{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
830 visninger | Oprettet:

P-bøde.. {{forumTopicSubject}}

..fik for nogle måneder siden en p-bøde for at have holdt på et privat område (ved en kirke), som er givet i henhold til Skov- og Marksstyrelsen. Det er foregået således at ejeren af grunden har indsendt en skriftlig anmodning til politiet om at give mig en bøde for at holde på kirkens grund. I sagsakterne kan jeg se, at Politiet IKKE har været ude og bese forseelsen men blot givet mig bøden, på baggrund af den skriftlige henvendelse.. Jeg har nægtet forseelsen, bl.a. fordi jeg finder det forkert at politiet kan uddelegere deres udøvende magt til "privat-personer". Så kunne vi jo alle rende rundt og udstede bøder på må og få.. Selvfølgelig kunne jeg æde bøden, men.. Så er mit spørgsmål: Kan bøden (+sagsomkostningerne) nogensinde blive højere end de 500 kr, hvis sagen skulle ende i retten og hvem skal evt. føre bevis for forseelsen?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  P-bøde..
  • #1   9. nov 2006 Jeg har hafft en hvor jeg ikke betalte den ... jeg endte i retten.og måtte betale 4000.

• #2   9. nov 2006 Schmeltz: Var det også en p-bøde?
    Synes bare at jeg har hørt at bøden aldrig kan blive højere end de 500 kr, uanset hvor langt op i systemet man går.. Jo jeg kan da sagtens æde bøden, men er sgu blevet lidt Rasmus Modsat. Hvis det så bare havde været EuroPark eller strisserne selv, der havde givet mig bøden..

• #3   9. nov 2006 Selvfølgeligt skal du ikke bare lade være med at betale den, men derimod klage til politiet over den. Har en kammi der fik en engang fordi politiet mente at han havde parkeret ulovligt, det havde han ikke, og til sidst slettede de bøden pga tvivlsspørgsmål. Så det kan lade sig gøre..

• #4   9. nov 2006 Betal den mester, har også fået nogen af disse... og de er sgu ligeså giftige som de 'almindelige'

• #5   9. nov 2006 Jeg HAR klaget og bedt om aktindsigt.. Ja, Pappi, det ender det nok også med.. Men er bare lidt træt af Pamperrøve, der går i små sko.. Og der mener jeg nu ikke Politiet, men dem der gider at bruge tid på at udfylde papirer osv..

Kommentér på:
P-bøde..

Annonce