{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.427 visninger | Oprettet:

Tig svejseværk {{forumTopicSubject}}

Godaften bg.
Er der nogen af jer der har et hobby tig svejseværk?
Overvejer at bestille et fra Tyskland på 200A, ac/dc og med Hf samt pulse pris ca 3300 ,
Har læst en del omkring disse billige værker samt set en del Youtube videoer hvor de siger at de svejser lige så godt som dyre værker men at de selvfølgelig ikke kan bruges til industri da de jo ikke er bygget kraftigt nok.
Jeg skal bruge det til at lave nogle stangholdere, targabøjle samt måske andre småting i rustfrit til båden og fordi" Det skal man da ha" smiley
Nogen der har personligt kendskab til de billigere værker? Så vil jeg gerne høre dine erfaringer.

Vh.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tig svejseværk
  • #1   2. mar 2018 Nu er svejsning jo ikke en specielt kompliceret videnskab, så selv det billigste værk vi købte fra et eller andet firma i Næstved, har jeg gode erfaringer med.

Duty Cycle vil være lav, så man skal gøre sig klart at jo flere ampere man svejser med, jo oftere skal man holde pause og lade værket køle ned, men selv de billigste har temperatur alarm på - så det er ikke en bekymring.

Slange og stelklemme vil dog nemt irritere dig, og du vil nemt komme ud for at du ikke kan få servedele til det herhjemme, så gaskop og wolfram holder (skrue og klemme bøsningen) skal du sørge for at købe nogle ekstra af, så du ikke kommer til at mangle det foreløbig.

Husk også den rigtige gas til det materiale du skal svejse, den rigtige farve wolfram og den rigtige tilsats tråd.

• #3   2. mar 2018 https://unik-svejs.dk/forside/

Har flere gange overvejet at skifte mit gamle svejseværk ud med en af de billige modeller her fra smiley Dog ingen erfaring med dem, men tænker at det hele er lidt nemmere når det er en dansk side smiley Tænker med garanti og reservedele og fragt smiley

• #4   3. mar 2018 Jeg købte for ca 5 år siden et billigt 200amp MIG svejseværk i Tyskland, skulle jeg have haft et tilsvarende Migatronic eller Esab havde prisen været over det dobbelte. Har ikke haft problemer overhovedet, bare tjek at der findes reservedele der hvor du køber værket.

• #5   3. mar 2018 #3
    En arbejdskollega(smed) har deres Sherman 206 A og glad for den.
    Jeg mener han sagde at Migatronic dele passede på håndtaget.

• #6   3. mar 2018 Hej
    Selv svejseværker fra DE i den billigere ende er kinøjsermodeller. Her tænker jeg på f.eks. "Stahlwerk" Mange mindre lødige tyske virksomheder misbruger desvære den gode gamle "Nurnbergerkram" kvalitet i jagten på hurtige og nemme €.
    Her for et par år siden også været i jagt efter et godt AC/DC TIG svejseværk og endte med et Migatronic Focus 200DC/AC. Den kostede dengang ca 21kg. Men hvor er det en fantastisk fornøjelse at bruge - har aldrig fortrudt købet. Det kunne selvfølgelig også have været et Kempi eller en amerikanermodel fra Svejsehuset i Århus.
    At Migatronic nu også får lavet dele af deres produktprogram i kinøjserland er en helt anden sag.
    MVH KP

• #7   3. mar 2018 Syntes det er overkill at købe et værk til 15-25000 kr når det er noget jeg kommer til at bruge 3-4 gange årligt smiley

• #8   3. mar 2018 Hej
    Sådan er det jo også med kvinder - meget bøvl og arbejde for så lidt intens fornøjelse smiley
    MVH KP

Kommentér på:
Tig svejseværk

Annonce