{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
265 visninger | Oprettet:

Emmegi CNC upgrade ? {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg er for 8 mdr. Siden startet som CNC operatør og har stødt på irritation med Cnc'ens Computer som jeg syntes er meget langsom, og er man lidt for hurtig på musen kan job nemt fryse/bryde ned og så skal programmet startes op igen.

De 2 CNC kollega'er siger at det ikke er muligt at opgradere maskinerne som er omkring 15år gamle, de har undersøgt sagen....Men det har jeg sq svært ved at forstå at de ikke kan, det kan bare ikke passe.

Nogen der har affaring og kendskab til dette vil jeg gerne vide noget om det og hvordan det kan gøres...

Tænker bare det er som en gammel iMac jeg havde der var meget langsom, smed en SSD i og fik en ny computer med masser af fart.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Emmegi CNC upgrade ?
  • #1   22. jun 2018 Vores computer der styrer vores maskiner (ikke cnc maskiner) gik ned for en mdr siden, hjalp vores tekniker med at fikse den, sammen med de tyskere der havde sat det op (via tlf), det var altså med disketter der skulle skiftes en gang i mellem, noget jeg i en alder af 21 år aldrig havde brugt før smiley
    Jeg blev fortalt at en opgradering af softwaren fra DOS til Windows var en MEGET dyr og stor investering med mange års afskrivning smiley

• #2   23. jun 2018 Kan sagtens passe. Har en kunde der har købt nyt dyrt grej til lign. produktion, hvor der kom to pc’er med Windows xp.

• #3   6. dec 2018 Kan simpelthen ikke forstå at sådan en dyrt maskineri ikke kan opgraderes på ram
    Evt. En extern via USB
    CNC EMMEGI

Windows XP Embedded
    V.2002 service pack 2
    Computer intel(R) celeron
    Processor 800MHz
    799MHz 248mb RAM

Når vi makker lidt med programmer i hvad der på maskinen heder JOB og det store filer eller det går for stærkt kan det til tider gøre at JOB bryder ned, og man skal starte programmet op igen, derefter starte forfra med det man var ved.

Det vel RAM der spiller ind her ikke ?

• #4   6. dec 2018 Hvad hedder programmet og hvor er du fra?

• #5   6. dec 2018 Både processoren og ram er godt nok med lave specs, men du kan jo smide hardisken hvor cnc programmerne ligge på i en maskine med bedre specs smiley

• #6   7. dec 2018 Programmerne der bruges heder job, CAMplus, DRILL

Kommentér på:
Emmegi CNC upgrade ?

Annonce