{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.822 visninger | Oprettet:

Opsætning af hjemmenetværk PS4 {{forumTopicSubject}}

Jeg har hygget med lidt multiplayer, på min PlayStation 4, med mine brødre. Indtil i fredags var det egentligt gået udemærket, men så i fredags begynder systemet at opføre sig lidt mystisk.

Bror 1 og jeg opretter et chat party og snakker lidt. Bror 2 hopper med i chatten, men smutter så igen. Nu ryger forbindelsen til min bror med en besked om at der muligvis er problem med NAT typen. Jeg prøver at hoste et spil og vi kan ikke længere deltage i hinandens spil. Så hopper bror 2 med i chatten igen. Ham kan jeg godt snakke med og jeg får nu også forbindelse til bror 1 gennem bror 2. Begge mine brødres PS4 viser NAT type 2 forbindelse. Min viser NAT type 3.

Jeg kan forstå at NAT type 3 er for sikkert/lukket net og at jeg skal have fikset det så min PS4 viser type 2.

Jeg har nu givet min PS4 en statisk IP gennem min ASUS routers DHCP server funktion (routeren tildeler min PS4s MAC adressen statisk IP - PS4 er kabelforbundet), og har lavet port forwarding til de porte jeg har kunne læse mig til man skal på google (TCP 80, 443, 1935, 3478:3480 og UDP 3478:3479), men min PS4 siger stadig at det er en NAT type 3 forbindelse.

Nogen der kan hjælpe med hvad der kan være galt?

Min forbindelse:
-ENIIG Fiber til ICOTERA boks
-PDS kabel fra ICOTERA til min ASUS RT-N56U router. (WAN indstillet til automatisk IP)
-PDS kabel fra ASUS RT-N56U til PS4

Jeg prøvede tidligere i dag at opsætte min ASUS router som Access Point, men det gjorde ingen forskel for NAT typen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opsætning af hjemmenetværk PS4
  • #1   12. mar 2018 Kan ikke lige finde ud af, om I sidder i samme hus/netværk eller om dine brødre sidder andetsteds?

  • #2   12. mar 2018 Mine brødre sidder andet steds. Bror 2 er på samme vej som mig, men ikke på fiber forbindelse. Bror 1 bor i en anden by og har fiber forbindelse.

  • #3   12. mar 2018 Hvad står der på dine kabler?

  • #4   12. mar 2018 Du kan prøve at sætte en bærbar på der hvor ps4 står og så tjekke din hastighed her: http://www.speedtest.net/

  • #5   12. mar 2018 Okay. Så de er ikke på samme netværk overhovedet, som dig?

    Én ting der går igen, er at du skal have UPnP slået til.

    Jeg går ud fra, du har forsøgt dette:

    1. Access your router’s admin panel via your web browser by entering in the address specified in your router’s instructions into a browser URL bar. On most routers, the default is usually 192.168.1.1. If this doesn't seem to be right, it's generally printed on a label on the base of your router or in your router’s user manual.

    2. Once connected, you’ll need to enter a username and password at this stage. Again, this may be printed on a label on your router, or in the manual.

    3. Now you're in your router, look for a setting that allows you to enable Universal Plug and Play (UPnP). You can generally find this under a section called "media". If you don't have a "media" section, have a look around as there will be a UPnP setting you can modify.

    4. After UPnP has been switched on, there are two ways to go about changing NAT type. You can assign it to your network’s Demilitarized Zone (DMZ), if you have this enabled, but we don’t recommend you do this – it will leave your system completely open to security threats. Instead, you should forward specific ports to the PS4 console.

    5. This varies from manufacturer and model of your router, but there’s a good guide to Port Forwarding here. Those running a BT Home Hub 5 should follow these steps. You may also need to assign a static IP address to the PS4 depending on your router, but you’ll find clear instructions on how to do that in the guide above, too.

    6. Which ports should you open and forward? Sony advises the following port numbers, which are used for connecting your PS4 console to the PlayStation Network’s services:
    TCP: 80, 443, 3478, 3479, 3480
    UDP: 3478, 3479

    7. After forwarding the ports and rebooting your console, follow our instructions for identifying your NAT Type on your PS4 and you should discover you're now running a NAT Type 2 connection. There may also be extra ports that need to be forwarded for specific games; for those, you should refer to the online support pages for the game in question.

    ----------------------

    Der er også en video
    https://www.youtube.com/watch?v=Vn1yf9fS2JQ
    Skimtede lige hurtigt, og synes jeg så noget med DMZ - der synes jeg ikke du skal smide noget ud i.

    ----------------------

    Til sidst vil jeg lige nævne, at det også kan være din udbyder. Har oplevet hos WAOO kunder, at de NAT'er inde ved dem, så du kan opleve dobbelt-NAT'ing (CGNAT).
    Det gør de for at spare IPv4-adresser.

    Så skal du have "fast ip", eller fast dynamisk IP, som de vist også kalder det.


  • #6   12. mar 2018 Når det har fungeret med den opsætning, så skyldes det nok nærmere de dårlige "cat 5e u/utp" kabler der følger med som standard, prøv med "cat 6a s/ftp".

  • #7   12. mar 2018 Vil næsten med 100% sikkerhed sige, at det ikke er kablerne.

    Og han har langt fra brug for CAT6 kabler, CAT5e er rigeligt.

    Skal der endelig skiftes ud, så køb bare CAT5e igen.

    Hvis der pludselig er skiftet NAT type, er det routeren eller udbyderen der har pillet i æ rytmeboks ...


  • #8   12. mar 2018 Det er altsammen CAT5e og downloadhastigheden ligger så vidt jeg husker på 80-90mbit.
    UPnP er så vidt jeg husker slået til. Når jeg kommer hjem i dag vil jeg prøve at koble kablet fra modemmet direkte i PS4eren og så hva den siger til det. Hvis den giver mig NAT2 tænker jeg det enten er ASUS routeren den er gal med, eller generelt fordi der er to routere i serie (så kan indstilling til bridgemode på Modemet måske løse problemet)


  • #9   12. mar 2018 Jeg hentede næsten 300Mbit på at skifte kabler, og det løste et lignende problem (nat type strict => nat type open). Jeg mindes ikke at jeg ændrede noget i routeren.

  • #10   12. mar 2018 Det er alt for lav hastighed på fiber, du burde have langt mere (mindst den hastighed du betaler for i abonnement).
    Du kan også prøve at måle hastigheden med et kort godt kabel direkte på fiberboks.


  • #11   12. mar 2018 #8
    Ja, prøv da endelig lige at køre uden om dit eget grej i første omgang.
    Virker det, så er det dit grej der skal ændres i, du har selvfølgelig ikke DHCP slået til på begge routere/APs?

    #9
    Det giver ingen mening, at et kabelskifte ændrer ved NAT-indstillinger på din router.

    At du så hentede 300Mbit (37,5 MB/s!!) ved at skifte kabler, må betyde du virkelig har haft lortekabler evt. med brud på eller andet.


  • #12   12. mar 2018 Min forbindelse er 90/90.

    Forbindelseshastigheden målte jeg fra PlayStationen i går. Den sagde mellem 70 og 80 et eller andet.. mener det var Mbit.

    Jeg ved ikke hvad der er indstillet på ICOTERA modem/router da ENIIG har låst den fra start. Kan ikke få adgang til den.


  • #13   12. mar 2018 Men prøv som du nævner, at køre uden dit grej først.

  • #14   12. mar 2018 Så blev det testet.. den får 80-90mbps forbindelse..

    Med kablet direkte i udbyderens modem får den stadig NAT type 3 forbindelse, så jeg vil tage en snak med ENIIG i morgen.


  • #15   13. mar 2018 Snakkede med ENIIG. De sagde de kunne se mit modem havde fået en “skidt” ip. De gjorde et eller andet og nu er det NAT 2

  • #16   14. mar 2018 Superb smiley

Kommentér på:
Opsætning af hjemmenetværk PS4

Annonce