{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.450 visninger | Oprettet:

Køb af bil efter leasing {{forumTopicSubject}}

Hej BG.

Jeg kunne godt tænke mig at høre fordele og ulemper ved køb af en bil efter 3 års leasingsperiode.

Sagen er den at jeg på nuværende stund er studerende og godt kunne tænke mig at lease en bil, for derefter selv at købe bilen efter 3 års leasingsperiode.

Hvad er fordelene og ulemperne ved det?
Er der på forhånd betalt afgift af bilerne der privatleases eller skal man betale afgiften og restværdien efter endt leasing?
Hvad er hovedreglen vedrørende afgift? hvor meget falder det cirka pr år?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af bil efter leasing
  • #1   19. aug 2018 Fordelen er jo du kender de månedlige udgifter i de næste 3 år, hvis du leaser en bil med service aftale

Du skal dog selv betale ejerafgift og forsikring ved de fleste leasing aftaler, og som sagt skal du i nogle tilfælde selv stå for service, vedligehold og sliddelene

Der er biler der leases som er med fuld afgift, men det meste er en form for flex leasing. Særligt på lidt dyrere biler

Flexleasing er særlig godt til dyre biler med mere end 3 år på bagen siges der

Ulemperne ved og lease er du for en bil typisk på 3 år vil betale en stor del af hele bilens pris. Der er nogle 12 mdrs flexleasing kontrakter hvor man betale op imod 1/3 af bilens fulde pris med afgift

Det er et marked med mange spillere, og kontrakter der ikke er til og finde hoved og hale i.

Efter endt leasing er det ikke sikkert du må og kan købe bilen. Hvis du må skal der betales moms og sidenhen afgift. Du kan se restværdi, det er det bilen koster efter endt leasing, så skal der betales moms og du kan regne afgiften løseligt ud

Vælger du ikke selv og købe, så skal du anvise en køber til den pris. Opnås prisen ikke indestår du for forskellen på restværdi og salgspris

Hvad er dit budget til bil om mdr??

Du kan enten købe en ældre bil eller vælge noget finansiering så kan du bedre selv vælge hvornår bilen skal sælges og den slags

• #2   19. aug 2018 Om leasing overhovedet kan betale sig eller er en god ide afhænger i høj grad af budget, biltype og hvad tilbud man lige falder over.
    Kiggede selv leasing i sommers på en mini bil som supplement til trucsteren.
    Her oplever man nogle dyre priser hvor køb meget bedre kan betale sig.
    Renten er lav for tiden så det har sjældent været billigere at købe bil.

Men når man er ung og frisk er der også lige forsikring at regne ind.
    Det kan være noget af en udskrivning desværre.

• #3   19. aug 2018 Hvis du skal ud at låne alle pengene til en ny bil er det billigere at lease en.

Det er ikke alle steder du leaser en bil hvor du kan købe den efter end leasing periode.

• #4   19. aug 2018 Allan det er jeg personligt ikke enig i, i alt fald ikke som generel betragtning

https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/up/10-mpi-60-move-up-bmt/3009510

80.000 kr for 3 års leasing. Derefter skal bilen leveres tilbage

Den kan finansieres med en samlet tilbagebetaling på 110.000 kr i alt

For leasing skal kunne betale sig, skal du om 3 år kunne købe den for 30.000 kr eller mindre. En 3 år gammel up med 45.000 km på klokken skal da gerne kunne indbringe mere end 30.000 kr

• #5   19. aug 2018 Siden 1960 har vi købt nye biler
    Men da vores Peugeot fra 2004 ville hakke i motoren
    ville min kone ikke med på ferie i 2014.
    Så vi skulle have en anden (uden den lange ventetid)
    Købte vi en Brugt Honda 2012 der havde været leaset i 2år
    Det var en god bil til os der har simpelthen ikke været noget at klage over.

• #6   19. aug 2018 Jeg har misforstået indlæget. Jeg havde læst det sådan at han ville lease en ny bil for derefter at købe den. Undskyld smiley

• #7   19. aug 2018 Allan sådan har jeg også forstået det

Men problemet er bare, at i eksemplet med up koster den jo kun 30.000 kr mindre for 3 års leasing end et køb med finansiering.

Han er efter min mening mere låst med leasing, end hvis den er finansieret. Og derudover tror jeg at det totale for 3 års leasing og sidenhen køb løber op i små 20.000-30.000 kr mere end ved bare og købe fra starten

• #8   19. aug 2018 Kan godt se det i det eksempel du har henvist til.

Men hvis det drejer sig om en bil til 300.000 kr tror jeg og vil påstå at det godt kan betale sig at lease smiley

Men vi ved jo ikke hvilken bil han taler om.

• #9   19. aug 2018 Jeg er ikke overbevist, men det er jo meget svært når ikke vi kender alle fakta

Audi A4 på flexleasing
    Førstegangsydelse 25.000 kr
    Kontrakt og levering 8738 kr
    Ydelse i 12 mdr 29280
    Køb efter leasing inkl moms 115.000 kr

Total 178.000 kr og så skal der betales afgift af bilen

Uden og kende den, så vil jeg tro den er i nærheden af de 125.000 kr så total 300.000 kr

https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/audi/a4/20-tdi-150-avant-multitr/4008870

Du kan også bare i første omgang have købt den for små 250.000 kr smiley

• #10   19. aug 2018 Jeg har til gode at se et leasing tilbud der bedre kan betale sig ifht køb...
    Fordelen ved leasing er blot at man kender alle udgifter og at leasingfirmaet ofte står for udgifter til drift og problemer som kan være en fordel hvis det er en gammel bil

• #11   19. aug 2018 Min kæreste havde leaset en Skoda og kørt over de 45.000km som hun kun måtte køre indenfor den leasingperiode på de 3 år. Hun valgte og tilbagelevere bilen inden de 3 år var gået og så køre min bil istedet for.
    Resultatet er at hun nu hæfter for en gæld på 30.000 kr som bla dækker for den lille skade hun har lavet og de resterende kr som hun åbenbart skylder i den. Vi har forgæves forsøgt og tale selskabet til fornuft og ville afdrage på beløbet, men de er slet ikke til at hugge eller stikke i.

• #13   19. aug 2018 Synes det er dumt at lease når du er studerende, det er fint hvis man har et fuldtidsjob, men der er en del usikkerhed mht. aflevering af bilen efter endt periode og du kan komme til at hæfte for selv den mindste ridse, tror kun det kan betale sig hvis man køber dyrere biler.

Kommentér på:
Køb af bil efter leasing

Annonce