660 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 26 Svar

Vaskemaskine vand fejl. Off Topic! Vaskemaskine vand fejl. Off Topic!

Hej BG

Det her opslag har intet med bg og gøre, men ved ikke rigtig hvor jeg ellers ska prøve henne.

Har en vaskemaskine, som pumper vand ind fra forsyningen.
Men først føre det inde i tromlen når jeg tipper den på højkant.

Hvad kan dette skyldes? En sensor eller lign.?

Mvh Emil.

RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!
Slå lyden til
00:00
/
14:20
LIVE

NOW PLAYING

TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!

NOW PLAYING

VW ID.4 GTX - OVERRASKER!

NOW PLAYING

TIL WAGRAIN OG HJEM I HALLES MINIBUS!

NOW PLAYING

MIN BMW E30 FÅR NY CHANCE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BYD TANG ER IKKE HELT FÆRDIGBAGT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

STATUS PÅ MIN BMW E30!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

TOPFART I VW ID.3 GTX!

NOW PLAYING

ALFA ROMEO JUNIOR - NOGET ER GALT!

NOW PLAYING

BYD ATTO 2 - OVERRASKER STORT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

AT ANMELDE EN SPRITBILIST!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING

MERCEDES-BENZ G 580 - 100% ELEKTRISK G-KLASSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NY TESLA MODEL Y

NOW PLAYING

NOW PLAYING

POLESTAR 4 MED 1900 KG PÅ KROGEN!

NOW PLAYING

I AUDI A5 AVANT TIL ST. ANTON!

NOW PLAYING

KAN MIN BMW E30 REDDES?

NOW PLAYING

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opvaskemaskine - Skiftning af afløbsslange 1.400 kr.
  • Montering af front på Ikea køleskab 600 kr.
  • El Løbehjul 500 kr.
  • plæneklipper knivslibning 500 kr.
  • Afmontering af induktionskogeplade og installation af ny induktionskogeplade samt opsætning af kontakt på væg til samme. 1.000 kr.
  • Flytte kommoder mm. 2.293 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vaskemaskine vand fejl. Off Topic!
  • #1   18. sep 2018 Det må da være nievo føler der laver noget der

• #2   18. sep 2018 For den køre 3 timer og tøjet er knas tørt.
    for der er kommet vand under den. Men det må være det vand den pumper ind til at starte med, som så står og løber ud stille og roligt?

• #3   18. sep 2018 Okay hmm

• #4   18. sep 2018 Havde en siemens vaskemaskine, den havde en kalkprop lige før sæbeskålen, der hvor vandet løber ned oven i skålen, det var en klemme der skulle holde en slange på plads, men pga kalkproppen, kunne klemmen ikke holde tæt så vandet havnet i bunden af maskinen.

• #5   18. sep 2018

profilbillede
  • #6   18. sep 2018 Kan være den magnetventil der skal åbne for vandtilførslen der er brændt af.

• #7   18. sep 2018 Det er nok den skål som jeg kalder beholderen, men slangerne er knastøre, ingen vand der. Kan simpelthen ikke finde ud af hvor det vand kommer ud henne

• #8   18. sep 2018 Så burde den vel slet ikke virke, om jeg tipper den eller ej? for den pumper jo vand ind i tromlen når jeg tipper den på højkant i 45 grader eller lign.

• #9   18. sep 2018 af med toppen og se hvad der sker

• #10   18. sep 2018 Har haft toppen af, og der hvor vand tilførslen er, kommer der intet vand ud, den er på ingen måde fugtig derinde, og alle slanger der er under toppen, ser fine og tætte ud, ingen vand der heller ?
    Har tjekket dette mens den kørte og pumpede vand ind i beholderen som sidder lige under toppen

• #11   18. sep 2018 så er det en tur i elgiganten smiley

• #12   18. sep 2018 Ja det er jeg bange for ...

• #13   18. sep 2018 trevlesien kunne ikke have noget med vand udslippet og gøre? eller ville det kun kunne ses på forsiden?

• #14   18. sep 2018 nej det vil være lige omvendt så kan maskinen ikke komme af med vandet

• #15   18. sep 2018 ja okay.. mhh fandeme mærkeligt, især det med jeg skal tippe den for at den vil fylde tromlen med vand

• #16   18. sep 2018 Tænker det har noget med vandtilførsel at gøre.. der er ingen pumpe til at få vand i maskinen det er vandtrykket.. måske din slange har en defekt så der ikke rigtig kommer vand gennem.. der sidder en si i slangen der måske er stoppet.. er der slangebrud sikring på den kan det være den der er defekt... start fra enden af og se om der er rigligt med vand til den...

• #17   18. sep 2018 Ja må jeg prøve, men det forklare jo stadig ikk rigtig hvorfor der er vand på gulvet

• #18   18. sep 2018 .. der er så kun at pille bagbeklædning af og kigge under den..må være rimelig nemt og se hvor den drypper vand.. kunne måske være bælgen i lågen der er flækket lidt et sted.. den har jeg skiftet på min maskine som også pludselig stod og smed vand på gulvet...

• #19   18. sep 2018 Vores vaskemaskine stod af for 2 timer siden, måske vi sammen kan køre i Elgiganten og få rabat smiley

Undrede mig over den ikke var færdig og så den var ved at centrifuger, og kom tilbage en halv time senere og der slyngede den stadig tøjet, og tænkte den nok var lige ved at være færdig, (ved ikke hvor lang tid det normalt tager) men så ca 45 min senere gik strømmen...
    Fik åbnet ud til vaskerummet hvor der stank af varm elektronik
    Nå af med toppen og der kunne jeg se at kullene og spolen begge så ud som om de havde været ret varme, hvad der skyldes den blev ved med at centrifugere ved jeg ikke, men køber en ny i morgen smiley

• #20   18. sep 2018 Ja det er noget fandens noget det er smiley

• #21   18. sep 2018 Mit tøj var dog næsten helt tørt, men det tror jeg fanden når det har fået 1600 omdrejninger i 1,5 time smiley

• #22   18. sep 2018 Som Henning C så fint skriver.
    Slalgen til vand tilførslen af bag på maskinen og ud med filtreret.

Vandet på gulvet kan jo være fordi du tipper mankinen.

Alternativt kan hunden have pisset på gulvet.

• Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

Følgere: 14 Svar: 2.886
    #23   18. sep 2018 der sidder jo en føler som skal sikre der ikke kommer for meget vand i maskinen, hvis den er kaput/stoppet vil den ikke lukke vand ind. Den kan måske sidde skævt og så åbner den først når du tipper maskinen ...

• #24   18. sep 2018 På min maskine var det flyde sand der stoppede filter så for lidt vand kom i maskinen ,.
    Det var en filter ved hanen .som var stopet ,jeg rensede den og troede det var det .Men det var det samme så fandt jeg ud at det var endnu en filter i den anden ende hvor slangen går i maskinen ,den var også stoppet .rensede den og maskinen virkede igen .
    En anden gang tog den ikke vand ind da en nivo actuator slange var tilstoppet af sæbe rester ,klemte den par gange så kom der vand.

• #25   19. sep 2018 Har du tjekket vandhanen? Det er muligvis filteret der sidder mellem hane og slange.
    Det med at du får vand ind i maskinen er højst tænkeligt fordi du tvinger afløbsvandet tilbage.

• #26   19. sep 2018 Ny god maskine koster typisk 2.500 i Elgiganten

Kommentér på:
Vaskemaskine vand fejl. Off Topic!

Annonce