er forresten selv diesel-freak og vil helst ikke kører andet.


  • #42   27. feb 2018 Mirza den møg kasse du kører i, kører da max 9 kml for sølle 200hk

  • #43   27. feb 2018 Den 1,4 tsi kører 15-16 kml i praksis glemte du lige at oplyse. Syntes faktisk ikke nogen benzinbiler holder det de er oplyst til, tværtimod

  • #44   27. feb 2018 Det er jo også en smagssag med benzin kontra diesel. Jeg kan godt lide at man næsten aldrig behøver at gå et gear ned ved overhaling f.eks. Og så er mit temperament nok bare mere egnet til en dieselbil :-). Men vi er jo alle forskellige.

  • #45   27. feb 2018 stiffmeister, det er vist dde færreste biler der kører det på ltr som der oplyses.

    min egen diesel er oplyst til at kører 19,6 km/ltr , men jeg skal være heldig hvis jeg får den op på 17/ltr,
    ok jeg har så osse en lidt tung fod


  • #46   27. feb 2018 Min diesel er opgivet til 19,2 og den køre snilt 20 på lange ture
    Jeg kender ingen benziner der kan køre det de er opgivet til, selvom det er markant mindre end dieslerne


  • #47   27. feb 2018 Min første bil var en Ford ka 1,2 oplyst til 20,4 kml og kunne max få den til at gå 16kml på landevej og det var en.....(trommehvirvl).. benzin..
    Og kørte ikke over 100kmt så fart er ikke en undskyldning


  • #48   27. feb 2018 Vi har også en KA som firmabil det er ca det samme

    Jeg har en 1.3'er Hyundai Getz som lånebil mens min er til undervognbehandling.
    Den køre om omkring 12...


  • #49   27. feb 2018 Min 20 år gamle Golf 3 TDI, med 413.000 km på tælleren, kan også køre længere på literen end min kærestes Up fra 2013. Jeg kørte 17,9 km/l i snit på den sidste tankfuld, om sommeren plejer den at ligge på cirka 20 km/l. Til gengæld er hendes bil billigere i forsikring og vægtafgift, så omkostningerne ved de to biler er nok cirka ens.

  • #50   27. feb 2018 Ja men som sagt så er der 20 år til forskel så der er nok sket lidt siden dengang hehe

  • #51   27. feb 2018 Har også en Fiesta 1,6 tdci nu og den er oplyst til at køre 22,7 kml og den kørte 21,6kml på den sidste tank og har en del bykørsel for tiden så meget start-stop

  • #52   27. feb 2018 Stiffmeister..

    Det er 3. gang du kalder mig navne/sviner min bil til, nu bliver jeg nødt til at bede dig om at fucke af tak..

    til alle jer andre, tak for en saglig diskussion smiley


  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.414
    #53   27. feb 2018 der er ikke rigtig noget spare på diesel biler når man tænke på de dyre reps der er på de biler et andet argument for at vælge benz er at når de dyre reps opstår tager det som regel lidt tid før man får bilen tilbage fra værkstedet
    et udsagn ikke fra mig men en diesel ekspert


  • #54   27. feb 2018 Har altid kørt benzin men har nu fået en diesel. Den er jeg glad for, især bykørsel. 256nm fra 1700 omdrejninger.

  • #55   27. feb 2018 Overvej de nye tsi motorer. De trækker overraskende godt og er økonomiske og så slipper du får det rådne partikelfilter der stopper til.

  • #56   27. feb 2018 Mirza burde prøve en V6 diesel med automatgear. Så er der altså intet der hedder snævre arbejdsområde.

  • #57   27. feb 2018 Har kørt en 535d, tæller det ?

    Det er en hurtig bil og den kører godt, men den har stadig et snævert arbejdsområde ifht hvis det nu var en 3,5 benz med turbo...

    du har en større slaglængde i en dieselmotor, og du kan derfor af gode grunde aldrig få en ligeså omdrejningsvillig motor...


  • #58   27. feb 2018 Mirza du har tilsyneladende ikke styr på biler... hvilket også forklarer hvorfor du kører Honda. Nyd din plæneklipper - peace out

  • #59   27. feb 2018 smiley jeg elsker også dig

  • #62   27. feb 2018 Vores Jazz 1,3 kørere en smule mere end opgivet men det er en forfærdelig motor, den er så sløv ved mindre den har 5-8000 omdrejninger
    Til tider kørere den 24 men som regel 22 på en tankfuld og den er opgivet til 20, tror det skyldes at man ved prøverne giver den alt for meget pedal for at kunne følge proceduren da den er virkelig sløv når den ikke har mange omdrejninger

    Har kørt en del i den nye Civic 1,5 CVT og overvejer meget at bytte vires diesel Avensis selvom jeg kommer til at savne de 395 nm ved 1800 rpm men det udlignes af CVT gearet


  • #63   27. feb 2018 Synes det er en dårlig ide, i de her tider, at begynde at overveje diesel, især hvis man bor i og omkring de store byer.

    Vil hellere køre lidt færre km/l og have en bil der holder udgifter til reparationer nede end at have end der kan køre længere og samtidig have flere udgifter til værkstedsbesøg.


  • Frederik  J
    Frederik J Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 1 Svar: 24
    #65   27. feb 2018 Mirza du ved vel nok at en diesel har en længere pejlestang = naturligt mere moment, en Honda som kan rokke 10mm op og ned, har intet moment, trykladet eller ej. Desuden virker en diesel meget bedre ved en smule overtryk, de kører jo ikke mange psi sådan en diesel turbo... smiley

  • #66   27. feb 2018 Hvis det går i retning af, at der ikke skal køre så mange dieselbiler i nogle udvalgte byer i Tyskland og de synes det bliver en succes, så vil det smitte af andre steder også.
    Men at købe en diesel i DK er der ikke noget galt i, hvis man generelt mest kører lange ture og måske ikke bor i de fire største byer i DK, hvor der allerede er introduceret miljøzoner.

    Men dieselbiler er efter min mening også dødsyge at køre i. Men de er da generelt utrolig nemme at køre, da de ikke skal ret langt op i omdrejningsfeltet inden der sker noget. Men de lyder generelt som traktorer. Selv dem der lyder bedst lyder heller ikke nær så godt som tilsvarende benzinmodeller. Der hvor de egner sig bedst, er til at trække noget tungt - efter min mening.


  • #67   27. feb 2018 Ja, diesellyd er træls. Men i de fleste moderne biler hører man det ikke indefra. Dog vil en diesel altid have flere vibrationer.
    Et eksempel på fed diesel lyd finder man på en Audi SQ5 med biturbo. Lyder som en almindelig V6 diesel når man står foran den, men bagved lyder den kanon.


  • #68   27. feb 2018 Er SQ5 ikke benzin? Eller er det kun de nyere modeller smiley

  • #69   27. feb 2018 De fåes i en rigtig lækker 3,0 TDI

  • #70   27. feb 2018 Audis 313hk diesel er mere eller den eneste diesel af alle der faktisk lyder respektabel, men nu er størstedelen jo bare kedelige 1.6-2.0 4-cyl og det kommer aldrig til at lyde bare lidt spændende.

  • #71   27. feb 2018 Min gamle 1,9 tdi brøllede satme smukt med sin straight pipe

  • #72   27. feb 2018 Der er nok forskel på, hvad forskellige mener lyder smukt, jeg vil personligt ikke sætte en 1.9tdi på min top ti liste.

    Hvorom alting er, så introducerer Tyskland deres nye blå miljømærke inden for en overskuelig fremtid, så kun biler med meget lav NOx udledning må køre ind. I den forbindelse har det så været nævnt, at nogle enkelte udvalgte byer skulle forbyde diesel helt.


  • #73   28. feb 2018 Jeg ville være ligeglad. Hvis du ikke må køre i København. Berlingo og Hamborg så gå det nok. Der er massere billeder af disse byer på nettet. Jeg overveker at købe diesel igen. Lidt ældre 2.0-2.2 med en 140-170hk og 350-400nm. Har kun 8km til og fra job men så må man jo bare bruge lidt mere tid på at rense og vedligeholde... Ville få en bil der køre det samme på literen som min nuværende. Udover den også ville gøre det på motorvej. Skal der køres race så er benzin klart det sjoveste men i hverdagen så har man ikke rigtig brug for andet end en diesel... Kan godt være der nogle Hippiere der råber op om dieselbiler men de råber nok bare op om noget andet nå diesel ikke længere er en option. Der vil altid være noget galt med alting

  • #74   4. mar 2018 i takt med at folk vil få berørings angst for moderne diesel biler pga. mer og mer snak om forbud, ja så vil priserne falde. uanset hvad der blir realitet eller ej, så vil alene snakken sende priserne syd over. i øvrigt kan jeg ik se fidusen i at køre lidt længere på literen, når man risikerer meget dyrer værkstedsregninger - diesel kan være ren lotto. i dag kan man få et hav af 2.0 benziner med tryk og 350nm, hvilket yderligere mindsker grunden til diesel. i min verden er diesel på lang sigt en skod investering, jeg ville ik røre det med en ildtang

  • #75   4. mar 2018 den gode nyhed er at man nok snart kan få meget billige brugte luksus dieselbiler da folk ik vil eje dem, så nogen kan få en størrer drøm opfyldt end de ellers troede muligt

  • #76   4. mar 2018 anden_

    Det er meget sandsynligt, at netop dette kommer til at ske.
    Efter det så er slået igennem på salget, så begynder benzin at stige i pris, da der så skal bruges en del mere energi på at udvinde benzin (cracking af råolie). Hvad effekt det så får på det hele er svært at sige, udover at det i hvert fald bliver dyrere at have bil.


  • #77   4. mar 2018 Igennem de sidste maaaaaange år er det blevet dyre og dyre at have bil. Jeg har en nøglering fra METAX fra 1997 der er et billede af benzinstanderen som står på 5,21kr for benz 95 tænk over det eksempelvis og tror ikke vægtafgiften er blevet billigere heller hehe og slet ikke efter de nye regler om afgift :)))) Fuck dk

  • #78   4. mar 2018 Jeg ville ikke vælge en diesel bil, da udviklen ser ud til at være kraftigt imod dem. Der indføres forbud mod dieselbiler der ikke overholder nyeste normer rundt omkring, og når først det "show" er startet, så går det kun én vej.
    https://nordjyske.dk/nyheder/forbud-mod-dieselbiler-paa-vej-i-hamburg/413929d5-5abd-4e2f-b0cc-465140a5c23a


  • #79   4. mar 2018 Stiff
    Du tjener forhåbenlig også mere i dag end i 1997. Så forskellen er ikke ret stor.


  • #80   4. mar 2018 Jeg ville heller ikke købe en helt ny dieselbil men jeg kører diesel til den dag det er ulovligt globalt

  • #81   4. mar 2018 Selvfølgelig gør jeg det men priserne kommer til at fortsætte opad og det kommer aldrig til at stå stille selvom brændstofspriserne har været meget stillestående de sidste par år

  • #82   4. mar 2018 Tjah, ved ikke om det er blevet dyre at være bilejer, inflationen siden 1997 er ca 45-50%

    så de 5,2kr svarer til 7,5kr i dag... og det er da vildt at tænke på at vi kun giver 10kr for en liter benzin i dag når vi har brugt så mange ressourcer på 20 år, og med alt det fokus på miljø.. så selvom at benz er ganske lidt dyre, er den største udgift selve bilkøbet, og DEN er blevet lavere.. grundprisen på en golf i 1997 var knap 200.000kr, og det koster en Golf også i 2018.. og med en inflation på 50% så burde den koste 300.000kr...

    så det er blevet væsentlig billigere at købe en bil ifht dengang


  • #83   4. mar 2018 Sandt men det er også meget billigere at producere biler idag jo smiley det er også billigere og nemmere at pumpe olie op iforhold til dengang

  • #84   4. mar 2018 Jo, man er blevet mere effektiv osv, men det er jo netop påfaldende at det er blevet billigere at være bilejer overordnet set..

    Det er også billigere at købe elektronik i dag, tænk på hvad man gav for et billede ør fjernsyn i 28" for 20 år siden, eller hvad det kostede at have en mobiltlf for 10år siden når man skulle ringe og skrive... renten er også meget lavere nu end dengang...

    så når folk siger at livet var bedre dengang, så er det vist nostalgien der snakker


  • #86   4. mar 2018 Der er så bare mange i det private der stort set ik er steget i løn de sidste 10år.. men strøm, vand, varme, forsikringer er steget en hel del.. for ik at nævne huslejer for de der bor til leje. Så fint nok at nogle ting er faldet i indkøbspris. Men de samlede mdr udgifter er sgu steget mer end reallønnen. Og det sociale sikkerhedsnet er i samme periode blevet kraftigt forringet. Gætter også på værksteds regningerne er steget, når man tænker på al det elektronik biler har i dag.

  • #88   4. mar 2018 Nu når cigarettet nævnes, så var det jo en af de ting de passende kunne sætte op til 110kr for en pakke. Der ville ikke være nogen negativ effekt deraf, udover nogle ganske få tabte arbejdspladser.

Kommentér på:
Dårlig idé at købe diesel på langt sigt?

Annonce