{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.854 visninger | Oprettet:

Hvad er din mindstepris? {{forumTopicSubject}}

Go´ søndag alle.

Jeg har bemærket, at i mange salgsannoncer - det være sig her på siden, i Facebook-salgsgrupper, på DBA eller what-ever, så er der mange potentielle købere der spørger: "Hvad er din mindstepris?".

Jeg har altid synes, at det er et mærkeligt spørgsmål. For det første: Som sælger afhænger det da (især umiddelbart efter man har offentliggjort annoncen og ikke ved hvor stor interessen er) af, om man får 1 eller 10.000 henvendelser. Dernæst: Hvorfor skulle jeg meddele en eventuel køber, hvor min smertegrænse - rent prismæssigt - ligger, så han kan "bruge det imod mig" i en forhandlingssituation?

Er jeg den eneste, som synes at spørgeriet efter en mindstepris er mærkelig?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad er din mindstepris?
  • #3   30. sep 2018 Jeg sælger aldrig ting mere gider ikke alt det useriøse pis, folk vil bare have ting gratis og gerne med fragt. Jeg har den holding at hvis man er interesseret i en vare må man komme og se den, og så kan byde hvis men er uenig i prisen. Så når jeg har noget liggende som jeg ikke skal bruge så smider jeg det ud.

• #4   30. sep 2018 Det der med at man tages useriøs bare fordi man vil finde ud af hvad den reelle salgspris er INDEN man kører på tværs af landet fatter jeg ikke. Hvis der er en der er kørt 300km for at se på noget jeg har til salg og så tror at han kan "prutte" prisen - så griner jeg ret meget inden i - han får da at vide at hvis han ikke har lyst til at have kørt ialt 600 km forgæves og brugt en hel dag på det, så er prisen den annoncerede.
    Så det er da kun demente mennesker der ikke forhandler prisen INDEN man kører (langt).

• #5   30. sep 2018 Jeg er så den type der er ligeglad med at køre lang for at se en ting . og er den ikke som den skal være så køre jeg hjem igen. men vis jeg vil handle om prisen spørger jeg altid om prisen er til forhandling ved dyre ting inden jeg køre. men er det små ting under 2000 kr så finder jeg en pris med sælger først inden jeg henter det så vi er enige om alt.

• Mr. Gsi
    Mr. Gsi Online Tilmeldt:
    nov 2005

Følgere: 163 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.148
    #6   30. sep 2018 syntes også det er mærkeligt.
    sætter man noget til salg. til en pris

så er det jo lige som prisen.

at man så kan prutte lidt om den er noget andet..

en anden sjov ting er.
    når man sætte noget til salg.

så vil nogen bytte med alverdens ting, selv. om man skriver ingen byt

• #7   30. sep 2018 #6
    "sætter man noget til salg til en pris så er det jo lige som prisen. At man så kan prutte lidt om den er noget andet.. " LOL smiley

• #8   30. sep 2018 Jeg har et standardsvar til disse spørgsmål:

"Hvad er den højeste pris, du vil give?"

Jeg hader det spørgsmål. Jeg vil hellere miste en potentiel køber med et flabet svar, end jeg vil handle med en, der giver mig netop dét spørgsmål.

• #9   30. sep 2018 #4
    Jeg snakker aldrig pris. Før jeg køre og er varen ikke som beskrevet så der grundlag for at snakke pris eller køre hjem.
    Fuld forståelse for man ikke slå af prisen bare fordi folk har transporteret sig en distance. Men har de et reelt bud baseret på et godt grundlag så det en anden snak.

TS
    Ja det meget normalt at de skriver det. Normalt så skal man bare ignorere dem eller giv dem en højere pris...

• #11   30. sep 2018 Sys sku det er mere irriterende at folk bare skriver BYD på deres annonce, den som har grisen sætter prisen, hvor svært kan det være!!!

• #12   30. sep 2018 Der er ting, som man ikke aner, hvad prisen er på. Jeg har fx en gammel kasse stående med diverse tester-udstyr, flasher osv. Jeg aner ikke, om det kan indbringe 50 kr. eller 500 kr. Hvis jeg så skriver 50 kr., er jeg da sikker på ikke at få mere - og hvis jeg skriver 500 kr., kan jeg skræmme folk væk, der kun vil give 200 kr., selv om jeg gerne ville sælge til dem.

• #13   30. sep 2018 Handlede noget mc tøj i Goretex her i sidste uge, ringede og spurgte om nogen forskellige ting, der var så også nogen dyre handsker og en dyr hjelm, det skulle samlet koste 850, så jeg siger hvad med 750, hvortil hun svarer at jeg kan få det for 700.
    Nypris var omkring 10.000
    Jeg fik overført pengene straks og min niece hentede tingene i Odense, hvor hun bor, og jeg havde det to dage senere i Kolding smiley

Og det skal lige siges jeg havde samlet noget tøj sammen på et engelsk site for cirka 400£, manglede bare at betale det, men kom da lige i tanke om at jeg kunne gå på guloggratis og se udbuddet der, så min regning der endte på 25£ smiley

• Mr. Gsi
    Mr. Gsi Online Tilmeldt:
    nov 2005

Følgere: 163 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.148
    #14   30. sep 2018 fik nok formuleret mit svar lidt forkert.

man spørge ikke om nedslag/prutter om.prisen.

før man har været og kigge på varen.
    og har set, hvad man er ved og købe.

• #15   30. sep 2018 Jeg kan simpelthen ikke se, hvad der er galt med at forhandle prisen, inden man har set varen. Man forhandler naturligvis ud fra de forudsætninger, der er oplyst, dvs. at hvis en bil ligner lort, men ifølge annoncen fremstår som ny, så er forudsætningerne bristet, men ellers...

Hvis jeg skal købe en bil, som jeg kun vil købe, hvis den kan fås x-antal tusinde kr. billigere, gider jeg ikke at køre efter det og se den først, hvis jeg på forhånd kan få vished for, om det kan lade sig gøre. Kører jeg efter det (langt som kort), prøvekører bilen og bruger tid på at snakke med sælger for herefter først at finde ud af, at vi ikke kan blive enige, så er begges tid da spildt.

• #16   30. sep 2018 Det er sindssygt irriterende at folk skal skambyde, jeg skriver nogen gange at realistiske bud modtages, og realistisk er ikke 30% slået af prisen en time efter at varen er sat til salg....
    Selv når man skriver at prisen er fast har folk åbenbart læse vanskeligheder for også her bliver der skambidt og nogen bliver frygtelig fornærmet ved afvisning.
    Hvis man mener at prisen på en vare er sat for højt så må man kigge videre efter en anden, længere er den ikke.
    Den der med at folk skal køre langt efter en vare og mener de skal betale mindre, jeg vil anbefale dem at kigge på en vare tættere på...

På den anden side så hader jeg som køber at køre land og rige rundt for se på ting hvor væsentlig ting er fortiet, den anden dag var jeg i Odense for at se på en Ford Ka som skulle være pæn og velholdt og uden skrammer/skader, venstre inderskærm lignede Vesterhavet i oprør, sikringsboks var knust og alt sad løst i motorrummet, hattehylden sad fast med pap og forkofangeren var spartlet af en mongol på speed og den fulde servicebog var ikke eksisterende, pointen er at køber/sælger kulturen er noget anløben efterhånden man kan ikke stole på nogen som helst og folk tror de kan tillade sig hvad som helst.

• #17   30. sep 2018 Jeg spørger altid folk hvor de bor henne, bor de langt væk er det ok de spørger om alt muligt sindsygt, men bor de 20 km væk, så må de komme og se grisen.
    Jeg er heller ikke bange for at køre hjem uden varen, hvis ikke man bliver enige er den jo ikke længere.

• #19   1. okt 2018 #18
    Fik du ryddet glasset op igen?

• #20   1. okt 2018 1. world problems..

jeg synes at alle spørgsmål er valide, det åbner en form for dialog/forhandling og med fører til et køb/salg...

det der kommer EFTER spørgsmålet kan være irriterende, altså et lavt bud osv. men man ved det jo ikke før der bliver budt.. har da tit prøvet at have noget til salg for fx 1000kr, bliver spurgt om mindste pris, siger at det er 900kr, og så bliver det solgt.. og hurra for det...

og på den anden side så har jeg tit købt og solgt ting til under halv pris af hvad det er udbudt..

det eneste tidspunkt jeg ikke modtager bud (besvarer spørgsmål om bud) eller selv byder, det er når folk skriver FAST pris..

• #21   1. okt 2018 #20
    Selv om det ikke generer dig, kan du nok tyde af denne tråd, at det sandsynligvis alligevel er en dårlig taktik, eftersom så mange andre er irriterede over det smiley

• #22   1. okt 2018 Du er også af den overbevisning at man godt kan byde på en bil uden at have set den (den holdning deler jeg også da jeg heller ikke gider køre tværs over landet for at spilde min eller sælgers tid) men du kan nok tyde på denne her tråd at det er en dårlig taktik..

men det fungerer sikkert fint for dig i praksis ligeså vel det fungerer for mig.

Man skal ikke lægge så meget betydning i hvad folk på bg synes da der jævnlig bliver oprettet en tråd hvor man er utilfreds med den ene eller anden fremgangsmetode ifbm salg af varer.. og ibland disse tråde, er der også tit en tråd der lyder:

"hvorfor bliver min bil ikke solgt, hvad er den værd"

• #23   1. okt 2018 Det er et spørgsmål om, hvad man vurderer, er en dårlig taktik. Det kan godt være, det afskærer mig fra at købe en række biler, men til gengæld spilder jeg heller ikke min tid smiley

Som mange efterhånden har hørt - og nok snart er træt af at høre - så købte jeg min sidste bil ubeset og afhentet med autotransport, fordi jeg ikke gad at hente den selv. Det gik fint smiley

• #24   1. okt 2018 Ja, lige præcis og jeg mener bare at man ikke nødvendigvis kan definere hvad dårlig taktik er på baggrund af BG brugernes oplevelse smiley

• #25   1. okt 2018 Hvis folk byder en pris inden de har set varen, så er det også den pris de kommer til at betale her ved mig.
    Og så må folk køre forgæves hvis de vil forhandle mere på prisen når de kommer.
    Hvis de tror andet så er det deres problem, men som folk handler Idag er jo nok pga. at de er anonyme bag deres skærm når de afgiver bud.
    Da jeg var ung ringede man på en vare man var interesseret i og som man faktisk havde intentioner om at købe, og ja, man kunne da sagtens spørge om prisen var til forhandling, men uanset et ja eller nej så kørte man da også ud og så på varen..
    Mange brugte jo også den med at vi tænker lige over det, og det var da det, nogen kom tilbage andre ikke.
    Jeg sætter aldrig forhåbninger til noget er solgt før jeg har mønterne i hånden.

Men ja SMS og internet gør folk mere modige eller mere frække, man skal lede længe efter ordentlige sælgere og købere Idag, det er blevet en mangelvare...

• #26   1. okt 2018 Hvis folk byder en pris inden de har set varen, så er det også den pris de kommer til at betale her ved mig.
    Og så må folk køre forgæves hvis de vil forhandle mere på prisen når de kommer.

Enig, men hvis så varen viser sig at være i en dårligere stand end beskrevet, så gælder det bud ikke længere...

• #27   1. okt 2018 Mirza A

Utallige billeder af en bil, og forklaringer og skrive frem og tilbage, må jo være grundlaget til af folk byder 50-60% af den pris varen står til, og derfor skriver jeg jo også at de så har kørt forgæves.
    Hvis de ikke vil stå ved deres bud, så er det jo deres valg, så må de jo køre igen, jeg vil bare ikke slå yderligere af prisen.
    Alternative kunne de jo have besigtiget varen inden bud.
    Så vi er vel enige...

• #28   1. okt 2018 Købte mc her forleden dag, det var fast aftalt god pris, købt ubeset, forudbetalt og leveret i indkørslen som aftalt, og den var meget finere end jeg havde forestillet mig. Billederne ydede den slet ikke retfærdighed.
    Det var handel med cvr nr B2B.

• #29   2. okt 2018 en,salgsvare, er altid til forhandling. har flere gange set annoncer, hvor de skriver, fast pris xxxx, hvor de så ikk får det solgt. så nedsætter de prisen til xxx.

det samme gælder køber. de forventer at få tingene foræret.

jeg, prutter altid om prisen på en vare.

• #30   2. okt 2018 Hvis jeg skriver fast pris på en vare, så besvarer jeg ikke henvendelser fra folk, der vil have afslag i prisen. Sådan er det smiley

• vladmury
    vladmury Tilmeldt:
    feb 2013

Emner: 9 Svar: 141
    #31   2. okt 2018 I Jylland prisen er altid til forhandling. Man skal sætte prisen højere så kan give afslag

• #32   2. okt 2018 jeg holder mig så væk fra fast pris annoncer smiley

men ved godt, at i sidste ende, så blir de nødt til, at sætte prisen ned. en vare kan ikke beholde samme prisniveau, så længe det ikke er en klassiker eller samlerobjekt.

• #33   3. okt 2018 De gange, jeg har haft noget til salg til fast pris, er det fordi det har været så billigt, at det har været solgt i løbet af meget kort tid. Jeg har erfaret, at det virker langt bedre at sætte den rigtige pris fra start, hvis man vil have solgt. Så ved køber nemlig også, at det i forvejen er billigt.

• #34   3. okt 2018 jeg, købte faktisk også min bil på, den måde.
    så, én gang har, jeg, gået udenom prutteriet. det var så også kun fordi, prisen var sat lavt. smiley

• #35   3. okt 2018 Hej
    Det er kun kvinder der spørger på den måde!
    MVH KP

• #36   3. okt 2018 Det er useriøst hvis det er over telefonen man spørger.
    Det er andet situation hvis du stå over for en.med konkret bud.
    Så er det bare spørgsmål hvor meget er man intereseret i at tjæne eller tabe i den handel .længere er det ikke.
    Og husk fårste kunde er den bedste kunde.?? da man er aldrig sikker om det kommer nr to eller hvornår det bliver.

• #37   3. okt 2018 Har sjældent købt en bil eller motorcykel uden først at have forhandlet pris over tlf

• #38   5. okt 2018 Alt afhænger af situationen, er det på tlf og sælger og jeg kan blive enige om en handel med en rask rabat, så køber jeg ubeset og får en til at afhente eller sælger kommer med varen.

Kommentér på:
Hvad er din mindstepris?

Annonce