{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lægning af fliser i have
  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.896
    #1   21. aug 2018 Det skal graves af, så stabilgrus/sand og rettes af, vil du ikke have ukrudt skal der også ukrudts dug under. Det er ca 300 procent større opgave end man lige tror.

• #2   21. aug 2018 og husk at en ukrudts dug ikke er nogen garanti for at der ingen ukrudt kommer smiley

• #3   21. aug 2018 Mit jord er rimelig stabil.
    Havd sker der hvis man ikke graver jord væk først ?

• #4   21. aug 2018 Du skal have gravet mulden væk og have stabilgrus og send på. Men hvis ingen muldjord der er, og du ikke skal køre på det med en bil foreksempel.
    Så kan du bare rette af i sand 1.5cm højere end det terræn du vil have det på højde med, og så skal du bare stampe det.
    Så får du komprimeret sand og jord under.
    Hvis ikke det er en køreflade ville jeg ikke gøre mere ud af det. og det virker fortrinligt på 4 år her hjemme.

• #5   21. aug 2018 Du skal have gravet 10-20 cm af, så skal det fyldes op med sand, som du skal rette af, fuldstændig jævnt. Ingen behov for stabilgrus så længe det bare er en terrasse.
    Ukrudtsdug er heller ikke nødvendigt - når du har lagt fliserne så køber du noget stenmel i jem og fix som du fejer ned i fugerne. Det kan ukrudt ikke gro i smiley

• #6   21. aug 2018 Hvis man ikke graver mulden væk først.
    Så bliver det vel ujævnt om nogen år eller mdr.
    Fordi overflade jorden ikk er hård nok.
    Hvad hvis man bare lægger stabil grus oven over jorden ?
    Uden at grave ned i jorden ?

• #8   21. aug 2018 det med stenmel passer ikke helt det vokser i bedste velgående hjemme ved os brug sand det er meget pænere og så er det lettere at fjerne ukrudt op af.

men efter min mening så gør det ordentlig det er sgu da ærgerlig at lave noget klyt for at senere at ærge sig over man ikke lige brugte det ekstra tid på at få det perfekt.
    fjern noget jord få bestilt noget flise sand lån en stamper og et vatterpas og lav forarbejdet.

find eventuel tips på youtube

• #9   21. aug 2018 Skal der køres på det med biler eller andet tungt ?

Hvis ikke behøver du ikke smider stabil i, bare smid 0.8 grus også lav et aftræk.

Det med dugen er en skrøne, ukrudt mm kommer oppe fra.

Dugen gør os at fliserne ligger og skøjter rundt.

• #10   21. aug 2018 Mercedes.
    Det er i en have.Så ingen tunge køretøjer.Kun havemøbler.

• #11   21. aug 2018 Så behøver du ingen stabil.

Skriv privat hvis du vil vide mere.

• #12   21. aug 2018 jeg plejer at bruge 06 sand og rette af i det der er noget ler i så man faktisk kan gå på det når det er stampet og og rettet af ukrudt kommer fra frø der ligger sig i fugerne brug noget rigtig fint sand til fugerne

Kommentér på:
Lægning af fliser i have

Annonce