380 visninger
|
Oprettet:
2. Semester projekt hjælp {{forumTopicSubject}}
Hej alle!
I forbindelse med mit semester projekt, har jeg brug for hjælp til at besvare nogle spørgsmål.
Håber i vil hjælpe mig og bruge små 2-3 minutter på at svare, tak på forhånd
https://surveyhero.com/c/95a0d7ea
dec 2003
Følger: 23 Følgere: 47 Biler: 5 Emner: 113 Svar: 6.361
Men skriv da lige lidt mere info om hvad det omhandler?
2. semester i sædudtrækning på gæs?
2. semester i Diplomingeniør?
Hvad ved jeg ...
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
maj 2007
Følger: 3 Følgere: 6 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 36
Jeg vil ikke betale 750kr. for en værksteds time, når mekanikeren får 175-225kr i timen, der er så mange ledere og mellem ledere chefer osv som ikke er værdiskabende.
Dem der arbejder vil jeg gerne betale mere i løn, men alle disse ledere som aldrig får beskidte fingre de kan spares væk.
Du læser selv og bliver sikkert leder på et tidspunkt, men du vil aldrig blive din løn værd.
Grafer kurver lagkager og massevis af statistik holder ikke det her land kørende.... nej det er dem som der arbejder.
Held og lykke med det hele.
jul 2007
Følger: 22 Følgere: 39 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 3.900
Du betaler heller ikke 750 kr. til virksomheden, du betaler 600 Kr. Som de så skal dække udgifter til lys, varme, vand, nyt værktøj, kursus til ansatte, påkrav fra stenalderfagforeningerne, feriefri dage, sygdom, skat, dyre apparater og vedligehold af disse.
Nu er jeg selv leder og hiver en hyre langt over almene ansatte, men siden jeg er kommet til er omsætningen steget med 15% i en tocifret million forretning, jeg har omstruktureret arbejdstider og skiftet ud i personale så vi udover de 15% ekstra ind, har sat 5% ned på det som ryger ud. Alene på et outsourced område har jeg fundet 17%´s forbedring blot ved at gennemgå nogle kontrakter med leverandører.
Men ja, fuck ledere. De laver ikke en skid. Spiser kager dagen lang imens de har deres 50-60 timer uden en fagforening til at bakke dem op om udbetaling af dette og ingen jobsikkerhed imens fede Benny er næsten umulig at fyre så længe han møder op til tiden, men kun laver 25% i forhold til Søren som kan strukturere sin tid og gerne vil være der.
maj 2007
Du nævner straks tal og procenter, Hvor jeg nævner grafer kurver og lagkager.
Det er disse grafer kurver og lagkager man betaler for, og så bliver værkstedstimen lige pludselig 3 x så høj, det er jo helt ude i hampen.
Jeg siger ikke at du som leder er doven og kage spisende, for det ved jeg da absolut intet om.
jul 2007
Vidste du f.eks. at en bilforhandler med værksted på f.eks. 12-1500 Kvm bliver opkrævet mellem 25 og 30000 Kr. om året for at spille musik i butikken? Der er så mange udgifter som den almene kunde ikke ser eller kender til som mere eller mindre er påtvunget for virksomheden at betale til.
Der skal også være penge til når manden med de 200 kr. i timen er syg hvilket han har ret til at være i op til 120 dage på 12 måneder uden fyring. Der skal dækkes for en som kan dække ind for ham, men i den periode kan du ikke hæve prisen for arbejdet.
Jeg kan fortælle dig at der hvor jeg arbejder sælger vi ydelse/vare til ca. 5-600 Kr. i snitpris inkl. moms.
Efter moms, almene udgifter, vedligehold og andet bavl som brandanlæg, tvungen service af dette osv osv osv. står vi tilbage med et overskud på måske 100 Kr. inden vi er nået til løn.
maj 2007
Men så længe nogle vil betale så er det jo fint jeg vil bare ikke.
I mange år har man effektiviseret på den almene arbejdsmand, nu tror jeg at man har nået grænsen, nu er det tid til at effektivisere på ledelses plan.
Så kun du forbedre med nogle procent yderligere.
maj 2007
jul 2007
Men det nu meget normalt at det koster 3 x timelønnen for at holde det kørende, tingene er jo desværre ikke blevet billigere igennem årene - herunder heller ikke løn til den ansatte
maj 2007
Du må have en fortsat god dag.
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 730
Blogger
Følger: 38 Følgere: 4398 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.084
maj 2007
Men nu siger du selv 2-3 gange, betyder det at du er ved at slå 1/3 af prisen, for så nærmer vi os jo noget der er rimeligt.
Blogger
Følger: 38 Følgere: 4398 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.084
Jeg kan huske, at dengang jeg for mange år siden gik på HD, fortalte professoren at man i produktionsvirksomheder havde en tommelfingerregel om, at virksomheden skulle omsætte for 1 mio. kr. pr. medarbejder for at have en fornuftig drift.
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 730
jul 2007
2000.- kr. for en 1 års services hvor der kun er blevet
brugt oliefilter + olie -- andet som lærlingen
tjekkede kunne tante Olga også have gjordt -
er det en rimelig pris ????? "
Om det er rimeligt ved jeg ikke - det er ikke en pris jeg betaler, ej heller ved BMW. -Har dog selv olien med da jeg køber Castrol hjem i større mængder, men selv uden olien tror jeg vi er på ca. 1700 Inkl. moms.
Men igen - du betaler ikke 2000 Kr. TIL værkstedet. Du betaler 1600 til værkstedet og 400 Kr. til staten i første omgang. Det er bare noget mange ikke forstår når de får en pris. Som skrevet en gang allerede - det er ikke gratis at drive forretning i Danmark overhovedet. De skjulte udgifter tænker mange mennesker ikke over. Af en eller anden årsag så er det ikke kundens problem at der er husleje for 200000 i måneden plus forbrug, eller at der skal betales til løn, pension, ferie, sygdom, videreuddannelse og andre personale orienterede udgifter. Samtidig skal der være til uforudsete udgifter som fejl der f.eks. skyldes en dårlig lærling der ikke får spændt noget efter, eller en udlært som kommer til at smide benzin på en diesel bil(Har set det ske flere gange).
Alt koster og jeg hader om nogen det danske system på skatter, afgifter og andre påtvungne ting der ikke vedrører kroppens velvære eller barnets mulighed for uddannelse og tryghed.
jul 2007
Det passer meget godt på den branche jeg er i, selvom vi pt. på hele kæden er et stykke over.
apr 2018
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
Jeg er ved at læse til autoteknolog og i forbindelse med vores 2. Semester projekt, har vi fået til opgave at finde ud af, hvor henne danskere får lavet service og reparationer af deres biler, i forbindelse med at udarbejde en forbedring heraf, hvis det da overhovedet er nødvendigt.
2. Semester projekt hjælp