{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
388 visninger | Oprettet:

Adam M
Adam M
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Kia Sephia vil ikke starte {{forumTopicSubject}}

Heey alle sammen. Jeg er en super glad ejer af min Kia Sephia GTX 1,5 fra 1997, desværre vil den ikke starte da jeg kørte en aften efter bare 1minuts opvarming. Den startede og kørte sådanset fint som den plejer, men da jeg parkerede den glemte jeg en lampe tændt hele aften. Jeg kom så hen for at starte den morgen efter men uden held, dog var der rigeligt med strøm på batteriet,

Jeg har så prøvet at løbe den igang adskillige gange med mine venlige naboer hvor vi bagefter prøvede startkabler men igen uden held. Har så efterfølgene givet den nye tændrører, olie 5w40 samt filter det hjalp heller ikke. Den har haft lidt svært ved at starte , når der er hamrende koldt om morgen og sne overalt men har ellers ikke stødt på det problem.

Når jeg prøver at starter så drejer motoren rundt og der kommer skam også godt gnist, ingen mislyde dog ABS lampen der lyster konstant og nogle gang også CHECK ENGINE som blinker. Nogle ideer hvad det kunne være så må i gerne skrive til mig her eller på 42304760 A.S.A.P M.V.H Adam

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kia Sephia vil ikke starte
  • #1   13. mar 2018 Check engine står der siget du.. Har du tjekket om motoren er der?

• #2   13. mar 2018 Det er da et mirakel at en Kia fra 1997 ikke allerede er skrottet?

Jeg har aldrig hørt om at et olieskift skulle få en bil til at starte, med mindre olien ikke har været skiftet siden 1997 ?

Hvad med tændkabler, hvor gamle er de ?

• Adam M
    Adam M Tilmeldt:
    jan 2018

#3   16. mar 2018 Alt er Original på den. Fik lidt strøm på forleden dag, hvor jeg gik instruktions bogen igennem. Der læste jeg at når det rigtig koldt kan man starte den ved at træde speederen helt ned, dreje nøgle og langsomt slippe den. Der var sgu tæt på der kom liv i den, og ABS lampen forsvandt da jeg gjorde det. Men nu ved jeg snart ikke hvad jeg ellers kan gøre

• Adam M
    Adam M Tilmeldt:
    jan 2018

#4   3. apr 2018 Nu der gået noget tid, hvor jeg så har fundet ud af at bilen starter og køre uden problemer når det 5°+ udenfor. Eller hvis solen skinner en smugle på den, og måske konkludere at problemet ligger i kulden/fugten.

Jeg har så efterfølgende renset motoren lidt med luftryk og tøret olie fra kabler o.s.v med en ren tør klud. Udover det har jeg så givet stikkende lidt WD40, og lidt på kluden for at rense den yderligere og det har hjulpet lidt. Håber nogle kan hjælpe smiley

Kommentér på:
Kia Sephia vil ikke starte

Annonce