{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
456 visninger | Oprettet:

Flere "nyheder" {{forumTopicSubject}}

Ja, nu er det 2. gang i dag, jeg ved det, men det er mandag og jeg er harm over vores samfund i dag. (og det er garanteret også en repost)

Så efter at have hørt om denne nyhed siden i går, må jeg nu søge lidt støtte igen.

For så vidt jeg husker så er der en lov i vores færdselslov omkring at man skal holde ind hvis man rammer et dyr der er større end en vis størrelse. Og jo de siger i radioen og på nettet at flere af bilerne "stoppede" efterfølgende, men rammer man noget på motorvejen man er i tvivl om hvad var, i den størrelsesorden, så stopper man da, eller hvad?

"Jamen vi troede det var et dyr" - jamen HAVDE det nu været et rådyr, skulle du alligevel have stoppet og sikret dig at dyre ikke led, det er din simple pligt som billist.

En helt anden ting er at denne ulykke selvfølgelig er utrolig tragisk, og ikke mindst utrolig bizar, og mine mest dybfølte tanker går da til de efterladte.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Flere "nyheder"
  • #3   27. nov 2006 Nu ligger det jo sådan at der tit ligger noget smidt på motorvejen, og når det er mørkt og du mærker et bump blokker du ikke med det samme bremsen og bakker tilbage.
    Det er jo ikke engang sikkert de har ramt hele manden, men måske bare "dele" af ham..

    Samtidig vil jeg også gerne vise at jeg tænker på hans nærmeste.
    Det må være meget grimt for dem, og det er virkelig en uhyggelig tragedie


  • #4   27. nov 2006 OMFG !!!!!!!! det er jo SINDSYGT!!!!!!! hvordan helved kan folk køre med hovedt op i røven jeg spør bare ? man sidder jo her og tænker på at tage ud og smadre hele lorte.. jeg har altid stoppet hvis jeg har ramt noget.. og det er fra en lille fugl til at stort rådyr !

  • #5   27. nov 2006 David R : det er ikke svært at sænke farten og køre ind i nødsporet og stoppe.. og bruge sine små fede ben til at gå tilbage og se hvad det er man har ramt.. for at sikre sig at andre bilister ikke rammer det og måske køre galt..!! det er ikke svært og burde fandme ikke være det.. !!

  • #6   27. nov 2006 Michael P.

    Som der står er det en lastbil der ramte manden først.
    Med det som kendsgerning går jeg ud fra at han er "spredt" godt ud over vejen.
    Hvis det er stykker de har ramt har de ikke ku mærke ret meget.
    Og hvis uheldet er sket i den anden side, så er det vigtigt man ikke sænker farten og kigger løs, og det ku i det her tilfælde sagtens tænkes at det var dele fra biler man ramte.


  • #7   27. nov 2006 Det kunne sagtens tænkes.. men lastbilen sagtens mærke at han rammer noget stort og burde køre ind til siden ! og tjekke hvad det var.. og hermed er der ikke sagt at han vil køre ind for at se på den ulykke på den anden side.. ! Det drejer sig om at bruge sit hoved og tænke på de andre bilister på motorvejen.. fordi det lyder lidt som om du er egocenteret David.. jeg køre her og ramte noget.. men uuhhh det er kun 3 grader uden for.. køre vidre fordi det var sikkert et stykke plasteik eller en lille fugl !!

  • #8   27. nov 2006 Du kan sige hvad du vil.. men hvis man tænker som du beskriver så er men jo ikke så meget bedre en dem der køre folk ned og derefter vælger at stikke af..! det er min mening..

  • #9   27. nov 2006 ville også bare høre om ikke folk ville stoppe? -og selv "stykker" af en mand kan da mærkes. Ramte engang en fugl med ca 130 på mptprvej, og selvom dens kampvægt nok ikke har været mere end et par hundre gram elelr 5 (halvstor fugl) kunne det sku godt mærkes i en 1100 kg's bil...

  • #10   27. nov 2006 Kan sagtens følge jer, men hvis man nu kører forbi og der er et biluheld i den anden side ku det jo sagtens tænkes at det var dele fra bilerne af..
    Ingen ville starte med at tænke at det er en mand der er smidt over i min bane.
    Og jeg har ramt et par katte og noget allerede.
    Vil sige det er de færreste der som mig går ud og knækker halsen på katten når den ligger og skriger.
    så vil ikke mene jeg stikker af fra det


  • #11   27. nov 2006 Den første burde kraftedeme ha´ stoppet, holdt ind til siden, og efterfølgende set efter hvad der blev ramt, det ville et normalt menneske ved sine fulde fem sq´ da gøre, det der er jo fuldstændig forkasteligt.

  • #12   27. nov 2006 Man kan jo ikk have folk går rundt på motorvejen for at kigge efter "døde dyr" ! ! ! ! !

  • #13   27. nov 2006 jeg sige rikke man skal stoppe hver gang man kører over en dåse. Men på motorvejen om natten og du mærker et bump, så kigger du bagud i dit bakspejl, og ligger der noget mellem dig og lygterne fra den bagvedkørende bil, så holder du ind, jeg ville gøre det under alle omstændigheder.

    Og når nu det tilmed står skrevet ved lov du skal holde ind og hjælpe uanset hvilket dyr du nu rammer, så syntes jeg det er mærkeligt at man bare kører videre og ignorer det.

    Problemet er jo ikke folk ikke opdager det, for det har de tydeligvis gjort, problemet er at de ringer og siger "vi troede det var et dyr" - når nu er har pligt til at stoppe - selv hvis det "kun" var det.

    Dårlig opdragelse og egoisme...

    En kvinde havde i fjor kørt en hjort ned ude ved Varde ved Esbjerg, hun holdte ind, som hun skulle, men turde ikke røre dyret. En af mine kammerater kommer forbi, holder ind og drejer nakken om på dyret, sådan som man har pligt til, hvis ikke man vil tilkalde politiet/dyrlæge etc. Se DET er måden at reagere på hvis du "bare troede det var et dyr" du kørte ned.


  • #14   27. nov 2006 Michael p.

    Synes der er forskel, for hvis man kører en ned som man ser er der pligt til at stoppe.
    Hører man et bump og der er biluheld i den anden side så tror jeg bare der er mange der tænker at det er vragdele.
    Og så er det rigtig at man kan kigge i bakspejlet og se i lyset fra den anden bil.
    Men set i lyst af at de kører med kort lys alle biler;) så er det ikke meget man når at se heller, der kan det være hvad som helst.


Kommentér på:
Flere "nyheder"

Annonce