1.046 visninger
|
Oprettet:
Prøve plader {{forumTopicSubject}}
Halløj BG jeg har lidt brug for hjælp angående prøve plader for aner ingenting om hvordan og hvorledes
Jeg skal ha flyttet min bil fra henne st by. til Århus er det lovligt og gøre på prøve plader og hvad er reglerne for sådan noget??? Håber i kan hjælpe
jul 2007
Følger: 22 Følgere: 39 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 3.900
Men er det en bil med Dansk Afgift på som bare står uden plader, så havde jeg da gjort det uden at blinke. Du kan evt. høre en mekaniker i den by du flytter til om han vil stå inde for at du er på vej til ham hvis det skulle gå galt.
Er den uden afgift ville jeg ikke turde gøre det.
aug 2015
Følger: 14 Følgere: 13 Emner: 1 Svar: 1
Så lige et andet spørgesmål er der ikke noget der hedder et prøve skilt ????
mar 2006
Følger: 9 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 39 Svar: 1.967
En bil uden afgift kan da også have brug for mekanikeren før den er klar til toldsyn. Og prøveplader til den ene tur bør da ikke udløse bøde og afgift hvis det er det du er bange for. Køber du der imod prøveplader til den samme bil gentagne gange så er man jo klart ude på at snyde, og så er det bare at betale ved kasse et...!!
mar 2006
Prøveskilte må bruges til kørsel med uregistreret køretøj af en type, der skal registreres.
Prøveskilte må kun bruges til midlertidig eller lejlighedsvis kørsel til følgende formål:
1: Afprøvning og indstilling af et nyt køretøj, men ikke til tilkørsel af køretøjet.
2: Kørsel i forbindelse med import eller eksport af et køretøj til/fra det sted her i landet, hvor importøren/eksportøren har adresse.
3: Kørselsprøve i anledning af reparation af et køretøj, men ikke til tilkørsel af et istandsat køretøj.
4: Afhentning eller udbringning af et køretøj i anledning af reparation eller salg.
5: Kørsel, der er nødvendig i forbindelse med registrering eller godkendelse af et køretøj.
6: Overførsel af et køretøj til anden forhandler, andet udsalgs- eller udstillingssted eller lager. Et demonstrationssted, der ikke henhører under færdselslovens område, hvor køretøjet præsenteres for publikum i salgsøjemed, f.eks. en væddeløbsbane eller dyrskueplads, sidestilles med et udstillingssted.
7: Demonstration af et køretøj for en forhandler eller dennes personale.
8: Demonstration eller prøve af et køretøj i anledning af salg. Kørslen må kun finde sted efter forudgående anmodning i hvert enkelt tilfælde fra en eventuel køber af et køretøj af den pågældende type.
9: Optagelse af fotografier eller film af et køretøj. Kørslen må kun foretages af en fabrikant eller importør af køretøjer, og alene for at fremstille reklamemateriale for køretøjet.
10: Kortvarig kørsel her i landet i optog i forbindelse med åbning af salg af lodsedler til velgørende eller almennyttige formål, eller i forbindelse med en lokal børnehjælpsdag, dyrskue eller lignende arrangementer. Kørslen må kun ske efter tilladelse fra politiet i hvert enkelt tilfælde.
https://skat.dk/skat.aspx?oid=1965854
jul 2007
-Det jeg mener er at straffen for at møde den forkerte betjent/skattemand i en bil uden afgift er langt værre økonomisk kontra med afgift.
Nu læser jeg det som om at han skal flytte, altså ikke at bilen skal til mekaniker. Skal den til mekaniker er snakken jo en helt anden.
mar 2006
Det er da også fuldstændig ligegyldig om han skal til mekanikeren, det kan også være med salg for øje hvis nu hans bopæl i Aarhus er langt mere central og eksponeret end den nuværende....!!
Mulighederne er uendelige, men ligegyldig hvad så koster det ikke bøde og afgift at flytte en bil fra A til B når reglerne følges...!!
jul 2007
- Når man har en bekendt der blev knaldet med flere hundrede tusinder kr. til følge, bliver man lidt mere påpasselig for biler uden afgift..
Hvis manden skal flytte er det netop overtrædelse af reglerne for prøveskilte. Det kan vel ikke være svært at forstå?
mar 2006
Og hvis din makker er blevet knaldet så har han helt sikkert overtrådt reglerne, men det er IKKE en overtrædelse at flytte den til en mekaniker eller et udsalgssted.
4: Afhentning eller udbringning af et køretøj i anledning af reparation eller salg.
Eller:
6: Overførsel af et køretøj til andet udstillingssted.
mar 2003
Følger: 201 Følgere: 219 Biler: 27 Emner: 437 Svar: 6.649
Det handler blot om BILEN der skal flyttes, fra ét værksted, til et andet.
Eksempelvis fra pladeværkstedet til malerværkstedet, eller sadelmageren og hjem mv.
Køb blot klistermærker, der kan du højest få klippet dem i stykker, medmindre i sidder 4 gutter med habitter på, på vej fra gallafest med høj musik og en brænder
Jeg kører OFTE med faste og af og til med klistermærker og er faktisk aldrig blevet stoppet med nogle af dem dog.
jul 2006
Følger: 56 Følgere: 3374 Biler: 56 Annoncer: 23 Emner: 232 Svar: 1.025
jul 2007
-Hvor står der at bilen skal til et andet værksted? Ingen steder.
"Og hvis din makker er blevet knaldet så har han helt sikkert overtrådt reglerne, men det er IKKE en overtrædelse at flytte den til en mekaniker eller et udsalgssted. "
Min makker overtrådte reglerne med sikkerhed. Men kun fordi det modsatte ikke kunne bevises blev han dømt til betaling. Men han kunne lige så godt have været igang med at flytte bilen fra A til B.
"Det handler blot om BILEN der skal flyttes, fra ét værksted, til et andet."
Det står der altså ikke.
Men lad det ligge - der er mangel på oplysninger som gør at vi kan snakke fra øst til vest.
mar 2003
Følger: 201 Følgere: 219 Biler: 27 Emner: 437 Svar: 6.649
Der er også stor forskel på om det er faste prøveskilte i metal, eller det er klistermærker.
jul 2006
Følger: 56 Følgere: 3374 Biler: 56 Annoncer: 23 Emner: 232 Svar: 1.025
mar 2008
Følger: 7 Følgere: 511 Emner: 208 Svar: 1.051
mar 2006
Prøve plader