500 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Penge tilbage i 7/11 Penge tilbage i 7/11

Hey BG helt off topic

jeg har købt nogle høretelefoner i 7/11 og de virker ikke mere, efter 3-4 ganges brug...

men 7/11 vil ikke tage dem tilbage? de siger jeg skal kontakte producenten og alt muligt? producenten har ikke engang et nummer, og det er en italiensk virksomhed..

kan det passe de ikke bare skal have den retur?

jeg sagde til dem at jeg bare ville have mine penge, og så må de sku selv ligge og slåsse med producenten, det er jo stadig 7/11 der har solgt dem?

RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!
Slå lyden til
00:00
/
14:20
LIVE

NOW PLAYING

TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!

NOW PLAYING

VW ID.4 GTX - OVERRASKER!

NOW PLAYING

TIL WAGRAIN OG HJEM I HALLES MINIBUS!

NOW PLAYING

MIN BMW E30 FÅR NY CHANCE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BYD TANG ER IKKE HELT FÆRDIGBAGT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

STATUS PÅ MIN BMW E30!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

TOPFART I VW ID.3 GTX!

NOW PLAYING

ALFA ROMEO JUNIOR - NOGET ER GALT!

NOW PLAYING

BYD ATTO 2 - OVERRASKER STORT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

AT ANMELDE EN SPRITBILIST!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING

MERCEDES-BENZ G 580 - 100% ELEKTRISK G-KLASSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NY TESLA MODEL Y

NOW PLAYING

NOW PLAYING

POLESTAR 4 MED 1900 KG PÅ KROGEN!

NOW PLAYING

I AUDI A5 AVANT TIL ST. ANTON!

NOW PLAYING

KAN MIN BMW E30 REDDES?

NOW PLAYING

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Forbedring af digital foto 300 kr.
  • Balkony door handle 2.000 kr.
  • Trægulv buler 2.000 kr.
  • Elektriker tilslutning af varmvandsbeholder 1.200 kr.
  • Montering af TV på væg med beslag 1.000 kr.
  • Møbel samling kommode og teol 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Penge tilbage i 7/11
  • #3   15. aug 2018 sagde også at de selv måtte skaffe de penge hjem fra producenten, jeg er da ligeglad hvor de har købt deres varer fra, hvis det ikke virker vil jeg bare have mine penge retur, men fik ad vide at jeg skulle komme tilbage i morgen, for tredje gang? fordi i morgen er butikschefen der. er der en paragraf jeg kan sige? eller skal jeg bare holde fast på at jeg skal have mine penge?

• #6   16. aug 2018 Det er rigtigt, at butikken har ret til at forsøge at få dem repareret først, hvis de vil. De må også give dig pengene i stedet. MEN under alle omstændigheder er det dem, der skal varetage det, da det er her, du har købt dem.

De må ikke bare henvise dig til en producent - med mindre det havde været lettere for dig. Jeg købte fx engang et Samsung tv og fik at vide, at jeg sagtens kunne komme i Elgiganten, hvis der var noget med det, men at de anbefalede mig at kontakte Samsung direkte. Det skyldtes, at Samsung så ville hente tv'et og opstille et låne-tv i reparationsperioden. Så kan det give mening at springe butikken over. Men jeg går ikke ud fra, der er tale om et voldsomt dyrt produkt i dette tilfælde, hvor en sådan service vil kunne forventes?

https://www.forbrug.dk/artikler/forbrug/test-og-raad/forbrugerguides/reparation-eller-ombytning/saelger-henviser-til-producent-eller-importoer/

• #7   16. aug 2018 ja okay, nej de er overhovedet ikke dyre, de koster 150kr, tænkte nu bare at jeg ville have mine penge retur, eftersom de ikke virker, og så købe nogle andre nogle et andet sted, eller også må de jo så give mig nogle nye, de kan nemlig ikke fixes

• #8   16. aug 2018 Som skrevet skal de hverken give dig penge tilbage eller ombytte. De skal modtage reklamationen og varetage det ud fra dette. Viser det sig, at det er din skyld, de er gået i stykker, så er det dig der skal stå for omkostningerne. Er det en produktionsfejl, så er det forhandler der skal bøvle med det.
    Du kan ikke sige, om de ikke kan fikses og kræve handling ud fra det, butikken kan dog sige de ikke kan fixes og give dig et sæt nye eller pengene tilbage, hvis de lyster. Men igen, ikke dit valg, hvordan sagen skal varetages.

• #9   16. aug 2018 #6 synes selv at elgiganten er god til at hjælpe. Jeg havde for nogle år siden købt en LG smart watch ur (smart ur). Efter 1 år var der pludselig pixel fejl, sådan små prikker på skærmen (burn in) hedder det vist. Tog til elgiganten med den og de har så sendt den til reparation. Ca 14 dage efter fik jeg en besked om at jeg sku tage ned til butikken. Da jeg snakkede med dem så siger de til mig at enten kan jeg få nyt ur hvis jeg vil eller fuld refundering af pengene..

• #11   16. aug 2018 Trolle, det er også helt okay hvis de giver mig nye, eller rep dem. jeg skal bare ikke stå for at kontakte et udlandsk firma som intet tlf nummer har, det må være deres ansvar.

jeg har købt et produkt som ikke virker, så må de løse problemet, hvordan de gør er jeg ligeglad med, det skal bare ikke blive til mit problem

• #13   16. aug 2018 Trolle tror du misforstår mig hehe

det er ikke fordi jeg går op i 150 kr. bare rolig, min gamle bil blev påkørt og totalskadet, derfor var jeg tvunget til at tage bussen i ca en uge... derfor købte jeg nogle høretelefoner da det er kedeligt at sidde i bussen, her i kbh. brugte dem 3-4 gange og gav dem så til min kæreste, og så gik de i stykker efter hun havde brugt dem 1-2 gange.. hun prøvede så at bytte dem til nogle nye men det ville 7/11 ikke, så derfor tog jeg derned, det kan simpelthen ikke være rigtigt at sådan en stor kæde, skal snyde mig for sølle 150 kr? derfor går jeg op idet, synes det er elendig service, og de skal ikke tro det kan slippe afsted med ikke at erstatte/betale.

• #14   16. aug 2018 Bare sig at du går til ekstrabladet med sagen, så skal de nok skynde sig at få dem ombyttet

• #15   16. aug 2018 Du har nikke fortalt os hvorfor de ikke virker og hvorfor de ikke kan laves?

• #16   16. aug 2018 fik pengene tilbage i dag, de undskyldte og ham bag disken havde åbenbart misforstået et eller andet

det er de der høretelefoner som er in ear, og der sidder sådan en forgrener som deler indgangskablet op i 2 kabler, et til hvert øre. og der var en løs forbindelse i den forgrenning

Kommentér på:
Penge tilbage i 7/11

Annonce